Δεν άντεξε ο Ψωμιάδης την “κουκούλα” (μια διαφήμιση στα δικαστήρια;)

08-01-2012

Πρόκειται για μια από τις καμπάνιες που έχουν συζητηθεί περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Ο “Πρόεδρος”, που χρησιμοποιείται για την προβολή της Wind Card to All, αποτελεί έργο της The Newton Laboratory εκπροσώπους της οποίας μάλιστα, είδαμε στο τελευταίο Πανόραμα Design όπου και μας εξήγησαν τις λεπτομέρειες του συγκεκριμένου project.
Η όλη ιδέα βασίζεται στο χαρακτήρα του “ποδοσφαιρικού παράγοντα-λαμόγιου” και δεν αποτελεί μυστικό ότι αντλεί σημαντικό μέρος της έμπνευσής της συγκεκριμένα από το γνωστό μεγαλο-παράγοντα (και όχι μόνο) Μάκη Ψωμιάδη, ο οποίος επί του παρόντος, κρατείται σε φυλακή των Σκοπίων αναμένοντας την έκδοσή του στην Ελλάδα απ’ όπου και φυγοδικεί. Δεν είναι μόνο τα πούρα και το ήθος, αλλά και χρήση συγκεκριμένων εκφράσεων (όπως το “αγαπούλα”) που παραπέμπουν άμεσα στον κ. Ψωμιάδη.
Πολλοί μάλιστα μεταξύ σοβαρού κι αστείου διερωτόνταν πότε ακριβώς οι νομικοί σύμβουλοι του κ. Ψωμιάδη θα έκαναν το βήμα να κινηθούν ενάντια στη The Newton ή/και την Wind.
Κατά τα φαινόμενα η ώρα ήλθε, αφού σύμφωνα με το γνωστό παράγοντα, το ποτήρι ξεχείλισε με την τελευταία διαφήμιση, όπου ο Πρόεδρος βρίσκεται πίσω από τα κάγκελα και αναζητά “κουκούλα” για να γλιτώσει τον πέλεκυ του νόμου.
Παρακάτω σας παραθέτουμε τον πλήρες κείμενο του εξώδικου, που έλαβε το νομικό τμήμα της WIND.

