Ανασκόπηση 2010 (μέρος Β)

31-12-2010

Τα είκοσι θέματα του designmag.gr που προκάλεσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον τη χρονιά που τελειώνει

Τη χρονιά που τελειώνει τις μέρες αυτές, κλείνει μια πολύ σημαντική περίοδος τόσο για το +design, όσο και για το ηλεκτρονικό του συμπλήρωμα, το designmag.gr
Μέσα στο 2011 θα δείτε σημαντικότατες αλλαγές που αφορούν και τα δύο μέσα.
Πριν όμως φτάσουμε εκεί, μας δίνεται η ευκαιρία να ρίξουμε μια ματιά στο 2010, προσπαθώντας να αναγνωρίσουμε τα θέματα που κέντρισαν το ενδιαφέρον της ελληνικής γραφιστικής κοινότητας με κριτήριο τα pageviews των θεμάτων του designmag.gr
Με εργαλείο μας τα google analytics, πριν φτάσουμε στην παράθεση των αποτελεσμάτων θα πρέπει να αναγνωρίσουμε δύο δεδομένα:
α. Η επισκεψιμότητα του designmag.gr από τον Ιανουάριο μέχρι το Δεκέμβριο σχεδόν τριπλασιάστηκε (κυρίως λόγω της μεγαλύτερης «ενεργοποίησης» της ιστοσελίδας μας από το Σεπτέμβριο και μετά, με την απασχόληση συντάκτη αποκλειστικά για την ενημέρωσή του). Άρα τα θέματα με τη μεγαλύτερη αναγνωσιμότητα προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από το δεύτερο μισό του έτους
β. Όπως είναι προφανές, οι σελίδες με τις πραγματικά περισσότερες επισκέψεις είναι οι «σταθερές» στις οποίες οδηγείται κανείς από το κεντρικό μας μενού (συγκεκριμένα οι «Αρχική», «Τεύχη», «Ειδήσεις» κ.λπ.). Αυτές τις βγάζουμε εκτός συναγωνισμού στο μέτρημά μας, και επικεντρωνόμαστε αποκλειστικά στα άρθρα αυτά καθεαυτά.
Έχοντας λοιπόν ξεκαθαρίσει τα παραπάνω ας δούμε κατ’ αρχάς τα δημοφιλέστερα θέματα από το δέκατο μέχρι το εικοστό:

10. Λογότυπος GAP (12/10)
Ήταν από τα θέματα που απασχόλησαν την παγκόσμια γραφιστική κοινότητα. Οι λέξεις “gap” και “fail” (ή ακόμα περισσότερο “epic fail”) πήγαιναν μαζί στο διαδίκτυο (και κυρίως στα κοινωνικά μέσα) περισσότερο παρά ποτέ. Ήταν το κορυφαίο παράδειγμα προς αποφυγή στις περιπτώσεις του branding και του χειρισμού κρίσεων.
00neold

9. Design Walk 2010 (05/01)
Από τα ελάχιστα θέματα του πρώτου εξαμήνου του έτους που κατάφεραν να βρεθούν στα top 20. To Design Walk  αφορά δίχως αμφιβολία όχι μόνο τη γραφιστική κοινότητα, αλλά και το ευρύτερο κοινό. Εφ’ όσον η ιστοσελίδα μας είναι εκ θέσεως μια από τις πρώτες που αναγγέλλουν τα δρώμενα, η δημοφιλία της είναι αναμενόμενη.
Design-Walk_G-web-banner

