Αντιδράσεις για το λογότυπο του επόμενου Μουντιάλ

04-08-2010
H τοπική γραφιστική κοινότητα μιλά για διαβλητές διαδικασίες Το σήμα του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου που θα πραγματοποιηθεί το 2014 στη Βραζιλία, παρουσιάστηκε πριν από λίγες ημέρες σε ειδική τελετή από την FIFA. Πρόκειται για έργο της εταιρείας Africa, η οποία ανήκει σε έναν από τους μεγαλύτερους διαφημιστικούς κολοσσούς της χώρας. worldcup2014ogoΟυσιαστικά αναπαριστά τρία χέρια που μαζί σηκώνουν το πιο φημισμένο τρόπαιο στον κόσμο. Σύμφωνα με τους δημιουργούς, παρών είναι και ο συμβολισμός των χεριών (στα χρώματα της βραζιλιάνικης σημαίας) που "αγκαλιάζουν" τον κόσμο που θα βρεθεί στα στάδια της χώρας τους. Πέραν του αισθητικού κομματιού (που όπως πάντα συμβαίνει έχει υποστηριχτές και πολέμιους), η τοπική γραφιστική σκηνή διαμαρτύρεται έντονα για τις διαδικασίες με τις οποίες έγινε η επιλογή του συγκεκριμένου έργου. Συνολικά 25 τοπικές εταιρείες κλήθηκαν να υποβάλλουν τις προτάσεις τους. Η τελική επιλογή έγινε από ένα πάνελ 7 προσωπικοτήτων, μεταξύ των οποίων λείπει ένας ειδικός σε θέματα branding. Αναλυτικά τα μέλη της κριτικής επιτροπής ήταν ο Πρόεδρος της Βραζιλιάνικης Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου, ο Γενικός Γραμματέας της FIFA, το συμπαθές supermodel Gisele Bündchen, ο συγγραφέας Paulo Coehlo, ο (μόνος) σχεδιαστής του βραζιλιάνικου τηλεοπτικού καναλιού Globo, Hans Donner, ο θρυλικός αρχιτέκτων Oscar Niemeyer (ηλικίας 103 ετών) και η δημοφιλής τραγουδίστρια Ivete Sangalo. Ένας από τους σημαντικότερους Βραζιλιάνους γραφίστες, ο Alexandre Wollner, υποστηρίζει ότι σήμα θυμίζει έναν άνθρωπο που κρύβει το πρόσωπό του από ντροπή. Η δική σας άποψη ποια είναι;

2 Responses

  • EleniK

    Πράγματι μοιάζει με ντροπιασμένο πρόσωπο!
    Δεν κάνουμε μόνο εδώ πατάτες! LOL

  • avocatdudessin

    […] Πέραν του αισθητικού κομματιού (που όπως πάντα συμβαίνει έχει υποστηριχτές και πολέμιους) […]

    Αυτό ακριβώς! Όπως συμβαίνει πάντα από τους γραφίστες που ως επί το πλείστονέχουν άποψη για όλα!

    To logo είναι μια χαρά μάγκες! Στην τελική ο καθένας βλέπει αυτό που θέλει να δει!

    Και λέω μια χαρά αν αναλογιστεί κανείς το τι μπορεί πιθανόν να ζήτησε η FIFA από τους σχεδιαστές..
    Είδε κανένας σας το logo του Mundial που έπαιζε όλο το καλοκαίρι! Αυτό και αν ήταν χάλια… Αλλά αν προσέξατε το τηλεοπτικό spot πριν τους αγώνες (και γενικά την φιλοσοφία που θέλει να περάσει η FIFA σε κάθε διοργάνωση της) θα βλεπατε παιδάκια της αφρικής και ανθρώπους να χορεύουν και όχι technoφορμαλιστικές μινιμαλιές! Είπαμε ΑΦΡΙΚΗ… (Σίγουρα θα μπορούσε να γίνει καλύτερο).. Και η αισθητική ομοιότητα (“γραμμή”) του σήματος της Αφρικής (Mundial 2010) με αυτό της Βραζιλίας 2014 είναι πολύ κοντινές… Δεν είναι τυχαίο αυτό παρ’ όλο που δεν με βρίσκει σύμφωνο!