YouTube Preview Image

Ως καλώς γνωρίζετε, η τελευταία διαφημιστική καμπάνια για τα προγράμματα της εταιρείας Σας με τίτλο «Πρόεδρος – Προπονητής», η οποία προβάλλεται τους τελευταίους μήνες από τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα στηρίζεται σε εκμετάλλευση στοιχείων της προσωπικότητάς μου, αφού είναι προφανές ότι ο ηθοποιός που υποδύεται τον «Πρόεδρο» (και μάλιστα κατά την έκφραση του δημοσιογράφου κ. Θεοδωράκη σε δημοσίευμα της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ της 17ης – 18ης Δεκεμβρίου 2011 με συνέντευξη του πρωταγωνιστή, τον «λαμόγιο πρόεδρο») υποδύεται εμένα. Η όλη διαφημιστική καμπάνια Σας στηρίζεται μάλιστα σε ατάκες που έχουν ταυτιστεί με εμένα, όπως η λέξη «αγαπούλα» αλλά και άλλες, οι οποίες ταυτίζονται από το κοινό και συνδέονται συνειρμικά και άμεσα με την προσωπικότητά μου.
Επίσης παραπέμπει έντονα στην υπόθεση-φερόμενο σκάνδαλο «των στημένων αγώνων» που τον τελευταίο καιρό απασχολεί την επικαιρότητα και ιδίως την αθλητική, στην οποία είμαι ένας από τους περίπου 70 κατηγορούμενους, στηρίζεται δε η ανωτέρω σχηματισθείσα ποινική δικογραφία σε (παράνομες κατά την άποψη τη δική μου και των νομικών μου παραστατών) καταγραφές τηλεφωνικών συνομιλιών μου με άλλους παράγοντες του ποδοσφαίρου.
Φρονώ ότι οποιαδήποτε άρνηση των ανωτέρω εκ μέρους Σας θα Σας άφηνε τουλάχιστον έκθετους στα μάτια της ελληνικής κοινωνίας. Επισημαίνω δε ότι ουδέποτε με ενόχλησε η σάτιρα στο πρόσωπό μου, χαρακτηριστικό δε είναι ότι επανειλημμένα με έχει μιμηθεί στις σχετικές εκπομπές του ο γνωστός ηθοποιός και μίμος κ. Γιώργος Μητσικώστας, κατά του οποίου ουδέποτε εστράφην, καθώς αντιλαμβάνομαι τον ρόλο που επιτελεί η σάτιρα σε μια δημοκρατική κοινωνία. Εσείς όμως εκμεταλλεύεστε στοιχεία της προσωπικότητάς μου προς οικονομικό όφελος, μη σεβόμενοι την δύσκολη θέση στην οποία έχω περιέλθει και καταπατώντας βάναυσα το τεκμήριο αθωότητάς μου, ειδικότερα δε με το τελευταίο διαφημιστικό μήνυμα στο πλαίσιο της ανωτέρω καμπάνιας, με το οποίο υπερέβητε κάθε όριο ανηθικότητας.
Συγκεκριμένα, τις τελευταίες ημέρες προβάλλεται από το ραδιόφωνο, την τηλεόραση, την επίσημη ιστοσελίδα Σας (www.wind.com.gr), καθώς και τον ιστότοπο («κανάλι») Σας (WINDnetwork) στην διαδικτυακή πλατφόρμα www.youtube.com διαφημιστικό μήνυμα (σποτ) με τίτλο «Πρόεδρος – Δικηγόρος», η δε περιγραφή του στον ιστότοπο (κανάλι) Σας στην ανωτέρω διεθνή πλατφόρμα έχει ως εξής: «Ο πρόεδρος έχει Free 2 Go και με 300′ ΔΩΡΟ προς όλα τα δίκτυα δεν μπορούσε να κρατήσει το στόμα του κλειστό. Το θέμα όμως είναι ότι δεν μίλαγε μόνος του. Οι κασέτες μαζεύτηκαν, τον έκαψαν και τον έστειλαν στο κρατητήριο. Τώρα το μόνο που του μένει είναι ένας χασοδίκης, της κακιάς ώρας δικηγόρος, που πολύ αμφιβάλλουμε αν θα καταφέρει να τον βοηθήσει…».
Το ανωτέρω διαφημιστικό σποτ, καθώς και όλη η διαφημιστική καμπάνια Σας, όσον αφορά τον ρόλο του Προέδρου είναι προφανές τοις πάσι ότι παραπέμπει σε στοιχεία της προσωπικότητάς μου, ο δε (κατά τα λοιπά εξαιρετικά συμπαθής σε εμένα) ηθοποιός κ. Τάκης Σπυριδάκης υποδύεται στην πραγματικότητα εμένα. Χαρακτηριστικά είναι τα σχόλια στον ανωτέρω ιστότοπο Σας στην πλατφόρμα www.youtube.com, όπου οι χρήστες έχουν την δυνατότητα να υποβάλλουν σχόλια στα αναρτώμενα βίντεο. Το συγκεκριμένο σποτ σχολιάστηκε με σχόλια όπως «3 Dislike πάτησαν ο Μπέος, ο Ψωμιάδης κι ο Γαβαλάς» (χρήστης GameWorldGR), «2 DISSLIKES 1A APO MPEO KAI ENA APO MAKH……AGAPOULA THN KOUKOULA!!» (χρήστης jimmyJUMPsKr), «Μέσα στην επικαιρότητα πάντα….ο Πρόεδρος τύπου Μάκη Ψωμιάδη…ο “κάτσε καλά ρε” τύπου Λάκη Γαβαλά….σε ένα κελί μαζί…εύγε, έξυπνη διαφήμιση….αγαπούλα, μπράβο» (χρήστης billrakis με τον οποίο είχαν συμφωνήσει άλλοι 68 χρήστες κατά τον χρόνο που συντάχθηκε η παρούσα και έχει χαρακτηριστεί από τους διαχειριστές ως «κορυφαίο σχόλιο», δηλαδή ως το πλέον δημοφιλές μεταξύ των χρηστών).
