Έπαθλο διαγωνισμού, πενθήμερη φιλοξενία. Γιατί όχι.

07-04-2013

Ο Δήμος Αλοννήσου λοιπόν, με την ευγενική χορηγία του Συλλόγου Ξενοδόχων Αλοννήσου, προκήρυξε διαγωνισμό για το σχεδιασμό λογοτύπου, με έπαθλο μια πενταήμερη διαμονή στο νησί (η μετάβαση με έξοδα του νικητή)

Αφορμή για τον τίτλο του κειμένου αυτού ήταν το εξής απόσπασμα από άρθρο της Lifo, προβάλλοντας τον διαγωνισμό του Δήμου:
“Το έπαθλο δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια δωρεάν διαμονή στο νησί για 5 ημέρες (και η προβολή φυσικά). Γιατί όχι?”

Ας απαντήσουμε λοιπόν στο ερώτημα. Όχι για να δοθεί απάντηση σε κάποιον αρθρογράφο/blogger αλλά γιατί συνεχίζουμε να βλέπουμε όχι μόνο το φαινόμενο των διαγωνισμών με ευτελές (ή και μηδενικό) έπαθλο αλλά ακόμα σημαντικότερο την ευρεία συμμετοχή των γραφιστών σε αυτούς. Και φυσικά βλέπουμε και μέσα ενημέρωσης να θεωρούν πλέον τέτοιους διαγωνισμούς ως κάτι αποδεκτό.

Το ηθικό θέμα των διαγωνισμών από εταιρείες και δημόσιους οργανισμούς έχει απαντηθεί πολλές φορές ακόμα και με μορφή animation οπότε δεν έχουμε να προσθέσουμε και πολλά. Κάναμε όμως λίγη πρακτική έρευνα στο ερώτημα του πως φέρεται ένας δήμος σε άλλους κλάδους από τους οποίους ζητά εργασία.

Βρήκαμε λοιπόν, 105.000 ευρώ για τσιμεντοστρώσεις οδών, 54.770 ευρώ για αντιμετώπιση κατολισθήσεων
Ψάξαμε ακόμα λίγο και βρήκαμε 24.600 ευρώ για εργασίες υποθαλάσσιου γεωερευνητικού προγραμμάτος, 12.000 ευρώ για την εκτέλεση εργασίας/υπηρεσίας καθαριότητας ακτών και 9.000 ευρώ και ανάθεση της μελέτης λιμενικών έργων. Οπότε μάθαμε ότι αν ρίχνεις τσιμέντα ή καθαρίζεις ακτές προβλέπεται αμοιβή για σένα.

Ψάχνοντας ακόμα λίγο βρήκαμε και μια πίστωση ποσού 1.853.000,00 ευρώ για την συνέχιση του έργου: “κατασκευή κλειστού γυμναστηρίου”, πρου/σμού 2.647.853,12 ευρώ. Οπότε με χαρά διαπιστώσαμε οτι γενικά ο Δήμος έχει στη διάθεση του (από φόρους ή εθνικές/ευρωπαϊκές επιχορηγήσεις) σημαντικά ποσά. Όλα αυτά τα ποσά δεν πηγαίνουν προφανώς μόνο σε άτομα, υπάρχουν και υλικά έξοδα, αλλά είναι προφανές ότι ο Δήμος αμοίβει τους συνεργάτες του για τις υπηρεσίες που του προσφέρουν.

Έπειτα είπαμε να ψάξουμε για δαπάνες σχετικά με την προβολή του νησιού, αφού και το λογότυπο είναι μέρος αυτής. Βρήκαμε λοιπόν
4.000 ευρώ για μετάφραση ιστοσελίδας αλλά και 13.284 ευρώ (από προϋπολογισμο 23.000 ευρώ) για συμβουλευτικές υπηρεσίες σχετικά με την ενημέρωση και προβολή δραστηριοτήτων του δήμου. Έτσι ανακαλύψαμε ότι ο σύμβουλος για την προβολή του νησιού θα πληρωθεί αδρά (φανταζόμαστε το αξίζει, γιαυτό επιλέχθηκε, οπότε καλά κάνει και αμείβεται) ενώ ο γραφίστας που θα υλοποιήσει το βασικό κομμάτι του πλάνο της προβολής θα πάρει την… πενταήμερη (αφού ρισκάρει το χρόνο του σε ένα διαγωνισμό με άλλους δεκάδες).

alonissos23000

 

Τέλος βρήκαμε και δαπάνη 120 ευρώ για την δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού λογοτύπου. Πράγματι, η εφημερίδα στην οποία ανακοινώνεται για τυπικούς λόγους η προκήρυξη του διαγωνισμού θα πληρωθεί ποσό συγκρίσιμο με την αμοιβή του νικητή του διαγωνισμού.

