Τα σημαντικότερα θέματα του 2015 (Α’ μέρος)

02-01-2016

Σύμφωνα με την παράδοση που έχουμε καθιερώσει μέσα από αυτές τις σελίδες εδώ και λίγα χρόνια, ξεκινούμε κάθε χρονιά εντοπίζοντας τα θέματα εκείνα που κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος “συγκίνησαν” περισσότερο τη δημιουργική κοινότητα (ή ακόμα και το ευρύτερο κοινό). Για να κάνουμε αυτή την καταγραφή, ελέγχουμε την αναγνωσιμότητα των διάφορων άρθρων της ιστοσελίδας μας.

Όπως είναι προφανές, οι σελίδες με τις πραγματικά περισσότερες επισκέψεις είναι οι “σταθερές” στις οποίες οδηγείται κανείς από το κεντρικό μας μενού (συγκεκριμένα οι “Αρχική”, “Διαγωνισμοί”, “Ειδήσεις” κ.λπ.). Αυτές τις βγάζουμε εκτός συναγωνισμού στο μέτρημά μας, και επικεντρωνόμαστε αποκλειστικά στα άρθρα αυτά καθεαυτά.
Σήμερα θα δούμε τα θέματα που διαβάστηκαν τις περισσότερες φορές την περασμένη χρονιά, ξεκινώντας από το εικοστό μέχρι το ενδέκατο (πατώντας πάνω στη συνοδευτική εικόνα μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο):

20. Οι αφίσες για την πολυαναμενόμενη νέα ταινία του Λάνθιμου (07/ο5)
Μπορεί με τη νέα του ταινία “Lobster” ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης μας Γιώργος Λάνθιμος να ανοίγει τα φτερά του για διεθνείς παραγωγές, απ’ ό,τι δείχνουν τα πράγματα όμως, όσον αφορά το design, επιμένει ελληνικά.
Έτσι, για τις αφίσες της νέας του ταινίας, επέλεξε να συνεργαστεί με τον Βασίλη Μαρματάκη.

The_Lobster_CF

 

19. Ιδού η επίσημη αφίσα του φετινού καρναβαλιού της Πάτρας (05/ο2)
Σύμφωνη με το ύφος και την ποιότητα που μας έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια και η φετινή επίσημη αφίσα του μεγαλύτερου ελληνικού καρναβαλιού, η οποία παρουσιάστηκε τον περασμένο Φεβρουάριο, στην Πάτρα.

Print

 

18. ο καλύτερο γραφείο στο σχεδιασμό συσκευασίας το 2015 στον κόσμο είναι ελληνικό (05/ο5)
Στις δεκάδες διακρίσεις της Mousegraphics, ήλθε μέσα στο 2015 και μία εξαιρετικά σημαντική ακόμα: ο τίτλος Studio Of The Year 2015, από το θεσμό The Dieline Awards, ένας τίτλος που ουσιαστικά αναγνώρισε ότι για τη χρονιά που πέρασε το γραφείο δημιούργησε τις καλύτερες σχεδιαστικά συσκευασίες στον κόσμο.

static1.squarespace

 

17. Το Παγκόσμιο Συνέδριο Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας ξανά στη Θεσσαλονίκη (23/ο1)
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η είδηση ότι το αγαπητό σε πολλούς Παγκόσμιο Συνέδριο Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας, που εδώ και 13 χρόνια διοργανώνει ο Κλήμης Μαστορίδης, επιστρέφει τον ερχόμενο Ιούλιο στην Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη, έπειτα από δύο διοργανώσεις στην Κύπρο.

icljojk

 

16. OTE και Cosmote εις μάρκα μίαν (29/1ο)
Στη μεγαλύτερη αλλαγή από ιδρύσεώς όσον αφορά την οπτική του ταυτότητα (αλλά και τη δομική του υπόσταση) πέρασε μέσα στο 2015 ο ΟΤΕ. Ύστερα από χρόνια ύπαρξης, το όνομα και μαζί με αυτό ο ιστορικός και αναγνωρίσιμος λογότυπος που συνόδευσε τον ελληνικό οργανισμό από το 1969, αποτελεί πλέον παρελθόν.

bybyeOTE2

 

15. Επίσημη πρώτη για το Αρχείο Οπτικής Επικοινωνίας Ελλάδας (22/ο9)
Την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου στη μικρή σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών, μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία, με πολύχρονη, συστηματική και επίπονη εργασία παρουσιάστηκε στο ευρύ κοινό: Το Αρχείο Οπτικής Επικοινωνίας Ελλάδας.

Ornithorhynchus

 

14. Εντελώς δωρεάν εναλλακτικές για γνωστά προγράμματα σχεδιασμού (04/ο2)
Κάποια εκ των άρθρων μας έχουν διαχρονική αξία. Το συγκεκριμένο, το οποίο παρουσιάζει δωρεάν εναλλακτικές σε γνωστά προγράμματα της Adobe, βρίσκεται για δεύτερη χρονιά στις λίστες με τα δημοφιλέστερα.

GIMP-1024x590

 

13. O Δημήτρης Κολιαδήμας παρουσιαζει την Semiotik Design Agency (11/ο2)
Μετά από 9 χρόνια ως creative director και συνιδρυτής των πολυβραβευμένων Designers United, ο Δημήτρης Κολιαδήμας ίδρυσε μια νέα δημιουργική ομάδα, υπό νέο όνομα, με έδρα πάντα στη Θεσσαλονίκη.

Blog-1

 

12. Η Σαντορίνη απέκτησε λογότυπο μέσω… ΔΕΗ (11/ο3)
Στο πλαίσιο αποζημιώσεων προς το νησί της Σαντορίνης, που υπέστη σοβαρές ζημιές στο παρελθόν λόγω παρατεταμένων διακοπών ηλεκτρικού ρεύματος, ήταν και η ανάθεση στη διαφημιστική εταιρεία Ogilvy της δημιουργίας ενός λογοτύπου για τη Σαντορίνη ως τουριστικού προορισμού.

11. Το σήμα της Τρίπολης – υποψήφιας Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Πολιτισμού (11/03)
Ο Ευάγγελος Κασσαβέτης ήταν ο νικητής του διαγωνισμού που πραγματοποιήθηκε με θέμα το σήμα της Τρίπολης ως υποψήφιας Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Πολιτισμού.

!cid_948657AB-CD2B-4696-970A-8DC50BA9B33C@Speedport_W_724V_09071601_00_032A

 



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 11-05-2017 [1]

Καλλιόπη Αποστολίδου: Το να μένεις στάσιμος σκοτώνει το πνεύμα και τη φαντασία

ΆΡΘΡΑ 05-05-2017 [1]

Μ. Μπότης: To ελληνικό design δεν είναι απλά καλό

ΆΡΘΡΑ 13-04-2017 [0]

Απολογισμός για το τρίτο Graphic Stories Cyprus

ΆΡΘΡΑ 23-01-2017 [0]

Εθνική Βιβλιοθήκη: 6 γρίφοι για δυνατούς λύτες

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016

ΆΡΘΡΑ 11-02-2016 [1]

Πώς το Εθνικό Μουσείο της Νορβηγίας αναζητά νέα οπτική ταυτότητα



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).