Nέος λογότυπος για το Μουσείο Ακρόπολης

16-09-2011
Το νέο Μουσείο της Ακρόπολης έχει συζητηθεί εκτενώς και ποικιλοτρόπως. Σε γενικές γραμμές πάντως, είναι ένας οργανισμός που μας γεμίζει με ικανοποίηση, κυρίως για τη διεθνή του ακτινοβολία. Αξίζει να αναφέρουμε ότι τον περασμένο Νοέμβριο, σε διαγωνισμό της Ένωσης Δημοσιογράφων Τουριστικών Συντακτών Μεγάλης Βρετανίας ψηφίσθηκε ως το Καλύτερο Μουσείο του Κοσμου[1]. Μια παράμετρος που ως σήμερα, όμως, δεν είχε ολοκληρωθεί ήταν αυτή της οπτικής του ταυτότητας. Μέχρι τώρα "χρέη λογοτύπου" εκτελούσε ένα σχέδιο που προήλθε από την ομάδα του αρχιτεκτονικού γραφείου του Μπερνάρ Τσουμί. Το κενό αυτό τώρα συμπληρώθηκε. Πιο κάτω παραθέτουμε αυτούσιο το κείμενο που μας στάλθηκε κατόπιν αιτήσεως από τους υπευθύνους του σχεδιασμού του νέου λογοτύπου, κείμενο το οποίο δημοσιεύεται με την άδεια του Μουσείου Ακρόπολης. Το νέο Μουσείο της Ακρόπολης απέκτησε πλέον και το λογότυπό του, ένα νέο δηλαδή σήμα–ταυτότητα της λειτουργίας και των σκοπών του. Το νέο λογότυπο σχεδίασε η Λουκία Κατζουράκη, που με σπουδές graphic design στο London School of Printings, 25η εμπειρία και σημαντικές εργασίες, είναι υπεύθυνη του αντίστοιχου τμήματος του γραφείου ΑΜΚ, ιδρυτής του οποίου είναι ο Μιχάλης Κατζουράκης, της ιστορικής ομάδας Κ&Κ των Φρέντυ Κάραμποττ και Αγνής Κατζουράκη. Κατά την προεργασία του σχεδιασμού συγκεντρώθηκε μεθοδικά και μελετήθηκε το σύνολο σχεδόν των λογότυπων των αρχαιολογικών, αλλά και των πιο γνωστών, Μουσείων διεθνώς. Η σύνθεση του νέου σήματος ακολουθεί τη λογική ενός οπτικά απλού και ευνόητου, διακριτού, παντού και πάντοτε, σχεδίου με κρυφή, συμβολική αξία: Σε πρώτο επίπεδο, το γράμμα Α σε παραδοσιακή χάραξη, εξεικονίζει την μεγάλη, κλασική σημασία του μνημείου. Σε δεύτερο επίπεδο, το γράμμα Μ σε μοντέρνα γραμμή και πλάγια, κινητική θέση, υποδηλώνει το νέο Μουσείο και τον δυναμισμό του. Το σήμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο του ή/και σε συνδυασμό με την επεξήγηση: ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ, σε Ελληνική ή Αγγλική γραφή. Μόνιμη μέριμνα και σταθερή επιδίωξη κατά το σχεδιασμό ήταν να διαφυλάσσεται η διακριτότητα του λογότυπου σε οποιαδήποτε χρήση, μεγέθυνση , εκτύπωση, κλπ, έτσι ώστε να αντιστοιχεί στη μοναδικότητα του Μουσείου, για ένα τόσο σημαντικό μνημείο, και να αποτελεί την οπτική ταυτότητα του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. * Η δημοσίευση γίνεται με την άδεια του Μουσείου της Ακρόπολης

139 Responses

  • Dezos

    Θελω να μαθω που εγινε το logo? σε microsoft word?
    Αν εγινε δωρεαν εχει καλως,,

  • ισιδωρος

    το νέο λογότυπο της Ακρόπολης ή “Οταν ο Θωρ αποφάσισε να κεραυνοβολήσει ενα Α”….

    Αστειεύομαι για να μην πώ καμια βαριά κουβέντα…εξαιρετικό το σχόλιο για την μονόχρωμη έκδοση του λογοτύπου…θα ήθελα να το δω και εγω..

