Singularity now: υποβολή προτάσεων για το Athens Digital Arts Festival

19-10-2017

Ορίζοντας γεγονότων, η νοητή επιφάνεια μιας μαύρης τρύπας, εκεί όπου η βαρύτητα καμπυλώνει τον χωροχρόνο τόσο, που δεν υπάρχει περίπτωση διαφυγής ούτε καν από το ίδιο το φως. Στον πυρήνα του, βρίσκεται το σημείο μηδέν, το singularity, εκεί που ο χώρος και ο χρόνος καταλύονται και είναι άγνωστο το τι συμβαίνει. Σκουληκότρυπα; κατάλυση των πάντων; δημιουργία ενός νέου κόσμου μέσω λευκής οπής;

Όταν κάτι περάσει τον ορίζοντα γεγονότων, όλοι οι φυσικοί νόμοι διαστρεβλώνονται ενώ η βαρυτική έλξη είναι τέτοια που αναπόφευκτα καταλήγει στο singularity και από εκεί…

Singularity, είναι μια έννοια που ορίζεται διαφορετικά σε κάθε τομέα των επιστημών παρ ότι, κάθε ορισμός της διατηρεί σύνδεση προς την έννοια. Στα μαθηματικά είναι το σημείο που μια λειτουργία, μια εξίσωση ή μια επιφάνεια εκφυλίζεται ή αποκλίνει προς το άπειρο, αλλάζει φύση, και συνεπώς είναι αδύνατο να οριστεί. Στη φυσική είναι ο πυρήνας της μαύρης τρύπας, αλλά και η κατάσταση ακριβώς πριν το Big Bang, το σημείο μηδέν του χρόνου και του χώρου όπου τα πάντα βρίσκονται συμπιεσμένα σε μηδενικές διαστάσεις, καθιστώντας άπειρη την πυκνότητα τους. Στη μηχανολογία, είναι η διαμόρφωση μιας μηχανής με τρόπο που η συμπεριφορά της δεν μπορεί να οριστεί, και οι φυσικές μεταβλητές που εμπλέκονται γίνονται μη καθοριστικές ή άπειρες. Στην τεχνολογία, είναι ένα σενάριο στο οποίο η τεχνητή νοημοσύνη ξεπερνά τον άνθρωπο, η τεχνολογική εξέλιξη γίνεται άπειρη και το αποτέλεσμα αυτής είναι άγνωστο.

Είναι σαφές ότι το singularity σχετίζεται με τον απειρισμό, το άγνωστο αλλά και την απαρχή των συμπάντων, φυσικών αλλά και εννοιολογικών, πως όμως αυτό συνδέεται με την τέχνη και την τεχνολογία; 

Κάθε σύμπαν, ξεκινά να υπάρχει συναρτήσει του χρόνου, ενώ η αντίληψη του χρόνου εν τη γενέσει συνδέεται με τη δημιουργία και την τεχνικότητα. Στον μύθο του Προμηθέα, αντιλαμβανόμαστε ως singularity, τη χειρονομία του δημιουργού να δώσει τη φωτιά στο ανθρώπινο είδος, μεταλαμπαδεύοντας με αυτόν τον τρόπο τη γνώση στο δημιούργημα και δίνοντάς του τη δυνατότητα να δημιουργήσει από μόνο του. Σαν συνέπεια έρχεται το βάσανο του δημιουργού αλλά και πρωτοεμφανίζεται ο χρόνος στην κυκλική τιμωρία, που μπορεί να θεωρηθεί πρώτη καταγραφή κύκλου του ρολογιού. Επιπροσθέτως, η φωτιά, σύμβολο ταυτόχρονα της φώτισης και της τεχνικότητας, αποτελεί το πρωταρχικό μέσο για την ανάπτυξη όλων των “τεχνών”. Η έλευση της σηματοδοτεί την αρχή της συνειδητότητας άρα και της αντίληψης του χρόνου καθώς και την ανάπτυξη των καλών τεχνών και της τεχνολογίας, που οδήγησαν στον πολιτισμό και την κουλτούρα, μέσων καταγραφής τού χρόνου. Έτσι η τεχνολογία και η τέχνη σαν παράγωγα του singularity και όργανα του χρόνου αποτελούν βασικά στοιχεία για την αρχή του κόσμου, πιθανόν και για το τέλος αυτού.

H μετεξέλιξη του δώρου του Προμηθέα, σήμερα παίρνει σιγά σιγά τα ηνία από τον δημιουργό της, “εκφυλίζεται” τείνοντας να αλλάξει τη φύση του, καθιστώντας μας μάρτυρες ενός επερχόμενου τεχνολογικού singularity, με όποια από της άπειρες μορφές μπορεί αυτό να πάρει. Η συνεχής ανάπτυξη της ρομποτικής, του ΑΙ, της βιοτεχνολογίας, της βιομίμισης, της νανοτεχνολογίας του quantum computing και της τεχνολογίας διαστήματος, φλερτάρει με το να ξεπεράσει τον άνθρωπο, κάνοντας σαφή στο παρατηρητή την εισαγωγή μας σε έναν “ορίζοντα γεγονότων” όπου κάνεις δεν γνωρίζει τι μέλλει γενέσθαι.

Συνένωση του ανθρώπου με τη μηχανή ή υποδούλωση της ανθρωπότητας; το upload του εγκεφάλου και πέρασμα στην αθανασία ή παύση του ανθρώπινου είδους; Πρόοδος ή Αναχρονισμός; Φουτουρισμός ή Αρχαϊσμός ; Φυσική ή Μεταφυσική; Ουτοπία ή Δυστοπία; Αρχή ή Τέλος;

Κατόπιν αυτής της διαπίστωσης, το Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακών Τεχνών της Ελλάδας, Athens Digital Arts Festival, καλεί τον κόσμο των τεχνών αλλά και της τεχνολογίας, να υποβάλλουν έργα αλλά και επιτεύγματα τα οποία σκιαγραφούν, σχολιάζουν, προβλέπουν, ή καθορίζουν το επερχόμενο singularity, τον ρολό του ανθρώπου σε αυτή τη νέα εποχή, τον ρόλο και τη μορφή της τέχνης αλλά και της τεχνολογίας σε αυτή, ώστε να συνθέσει το περιεχόμενο της φετινής 14ης διοργάνωσης που θα λάβει χώρα τον Μάιο του 2018.

Εσείς θα  διηγηθείτε τις ιστορίες σας από τον ορίζοντα γεγονότων…;

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία υποβολής καλλιτεχνικών προτάσεων στο www.adaf.gr.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 20-11-2017 [0]

Τυπο-γραφικές Μέρες 2017 στην Λεμεσό

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 08-11-2017 [0]

Bestiary του Κοέν το Νοέμβριο στην Αθήνα

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 06-11-2017 [0]

GR Bossible: Φεστιβάλ Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας


ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 06-11-2017 [0]

Έκθεση κινηματογραφικής αφίσας στη Θεσαλονίκη

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 01-11-2017 [0]

Ισχύς μου η αγάπη του λαού – έκθεση του Κ. Παπαμιχαλόπουλου στο μουσείο Βορρέ

Έβδομη συνάντηση για το ελληνικό ντιζάιν στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 24-10-2017 [0]

Έκθεση αφίσας για τις σταθερές συγκοινωνίες

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 23-10-2017 [0]

Έκθεση αφίσας με θέμα την έκρηξη

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 16-10-2017 [0]

H 3η Δραστηριότητα από την Ένωση Γραφιστών Και Εικονογράφων Κύπρου



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).