Αποκαλυπτήρια για τις 12 αφίσσες των Ολυμπιακών του Λονδίνου

07-11-2011

Πριν από πέντε περίπου μήνες σε σχετικό μας άρθρο είχαμε δημοσιεύσει την ανακοίνωση της επιτροπή διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου, σχετικά με την επιλογή δώδεκα εικαστικών καλλιτεχνών, ο καθένας εκ των οποίων θα φιλοτεχνούσε από μία αφίσσα σχετική με το ύψιστο αθλητικό γεγονός. Είχαμε επίσης σημειώσει την αντίδραση της εκεί γραφιστικής κοινότητας σχετικά με το κατά πόσο η συγκεκριμένη επιλογή ήταν συμβατή με το συγκεκριμένο μέσον.
Πριν από λίγες ημέρες, έγιναν τα “αποκαλυπτήρια” των δώδεκα έργων. Οι αρνητικές αντιδράσεις, αυτή τη φορά δεν προήλθαν μόνο από τη γραφιστική κοινότητα (βλ. σχόλια αναγνωστών του Creative Review) αλλά και από το ευρύτερο κοινό. Και μάλιστα τα σχόλια αυτού του δεύτερου είναι ακόμη πιο καυστικά (βλ. σχόλια αναγνωστών BBC).
Ενδεικτικά παραθέτουμε μεταφρασμένο το σχόλιο που μέχρι τη στιγμή που γράφουμε αυτές τις σειρές, έχει λάβει τις περισσότερες θετικές ψήφους: «Πώς μπορούν αυτές οι αφίσσες να προωθούν τους Ολυμπιακούς Αγώνες, τη στιγμή που κοιτάζοντας τις περισσότερες απ’ αυτές δε μπορείς να καταλάβεις τι στο καλό θέλουν να πουν; Χρειάζεται μια δεύτερη αφίσσα δίπλα στην κάθε μία απ’ αυτές, ώστε να μας παρέχεται μια εξήγηση! Γιατί δεν έκαναν έναν διαγωνισμό για παιδιά σχολικής ηλικίας σε ολόκληρη τη χώρα ώστε να προτείνουν εκείνα κάποια έργα; Είμαι σίγουρη ότι θα είχαν κάνει πολύ καλύτερη δουλειά!»
Και αρκετά από τα υπόλοιπα σχόλια είναι πολύ λιγότερο ευγενικά…

Andrea Hamilton

Bob και RobertaSmith (Patrick Brill)

Bridget Riley

Chris Ofili

Fiona Banner

Gary Hume

Howard Hodgkin

Martin Creed

Michael Craig-Martin

Rachel Whiteread

Sarah Morris

Tracey Emin

13 Responses

  • Χάρης Τσέβης

    Έχουν πάθει κάτι αυτοί; 🙂

  • melina

    @Χάρης Το ότι κάτι πάθανε είναι σίγουρο. Το “πώς το λένε” αυτό που πάθανε είναι το θέμα για να μπορέσουμε να το αποφύγουμε εμείς.

  • DimitriK

    Ή έχουν παει την τέχνη δεκαετίες μπροστά αλλα εμείς οι κοινοί θνητοί δεν πιάνουμε το υπονοούμενο ή απλά έχουν θράσος χωρίς περιεχόμενο. Ας το αφήσουμε στο ότι: “το λάθος ειναι ανώτερο της τέχνης” και στο ότι η “επιτυχία αποτελείται από καλά οργανωμένες αποτυχίες”.

  • melina

    @DimitriK ωραία τεκμηριωμένη άποψη! με πείθει!

  • spiros

    Δεν είναι μόνο αν είναι άσχημα ή όχι, ότι δεν επικοινωνούν τον στόχο τους ή όχι, αλλά ότι δίνουν την εντύπωση ότι αύτοι που τα έφτιαξαν βαριόντουσαν.

  • Dimitris Anapliotis

    interior design για καινουριο καφέ ε?… super! Eπίσης όπως διάβασα στο FB είναι ωραία και για σετ σεντονια-μαξιλαροθήκες… Εγω θα πάρω, για το καινουριο σπίτι! 😛

    Συμφωνώ με τον DimitriK & τον Spiro… θεωρώ πως είναι ένας συνδυασμός των δύο απόψεων…

  • hellopanos

    Ας το ξαναγράψω λοιπόν το σχόλιο μου, μιας και το πρωί το έχασα με το που πάτησα το κουμπί για να ανεβεί. (μάλλον το σύμπαν προσπάθησε να με προστατέψει αλλα που εγώ..!).

    Λοιπόν, βασικά αρχίζω λέγοντας ότι μου αρέσουν αισθητικά ως αποτέλεσμα. Αν βάλουμε στην άκρη το επικοινωνιακό μέρος (το οποιο θα μπορούσα να υποστηρίξω ότι εφόσον κάτι σε τραβάει να το κοιτάξεις, πιθανώς να επιτυγχάνει και τον στόχο του), κατά τα αλλα είναι αφίσες γεμάτες χρώμα και έντονα στοιχεια που νομίζω ότι θα δώσουν μια ευχάριστη νότα μέσα στην πόλη.
    Καταλαβαίνω την πικρία της γραφιστικής κοινότητας ως προς το ότι οι αφίσες δόθηκαν σε καλλιτέχνες αλλα ας μην διαχωρίζουμε τόσο πολύ τα δυο αυτά πράγματα. Φαντάζομαι ότι το τυπικό layout της αφίσας έγινε σύμφωνα με κάποιον σχεδιασμό από γραφίστες και εκεί πιθανώς να έπρεπε το μήνυμα να είναι και δυνατότερο εφόσον γνώριζαν ότι η εικόνα θα έρθει από εικαστικούς.

