H αφίσσα του 52ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης

29-09-2011
Όπως και πέρσι, έτσι και φέτος, η ανάθεση του σχεδιασμού της αφίσσας του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, έγινε μέσα από ανοικτό διαγωνισμό. Όπως και πέρσι, έτσι και φέτος η αμοιβή ήταν 1.000 ευρώ(!!!). Όπως και πέρσι έτσι και φέτος, το διαγωνισμό κέρδισε το πολυβραβευμένο Θεσσαλονικιώτικο γραφείο των Dolphins To σκεπτικό πίσω από τη συγκεκριμένη δημιουργία έχει αναφορές στην Ιθάκη του Καβάφη. «Πρωταρχική σημασία έχει το ταξίδι,  η αναζήτηση και ο διαρκής επαναπροσδιορισμός της διαδρομής και της κινηματογραφικής αφήγησης» μας λένε οι δημιουργοί. «Σε εποχές με τέτοια αδιέξοδα το σινεμά φαντάζει το καταλληλότερο μέσο για ένα ταξίδι στο θαυμαστό λαβύρινθο της ανθρώπινης φύσης». Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι οδηγίες του Φεστιβάλ για τον σχεδιασμό της αφίσσας δίνουν έμφαση στην "αρίθμηση" της εκάστοτε διοργάνωσης. Στην ερώτηση κατά πόσο η δαιδαλώδης επικαιρότητα επηρέασε το σχεδιασμό της αφίσας οι Dolphins χαμογελούν και απαντούν: «υποσυνείδητο είναι αυτό...».  

5 Responses

  • andreas alexandridis

    @designmag

    1. “Όπως και πέρσι, έτσι και φέτος, η ανάθεση του σχεδιασμού της αφίσσας του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, έγινε μέσα από ανοικτό διαγωνισμό.” Ανακριβές // Πέρσι ο διαγωνισμός είχε κυρηχθεί άγονος και προχωρήσανε σε απευθείας ανάθεση στους dolphins

    2.” Όπως και πέρσι, έτσι και φέτος η αμοιβή ήταν 1.000 ευρώ(!!!)” Ακριβές

    3. “Όπως και πέρσι έτσι και φέτος, το διαγωνισμό κέρδισε το πολυβραβευμένο Θεσσαλονικιώτικο γραφείο των Dolphins” Ανακριβές.
    Kαθώς νομίζω εσείς μας ενημερώσατε πριν από όλους, ότι ο περσινός διαγωνισμός είχε κυρηχθεί άγονος, οπότε και ανατέθηκε ο σχεδιασμός στο συγκεκριμένο Θεσσαλονικιώτικο γραφείο.

    Οι διαδικασίες του φεστιβάλ για το συγκεκριμένο διαγωνισμό δεν ήταν και το χαρακτηριστικότερο δείγμα διαφάνειας. Υποθέτω ότι οι Dolphins δεν είχαν λάβει μέρος στον περσινό διαγωνισμό, αλλιώς η πρότασή τους θα είχε κερδίσει την πρώτη θέση.

    Φέτος, πάλι υποθέτω, ότι οι Dolphins θα λάβανε μέρος στον διαγωνισμό, με τον αέρα της περσινής ανάθεσης και αυτή την φορά υπήρξε νικητής μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας.

    Με όλο το σεβασμό προς τους συναδέλφους, θα προσθέσω ότι η περσινή τους δουλειά ( http://tiff.filmfestival.gr/default.aspx?lang=en-US&loc=9&page=884 ) είχε έντονες ομοιότητες με την ταυτότητα του περσινού London Design Festival (προηγήθηκε χρονικά, pentagram http://www.behance.net/RishiSodha/frame/920871 / προσωπική η παρατήρηση), κάτι που δεν απέτρεψε τους διοργανωτές από το να προχωρήσουν στην απευθείας ανάθεση.

    Ήσσονος σημασίας οι παρατηρήσεις μου αλλά και το θέμα, ωστόσο αισθάνομαι ότι κάποιος παίζει με την νοημοσύνη μας και εφόσον προσθέρετε βήμα δημόσιου διαλόγου θα ήθελα να καταθέσω αυτό τον προβληματισμό μου.

    Θα περίμενα κάποιο σχόλιο στις διαδικασίες του Φεστιβάλ, καθώς το designmag έχει αποδείξει ότι βρίσκεται σε εγρήγορση όταν πρόκειται για περιπτώσεις που πιθανόν να περιέχουν εμπαιγμό συναδέλφων.

