Τα σημαντικότερα θέματα του 2012 (Α’ μέρος)

02-01-2013

To 2012 υπήρξε μια πολύ γεμάτη χρονιά για την ελληνική σκηνή του design. Γεμάτη τόσο από ευχάριστα γεγονότα (όπως διεθνείς διακρίσεις), όσο και από δυσάρεστα γεγονότα (όπως τα “λουκέτα” σε μεγάλες διαφημιστικές και εκδοτικές εταιρείες, που οδήγησαν μεγάλο αριθμό σχεδιαστών στο δρόμο της ανεργίας).
Όμως το τι ακριβώς, σχετικά με το design, θεώρησε η κοινότητά μας (αλλά όχι μόνο αυτή) ως σημαντικό, μπορούμε να το εικάσουμε παρατηρώντας τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν στην αναγνωσιμότητα των άρθρων του designmag.gr.
Συνεχίζοντας λοιπόν μια παράδοση, που έχουμε ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια, παραθέτουμε εδώ τα πιο “διαβασμένα” άρθρα για τη χρονιά που μας πέρας.

Όπως είναι προφανές, οι σελίδες με τις πραγματικά περισσότερες επισκέψεις είναι οι “σταθερές” στις οποίες οδηγείται κανείς από το κεντρικό μας μενού (συγκεκριμένα οι “Αρχική”, “Διαγωνισμοί”, “Ειδήσεις” κ.λπ.). Αυτές τις βγάζουμε εκτός συναγωνισμού στο μέτρημά μας, και επικεντρωνόμαστε αποκλειστικά στα άρθρα αυτά καθεαυτά.
Σήμερα θα δούμε τα θέματα που διαβάστηκαν τις περισσότερες φορές την περασμένη χρονιά, ξεκινώντας από το εικοστό μέχρι το ενδέκατο (πατώντας πάνω στη συνοδευτική εικόνα μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο):

20. Μια λαμπερή βραδιά για την ελληνική οπτική επικοινωνία (21/4)
Στη φιλόξενη κεντρική σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 20/4 η τελετή απονομής των ΕΒΓΕ 2012, που ήταν ίσως η λαμπρότερη στην ιστορία του θεσμού. Ήταν μια  βραδιά εξωστρεφής, με πολύ κόσμο έξω από τον στενό γραφιστικό κύκλο, μια βραδιά με απρόοπτα, με πολλές όμορφες πινελιές, με πολλή (ζωντανή) μουσική, την αγαπημένη μας παρουσιάστρια Λυδία Παπαϊωάννου σε μεγάλα κέφια, όμορφα βίντεο που ξεκούρασαν και διασκέδασαν το κοινό και… αρκετούς Beetroot.
ebge12b

 

19. Ποιος σχεδίασε τη ΡΙΚΣΣΥ; (5/12)
Κοντά στο τέλος του έτους στην πολιτική συζήτηση εισήλθε με ένταση ένας νέος σχηματισμός (του τ. υπουργού κου Λοβέρδου), που ακούει στο όνομα ΡΙΚΣΣΥ (Ριζοσπαστική Κίνηση Σοσιαλδημοκρατικής Συμμαχίας). Όπως είναι φυσικό, ιδιαίτερα στους κύκλους των γραφιστών, η συζήτηση έχει επεκταθεί και στο σήμα της κίνησης αυτής. Ως το “μέσο ενημέρωσης” του χώρου, ψάξαμε να βρούμε ποιο γραφείο βρίσκεται πίσω από το συγκεκριμένο έργο.
LOGO-IN-COLOUR-01

18. To Λάθος της Beetroot (9/1)
“Το λάθος” ήταν ο τίτλος της έκθεσης που πραγματοποίησε το γνωστό δημιουργικό γραφείο από τη Θεσσαλονίκη στην στην γκαλερί a.antonopoulou.art στο διάστημα Ιανουραρίου – Φεβρουαρίου. Υποθέτουμε ότι ο τίτλος του άρθρου κίνησε την περιέργεια σε πολύ κόσμο, που ήθελε να μάθει, τι ακριβώς έκανε στραβά η πολυβραβευμένη ομάδα.
120109_BEE8493a8b11_y20cm

 

17. Τελικά, τι ακριβώς επαγγέλλεστε; (19/7)
Η λέξη γραφίστας, αποτελεί αντιδάνειο από τη γαλλική (graphiste), το οποίο παρήχθη από το ελληνικό γράφω (σχεδιάζω σύμβολα –γράμματα, αριθμούς– πάνω σε κάποια επιφάνεια) και τελικά προτιμήθηκε από το γκράφικερ, που δοκιμάστηκε για λίγο. Όπως αναφέρει το λήμμα της Wikipedia, η επικράτηση του όρου είναι σύγχρονη, ενώ τα αμέσως προηγούμενα χρόνια, επικρατέστερη για την περιγραφή της ίδιας εργασίας ήταν η λέξη “μακετίστας”.
Από τη σελίδα μας, επιχειρήσαμε να καταγράψουμε τις απόψεις των ανθρώπων του χώρου, σχετικά με μια συζήτηση που κρατά χρόνια. Η ανταπόκριση, τόσο με ψήφους, όσο και με καταγραφή θέσεων στα σχόλια του άρθρου, υπήρξε μεγάλη…
Screen Shot 2013-01-02 at 4.16.30 μ.μ.