    είναι πολλά τα λεφτά…

  • vasshatz

    Στην Καθημερινή της Κυριακής ο Ν. Ξυδάκης αναπαράγει αποσπάσματα από ένα blog του οποίου ο συγγραφέας λέει ότι θα ήθελε να λοιδορήσει αυτούς που κάνουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά για να γίνουν γκαρσόνια και ντελιβεράδες, αυτούς που έχοντας καλή θέληση αλλά λάθος όραμα οδήγησαν τη χώρα ως εδώ κτλ … αλλά τελειώνει: “δεν γίνεται, δεν μου περισσεύει τόσο μίσος” (ή κάτι τέτοιο).
    Εδώ, έχουμε επιρρίψει όλα τα δεινά της χώρας σε μια από τις οικογένειες που πιο επάξια από τις περισσότερες την έχουν εκπροσωπήσει (τη χώρα) στο εξωτερικό. Το σήμα το Μουσείου μπορεί να αρέσει ή να μην αρέσει – περί ορέξεως … Αν κατά κοινή ομολογία δεν αρέσει (αν και στο facebook της Athens voice μια αντίθετη τάση έχει διαμορφωθεί) μπορεί να σημαίνει ότι ο δημιουργός είναι ατάλαντος ή χωρίς έμπνευση, πράγμα που είναι δύσκολο να υποστηριχθεί για τους Κατζουράκηδες (βλ. και την αναδρομική έκθεση προς τιμήν τους πέρυσι στο Νέο Μπενάκη).
    ΟΜΩΣ: Το διανοητικό πέρασμα από μια δουλειά που μπορεί να μην κρίνεται ικανοποιητική σε χαρακτηρισμούς για το πρόσωπο του καλλιτέχνη, ως απατεώνα, μπατζανάκη και το σχετικό παραλήρημα νομίζω ότι δείχνει περίσσια μίσους, την οποία καλό θα είναι να μάθουμε να διαχειριζόμαστε στους καιρούς που ζούμε, για να μην καταλήξουμε να σφαζόμαστε (κυριολεκτικά πλέον) μεταξύ μας.

  • marina

    «Όσοι είναι έξω από τον χορό, πολλά τραγούδια ξέρουν….» Φαντάζομαι τα παραπάνω σχόλια έρχονται από επαγγελματίες του χώρου (αν και μερικά φαίνονται να έγιναν από 2χρονα). Όποιος έχει κάνει λοιπόν έστω και μια παρουσίαση σε πελάτη ξέρει ότι ο πελάτης είναι μεγάλο μέρος της διαδικασίας και ο τελικός decision maker. Το πρόβλημά σας λοιπόν θα έπρεπε να είναι με τους κυρίους που πήραν την απόφαση για το συγκεκριμένο λογότυπο και όχι με ένα γραφείο που έχει όνομα, επιτυχίες, αλλά και “χιλιόμετρα στην πλάτη του”. Τρία κριτήρια που κατά την γνώμη μου είναι αρκετά για να κάνεις απευθείας ανάθεση χωρίς να χρειάζεται ρουσφέτι. Αν δηλαδή τον σχεδιαστή τον λέγανε Χ και μόλις είχε βγει από τη σχολή θα ήσασταν περισσότερο ευχαριστημένοι;

    Θα είχε ίσως ενδιαφέρον να βλέπαμε και τις άλλες επιλογές…

  • Ανδρέας Αλεξανδρίδης

    @vasshatz

    “aν κατά κοινή ομολογία δεν αρέσει (αν και στο facebook της Athens voice μια αντίθετη τάση έχει διαμορφωθεί)” …

    αδυνατό να διακρίνω την αντίθετη τάση που διαπιστώσατε, ενδεικτικά ένα από τα σχόλια ” ο λογότυπος του εσωρούχου μου είναι καλύτερος “!

    @dezos

    δεν νομίζω ότι αλλάζουν πολλά αν μάθουμε ότι έγινε δωρεά του γραφείου ΑΜΚ ο νέος λογότυπος, δεν είναι οικονομικής φύσεως το θέμα

    Πραγματικά μία αντίδραση / ανταπόκριση από τους σχεδιαστές στα όσα ειπώθηκαν, εκτιμώ ότι θα άνοιγε υπέροχους κύκλους συζητήσεων, όποια και αν ήταν αυτή η αντίδραση πχ. ” ναι κάναμε λάθος” ή “προτείναμε κάτι άλλο στον πελάτη” ή ” ο πελάτης το τροποποίησε και κατέληξε σε αυτό το αποτέλεσμα, ναι στηρίζουμε αυτό που σχεδιάσαμε και ορίστε το σκεπτικό και οι εφαρμογές κ.α.” όποια και αν είναι η αντίδραση θα δώσει πολύ ζουμί για ωραίες δημόσιες συζητήσεις

  • Βασιλειάδης Γιώργος

    Δεν νομίζω πως έχει τον οποιοδήποτε συμβολισμό το συγκερκιμένο λογότυπο αντίθετα με όσα υποστηρίζει το Μουσείο της Ακρόπολης. Η γραμματοσειρά απαρχαιομένη (μόνο για αυτό κολλάει) και η τοποθέτηση του Μ από πίσω τελείως αδιάφορη και ανόφελη. Κρίμα.