    υ.γ. θα το έβρισκα πιο έντιμο, από την μεριά των διοργανωτών, να μην ακολουθούσαν διαδικασίες διαγωνισμών και να προχωρούσαν για τους όποιους λόγους σε γραφεία που ξέρουν και εμπιστεύονται και ας είναι κάθε χρόνο οι ίδιοι. Να μην λέμε τα αυτονότητα 🙂

    Καλημέρα σας

  • designmag

    Καλή ημέρα και σ’ εσάς.
    Όσον αφορά τις δικές μας “ανακρίβειες”, η πλήρης αλήθεια βρίσκεται στο άρθρο μας εδώ
    Όντως ο διαγωνισμός είχε αρχικά κηρυχθεί ουσιαστικά άγονος, στη συνέχεια όμως κλήθηκαν οι δημιουργοί των τριών καλύτερων συμμετοχών να υποβάλλουν εναλλακτικές προτάσεις, και έτσι επελέγη η αφίσσα των Dolphins.
    Όσον αφορά το “αδιαφανές” του διαγωνισμού, η προσωπική μας άποψη είναι ότι κανένας δεν θα έμπαινε σε τέτοιο κόπο για το πραγματικά ευτελές για το μέγεθος αυτού του έργου ποσού των 1.000 ευρώ.
    Όμως, αυτή είναι απλά και μόνο η δική μας άποψη. Για όλα τα υπόλοιπα μπορούν οι ίδιοι οι Dolphins να απαντήσουν αν το επιθυμούν είτε από αυτό είτε από άλλα μέσα.
    Σας ευχαριστούμε πολύ για την επιλογή σας επώνυμα να καταθέσετε την άποψη και τις αντιρρήσεις σας. Αυτός είναι ο λόγος που κι εμείς σας απαντούμε.
    Λεωνίδας Γκότσης

  • andreas alexandridis

    Ίσως, όχι ίσως, όντως ο όρος “ανακρίβεια” ήταν υπερβολικός και σας αδικεί.

    Ζητώ συγγνώμη ως προς αυτό, αλλά παρασύρθηκα από την οσμή διαπλοκής (προσωπική πάντα γνώμη) ακόμα και σε τόσο μικρές και ασήμαντες διαδικασίες.

    Προφανώς συμφωνώ με την λογική σας, περί του ευτελούς, και αυτό είναι που με ενισχύει την απογοήτευσή μου.

    ευχαριστώ

  • Θάνος Τσαμπούκας

    Καλησπέρα και ειδικά στον Ανδρέα,

    ενημερώθηκα για την συζήτηση στο blog και οφείλω να απαντήσω.
    Φοβάμαι ότι με την καχυποψία που χαρακτηρίζει το κείμενο σου δεν θα μπορέσω να σε πείσω για τα παρακάτω αλλά θα προσπαθήσω.

    Για την περσινή διοργάνωση του 51ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έγινε ανοιχτός διαγωνισμός που στην πορεία του κηρύχθηκε άγονος ως ένα επίπεδο γιατί δεν ικανοποιήθηκαν σύμφωνα με τα δικά τους κριτήρια και προχώρησαν σε δεύτερο κύκλο προτάσεων ζητώντας από τα 3 δημιουργικά γραφεία, που στην πρώτη φάση τους έκαναν “κλικ”, μια νέα πρόταση όπου εκεί επιλέχθηκε η δική μας.
    Στον πρώτο κύκλο σχεδιάσαμε αφίσα που τους άρεσε πάρα πολύ αλλά θεώρησαν λόγω της ιδιαιτερότητας της προσέγγισής μας ότι θα ταίριαζε απόλυτα σε αφίσα για το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και όχι σε φεστιβάλ μυθοπλασίας. Σου παραθέτω το link της αφίσας του “fest doc” αν και στην πρώτη εκδοχή της τα “σπίρτα/θέσεις” ήταν “51” λόγω της αρίθμησης της τότε διοργάνωσης (http://www.dolphinsonline.gr/blog/?paged=3). Δεν έγινε διαγωνισμός από όσο ξέρω για το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ γιατί το ανέθεσαν σε εμάς από εκείνη την στιγμή.

    Φέτος λοιπόν έγινε ανοικτός διαγωνισμός (επιβάλλεται και από το πρόγραμμα “διαύγεια” του Υπ. Πολιτισμού) για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου και επιλέχτηκε και πάλι η δική μας πρόταση, νομίζω σε προηγούμενο post του designmag υπάρχει επισύναψη της επίσημης ανακοίνωσης του Φεστιβάλ στην ιστοσελίδα τους.

    Συμμετείχαμε σε πολλούς διαγωνισμούς συνολικά όλα αυτά τα έτη σε άλλους κερδίσαμε σε άλλους χάσαμε και ας πιστεύαμε ότι άξιζε η δουλειά μας.
    Συμμετείχαμε και σε μερικούς, καλή ώρα, γνωρίζοντας εξαρχής το ιδιαίτερα χαμηλό χρηματικό ποσό.
    Δεν ξέρω αν πρέπει να απολογηθώ για την απόφαση μας αυτή πάντως ένα επιχείρημα είναι ότι θέλαμε να εμπλουτίσουμε όπως φαντάζομαι πολλοί συνάδελφοι, το portfolio μας.

