Ταριχευμένα ζώα του δάσους

30-07-2010

ή πειραματιζόμενοι με τα όρια της συσκευασίας

Η σκωτσέζικη ζυθοποιία Βrew Dog φημίζεται ανάμεσα στους “γνώστες” ως μια από τις πιο “exclusive” και εκκεντρικές εταιρείες του χώρου.
Συχνά πειραματίζεται με γεύσεις, ιδέες και στρατηγικές, δημιουργώντας συζητήσεις, αντιπαραθέσεις, φίλους και εχθρούς.
Το τελευταίο της πόνημα είναι η “Τhe end of history”, η οποία είναι η μπύρα με την υψηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ (55%). Παράχθηκαν μόνο 12 μπουκάλια και είναι η ακριβότερη μπύρα του κόσμου (κάθε μπουκάλι κόστιζε 600 περίπου ευρώ). Οι δημιουργοί της προτείνουν μάλιστα να καταναλώνεται σε ποτήρι του ουίσκι και όχι στα συνηθισμένα ποτήρια μπύρας.
Ένα άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου προϊόντος είναι η συσκευασία του.
Για να “ντυθεί” το πανάκριβο μπουκάλι χρησιμοποιήθηκαν τα ταριχευμένα σώματα ενός λαγού, επτά ερμινών και τεσσάρων σκίουρων (οι παραγωγοί διαβεβαιώνουν ότι τα ζώα ήταν ήδη νεκρά και δεν θανατώθηκαν ειδικά για τις ανάγκες της συσκευασίας).
Όπως εύκολα μπορείτε να φανταστείτε, το συγκεκριμένο εγχείρημα ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών από φιλόζωους και όχι μόνο. Οι δημιουργοί του επιμένουν ότι πρόκειται για μια εκδήλωση “επαναστατικότητας, εκκεντρικότητας, δημιουργικότητας και καλλιτεχνικής ευφυίας”.
Το γεγονός είναι η μπύρα τράβηξε τα μάτια ολόκληρου του κόσμου (υπήρξε μέχρι και ρεπορτάζ στο CBS) και ότι τα δώδεκα πανάκριβα μπουκάλια πωλήθηκαν μέσα σε λίγες ώρες.
Το ερώτημα είναι “άρα ο στόχος επετεύχθη;” Εσείς τι πιστεύετε; Υπάρχουν όρια στην τέχνη της συσκευασίας;

Περισσότερα εδώ

Ερμίνες, σκίουροι και ένας λαγός χρησιμοποιήθηκαν για να ντύσουν τα μπουκάλια

Ερμίνες, σκίουροι και ένας λαγός χρησιμοποιήθηκαν για να ντύσουν τα μπουκάλια

 

11 Responses

  • Stelios X

    Τα άτομα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!
    ΤΑ ΣΠΑΝΕ!!!
    Βεβαίως και πετυχαίνουν το σκοπό τους.
    Δεν κατάφεραν να τραβήξουν δημοσιότητα πάνω τους?
    Δεν πούλησαν όλο το στοκ?
    Έβλαψαν κανένα?
    ΜΠΡΑΒΟ ΜΠΡΑΒΟ!

  • Eleana

    Δεν είμαι σίγουρη.
    Από τη μία αναγνωρίζω χιούμορ και πρωτοτυπία
    Αλλά… πτώματα ζώων????

  • Kristoff

    Βεβαίως και πετυχαίνουν το σκοπό τους και βεβαίως αποδεικνύουν περίτρανα (για άλλη μια φορά) πως δεν υπάρχει όριο στο μάρκετινγκ. Όλα επιτρέπονται, κανένας ηθικός φραγμός, καμία αντίληψη του συγκείμενου.

    Με αυτό ακριβώς το lifestyle και τις “exclusive” προτάσεις φτάσαμε στον πάτο. Και από ότι φαίνεται, δεν πρόκειται να σταματήσει η τάση. Και ήλπιζα πως τα 90’ς τελείωσαν.

    Αν ακόμη σκεφτόμαστε με βάση το κριτήριο δημοσιότητας, είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

    Μπράβο παιδιά, παλουκώστε και ανθρώπους (εκτός από νεκρά ζωάκια) – και σίγουρα θα τραβήξετε τα φώτα πάνω σας. Και μετά θα αναρωτιόμαστε τι μας “χτύπησε”. Ντροπή και ξεφτίλα.

    Ελεάννα, εγώ είμαι σίγουρος – δεν είναι αστείο να ξερνάει ένα παλουκωμένο πτώμα ερμίνας μπύρα στο ποτήρι μου – είναι προκλητικό.

  • Panagiotis

    Βραχυπρόθεσμα, ναι, ήταν πετυχημένη. Οι άνθρωποι είχαν μια εκκεντρική ιδέα (πολλοί θα την έλεγαν και κιτς), η οποία ως τέτοια (και με δεδομένη την εξαιρετικά μικρή ποσότητα των προϊόντων που ήταν διαθέσιμα) φυσικά και θα ξεπούλαγε τα μπουκάλια σε χρόνο μηδέν. Τη συγκρίνω με την αλήστου μνήμης Τζίνα Βαρώνη και τα μασαζοκαλσόν Slim (οι πιο παλιοί θα τα θυμούνται). Μακροπρόθεσμα όμως, η ιδέα αυτή κάνει κακό στο brand (αν προσέξατε, υπήρξαν πολλές φιλοζωικές οργανώσεις που διαμαρτυρήθηκαν) με την προκλητικότητά της. Πιστεύω ότι αν έλεγαν ότι τα ζωάκια θανατώθηκαν αποκλειστικά για τους σκοπούς της συσκευασίας, δεν θα υπήρχε καμία διαφορά.

