Τα σημαντικότερα θέματα του 2012 (Β’ μέρος)

03-01-2013

To 2012 υπήρξε μια πολύ γεμάτη χρονιά για την ελληνική σκηνή του design. Γεμάτη τόσο από ευχάριστα γεγονότα (όπως διεθνείς διακρίσεις), όσο και από δυσάρεστα γεγονότα (όπως τα “λουκέτα” σε μεγάλες διαφημιστικές και εκδοτικές εταιρείες, που οδήγησαν μεγάλο αριθμό σχεδιαστών στο δρόμο της ανεργίας).
Όμως το τι ακριβώς, σχετικά με το design, θεώρησε η κοινότητά μας (αλλά όχι μόνο αυτή) ως σημαντικό, μπορούμε να το εικάσουμε παρατηρώντας τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν στην αναγνωσιμότητα των άρθρων του designmag.gr.
Συνεχίζοντας λοιπόν μια παράδοση, που έχουμε ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια, παραθέτουμε εδώ τα πιο “διαβασμένα” άρθρα για τη χρονιά που μας πέρας.

Όπως είναι προφανές, οι σελίδες με τις πραγματικά περισσότερες επισκέψεις είναι οι “σταθερές” στις οποίες οδηγείται κανείς από το κεντρικό μας μενού (συγκεκριμένα οι “Αρχική”, “Διαγωνισμοί”, “Ειδήσεις” κ.λπ.). Αυτές τις βγάζουμε εκτός συναγωνισμού στο μέτρημά μας, και επικεντρωνόμαστε αποκλειστικά στα άρθρα αυτά καθεαυτά.
Σήμερα θα δούμε τα θέματα που διαβάστηκαν τις περισσότερες φορές την περασμένη χρονιά, από το δέκατο μέχρι το πρώτο (πατώντας πάνω στη συνοδευτική εικόνα μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο):

10. Διαγωνισμός Λογοτύπησης με θέμα: «Μια ταυτότητα για το θέατρο Απόλλων» (5/3)
Πολλοί ήταν οι διαγωνισμοί που προκηρύχθηκαν πέρσι για τη λογοτύπηση οργανισμών, επετείων και θεσμών. Το ιστορικό θέατρο της Ερμούπολης θέλησε κι αυτό να ανανεώσει την ταυτότητά του (με το αποτέλεσμα, που μάλλον ως αμφιλεγόμενο μπορεί να θεωρηθεί να ανακοινώνεται εδώ). Στη δέκατη θέση των πλέον δημοφιλών άρθρων μας όμως, για το 2012 βρέθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού.
Politis

 

9. Ο Jonathan Barnbrook στο Πανόραμα Design (31/10)
To Πανόραμα Design είναι ένα ετήσιο γεγονός, που περιμένει ανυπόμονα κάθε φορά η δημιουργική κοινότητα. Και φέτος, η λίστα των ομιλητών (αν και για συγκεκριμένους λόγους είχε μια μικρή έμφαση στη νεότερη γενιά) προκάλεσε μεγάλο ενδιαφέρον. Όμως, το όνομα που ξεχώρισε (και αναμφισβήτητα η παρουσία του υπήρξε σημαντική επιτυχία για τους διοργανωτές της διημερίδας) ήταν αυτό του Jonathan Barnbrook. Το γεγονός αποδεικνύει σαφώς, ο αριθμός των επισκεπτών που έσπευσε να διαβάσει την ανακοίνωση της έλευσής του στο φετινό Πανόραμα.
jonban1

 

8. Δείτε πρώτοι, το νέο λογότυπο του Πανεπιστημίου Πατρών (21/9)
«…Ο νέος λογότυπος του Πανεπιστημίου συμπυκνώνει την ιστορικότητα και τις διαχρονικές αξίες του Ιδρύματος, τονίζοντας την αναγνωρισιμότητα του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό…» διαβάζουμε στη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε ένα από τα μεγαλύτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας μας.
Οι κρίσεις επί του θέματος δικές σας.
university-patras-logo

 

 

7. Δυσάρεστες οι εξελίξεις στην Ashley & Holmes (11/1)
Η (υπερτιμημένη για πολλούς) διαφημιστική βιομηχανία είναι ένας από τους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, που έχει υποστεί τις σοβαρότερες πιέσεις της τρέχουσας κρίσεως. Μικρές και μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες “πέφτουν” η μία μετά την άλλη. Στο άρθρο αυτό συζητήσαμε πρώτη τα γεγονότα γύρω από την επικείμενη κατάληξη της μεγαλύτερης “ελληνικής προελεύσεως” διαφημιστικής. Για κάποιο λόγο, μέχρι εκείνη τη στιγμή, όλα τα υπόλοιπα ελληνικά ΜΜΕ απέφευγαν να το πράξουν. Τρεις μήνες αργότερα, η Ashley & Holmes θα υπέβαλλε αίτηση πτώχευσης, αφήνοντας μια τρύπα ύψους 15 εκ. ευρώ στην αγορά.
ashley

 

6. Κεραυνός εν αιθρία(;) η νέα σχολή από τον Βλάση Βέλλιο (11/7)
Κάποια στιγμή, στη μέση του καλοκαιριού, και παρά τη γνωστή κατάσταση, που μεταξύ άλλων επηρεάζει και το χώρο της εκπαίδευσης, ανακοινώθηκε η δημιουργία ενός νέου σχολείου για το Design. Η προσπάθεια αυτή, φέρει την υπογραφή του (ιδρυτή του ΑΚΤΟ) Βλάση Βέλλιου, αλλά και την έμπρακτη υποστήριξη σημαντικών και έμπειρων ονομάτων από το χώρο του σχεδιασμού στην Ελλάδα.
xx3otjqxdslidn5147ca