8. Σχετικά με την ιστοσελίδα του Πολιτιστικού Οργανισμού Πολίχνης (12/07)
Εδώ είχαμε μια τρανταχτή περίπτωση αντιγραφής και μάλιστα ανάμεσα σε δύο πολιτιστικούς οργανισμούς. Η ιστοσελίδα του Πολιτιστικού Οργανισμού Πολίχνης, πήρε και εφάρμοσε με κάθε λεπτομέρεια το σχεδιασμό της σελίδας του Εθνικού Θεάτρου, ο οποίος τον προηγούμενο χρόνο είχε βραβευθεί με το Χρυσό ΕΒΓΕ των Ψηφιακών Κατηγοριών. Μετά από το θόρυβο που προκλήθηκε, η συγκεκριμένη ιστοσελίδα αποσύρθηκε και επανασχεδιάστηκε.
1polichn

7. Νέα δεδομένα στο διαγωνισμό λογοτύπου της ΟΝΝΕΔ (21/10)
Το άρθρο αυτό ασχολήθηκε με την παράταση που δόθηκε στην ψηφοφορία του κοινού και κάποια ερωτηματικά που γεννήθηκαν σχετικά με τις διευκρινήσεις που έκαναν οι διοργανωτές για το ποιες συμμετοχές θεωρούνται σύννομες και ποιες όχι…
1logoned1

6. Περίπτωση λογοκρισίας σε ημερολόγιο του the design shop (26/11)
Εκτός των άλλων ευτράπελων της χρονιάς, στα τέλη Νοεμβρίου μας προέκυψε και μια περίπτωση λογοκρισίας, όταν ένα επιτραπέζιο ημερολόγιο σχεδιασμένο από το the design shop αποσύρθηκε από το πωλητήριο του Μουσείου Μπενάκη, λόγω παραπόνου από έναν πελάτη, το θρησκευτικό αίσθημα του οποίου προφανώς θίχτηκε…
1jesus

5. Tο σήμα της Δημοκρατικής Συμμαχίας (24/11)
Ο νέος λογότυπος της ΟΝΝΕΔ δεν ήταν το μόνο πολιτικής προελεύσεως θέμα που προκάλεσε αίσθηση τη χρονιά που μας πέρασε. Είχαμε και νέο κόμμα. Το σήμα του οποίου σήκωσε μεγάλη κουβέντα…
2dimsim

4. Οι τρεις φιναλίστ για το λογότυπο της ΟΝΝΕΔ (02/11)
Και τρίτο άρθρο για το νέο σήμα της ΟΝΝΕΔ στα top 20(!!!). Αυτή τη φορά παρουσιάσαμε τους τρεις φιναλίστ. Συνολικά υποβλήθηκαν 102 λογότυποι και η ιστοσελίδα του διαγωνισμού δέχθηκε περισσότερες από 65,000 επισκέψεις, «δείγμα της θέλησης της σημερινής γενιάς να εκφραστεί δημιουργικά» όπως ανέφερε σχετική ανακοίνωση της ΟΝΝΕΔ.
10nned

3. Νέο σήμα για το ελληνικό μπάσκετ (15/=09)
Προφανώς τα σήματα κάθε είδους προκαλούν το ενδιαφέρον των ανθρώπων της κοινότητας. Το συγκεκριμένο θέμα, όχι μόνο βρέθηκε τόσο ψηλά στους αριθμούς επισκεψιμότητας, αλλά προκάλεσε και το μεγαλύτερο αριθμό σχολίων για το 2010. Παρεμπιπτόντως το νέο σήμα της ΕΣΑΚΕ σχεδίασε η Designers United από την Θεσσαλονίκη.
2esake