  • Σπύρος Ηλιόπουλος

    Καλησπέρα σε όλους.
    Εχω μόνο μία ερώτηση, στην οποία δεν βρήκα απάντηση, όσα σχόλια συναδέλφων και μη διάβασα πιο πάνω. Έχουμε καθόλου γνώση ποιά ήταν η κριτική επιτροπή που επέλεξε το συγκεκριμένο λογότυπο; Είχαμε πάλι φαινόμενα τύπου “διαγωνισμού” λογοτύπου ΟΝΝΕΔ?

  • bobo

    @ σπύρος ηλιόπουλος:..
    ίσως δεν βρήκες απάντηση στην ερώτησή σου, αφού δεν στοιχειοθετείται από πουθενά ότι έγινε διαγωνσμός, έτσι ώστε να υπάρξει κάποια επιτροπή αξιολόγησης;..

    σε μια ανάθεση επιλέγει ο πελάτης, δηλαδή οι υπεύθυνοι του μουσείου ακρόπολης…

    δεν γνωρίζω, όμως, αν κάποιοι απ’ αυτούς ανήκανε παλιά στην ο.ν.νε.δ…

    🙂

  • Natali

    Υπάρχει, άραγε, κανείς υπέρμαχος αυτού του λογοτύπου; Υπάρχει κανείς που να αισθάνεται κολακευμένος με αυτό που βλέπουμε σε αυτή τη σελίδα;

    Και, έτσι, για να ρωτήσουμε και την σχεδιάστρια: αν ήταν μπλουζάκι, η ίδια θα το φόραγε;

  • _Κ*

    Δυο ερωτήσεις μόνο:

    Πόσα πήρε?
    Μπορεί να κάνει κάτι η ΕΓΕ?

  • ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΡΓΥΡΟΣ

    Ώστε δεν αρέσει σε κάποιους η δημιουργία ενός διάσημου δημιουργού που τιμά την Ελλάδα. Δικαίωμα τους.Η κριτική για το συγκεκριμένο έργο στη πλειονότητα της όμως “ξεκίνησε” από πολιτική,” μέχρι έτσι για να πούμε κάτι”. Αυτό όμως δεν είναι κριτική. Στην γενική μιζέρια κάποιοι δεν θέλουμε ή δεν μπορούμε να διακρίνουμε μια ενδιαφέρουσα και ζωντανή δημιουργία. Όχι όμως ι τόση μιζέρια για κάποιον που έγραψε τόσα χρόνια ιστορία στο χώρο, ας μην το ξεχνάμε.Εμένα μού αρέσει η δημιουργία.-

  • vasshatz

    Επίσης, να θυμίσω σε όσους ολοφύρονται για τη χαμένη ευκαιρία και για το εθνικό όνειδος του λογότυπου, ότι τα λογότυπα και τα σήματα από μόνα τους σπάνια έχουν κάποια εγγενή αξία – είναι το προϊόν ή η υπηρεσία στην οποία αναφέρονται η οποία τους προσδίδει κύρος. Το γεγονός ότι το καθόλου ευφάνταστο σήμα ΙΒΜ έγινε παγκοσμίως γνωστό προφανώς δεν οφείλεται στην (ανύπαρκτη) αισθητική του, αλλά στο ότι η αντίστοιχη εταιρία για πολλά χρόνια κατάφερε να πλασάρει το προϊόν της ως το καλύτερο της αγοράς. Αλλά και το πιο ευφάνταστο σήμα της ΑPPLE, με το δαγκωμένο μηλαράκι, είχε χάσει κάθε αξία μέχρι που επέστρεψε ο Steve Jobs και άρχισε την ι-επανάσταση…

    Εμένα μου φαίνεται ένα αισθητικά άρτιο και λιτό λογότυπο συμβατό με την αισθητική του εθνικού μας Μουσείου – δηλαδή πως περιμένατε να ξεχωρίζει από το σήμα του Αττικού Μετρό, θέλατε μια Καρυάτιδα?

  • Filip

    Αντωνακη πες αλευρι, η ατζαμογραφιστρια σε γυρευει χαχα

  • Filip

    το ιδιο κλιμα υπαρχει και στο facebook athensvoice το βρισκουν ΜΑπα για να μην πω ΜΑ…κια

  • Γιάννης

    Φίλοι Α. Αργυρός και vasshatz, καταρχάς συγχαρητήρια που εκφράζετε την αντίθεσή σας σε ένα αρκετά ευαίσθητο θέμα που οι περισσότεροι συμφωνούν.