Με την παρούσα διαμαρτύρομαι λοιπόν εντονότατα για την ανωτέρω χρήση των στοιχείων της προσωπικότητάς μου χωρίς την συναίνεσή μου και μάλιστα με τρόπο που θίγει βάναυσα την προσωπικότητά μου, και είναι σε κάθε περίπτωση παράνομος και ανήθικος, καθώς δεν σέβεται το τεκμήριο της αθωότητάς μου, με παρουσιάζει ως ένοχο εγκληματικών πράξεων, που αναζητεί «παραθυράκια» για να γλιτώσει. Με παρουσιάζει πίσω από κάγκελα φυλακής, να παραδέχομαι εμμέσως πλην σαφώς την ενοχή μου και να ανταλλάσσω μηνύματα διά αγγελιαφόρου με τον συνήγορό μου αναζητώντας τρόπους να αποφύγω την ποινική καταδίκη μου, δίνοντας εντολή στον συνήγορό μου να βρει «παραθυράκι» στο νόμο. Κλείνει δε η διαφήμιση με την ατάκα «αγαπούλα … την κουκούλα», δηλαδή ωσάν να αποφάσισα να καταδώσω κάποιους άλλους, αθώους ή συνενόχους μου, για να τύχω ευνοϊκής μεταχείρισης. Το χειρότερο όμως είναι ότι έτσι με παρουσιάζει ως καταδότη, δωσίλογο, ο οποίος θα φορέσει μαύρη «κουκούλα» για να καταδώσει, όπως δηλαδή περιγράφονται στις μελανότερες σελίδες της ελληνικής ιστορίας οι δωσίλογοι μαυραγορίτες και οι εθνικοί προδότες κατά την διάρκεια της γερμανικής κατοχής.
Επειδή προσβολή της προσωπικότητας συνιστά, εκτός από την χρήση του ονόματος και της εικόνας, και η αναφορά στοιχείων του ιδιωτικού βίου ή άλλων που προσδιορίζουν την ταυτότητα του θιγομένου για διαφημιστικούς λόγους.
Επειδή με την ανωτέρω διαφημιστική καμπάνια Σας εκμεταλλεύεστε στοιχεία της προσωπικότητάς μου με τρόπο παράνομο και ανήθικο, που την προσβάλλει, με σκοπό να αποκομίσετε περιουσιακό όφελος, το οποίο δια της επιτυχίας της σχετικής καμπάνιας έχετε ήδη αποκομίσει.
Επειδή η άσκηση οικονομικής ελευθερίας, ως στοιχείο της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας περιορίζεται κατά το άρθρο 5 §1 του Συντάγματος από τα δικαιώματα των άλλων, τα χρηστά ήθη και το Σύνταγμα.
Επειδή επιφυλάσσομαι του δικαιώματός μου για απόδοση του κέρδους που αποκομίσατε χρησιμοποιώντας στοιχεία της προσωπικότητάς μου, βάσει ιδίως (και όχι αποκλειστικώς) των διατάξεων για την διοίκηση αλλοτρίων (ΑΚ 739).
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
και με τη ρητή επιφύλαξη κάθε νομίμου δικαιώματός μου
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΙ εντονότατα για την παράνομη, αντίθετη στα χρηστά ήθη και στις αρχές που πρέπει να διέπουν μια δημοκρατική κοινωνία συμπεριφορά Σας, καθώς ουδέποτε στο πλαίσιο αυτής μπορεί η άσκηση της οικονομικής Σας ελευθερίας να υπερισχύσει του τεκμηρίου αθωότητάς μου και της προστασίας της προσωπικότητάς μου.
Σας ΚΑΛΩ όπως παύσετε άμεσα την προβολή των συγκεκριμένων διαφημιστικών μηνυμάτων στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το διαδίκτυο και τον τύπο, έντυπο και ηλεκτρονικό, άλλως θα ασκήσω πάραυτα όλα τα δικαιώματα που μου παρέχει ο αστικός και ποινικός νόμος και η νομοθεσία για την ραδιοτηλεόραση και το διαδίκτυο.
Σας ΔΗΛΩΝΩ ότι επιφυλάσσομαι πάντων των νομίμων δικαιωμάτων μου για αποζημίωση και χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης λόγω προσβολής της προσωπικότητάς μου, καθώς και για απόδοση του κέρδους που αποκομίσατε χρησιμοποιώντας στοιχεία της προσωπικότητάς μου.
Για τον σκοπό αυτό Σας ΚΑΛΩ όπως αποστείλετε άμεσα στον υπογράφοντα την παρούσα πληρεξούσιο δικηγόρο μου όλα εκείνα τα οικονομικά στοιχεία από τα οποία προκύπτει το εμπορικό Σας κέρδος από την διαφημιστική καμπάνια με αντικείμενο την εκμετάλλευση των στοιχείων της προσωπικότητάς μου (π.χ. αύξηση των πωλήσεων των συγκεκριμένων προγραμμάτων που διαφημίζονται με τα ανωτέρω μηνύματα), προκειμένου να λάβω γνώση και να ασκήσω τις νόμιμες αξιώσεις μου.