    Τα δείγματα της δουλειάς είναι χαρακτηριστικά κάθε καλλιτέχνη, οι περισσότεροι από τους οποιους είναι αναγνωρισμένοι και γνωστοί για συγκεκριμένες τεχνικές και στυλ. Οποτε αυτό είναι και το αποτέλεσμα που περίμεναν πιθανώς. Στους Ολυμπιακούς του Μοναχου (οι οποιοι ήτανε άψογοι επικοινωνιακά) είχαμε επίσης δείγματα αρκετά abstract αφισών σε κάποιες περιπτώσεις. Μήπως τελικά και εδώ θα έχουμε κάτι που θα συμπληρώσει αυτή την σειρά με κάποιον τρόπο;

    Τέλος, προσωπικά δεν θα τολμήσω να τοποθετηθώ αντίθετα με το αποτέλεσμα, όπως γρήγορα βιάστικα και υπέγραψα στο petition κατά του λογότυπου, κάτι που μετέπειτα μετάνιωσα. Εμπιστεύομαι τους βρετανούς σε αυτά που κάνουν στην οπτική επικοινωνία και θα τολμήσω να τους εμπιστευτώ και εδώ.
    Ας δούμε λοιπόν..

    (και τώρα αρχίστε τον λιθοβολισμό! 🙂

  • Nassos K.

    Θα συμφωνήσω με τον Πάνο (hellopanos). Μπορείτε να “μοιράσετε” τις λίθους 🙂

  • Φαίδων Δούκας

    Δεν ξέρετε τι λέτε και οι δυό σας (ΜΠΑΜ ΜΠΟΥΜ οι πέτρες!)
    Βρε παιδιά!
    Τι έφτιαξαν (ή τι τους ζητήθηκε να φτιάξουν) οι καλλιτέχνες;
    Αφίσες.
    Είναι αυτά αφίσες;
    Όχι. Αφίσες θα ήταν αν επικοινωνούσαν ένα μήνυμα.
    Αυτά εδώ λέγονται “πίνακες ζωγραφικής” όχι αφίσες.
    Αυτά!

  • Φαίδων Δούκας

    (από το παραπάνω σχόλιο εξαιρώ τα δύο πρώτα που ακόμη κι αν δεν μου αρέσουν, πράγματι επικοινωνούν ένα μήνυμα)

  • hellopanos

    Απλά λέω ότι προσωπικά δεν με προσβάλλει η διαδικασία να δω κάτι όμορφο στον δρόμο το οποίο απλά θα μου τραβήξει την προσοχή και θα με κάνει να το πλησιάσω για να ‘ανακαλύψω΄τί είναι τελικά.
    Πρόκειται για αφίσες για τους Ολυμπιακούς, δηλαδή απλά ένα celebration μιας ιδέας και όχι για αφίσες που αφορούν ένα προϊόν, ένα κοινωνικό θέμα ή οτιδήποτε άλλο. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να επικοινωνήσουν ούτε τον τίτλο της εκδήλωσης, ούτε την ημερομηνία, ούτε τίποτα άλλο. Πρέπει απλα να ‘get us in the mood’.

    Αν τελικά η πόλη μου γέμιζε με τέχνη ή καλύτερα με ‘πίνακες ζωγραφικής’ αλήθεια δεν θα με ενοχλούσε.

    Ωραίοι οι κανόνες και τους υποστηρίζω τις περισσότερες φορές. Αλλά είναι και κάποιες περιπτώσεις που αξίζει να ξεπερνούνται. Πάντοτε βέβαια και ιστορικά αυτό δεν άρεσε καθόλου και το σίγουρο είναι ότι κάτι τέτοιο είναι πάρα πολύ εύκολο να το χτυπήσεις με διάφορα επιχειρήματα.

    Σταματώ όμως. Νομίζω ότι μπορούμε να το συνεχίσουμε αυτό για πάντα! 🙂

  • Φαίδων Δούκας

    Δεν διαφωνώ hellopanos
    Αλλά ας τα πουν “street art” ή ότι άλλο θέλουν.
    Ας μην τα πουν “ποστερς”
    Θα μου πεις στα ονόματα θα κολήσουμε τώρα;
    Ε τότε γιατί κολλάνε αυτοί;
    🙂

  • marios

    At last! Work that breaks free from modern- day advertising jargon and stylistic conventions. I like some of them. I hate some of them. But. At least I’m not made to look at something profoundly pretty. Sick of well- polished “Gaga video” aesthetics, it’s a breath of fresh air.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 12-10-2017 [8]

H αφίσα του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 09-10-2017 [0]

Kλασικά παιχνίδια με άρωμα Ελλάδας από τον Ιωάννη Εργελετζή

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-10-2017 [0]

Ένας μελισσοκόμος από την BusyBee

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 18-07-2017 [0]

To polkadot σχεδιάζει για την Strange Brew

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-07-2017 [5]

Ιδού ο νέος λογότυπος της Κοζάνης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-07-2017 [4]

Viupax™. Πρωτοποριακή συσκευασία παπουτσιών

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 26-06-2017 [5]

Νέα εικόνα για τους Μύλους Αγ. Γεωργίου από την Mousegraphics

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-06-2017 [8]

Mηλοκλέφτης από την Yalos Branding Intelligence

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 19-06-2017 [5]

To Comeback Studio δημιουργεί για τη Γιορτή της Μουσικής

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 25-05-2017 [1]

Η αφίσα του 7ου Athens Open Air Film Festival από τον Βασίλη Μέξη



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).