    Μέσα στα πολλά που οφείλει ενα λογότυπο, είναι να επικοινωνεί αυτό που αντιπροσωπεύει, να προσδίδει υπόσταση και όχι να χρησιμοποιεί την υπάρχουσα αξία αυτού που αντιπροσωπεύει για να επιβιώσει, να
    μπορεί να εφαρμόσει στα μέσα που θα χρησιμοποιηθεί όντας άρτιο, αναγνωρίσημο, ξεχωριστό και αρεστό στο μεγαλύτερο μέρος των
    αποδεκτών του.

    Είναι ένα λειτουργικό σχέδιο που αν μη τι άλλο, οφείλει να είναι αυτοδύναμο, δεν είναι ένας πίνακας ή μια κονκάρδα που θα κριθεί
    με βάση το γούστο και την παιδεία του αποδέκτη έχοντας περιορισμένο εύρος εφαρμογής.

    Πόσο δε μάλλον όταν σηματοδοτεί ένα απο τα λίγα “εμπορικά” και
    αξιόλογα ιδρύματα ενός έθνους.

    Και εμένα με στεναχωρεί η πραγματικά δύσκολη θέση που βρέθηκε
    η συνάδελφος (και όχι ο διάσημος κος Κατζουράκης), είναι κάτι που δεν θα πρέπει να την απασχολεί γιατί όσοι εργαζόμαστε γνωρίζουμε
    ότι η έκθεση μας είναι μέρος της εργασίας μας και μιά αντίστοιχη άσχημη κατάσταση δεν μπορεί να μειώσει αυτό που πραγματικά είμαστε.
    Επίσης κανείς δεν μπορεί να ρίξει την ευθύνη αυτού του έργου
    μόνο σε εκείνη, δεν βλέπουμε ταινία με γραφίστες, είμαστε κομμάτι της αγοράς για πολλά χρόνια και είναι ξεκάθαρο ότι το “σφάλμα” είναι απόρεια του “μηχανισμού” που δημιουργήθηκε για την επιλογή του λογότυπου.

    Στους φίλους που αναφέρονται στο πώς και γιατί δώθηκε ο λογαριασμός, να τους ενημερώσω ότι για μικρές δαπάνες στο δημόσιο
    ισχύει η απευθείας ανάθεση και δεν υποχρεούται σε προκύρηξη επίσημου διαγωνισμού. Εμείς είμαστε υπεύθυνοι να ενημερωθούμε
    για την ζήτηση προσφορών απο επαγγελματίες και να καταθέσουμε την προσφορά μας.

    Όσον αφορά την κρίση σου φίλε vasshatz στα λογότυπα των IBM και Apple θεωρώ ότι σε εκθέτει τουλάχιστον όσο εκτίθεμαι προσωπικά
    σε αυτό το σχόλιο περιγράφοντας τόσο ρηχά τα χαρακτηριστικά ενός λογότυπου.

    Αύριο Τετάρτη θα γίνει μια συζήτηση στην Ένωση Γραφιστών στις 19:30, ας κάνουμε τον κόπο να παρευρεθούμε, να ανταλάξουμε απόψεις και να δούμε αν και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε.

    Ζητώ συγνώμη για την προχειρότητα που αναπτύσεται το σχόλιο,
    επέλεξα να απλουστεύσω τις σκέψεις μου για να μην κουράσω.

  • Alexandros Kanavos

    Δεν είμαι γραφίστας για να κρίνω το λογότυπο της κυρίας Κατζουράκη ¨επαγγελματικά¨, αλλά μου δίνετε την εντύπωση ότι τρώγεστε με τα ρούχα σας λόγω αναδουλειάς, έχω την αίσθηση ότι αν διαγωνιζόσασταν για το επίμαχο θέμα, θα τρώγατε ο ένας τον άλλον! Ας μην ξεχνάμε ότι τα πράγματα που αντέχουν στον χρόνο είναι…. απλούστατα!

    Alexandros Kanavos

  • bill doum

    νομιζω οτι εχω μεινει παγωτο…

    1. παραδειγμα για να βγαλεις λεφτα η φημη μεσα σε 10 λεπτα δουλειας (και πολλα λεω)?
    2. παραδειγμα για να βλεπουμε και ποιοι στελεχωνουν εναν τετοιας σημασιας χωρο πολιτισμου?
    3. παραδειγμα για να δειχνουμε στους μαθητες μας και να λεμε “το βλεπεις? ποτε κατι τετοιο”?
    4. παραδειγμα αστοχιας?
    5. παραδειγμα παλαιοτητας?
    6. παραδειγμα ασχετοσυνης και κακογουστιας?
    7. να αρχιζαμε να πεταμε καμια ντοματα για παραδειγμα?