 

5. H ανακύκλωση ενός εκ των ιστορικότερων ελληνικών λογοτύπων (6/3)
Γενιές ολόκληρες μεγάλωσαν και μαθήτευσαν κάτω από το βλέμμα της κουκουβάγιας του ΟΕΔΒ, ενός από τα ιστορικότερα και αρτιότερα λογότυπα στο χώρο της ελληνικής εκπαίδευσης, και όχι μόνο. Η στενοχώρια και η οργή πολλών, ήταν συνεπώς αναμενόμενη και δικαιολογημένη, όταν αντίκρισαν το αποτέλεσμα (που μόνο επαγγελματικό δεν είναι) της μετεξέλιξης του συγκεκριμένου λογοτύπου, για τις ανάγκες του νέου οργανισμού που θα συνεχίσει το έργο του ΟΕΔΒ.
OEDB

 

4. Ελληνικός θρίαμβος στα European Design Awards (28/5)
Η χρονιά που μας πέρασε δεν είχε μόνο αρνητικές ειδήσεις. Ο χώρος της ελληνικής οπτικής επικοινωνίας συνέχισε να μας χαρίζει θετικές στιγμές. Σε έναν από τους σημαντικότερους διεθνείς θεσμούς, τα European Design Awards, οι εκπρόσωποί της ελληνικής δημιουργικής σκηνής θριάμβευσαν κατακτώντας πέντε πρωτιές (δεύτεροι πίσω μόνο από την Ολλανδία, που είχε έξι) και συνολικά 20 διακρίσεις (τρίτοι πίσω από τους Γερμανούς που είχαν 30 και τους Ολλανδούς που είχαν 26). Η είδηση δημοσιεύθηκε σε κάθε είδος ΜΜΕ, blog κι εντύπου και υπήρξε “ευχάριστη είδηση της ημέρας” στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση του ΣΚΑΪ. Εμείς να ευχηθούμε “και σ’ ανώτερα για το 2013”.
gateda

 

3. Ο λογότυπος της Θεσσαλονίκης (21/2)
Η σύμπραξη των Brandexcel/CBX και Colibri είχε σαν αποτέλεσμα την παραγωγή της νέας τουριστικής ταυτότητας της πόλης Θεσσαλονίκης. «Θέλουμε να τονίσουμε τον χαρούμενο και ανάλαφρο χαρακτήρα της πόλης, που θα έχει όμως βάθος και θα αντικατοπτρίζει τη μακρά ιστορική διαδρομή της Θεσσαλονίκης» είπε σχετικά ο δήμαρχος της πόλης κ. Μπουτάρης. Το άρθρο της παρουσίασης ακολουθούν 117 σχόλια, γεγονός που αποδεικνύει το μέγεθος του ενδιαφέροντος της κοινότητας για το συγκεκριμένο αποτέλεσμα.
i11

 

2. Ψηφοφορία για το διαγωνισμό λογοτύπου «Μνημεία και Μουσεία της Ελλάδας» (3/2)
Αναμφισβήτητα ένα από τα πιο περιπετειώδη θέματα της χρονιάς που μας πέρασε. Τα Μνημεία και Μουσεία της Ελλάδας απέκτησαν ενιαία ταυτότητα, για την οποία αποφάσισε αρμόδια κριτική επιτροπή. Όμως, συν τοις άλλοις υπήρχε και “βραβείο κοινού”. Και είναι κάτι που γέννησε διάφορες παρενέργειες. Σε κάποια από τα 144 (!) σχόλια του άρθρου, εντοπίσθηκαν προβλήματα στη διαδικασία, γεγονός που ανάγκασε τους υπεύθυνους να σταματήσουν τη διαδικτυακή ψηφοφορία, να τη “σβήσουν”
και να ξεκινήσουν πάλι από την αρχή.
zdiadikt

 

1. H Somethink Creative Group σχεδιάζει το νέο λογότυπο του ΠΑΣΟΚ (3/9)
Σε μια χρονιά με εντονότατο πολιτικό χαρακτήρα και (μεταξύ άλλων) δύο εκλογικές αναμετρήσεις, δεν είναι περίεργο που το δημοφιλέστερο άρθρο της ιστοσελίδας μας αφορά στη νέα οπτική ταυτότητα του ΠΑΣΟΚ, ενός κόμματος που έχει σημαδέψει ανεξίτηλα την ιστορία της χώρας, από τη μεταπολίτευση έως σήμερα. Το γεγονός ότι η σελίδα μας υπήρξε η πρώτη που παρουσίασε το νέο σήμα (δημιουργία του γραφείου Somethink Creative) σήμαινε απλά, χιλιάδες επισκέψεις και από ανθρώπους εκτός του στενού δημιουργικού τομέα…
pasokLLogo

 

Tα άρθρα που βρίσκονται στις θέσεις αναγνωσιμότητας από το 20 έως το 11 για το 2012 θα βρείτε εδώ



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 15-09-2017 [7]

Ενέργεια κατά της κατάργησης του τμήματος Γραφιστικής στο Τ.Ε.Ι. Αθηνών

ΆΡΘΡΑ 11-05-2017 [1]

Καλλιόπη Αποστολίδου: Το να μένεις στάσιμος σκοτώνει το πνεύμα και τη φαντασία

ΆΡΘΡΑ 05-05-2017 [1]

Μ. Μπότης: To ελληνικό design δεν είναι απλά καλό

ΆΡΘΡΑ 13-04-2017 [0]

Απολογισμός για το τρίτο Graphic Stories Cyprus

ΆΡΘΡΑ 23-01-2017 [0]

Εθνική Βιβλιοθήκη: 6 γρίφοι για δυνατούς λύτες

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).