    ΑΛΛΑ!

    Κάθε γραφίστας γνωρίζει το πόσο δύσκολο είναι αποδοθεί με φρέσκια ματιά και σύγχρονο σχεδιασμό η φιλικότητα και κυρίως η “παιδικότητα” σε ένα σήμα (με το δεύτερο να είναι βασικό ζητούμενο για την FIFA)! Ειδικά το τελευταίο (“παιδική-ναίφ” αισθητική-φιλικότητα) πολλοί hi-end γραφίστες το “σνομπάρουν” σαν τον διάολο τους… (η μόνη επιτυχημένη εκτέλεση που έχω δει 100% είναι αυτή του κυρίου Γ. Κουρούδη με τα εικονογράμματα των Ολυμπιακών αγώνων της Αθήνας).. Παρ’ όλα αυτά, αυτά τα project είναι ιδιαίτερα δύσκολα και ομοίως δύσκολα μπορούμε να τα σχολιάζουμε! Και κυρίως όχι απροβλημάτιστα…

    Εάν ο κύριος Alexandre Wollner βλέπει ένα κρυμμένο πρόσωπο (διότι έχει κανει και πολύ προπαγάνδα σχετικά με αυτήν του την παρατήρηση προκειμένου να το “δουν” και άλλοι) τότε ίσως ξεχνάει πως αυτός που ουσιαστικά θα δει το σήμα είναι το φιλοποδοσφαιρικό κοινό ως επι το πλείστον και όχι η μαζα των ποιο οπτικά “καλλιεργημένων”… Και ίσως κρύβει και κάποια βαθύτερα “ψυχολογικά” κατάλοιπα η ματιά του κου Wollner… Μάλλον ήθελε την πάρει την δουλειά “αέρα” και κάνει προπαγάνδα…

    Για τους φίλους του ποδοσφαίρου (και κακώς δεν τονίζεται στο άρθρο) και όχι για τους άμπαλους ψευτοκουλτουριάρηδες γραφίστες και ξερόλες, το σήμα δεν έιναι τίποτα περισσότερο από την πολύτιμη και βαρύτιμη “κούπα” με όλες τις περαιτέρω σημειολογικές προεκτάσεις… Η “ΚΟΥΠΑ”! Ο απόλυτος στόχος κάθε ομάδας, το όνειρο και κάθε παίχτη και κυριώς καθε οπαδού!…Η παγκόσμια “ΚΟΥΠΑ” στον 7ο ουρανό σηκωμένοι από τους αγαπημένου του ήρωες με τα χέρια τους να την τυλίγουν αλλοπρόσαλα με υγιή “βουλιμία”…

    Ίσως να ήθελε όμως και το ένα “τσικ”παραπάνω…

    Υ.Γ.
    Στο μόνο που συμφωνώ είναι ότι σίγουρα η επιτροπή ήταν άσχετη… Αλλά αν δεν δημοισιεύσουν και τις υπόλοιπες συμμετοχές δεν μπορεί κανέις να εκφέρει γνώμη για το θέμα της τελικής επιλογής!

    Με εκτίμηση
    l’ avocat du dessin



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-09-2016 [0]

Volvo Cars a new beginning

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 31-08-2016 [11]

Ο νέος λογότυπος της Καβάλας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-08-2016 [1]

Η αφίσα του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-07-2016 [0]

Rubika B601 μια ελληνική ξύλινη βιβλιοθήκη

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 16-05-2016 [9]

Η ταυτότητα της Σίφνου από τον Γιώργο Προμπονά

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 12-05-2016 [20]

Το ERT.gr αποκτά νέο(;) πρόσωπο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).