    δε τα σκιζω τα 2 πτυχια ουτε το μαστερακι μου, ουτε και το πορτφολιο μου το καιω! αλλα τα ματακια μου θα τα βγαλω! εχω δει πολλα οπτικα σφαλματα ελληνικης προελευσης και μη! και εχω κανει και εγω στα πρωτα μου βηματα, αλλα τετοιο πραγμα δεν εχω ξαναδει ΠΟΤΕ !!! & με συνοδεια δελτιου τυπου….

    γκντουυυπ

    ντροπη – ξεφτιλα – αισχος

  • Panagiotis

    Times New ROMAN το ‘Α’, ε;
    Χαχαχα.
    Τραγική ειρωνεία..

  • alex syn

    Τόση κόμπλα μαζεμένη δεν την έχω ξαναδεί. Αλλά όπως έλεγε και κάποιος καλλιτέχνης χίλιες φορές να σχολιάζεται ένα έργο (αρνητικά) παρά να περνάει εντελώς απαρατήρητο.

  • Δημήτρης Μποσταντάς

    Μικές + Αφρούλα… κεντημένο σε κουβερλί!!

    από εκεί το πήραν!!

    αλήθεια το λέω!!

  • Katerina Mamai

    Το να «προσδώσει» ένα λογότυπο υπόσταση στην Ακρόπολη
    είναι εντελώς «ανυπόστατο».
    Ποιο λογότυπο, ποιών καλλιτεχνών παγκοσμίως θα μπορούσε να το κάνει.
    Τι σημαίνει άραγε στην τέχνη ο όρος «άρτιο», και πως μετριέται το «αρεστό στο μεγαλύτερο μέρος των αποδεκτών του» όταν αποδέκτες στην περίπτωση αυτή είναι η παγκόσμια κοινότητα.
    Έγιναν σχόλια για την οικογένεια γραμμάτων ότι είναι απαρχαιωμένη. Υπάρχουν απαρχαιωμένες οικογένειες γραμμάτων όταν πολύ συχνά χρησιμοποιήθηκαν για το σχεδιασμό λογοτύπων μουσείων (και όχι μόνο) γράμματοσειρές που έχουν σχεδιαστεί εδώ και πολλά χρόνια ακόμα και από τον 15 αιώνα Όσο για τα σχόλια που αφορούν την χρησιμοποίηση στο λογότυπο των αρχικών του μουσείου, πολλές φορές έχουν χρησιμοποιηθεί αρχικά, για το σχεδιασμό λογοτύπων μουσείων (και όχι μόνο) π.χ. V&A (Victoria & Albert Museum London),
    MOMA (The Museum of Modern Art New York) κ.α.
    Πιστεύω ότι η αβασάνιστη και εμπαθής κριτική δεν βοηθάει κανένα.

  • Nassos

    Συμφωνώ ότι έχουν γίνει και κακόβουλα σχόλια (νομίζω όμως ότι στην πλειοψηφία υπάρχει ένα καλό επίπεδο).
    ΟΜΩΣ κανείς δε ζήτησε να δοθεί λογότυπο στην Ακρόπολη.
    Το ζητούμενο είναι να λογοτυπηθεί το ΜΟΥΣΕΙΟ της Ακρόπολης.
    Πράγμα πολύ εφικτό… νομίζω…

  • maryGD

    tragiko, apla tragiko, apo ti dekaetia tou 80 kai pio piso

  • stef

    πωπω. πραγματικά κακό
    κρίμα

  • spirton

    nooooooooooooooooooo!

    http://www.youtube.com/watch?v=LOIw8QT_YYQ

  • Παύλος

    Το λογότυπο δεν το συζητώ. Αυτό που μου έκανε περισσότερη εντύπωση είναι το επίσημο κειμενάκι που το συνοδεύει: Η κυρία Λουκία έχει 25η εμπειρία ως designer (έχει 25 εμπειρίες όλες κι όλες δηλαδή), και επίσης σπούδασε στο London College of Printings (Printing εννοεί μάλλον γιατί το άλλο ούτε υπάρχει, ούτε στέκει). Αυτά. Κρίμα.

  • Α.Ποιμενίδου

    Απαράδεκτο! Παντελής έλλειψη σχεδιαστικής πρωτοτυπίας, έμπνευσης, φρεσκάδας.Κακόγουστο. Με τίποτα δεν παραπέμπει στο αντίστοιχο μουσείο που όλοι καμαρώνουμε. Κρίμα! Και συνεχίζουμε να υποστηρίουμε ότι οι έλληνες είμαστε δημιουργικοί. Χάθηκε ακόμη μια ευκαιρία για να νοιώσουμε λίγο περήφανοι.

  • Φιλιπ

    τι απεγινε τελικα το κουρ*δοσημα?