Σε αυτό το σημείο νιώσαμε περίεργα  που όλοι οι συνεργάτες του Δήμου αμείβονται για τις εργασίες τους εκτός από τον γραφίστα, και αποφασίσαμε να θέσουμε ένα άλλο ερώτημα: Μέχρι πότε αγαπητοί γραφίστες θα συμμετέχετε σε τέτοιους διαγωνισμούς εκμετάλλευσης; Γιατί όσο συνεχίζετε να συμμετέχετε, θα συνεχίσουν να υπάρχουν και οι διαγωνισμοί αυτοί.

—–
Μάρκος Γιαννόπουλος

8 Responses

  • PaKa

    Πολύ σωστός Μάρκο!

    Ας το διαβάσουν λίγο και οι γραφιστο-χομπίστες που θεωρούν όλους τους επαγγελματίες του κλάδου ‘καβαλημένα καλάμια’.

    Όσο για τα 23 χιλιάρικα στους μαρκετίστες, η ανακοίνωση τα λέει όλα:
    “Ο Δήμος Αλλονήσου, χρειάζεται (!!!) να προβεί στην ανάθεση (βεβαίως, βεβαίως) έργου παροχής κλπ στην εταιρεία ΜTC Group”.

  • melanine

    Συγχαρητήρια για την ιδέα με τα fake logos και ακόμα περισσότερο για αυτό το άρθρο. Ας το πάρει η Lifo και να το κάνει copy paste.

  • MarkG

    Βασικά τους έστειλα το link και το αντέγραψαν (χωρίς να ρωτήσουν αλλά τέλος πάντων)
    http://www.lifo.gr/team/whatup/37264

  • Καλλιροη

    Φτάνει πια αυτό το κολπάκι με τους διαγωνισμούς, ελεος κάποια στιγμή πρέπει να καταλάβουν οτι το design ειναι πρώτα δημιουργία και μετά υπηρεσία και την δημιουργία του καθενός πρέπει να την πληρώσεις εάν τι θες.

  • Ευάγγελος Κασσαβέτης

    @ Καλλιρόη: Θα έλεγα ότι για να το καταλάβουν, πρέπει, πρώτοι εμείς,
    να αντιστρέψουμε στα έργα και στα λόγια τη διατύπωσή σου, ως εξής:

    …το graphic design είναι πρώτα υπηρεσία και μετά δημιουργία,
    και την υπηρεσία του καθενός πρέπει να την πληρώσεις εάν τη θες…

  • MarkG

    Amen! 🙂

  • MarkG

    επαναληψη για εμφαση: το graphic design είναι πρώτα υπηρεσία και μετά δημιουργία, και την υπηρεσία του καθενός πρέπει να την πληρώσεις εάν τη θες 🙂

  • Λεωνίδας Οικονόμου

    Εγκρίνω άρθρο και σχόλια!!!!



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 11-05-2017 [1]

Καλλιόπη Αποστολίδου: Το να μένεις στάσιμος σκοτώνει το πνεύμα και τη φαντασία

ΆΡΘΡΑ 05-05-2017 [1]

Μ. Μπότης: To ελληνικό design δεν είναι απλά καλό

ΆΡΘΡΑ 13-04-2017 [0]

Απολογισμός για το τρίτο Graphic Stories Cyprus

ΆΡΘΡΑ 23-01-2017 [0]

Εθνική Βιβλιοθήκη: 6 γρίφοι για δυνατούς λύτες

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016

ΆΡΘΡΑ 11-02-2016 [1]

Πώς το Εθνικό Μουσείο της Νορβηγίας αναζητά νέα οπτική ταυτότητα



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).