    Κάποτε πρέπει επιτέλους να καταλάβουμε ότι η πρωτοτυπία και η εκκεντρικότητα πρέπει να έχει και κάποια όρια…

  • Miltos

    Καλά πάτε καλά κι οι δυο σας?
    Το θέαμα είναι ανατριχιαστικό!
    Ποιος θα ήθελε να πιει την μπύρα του από μια τέτοια συσκευασία?

  • Stelios X

    @ Kristoff,
    να υποθέσω ότι είσαι από αυτούς που ζητούσαν να φύγει το έργο του Τότσικα με το καρπούζι από το Outlook?
    Ή μήπως τότε ήσουν ΜΕ τον καλλιτέχνη επειδή ήταν “καλή” η τέχνη του, ενώ τώρα που μιλάμε για εφαρμοσμένη τέχνη το πράγμα αλλάζει?

    @ Miltos
    Καλά πάμε. Απλά περί ορέξεως και ευαισθησιών… κολοκιθόπιτα

  • Kristoff

    φίλε/συνάδελφε Stelios Χ,

    Δεν επιθυμώ να προκαλέσω ένα τυπικό ανώνυμο “διάλογο” αλληλοκατηγοριών online. Σεβαστή η άποψή σου (ούτως ή άλλως ο θυμός μου είναι προς τους σχεδιαστές – ουχί προς τους συνομιλητές του φόρουμ)! Συγγνώμη εάν αυτό δε φάνηκε από την αρχική μου τοποθέτηση.

    Προσωπικά βρίσκω διαφορές ανάμεσα στην έκθεση Outlook και τη συγκεκριμένη δουλειά – για την ακρίβεια δε βρίσκω ομοιότητες! Και, όχι, δεν τοποθετώ τον εαυτό μου στους “ηθικολόγους” που φρικάρουν ακόμη με το Χριστό του Νταλί ή το εν λόγω καρπούζι.

    Θεωρώ, όμως, τη θέση του σχεδιαστή ως σημαντική και φορτισμένη (με ισχύ και επιρροή μέσα στην κοινωνία του καταναλωτισμού) και άρα είμαι ιδιαίτερα κριτικός προς κινήσεις εντυπωσιασμού και μάρκετινγκ χαμηλού επιπέδου, όπως η προκειμένη. Είναι και θέμα προστασίας του επαγγέλματος. Όσο πιο αδέξια και προκλητικά κινηθούν κάποιοι σχεδιαστές, τόσο πιο δύσκολο θα είναι για τους υπόλοιπους να αποδείξουν πως είναι σοβαροί επαγγελματίες, με πολύ-επίπεδη αντίληψη του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο κινούνται.

    [Άσε, δε, που υπάρχει και πολύ συγκεκριμένο ζήτημα με τις ερμίνες – βλέπε εμπόριο γούνας: είναι είδος υπό εξαφάνιση και η εκμετάλλευση τους για το δέρμα τους έχει προκαλέσει πολλάκις…]

    Μακάρι να μπορούσαμε να το συζητήσουμε όλοι μαζί από κοντά. Τα φόρουμ, έχουν δυστυχώς τα όριά τους, όσον αφορά τη λεκτική και νοηματική ακρίβεια.

    Καλό καλοκαίρι!

  • Bab

    @Stelios X
    ποιο στοκ πουλησαν βρε Stelios Χ?
    12 μπουκάλια ήταν ολα κι όλα. Πιστεψε με θα πουλιοντουσαν και χωρίς αυτη τη συσκευασια.
    Προσωπικά το βρήκα απλά κακόγουστο.

  • Yannis

    For what it counts, egw tha to agoraza, den to vriskw kakogousto oute proklitiko, kai eilikrina thewrw oti einai poly empneysmeno!!! Tarixeymena zwa pou bgazoun apo to stoma tous mpyra!!!!! Brilliant!!
    Nomizw oti yparxei megalos arithmos anthrwpwn pou to vriskoun apla wraio.

  • Dennis Spearman

    δεν το ήξερα αυτό το post_
    δεν θα σταθώ καθόλου στους δημιουργούς της συσκευασίας_
    με απασχολεί μόνο να μην συναντήσω κάποιον από τους αγοραστές_

  • klanos

    Μετα απο 4 χρονια το θυμηθηκατε?



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-03-2017 [0]

O Mαρίνος Κολοκοτσάς σχεδιάζει το Melima

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-03-2017 [7]

Ανανέωση για την “Γρηγόρης” από το Bob Studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-09-2016 [0]

Volvo Cars a new beginning

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 31-08-2016 [11]

Ο νέος λογότυπος της Καβάλας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-08-2016 [1]

Η αφίσα του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-07-2016 [0]

Rubika B601 μια ελληνική ξύλινη βιβλιοθήκη

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).