8 Responses

  • Παν. Λουτράρης

    Η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο σποτάκι, είναι στην κόψη του ξυραφιού. Από εκεί και πέρα, η καμπάνια παίζει τόσους μήνες (από το Μάρτιο ή Απρίλιο αν θυμάμαι καλά), τώρα θυμήθηκε ο Ψωμιάδης ότι προσβάλλεται η προσωπικότητά του; Και με τη λογική του Ψωμιάδη, θα πρέπει να κάνουν αγωγές αντίστοιχα ο Νοτιάς και ο Βαρδινογιάννης (που είναι οι μόνοι που πουλάνε μετοχές σε Άραβες, υπαρκτούς ή ανύπαρκτους) αφού η καμπάνια χρησιμοποιεί “στοιχεία της προσωπικότητάς τους”;

    Πέρα από τα παραπάνω, ο Ψωμιάδης εμμέσως πλην σαφώς, παραδέχεται με το συγκεκριμένο εξώδικο, ότι οι συνομιλίες είναι γνησιότατες, αφού τις χαρακτηρίζει απλά ως παράνομες, αφού οι καταγραφές έγιναν με μη νόμιμο τρόπο (που και αυτό δεν είναι βέβαιο), αλλά όχι ως παραποιημένες ή κατασκευασμένες.

    Όσο αφορά το τυπικό μέρος της διαδικασίας (και για να κάνω και τη σύνδεση με το σποτάκι), ο δικηγόρος του Ψωμιάδη πρέπει να είναι πραγματικά μεγάλος χασοδίκης. Ακόμα και τελειόφοιτοι της Νομικής ξέρουν ότι όταν ένα αποδεικτικό μέσο είναι παράνομο (άρα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε δίκη) για τον άλλο, είναι και για εσένα και όταν το ίδιο αποδεικτικό μέσο το επικαλείσαι ως παράνομο για μία υπόθεση, δεν είναι δυνατόν να το επικαλείσαι ως νόμιμο για άλλη αφού ο ένας ισχυρισμός ακυρώνει τον άλλο. Με λίγα λόγια, ο Ψωμιάδης μπορεί να επικαλείται ότι θέλει σε οποιοδήποτε εξώδικο ή αγωγή, αλλά δεν μπορεί να αποδείξει ότι αυτός είναι ο “αγαπούλας”, αφού η έκφραση “αγαπούλα” υπάρχει μόνο στις επίμαχες κασέτες.

    Ψιτ, αγαπούλα… Ούτε δεκαρούλα!

  • markosgiannopoulos

    Ομολογω οτι η διαφημιση με ενοχλει ως ενα βαθμο. στην ουσια διασκεδαζουμε μια υποθεση οχι μονο ανηθικη και εγκληματικη αλλα κυριως με ενα ανθρωπο που εχει μια ιστορια παρανομιων που παει πισω δεκαετιες (δειτε και την σχετικη εκπομπη του Βαξεβανη)

    Απο εκει και περα ο Ψωμιαδης δεν εχει δικαιωμα να ομιλει….

    Μαρκος

    υγ. ωραιο το συστημα με το facebook/etc login 🙂

  • Δημήτρης Κανελλόπουλος

    άσχετα με το ποιός είναι ο Ψωμιάδης ο πρόεδρος του σποτ είναι ο Ψωμιάδης, το αγαπούλα είναι ατάκα του πολύ παλιά (έγινε γνωστός όταν “πέρασε” από την ΑΕΚ) και νομίζω πως είχε απόλυτο δίκιο.
    Φυσικά είναι τακτική που δεν γίνετε για πρώτη φορά, but there is not bad advertisment. Και να πληρώσει η wind στο τέλος τέτοια προβολή δεν θα μπορούσε να έχει… Εδώ η Vodafone έκανε υποκλοπές στον πρωθυπουργό της χώρας και υπάρχει ακόμα.