    Τα 1000 ευρώ αφορούν αποκλειστικά την δημιουργία της αφίσας και μόνο. Τις υπόλοιπες εφαρμογές αναλαμβάνει να τις υλοποιήσει από όσο ξέρουμε το φεστιβάλ με εσωτερικούς συνεργάτες τους. Εμείς ή ο εκάστοτε νικητής των διαγωνισμών υπογράφει μόνο την αφίσα και ο φορέας έχει το δικαίωμα να εφαρμόσει την “ιδέα” σε οποιαδήποτε εφαρμογή.

    Καταλήγοντας Ανδρέα ήθελα να σου πώ ότι δεν υπάρχει καμιά διαπλοκή στο μέγα σκάνδαλο των 1000 ευρώ!! και το λέω αστειευόμενος γιατί μόνο έτσι μπορώ να το δω. Μην βγάζεις εύκολα συμπεράσματα και διασταύρωνε τις πληροφορίες σου, το εννοώ αυτό χωρίς ίχνος ειρωνείας, ειλικρινά.

    Το brief για τον διαγωνισμό γενικά είναι η κυρίαρχη παρουσία της “αρίθμησης” του φεστιβάλ με πρωτότυπο και ευφάνταστο τρόπο (μακριά από μπομπίνες, κλακέτες, φιλμς, κάμερες κλπ.) το αναφέρω σε περίπτωση που θέλεις να κρίνεις και την φετινή αφίσα.

    ευχαριστώ
    Θ. Τσαμπούκας (Dolphins)

  • andreas alexandridis

    Αγαπητέ Θάνο, (θα διατηρήσω τον ενικό)

    περίμενα μεγαλύτερη κατανόηση από έναν συνάδελφο. Και εξηγούμαι…

    Δεν μίλησα για σκάνδαλο και διαπλοκή, (και ας το ανέφερες αστειευόμενος) αναφέρθηκα σε αδιαφανείς διαδικασίες και για εμπαιγμό από την μεριά των διοργανωτών του διαγωνισμού. Υποθέτω πως δεν λειτουργείς ως εκπρόσωπος του Φεστιβάλ.

    Παραπάνω από την μισή σου τοποθέτηση αναφέρεσαι στα αυτονόητα, σε βαθμό προσβλητικό για το επίπεδο αντίληψης των συνομιλητών σου, ωστόσο εφόσον δεν γνωριζόμαστε δεν έχω λόγο να πάρω κάτι προσωπικά. Προφανώς και δεν θα απολογηθείς σε κανέναν για την συμμετοχή σας κάπου, προφανώς και μπράβο σου να συμμετέχεις σε διαγωνισμούς και συγχαρητήρια όταν τους κερδίζεις. Και προφανώς δεν έχει να κάνει αν είναι 1000 ευρώ ή 5 ευρώ.

    Ωστόσο κατά την προσωπική μου γνώμη,το γεγονός ότι η ταυτότητα (2010) του μεγαλύτερου φεστιβάλ της χώρας, είναι σκανδαλωδώς όμοια με την ταυτότητα (2010) του μεγαλύτερου φεστιβάλ design του Λονδίνου και μάλιστα με διαφορά μερικών μηνών, αυτό είναι ένα θέμα, και ακόμα χειρότερα αν αυτή η προσπάθεια προέκυψε με δεύτερη πρόταση. (εκεί φυσικά πάλι δεν έχεις ευθύνη εσύ, αλλά η κριτική επιτροπή) Είμαι ενήμερος για το πως έχει υποστηριχτεί νοηματικά η περσινή έμπνευση.
    Ειλικρινά θα με ενδιέφερε η γνώμη σου σε αυτό το θέμα.

    Τέλος, σε ευχαριστώ για την φιλότιμη προσπάθειά σου να με ενημερώσεις για το brief ώστε να ασκήσω κριτική, αλλά δεν θα ήμουν τόσο επιπόλαιος, ώστε να τοποθετούμαι δημόσια χωρίς να γνωρίζω το brief και τις απαιτήσεις του συγκεκριμένου διαγωνισμού. Εγώ απλά να υπενθυμίσω ότι το περσινό όπως και το φετινό brief αναφερότανε σε πρωτότυπη δημιουργία και δεν επέτρεπε καν παραλλάγες ή μετατροπές προηούμενων έργων!

    καλή εβδομάδα
    χαιρετώ
    Ανδρέας



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-09-2016 [0]

Volvo Cars a new beginning

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 31-08-2016 [11]

Ο νέος λογότυπος της Καβάλας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-08-2016 [1]

Η αφίσα του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-07-2016 [0]

Rubika B601 μια ελληνική ξύλινη βιβλιοθήκη

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 16-05-2016 [9]

Η ταυτότητα της Σίφνου από τον Γιώργο Προμπονά

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 12-05-2016 [20]

Το ERT.gr αποκτά νέο(;) πρόσωπο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).