 

16. Η ιστορία του ‘Keep Calm and Carry On’ (7/3)
H αφίσα με το λεκτικό ’Keep Calm and Carry On’ έχει αναπαραχθεί σε τόσες πολλές εφαρμογές και διαφορετικές εκδοχές, που τη συναντάμε απλά παντού. Ήταν μία από τις τρεις αφίσες προπαγάνδας που τύπωσε η βρετανική κυβέρνηση την άνοιξη του 1939, στην έναρξη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Παρ’ ότι η κυβέρνηση ποτέ δεν τις εξέδωσε επίσημα, η γραμματοσειρά της αφίσας ήταν ειδικά σχεδιασμένη για να είναι δύσκολο να πλαστογραφηθεί από τους Γερμανούς, μαζί και με το στέμμα του βασιλιά Γεωργίου του 6ου. Στο άρθρο μας αυτό φιλοξενήσαμε ένα βίντεο που παρουσιάζει την ιστορία της και την πορεία της στο χρόνο.
kc01

 

15. Ελληνικό Ντιζάιν: μια συνάντηση για το βιομηχανικό σχεδιασμό στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών (18/9)
H δεύτερη εκδήλωση του δεύτερου κύκλου Design Υπό Στέγη, πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 7 Οκτωβρίου και ήταν αφιερωμένη στο βιομηχανικό σχεδιασμό. Και πολύ πιο συγκεκριμένα στον ελληνικό βιομηχανικό σχεδιασμό.
Η συγκεκριμένη ημερίδα (όπως και ό,τι άλλο έχει γίνει ως τώρα στα πλαίσια του κύκλου Design Υπό Στέγη) ήταν sold out. Στο άρθρο αυτό, έγινε η πρώτη της ανακοίνωση.
greeceisforlovers

 

14. Ο νικητής του διαγωνισμού της Σκοπέλου (16/3)
O Δήμος Σκοπέλου, ήταν ένας από τους πολλούς οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης που προσέφυγε τη χρονιά που μας πέρασε σε ανοιχτό διαγωνισμό για την οπτική ταυτότητα δραστηριοτήτων του (εδώ για την τουριστική προβολή του νησιού).
Στο συγκεκριμένο άρθρο ανακοινώθηκε (και συζητήθηκε) το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, τον οποίο τελικά κέρδισε η θεσσαλονικιώτικη Pad Advertising (Νίκη Ταμπάκη και Μελίνα Μαλτσίδου).
skopeloslogo

 

13. Ένα παιδί-θαύμα της οπτικής επικοινωνίας από το Hong Kong (19/4)
Στο συγκεκριμένο άρθρο συναντήσαμε τον 19χρονο Jonathan Mak Long, ένα φοιτητή γραφιστικής από το Hong Kong, που χάρη στο εμφανές ταλέντο του και την προβολή που παρέχει το διαδίκτυο, κατάφερε από τώρα να τραβήξει το ενδιαφέρον μεγάλων πολυεθνικών του χώρου της διαφήμισης, που θέλουν να τον διεκδικήσουν νωρίς-νωρίς για λογαριασμό τους.
jobsmak

 

12. Μνημεία και Μουσεία της Ελλάδας: το τελευταίο κεφάλαιο (;) ()
Υπήρξε ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα θέματα του χώρου μας για τη χρονιά που πέρασε. Κι άλλο σχετικό με αυτό το θέμα άρθρο θα συναντήσουμε ψηλότερα στη λίστα μας. Στο συγκεκριμένο όμως άρθρο συζητιέται η επεισοδιακή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού που αφορούσε στην ταυτότητα των Μνημείων και Μουσείων της Ελλάδας.
Screen Shot 2013-01-02 at 5.12.13 μ.μ.

 

11. Απίστευτος διαγωνισμός από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (10/2)
Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τα τελευταία τρία περίπου χρόνια έχει δημιουργήσει μια “παράδοση” στον τρόπο ανάθεσης των εργασιών του, όσον αφορά την οπτική επικοινωνία. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός, όμως, προκάλεσε θυμό και θυμηδία σε πολλούς. Στο συγκεκριμένο άρθρο, θα καταλάβετε γιατί.105_20120203_prosklisi_endiaferontos_simatainiothiki_mkth

 

Tα άρθρα που βρίσκονται στις θέσεις αναγνωσιμότητας από το 10 έως το 1 για το 2012 θα βρείτε εδώ

One Response

  • PaKa

    Ωραία ιδέα η ανασκόπηση του 2012.

    Καλή και δημιουργική χρονιά σε όλους τους συντελεστές
    του designmag και σε όλη την Ελληνική σχεδιαστική κοινότητα.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 15-09-2017 [7]

Ενέργεια κατά της κατάργησης του τμήματος Γραφιστικής στο Τ.Ε.Ι. Αθηνών

ΆΡΘΡΑ 11-05-2017 [1]

Καλλιόπη Αποστολίδου: Το να μένεις στάσιμος σκοτώνει το πνεύμα και τη φαντασία

ΆΡΘΡΑ 05-05-2017 [1]

Μ. Μπότης: To ελληνικό design δεν είναι απλά καλό

ΆΡΘΡΑ 13-04-2017 [0]

Απολογισμός για το τρίτο Graphic Stories Cyprus

ΆΡΘΡΑ 23-01-2017 [0]

Εθνική Βιβλιοθήκη: 6 γρίφοι για δυνατούς λύτες

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).