  • Μ.Παπαγιάννη

    Kύριε Ψωμιάδη (το κύριε για τους τύπους) μήπως το αγαπούλα είναι και trademark σας? το έχετε κατοχυρώσει μήπως? τί είναι αυτό ακριβώς που κάνετε? Δηλαδή άλλες διαφημίσεις π.χ. που παρίσταναν το Ναπολέοντα ή την Αντουανέτα πήγαν στα δικαστήρια? Να θυμηθούμε μήπως τη διαφήμιση με τη φράση “μαζί τα φάγαμε” που εξαφανίστηκε από προσώπου γης γιατί δίχτηκε ο “ευυπόληπτος” ΧΟΝΤΡΟΠΕΤΣΟΣ (ονόματα δε λέμε). Σε τι εποχές ανελευθερίας, αδικίας και ανισότητας ζούμε πια!!? Κ. Ψωμιάδη βρίσκεστε όπου πρέπει – πίσω από τα κάγκελα, και πάλι κοιτάτε την κονόμα σας!

    αηδιασμένη.

  • Παν. Λουτράρης

    @Δημ. Κανελλόπουλος: Αν και με αθλητικά δεν πολυασχολούμαι, ρώτησα φίλο ΑΕΚτζή για το “αγαπούλα” και η απάντηση που πήρα ήταν ότι ούτε κι εκείνος ήξερε την έκφραση “αγαπούλα” για τον Ψωμιάδη πριν τις συνομιλίες. Οπότε, μπορεί να “αγαπούλα” ως έκφραση του Ψωμιάδη να ήταν γνωστό από πριν, αλλά σε πολύ περιορισμένο κύκλο, που να μπορεί να δικαιολογήσει την έκφραση ως “κατοχυρωμένη” από τον Ψωμιάδη στη συνείδηση του γενικού πληθυσμού. Όσο αφορά τις υποκλοπές, είναι γνωστό ότι έγιναν από την αμερικανική πρεσβεία. Τώρα αν έτυχε το κινητό του Καραμανλή και των υπόλοιπων να είναι Vodafone, δεν σημαίνει ότι τις παρακολουθήσεις τις έκανε η εταιρεία (άλλο το αν υπήρχαν άνθρωποι της εταιρείας που δούλεψαν για τις υποκλοπές… και σε άλλη εταιρεία να επιχειρούσαν, όλο και κάποιος θα βρισκόταν και εκεί να πειράξει το software)

  • Konstantinos

    η ηθική και η κομψότητα στην διαφήμιση vs υπόλυψη ενός αμφιβόλου ποιότητος τύπου. lol. δύσκολο.

  • Kaparokostas

    Ως συνήθως, για τα λεφτά γίνονται όλα!

  • Δημήτρης Παπάζογλου

    !!!



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΝΕΑ 14-07-2017 [2]

Πένθος για τη διεθνή οικογένεια της αφίσας

ΝΕΑ 23-06-2017 [0]

Μεγάλη επιτυχία για την ελληνική διαφήμιση

ΝΕΑ 10-06-2017 [1]

Τίτλοι τέλους για την Ένωση Γραφιστών Ελλάδας

ΝΕΑ 01-06-2017 [2]

Παράθυρο ελπίδας για την Ένωση Γραφιστών Ελλάδας

ΝΕΑ 29-05-2017 [0]

Οι ελληνικές διακρίσεις στα European Design Awards 2017

ΝΕΑ 10-05-2017 [0]

Dieline 2017

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΝΕΑ 30-04-2017 [3]

Ιδρύεται Ένωση Γραφιστών και Εικονογράφων στην Κύπρο

ΝΕΑ 24-04-2017 [1]

Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή ο Γιάννης Ξενάκης

ΝΕΑ 04-04-2017 [0]

ΕΒΓΕ 2017 τα πλήρη αποτελέσματα

ΝΕΑ 28-03-2017 [2]

Κάλεσμα εθελοντών από το Athens Digital Arts Festival



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).