  • PANAGIOTIS

    Σε προηγούμενη απορία μου “Το βάρος της λέξης” γιατί οι διανοούμενοι πατριώτες μου, αντί να δημιουργούν, σκύβοντας το κεφάλι στο χαρτί, πετάνε περιττώματα προς τα άνω, είχα αναφερθεί στην αυτοδιοικούμενη ελληνική κόλαση. Αφορούσε στην λάσπη προς ένα κινηματογραφικό έργο έλληνα δημιουργού ο οποίος βραβεύθηκε διεθνώς.

    Σήμερα γελάω πάλι, γιατί ο ανώνυμος πνευματικός συνδικαλισμός της λάσπης, φορώντας πάλι λύκρα μαντήλι στο στόμα, επιτίθεται σε μία ελληνική δημιουργία: Τον λογότυπο του Μουσείου της Ακρόπολης σχεδιασμένο από ένα αθηναϊκό γραφείο που μετράει πάνω από πέντε δεκαετίες επιτυχιών. Εξηγούμαι: δεν γράφω εάν μ’αρέσει ή όχι ο νέος λογότυπος του Μουσείου. Το θέμα μου είναι ότι, είτε παλαιός είτε νέος, ο εγχώριος δημιουργός ενός διεθνούς έργου θα λασπωθεί.

    Στον διαδικτυακό τόπο ενός ηλεκτρονικού περιοδικού γραφιστικών τεχνών, ανακοινώθηκε η ανάθεση του νέου λογοτύπου του Μουσείου της Ακρόπολης σε ένα από τα παλαιότερα σχεδιαστικά γραφεία της Αθήνας, υπεύθυνο για καμπάνιες και λογότυπους που σημάδεψαν τις περασμένες τέσσερις δεκαετίες μας. Η ηλεκτρονική κριτική ομοτέχνων (και πιθανώς αποτυχόντων συνδιαγωνιζομένων) ήταν καταιγίδα.

    Αφαιρώ τους υπογράφοντες επώνυμους που με παρρησία άσκησαν το βασικό δικαίωμά τους να κρίνουν την αισθητική ενός έργου τέχνης. Κορφολογώ τους ανώνυμους, ψευδώνυμους και συνδικαλιστές των γραφιστικών τεχνών που αντιδρούν για την δημιουργία του λογοτύπου από ένα παλαιό γραφείο των Αθηνών γιατί είναι “passe”, “dated” , “βέκιος”. Τσιρίζουν για «ντροπή» και «οικογενειοκρατία».

    Διαβάστε ονόματα καταγγελλόντων: ο πρώτος (ή η πρώτη) είναι μία/ένας ονόματι “bobo” (sic), μια πασιονάρια του creative που κράζει το νέο λογότυπο, αλλά χωρίς να μας παραθέτει τουλάχιστον μία αποτυχούσα ή πιθανή συμμετοχή η οποία κατά την τεκμηριωμένη γνώμη του/της δεν θα ήταν «βέκκια». Στις κράζουσες/κράζοντες, συγκαταλέγονται ο/η “unnamed”, ο/η «akatanomastos», ο/η “anonymous”, o “tsolerman”, ο ντροπαλός και επαμφοτερίζων «hellopanos” και ο/η «hawaian nick” που καταγγέλει το λογότυπο ως κακόγουστο, ενώ το ψευδώνυμό του τι άλλο κάμει από το να τον φωτογραφίζει σε μια παραλία με παρεό και παρδαλό πουκάμισο με μπλέ ποτό στο χέρι…

    Φρουτάκι στο πολύχρωμο πάνθεον των καταγγελλόντων/καταγγελουσών, Πρόεδρος ενός «Ελληνικού Ινστιτούτου Design”, που με αγνή ξυλοσυνδικαλιστική γλώσσα και αφού έχει οσφρανθεί την τάση των ψηφοφόρων, προβαίνει σε βαρυσήμαντες δηλώσεις. Γελάω! Γελάω γιατί και κάποιος Φειδίας (ξέρετε κορίτσια, αυτουνού μωρέ που τα έργα είναι στο Μουσείο της Ακρόπολης…) είχει καταγγελθεί για «κοννέ» με τον Περικλή από τους τεμπελχανάδες ελληνάρες της Χρυσής Δημοκρατίας που σύχναζαν αλληλοφθονούμενοι στην Αγορά.

    Δεν δικαιούμαι και δεν μπορώ να μιλήσω για αισθητική και design. Δεν έχω ιδέα. Υπήρχε αισθητική, υπήρχε design, υπήρχαν με άλλα ονόματα, από τότε που τα εκθέματα του Μουσείου της Ακρόπολης ήταν ακόμα ακατέργαστα μάρμαρα χωμένα στα σπλάχνα της Πεντέλης και της Πάρου. Δικαιούμαι όμως και μπορώ να μιλήσω για όσες/όσους ουρλιάζουν χωρίς να δείχνουν το έργο τους. Για όσους κατηγορούν άλλους χωρίς να αρπάζουν απ’τον λαιμό την δική τους μοίρα. Για όσες/όσους δεν γράφουν τ’όνομά τους.