2. Η θέση της ΟΝΝΕΔ στα σχόλια για το διαγωνισμό λογοτύπου (15/10)
To πρώτο από τα τέσσερα θέματα που φιλοξενήσαμε στο designmag.gr ήταν και το δημοφιλέστερο όσον αφορά τις επισκέψεις. Ο λόγος; Αν και το θέμα απασχόλησε πολύ κόσμο, ήμασταν αν όχι οι μόνοι, τότε σίγουρα οι πρώτοι που πήγαμε στην πηγή (τους υπεύθυνους του διαγωνισμού) για δηλώσεις και απαντήσεις. Σαν αποτέλεσμα, πολλά άλλα άρθρα (ηλεκτρονικά και έντυπα) χρησιμοποίησαν το άρθρο μας ως παραπομπή. Με τέσσερα σχετικά άρθρα στα top 20, φαίνεται πέρα κάθε αμφιβολίας ότι αυτό ήταν το θέμα που απασχόλησε περισσότερο από τα υπόλοιπα (μάλλον με μια δόση… ευθυμίας) την κοινότητά μας τη χρονιά που πέρασε. Στις δύσκολες μέρες που περνούμε όλοι, προφανώς θέματα που μας κάνουν να χαμογελούμε και να ξεδίνουμε έχουν αξία (εξ’ ου και το hash tag LOGO31, αλλά και τα facebook groups και τα websites που παρήγαγε).
logo_onned_protasi

1. Πανόραμα Design 2010 (22/10)
Έκπληξη μας προκάλεσε το γεγονός ότι, κοιτώντας τα στατιστικά του designmag.gr, πρώτο σε επισκέψεις θέμα ήταν αυτό που ανήγγειλε τη διάθεση των εισιτηρίων για το Πανόραμα Design. Η εξήγηση έγκειται μάλλον στο γεγονός του υψηλού ενδιαφέροντος της κοινότητας για το καθιερωμένο ετήσιο ραντεβού, όσο και στο ότι σε εκείνη τη φάση (ενάμισι μήνα πριν τη διεξαγωγή της διημερίδας και χωρίς να έχει γίνει ακόμα γνωστή η σύνθεση της λίστας των ομιλητών) η δική μας ιστοσελίδα ήταν η μόνη πηγή πληροφόρησης για το Πανόραμα. Σε κάθε περίπτωση το ενδιαφέρον που εκφράστηκε με αυτό τον τρόπο ήταν ανάλογο της επιτυχίας και του φετινού Πανοράματος, αφού ο κόσμος για μια ακόμα φορά κατέκλυσε το αμφιθέατρο που το φιλοξένησε.
01despan

Αυτά από εμάς. Ελπίζουμε να διασκεδάσατε την αντίστροφη μέτρησή μας, και να σας βοήθησε να θυμηθείτε κάποια γεγονότα.
Σας ευχόμαστε καλή χρονιά, με υγεία, δημιουργικότητα και επιτυχίες σε όλους τους τομείς!

Η ομάδα του +design και του designmag.gr



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΙΑΦΟΡΑ 27-01-2017 [0]

Συνδρομές μελών της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας για το 2017

ΔΙΑΦΟΡΑ 25-10-2016 [0]

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Toolkit Designers Meeting 2016

ΔΙΑΦΟΡΑ 12-10-2016 [0]

Ανοιχτή πρόσκληση για συμμετοχή στην έκθεση της Στέγης “Tomorrows”

ΔΙΑΦΟΡΑ 10-10-2016 [0]

Σε διαβούλευση ο φάκελος των ανοικτών διαγωνισμών από την Ένωση Γραφιστών

ΔΙΑΦΟΡΑ 20-07-2016 [0]

Post-nostalgia: το Design συναντά την ουτοπία

ΔΙΑΦΟΡΑ 18-04-2016 [14]

Ψηφίστε το καλύτερο ΕΒΓΕ της φετινής τελετής

ΔΙΑΦΟΡΑ 06-04-2016 [1]

Θυμάστε το λογότυπο που δεν τόλμησε η ΗΡ να εγκρίνει;

ΔΙΑΦΟΡΑ 28-03-2016 [0]

Πρωτοβουλία διαμαρτυρίας εναντίον εκπαιδευτικού οργανισμού

ΔΙΑΦΟΡΑ 26-01-2016 [0]

100 χρόνια Bauhaus, η επέτειος ενός κινήματος που άλλαξε τον κόσμο.

ΔΙΑΦΟΡΑ 04-01-2016 [0]

H γραφιστική στο φετινό Αthens Voice Choice



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).