Έρευνα: Λογότυπος

20-11-2008

Η επιρροή των κινημάτων του design στη μορφή των πρώιμων εμπορικών σημάτων. Μία πολύ μικρή αναδρομή σε ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο του graphic design, αυτό τηςεμπορικής ταυτότητας”.

Κείμενο: Δρ. Έφη Λεμπέση

Χωρίς αμφιβολία, στη δομή ενός εμπορικού σήματος το πιο επικοινωνιακό στοιχείο είναι η μορφή του. Eν ολίγοις, η γραφική του παράσταση είναι εκείνη που παραπέμπει αμεσότερα σε ό,τι το συγκεκριμένο σήμα επιθυμεί να επικοινωνήσει. Παράλληλα όμως, είναι και αυτή που δέχεται τις πιο εμφανείς επιρροές από το πολιτιστικό και καλλιτεχνικό της περιβάλλον.

Με αυτό το δεδομένο, η διαμόρφωση των πρώιμων εμπορικών σημάτων παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όχι μόνο γιατί είναι η αφετηρία μιας μακράς εξελικτικής πορείας, αλλά και διότι συντελείται σε μία άκρως μεταβατική περίοδοκυριολεκτικά και μεταφορικάόπως ήταν το πέρασμα από τις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα στις πρώτες του 20ου.

Μια περίοδος της οποίας το καλλιτεχνικό περιβάλλον, σε επίπεδο εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών, χαρακτηριζόταν από συνεχείς αναζητήσεις, μετεξελίξεις, αντιθέσεις και αλληλεπιδράσεις.

Βέβαια, στα περιορισμένα πλαίσια μιας δημοσίευσης, μόνο ένα μικρό απόσπασμα της σχετικής έρευνας μπορεί να παρουσιασθεί, μαζί με ένα ελάχιστο δείγμα από πρώιμα εμπορικά σήματα εισαγoμένων προϊόντων και κάποιες από τις πρώτες, αλλά όχι αδιάφορες, εγχώριες απόπειρες.

Παρατηρώντας τα δυτικά εμπορικά σήματα που καταχωρήθηκαν στον ελληνικό Τύπο τη συγκεκριμένη περίοδο, διαπιστώνουμε ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν δανειστεί ένα ή περισσότερα στοιχεία από κάποιο κίνημα ή ρεύμα του αντιπροσωπευτικού design της δεδομένης χρονικής στιγμής.

Αυτή η προσέγγιση ήταν αναπόφευκτη και σχεδόν επιβεβλημένη.

Το ουσιαστικά ενδιαφέρον είναι το κριτήριο της επιλογής του συγκεκριμένου στοιχείου επιρροής, και κατά πόσο αυτό εναρμονίζεται αισθητικά και εννοιολογικά με το στόχο που επιδιώκει το σήμα.

Περισσότερα στο τεύχος #60 του +design



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 23-01-2017 [0]

Εθνική Βιβλιοθήκη: 6 γρίφοι για δυνατούς λύτες

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016

ΆΡΘΡΑ 11-02-2016 [1]

Πώς το Εθνικό Μουσείο της Νορβηγίας αναζητά νέα οπτική ταυτότητα

ΆΡΘΡΑ 03-02-2016 [0]

Τι κρύβεται πίσω από τη νέα εικόνα της Budweiser;

ΆΡΘΡΑ 07-01-2016 [0]

Τα σημαντικότερα θέματα του 2015 (Γ’ μέρος)

ΆΡΘΡΑ 03-01-2016 [0]

Τα σημαντικότερα θέματα του 2015 (Β’ μέρος)



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).