  • Elina

    Μάλιστα…
    Και κάνεις όόόλη αυτή την κριτική ενάντια στην ανωνυμία υπογράφοντας ως “PANAGIOTIS”. Μας κάνεις πλάκα, έτσι;
    :)))

  • irene

    Το παραπάνω σχόλιο δεν είναι του κ. Παναγιώτη αλλά του κ. Φωτη Καραγιαννόπουλου
    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.anagnwstes&id=8969
    για αποφυγή παρεξηγήσεων

  • tsolerman

    Απ’ ό,τι βλέπω το παραπάνω κείμενο είναι αναδημοσίευση από άλλον
    ιστοχώρο κάτι που θα έπρεπε να αναφερθεί από την αρχή.

    Όσο για τον κ. Φώτη Καραγιαννόπουλο που με «παρρησία» έγραψε
    ερήμην μας για εμάς (επωνύμως βέβαια, γιατί μόνο όταν υπογράφεις
    με το όνομα που αναγράφεται στην αστυνομική σου ταυτότητα μπορείς
    να έχεις «παρρησία»…) αν ήθελε διάλογο γιατί δεν έκανε τον κόπο
    να αναρτήσει από μόνος του εδώ το κείμενό του; Το να απαντήσει εδώ
    κάποιος σε μια αναδημοσίευση ερήμην του συγγραφέα είναι άτοπο.

    Αν χρειάζεται ο ίδιος απάντηση ας συμμετέχει στην κουβέντα
    ή έστω ας έχει την «παρρησία» να παρουσιάσει εδώ την άποψή του.

  • bobo

    εγώ απάντησα στον φώτη στον ιστοχώρο, στον οποίο δημοσίευσε το κείμενό του ( http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.anagnwstes&id=8969#commentsContainer ), και για να βγάλω τον κεφαλαιογράμματο panagiotis από τον κόπο να το αναρτήσει εδώ, το κάνω ο ίδιος… 🙂

    αγαπητέ φώτη,..

    η δυνατότητά σου να προσπαθείς να τοποθετείς μία λέξη μετά την άλλη*, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχεις αποκτήσει προηγουμένως και την ικανότητα της ανάγνωσης κειμένων…

    τουλάχιστον, κάτι τέτοιο φανερώνει και ο σχολιασμός σου των σχολίων του υπογράφοντα στο «διαδικτυακό τόπο ενός ηλεκτρονικού περιοδικού γραφιστικών τεχνών»…

    (δεν πειράζει να αναφερθείς σ’ αυτό με τ’ ονομά του, έτσι ώστε να δώσεις στους κατα τύχη αναγνώστες σου την ευκαιρία να εντοπίσουν οι ίδιοι, αν στέκουν οι αντιρρήσεις σου ή όχι… αν σ’ ενδιαφέρει μια διαφορετική πτυχή της «συνομιλίας με το κοινό σου», θα σε συμβούλευα να το κάνεις… εσύ δείχνεις να έχεις το πρόβλημα με την ανωνυμία του πράγματος…)

    επίσης, φαίνεται ότι δεν έχεις καταλάβει την ουσία της «συζήτησης»… το θέμα δεν είναι μόνο, όπως δηλώνεις, ότι «ο εγχώριος δημιουργός ενός διεθνούς έργου θα λασπωθεί», αλλά αν θα φάει δικαιολογημένα τη λάσπη και γιατί την τρώει…

    εξυπακούεται ότι εκφράζομαι μόνο για τις απόψεις της περσόνας μου, και δεν σε νοιάζει, αν το επώνυμό μου είναι charbonnier, πετροπούλου, ή κεραστάνης, κι αν είμαι άντρας ή γυναίκα, αφού η ποιότητα της γνώμης μου δεν εξαρτάται από το ονοματεπώνυμό μου ή το φύλο μου· κάτι, που επίσης δεν έχεις καταλάβει ακόμα, αν και, μάλλον, θά ‘ταν μοιραίο για την θέση σου στην βιολογική καλλιέργεια, στην οποία κοινωνικοποιείσαι…

    ένα «ηχηρό» ονοματεπώνυμο δεν εξασφαλίζει τίποτα αυτομάτως, εκτός από περισσότερη προσοχή…

    το θεωρώ, όμως, ευχάριστο, που με ονομάζεις «dolores ibárruri του creative», κι ας προσπαθείς, κάπως άτσαλα, να το πράξεις κοροϊδευτικά, αφού έτσι αναδεικνύεται περισσότερο η αντίφαση της εμπειρίας της καλής, μα ελληνικής, κοινωνίας, που βιώνεις…

    μετά τιμής,..
    bobo j. charbonnier

    *σε παρακαλώ να αναλογιστείς, γιατί γράφεις την λέξη «βέκκιος» με ένα «κ» και το θηλυκό της παράγωγο με δύο «κ», κι έπειτα να αποφασίσεις, αν θες να χρησιμοποιείς smart quotes (“…”), dumb quotes (“…”) ή guillemets («…») στα κειμενάκια σου…

  • Γιώργος Τριανταφυλλάκος

    Και η δική μου απάντηση στο protagon:

    “Λυπάμαι κ. Καραγιαννόπουλε αλλά το κείμενό σας είναι ξεκάθαρα εμπαθές και εκτός πραγματικότητας… Τα ονόματα στα οποία αναφέρεστε είναι γνωστά, επώνυμα και με σημαντικό έργο στην γραφιστική κοινότητα. Δυστυχώς κολλάτε σε μια τεχνική λεπτομέρεια (το γεγονός πως όσοι συμμετέχουν στα αντίστοιχα σχεδιαστικά fora συμμετέχουν με ένα ψευδώνυμο) και χάνετε την ουσία. Και καθώς (προφανώς) δεν έχετε την παραμικρή ιδέα για την ελληνική γραφιστική κοινότητα και τα μέλη που την απαρτίζουν, η πρακτική του να χλευάζετε τις όποιες (δίκαιες κατ΄εμέ) ενστάσεις τους σχετικά με μια (κατά κοινή ομολογία) κακή και αναχρονιστική δουλειά, είναι τουλάχιστον απαράδεκτο.”

  • Ανδρέας Βαραγγούλης

    Η αμάθεια, η απαιδευσιά και η έλλειψη επιχειρημάτων πέραν του κτηνώδους “μ’αρέσει-δεν μ’αρέσει” (και των υβριστικών παραλλαγών του) έχει σπάσει ρεκόρ. Και μάλιστα από γραφίστες που -υποτίθεται ότι- θέλουν να δώσουν ένα (μεταμοντέρνο) κτύπημα στο (μοντέρνο) δεινοσαυρισμό. Ρίξτε ένα γκουγκλάρισμα -τουλάχιστον- να δείτε ποιος είναι ο Κάραμποτ και ο Κατζουράκης ή τι είναι ο μοντερνισμός και αφήστε τα αστήρικτα υβριστικά σχόλια και την μπουρδολογία για τις αντιφόρμες τύπου ιεκ ξυνή.

  • tsolerman

    @ Ανδρέα Βαραγγούλη

    Όταν αρκεί η φήμη και οι δάφνες κάποιου ως μοναδικό κριτήριο
    για να αξιολογήσεις οποιοδήποτε έργο του (και ακόμη περισσότερο
    και τα έργα των συγγενών του), τότε έχουμε μια καθαρή περίπτωση
    «δεινοσαυρισμού» για την οποία μάλλον δεν ευθύνονται οι δημιουργοί,
    αλλά οι θιασώτες της κουλτούρας των «ιερών τεράτων».

    Ξέρουμε ποιος είναι ο Κάραμποτ και ο Κατζουράκης και τους τιμούμε.
    Και ο τρόπος για να τιμάς κάποιον σίγουρα δεν είναι η τυφλή και δουλοπρεπή
    αποδοχή, αλλά η ειλικρινής και επικοδομητική κριτική πάνω στο έργο του.

    Μου κάνει εντύπωση πάντως ότι αναγκαζόμαστε να γράψουμε τόσα
    πολλά για το προφανές.

  • Μάνος

    Και πόσα πήρε για το λογότυπο? ποσά? χα χα χα χα χα χα

  • Dezos

    Οταν εμεις φτιαχναμε παρθενωνες οι ευρωπαιοι τρωγαν βελανιδια,, καιρος να τα φαμε και μεις,,

  • Kyriaki

    Είναι λυπηρό το αποτέλεσμα του έργου της “οικογένειας” και ακόμη πιο λυπηρό, είναι η συγκατάθεση των ανώτερων…γι’ αυτό κατάντησε έτσι η Ελλαδίτσα μας…



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-09-2016 [0]

Volvo Cars a new beginning

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 31-08-2016 [11]

Ο νέος λογότυπος της Καβάλας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-08-2016 [1]

Η αφίσα του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-07-2016 [0]

Rubika B601 μια ελληνική ξύλινη βιβλιοθήκη

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 16-05-2016 [9]

Η ταυτότητα της Σίφνου από τον Γιώργο Προμπονά

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 12-05-2016 [20]

Το ERT.gr αποκτά νέο(;) πρόσωπο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).