Η Αναστασία Δημητριάδη δημιουργεί με έδρα της τη Λέρο

06-06-2014

Η Αναστασία Δημητριάδη είναι μια ξεχωριστή περίπτωση επαγγελματία σχεδιάστριας: Σπούδασε αρχιτεκτονική, αγάπησε τη γραφιστική, την επέλεξε συνειδητά ως επάγγελμα και αποφάσισε να την ασκήσει με βάση της το ακριτικό νησί της Λέρου. Ασχολείται κυρίως με τον σχεδιασμό λογότυπου και ευρύτερα με τον σχεδιασμό εταιρικής ταυτότητας, αλλά δηλώνει ότι η εικονογράφηση είναι το μεγάλο της στοίχημα και σταδιακά ρίχνει το περισσότερο βάρος εκεί.

Περιγράψτε μας εν συντομία την πορεία σας από την αρχιτεκτονική μέχρι τη γραφιστική.
Σπούδασα αρχιτεκτονική στην πολυτεχνική σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και αποφοίτησα το 2007. Είχα την τύχη να φοιτήσω σε μία σχολή που δινόταν ιδιαίτερη βαρύτητα στην εκμάθηση σχεδιαστικών προγραμμάτων, προγραμμάτων επεξεργασίας εικόνας και στην εικαστική παρουσίαση των εργασιών. Στα τελευταία έτη επέλεξα μαθήματα επικοινωνίας και σχεδιασμού. Μετά την αποφοίτηση μου εργάστηκα ως αρχιτέκτονας συνειδητοποιώντας σταδιακά ότι το επάγγελμα που επέλεξα στην πράξη είχε σχεδόν αποκλειστική σχέση με νομοθεσίες και γραφειοκρατία και ελάχιστη με δημιουργία. Η γραφιστική υπήρχε σαν χόμπι και δημιουργική εκτόνωση. Πριν από δυο χρόνια λοιπόν αποφάσισα να ακολουθήσω το παράδειγμα όσων έκαναν το χόμπι τους επάγγελμα.

Τι είναι ακριβώς αυτό που σας τράβηξε στη γραφιστική;
Αυτό που με τράβηξε αρχικά ήταν ο σχεδιασμός λογότυπων και τυπογραφικών στοιχείων. Ήταν πιο εύκολο για μένα να ξεκινήσω να μελετάω απλές μορφές. Την εικονογράφηση τη θαύμαζα άλλα με τρόμαζε και δεν πίστευα ότι θα τα κατάφερνα.

Πόσο εύκολα μπορεί ένας αρχιτέκτονας να μεταπηδήσει στη γραφιστική; Το αντίστροφο είναι εξίσου εύκολο/δύσκολο και γιατί;
Δε μου φάνηκε ποτέ δύσκολη η μετάβαση στη γραφιστική. Το internet είναι μεγάλος σύμμαχος σ’ αυτή την περίπτωση. Μεγάλη πηγή πληροφοριών και γνώσης. Διάβασα πολύ για να μάθω να χειρίζομαι προγράμματα επεξεργασίας γραφικών, μελέτησα τεχνικές και άλλους σχεδιαστές (η μελέτη αυτή δε σταματάει ποτέ) και εξασκούμουν πολλές ώρες. Κι ακόμα νομίζω ότι έχω πολύ δρόμο άλλα το καταδιασκεδάζω! Μου φαίνεται ίσως πολύ πιο δύσκολο να γίνει κανείς από γραφίστας αρχιτέκτονας για ένα βασικό λόγο: Ότι φανταστείς και σχεδιάσεις μετά θα πρέπει να σκεφτείς πώς θα στηριχτεί στατικά στο χώρο. Κι εκεί κάπου αρχίζουν οι δυσκολίες, οι περιορισμοί, οι αλλαγές, η τεχνογνωσία υλικών, η φυσική, τα μαθηματικά… και πάνω απ’ όλα οι νομοθεσίες. Στη γραφιστική ότι φανταστώ είναι πραγματοποιήσιμο έτσι ακριβώς όπως το φαντάστηκα χωρίς καμία έκπτωση.

Πόσο εύκολο είναι να βγάζει τα προς το ζην ένας γραφίστας σε ένα ακριτικό νησί;
Σε ένα νησί ένας γραφίστας μπορεί να δουλέψει άψογα μέσω internet. Είναι μεγάλο εργαλείο και στη δουλειά μου ίσως το βασικότερο. Όλο και περισσότεροι γραφίστες σήμερα δουλεύουν μέσω ιντερνετ σε όλο τον κόσμο. Δεν είναι καθόλου εύκολο γιατί ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος άλλα αυτό είναι που σε κινητοποιεί για να γίνεις και καλύτερος.

Στην επαγγελματική σας ζωή, αισθάνεστε ότι χάνετε κάτι, επιλέγοντας να μείνετε μακριά από ένα αστικό κέντρο;
Ναι χάνω κάποια πράγματα. Χάνω σεμινάρια, εκθέσεις και γενικότερα καλλιτεχνικά δρώμενα που θέλω να παρακολουθώ. Άλλα ο τόπος διαμονής είναι κάτι που μπορεί πάντα να αλλάξει ανάλογα με τις απαιτήσεις της δουλειάς μου.

Όσον αφορά το στιλ σας, το εύκολο είναι να πει κάποιος ότι δίνει βάρος στο κομμάτι της εικονογράφησης. 
Όντως δίνω βάρος στην εικονογράφηση. Είναι κάτι που ακόμα το μαθαίνω κι αφοσιώνομαι όλο και περισσότερο. Πειραματίζομαι και δοκιμάζω συνέχεια υφές χρώματα και στυλ γιατί νομίζω πως μου δίνει φοβερή ελευθερία έκφρασης και μου εξάπτει τη φαντασία. Ο σχεδιασμός λογότυπου όμως είναι κάτι που επίσης αγαπώ πολύ. Μου αρέσει πολύ η πρόκληση του να αποδώσω σε ένα μικρό και απλό εικονίδιο τη φιλοσοφία μιας επιχείρησης. Εκεί προσανατολίζομαι πάντα προς τον μινιμαλισμό και προσπαθώ αν μπορώ να το μεταδώσω και στον πελάτη.

Υπάρχουν κάποιοι σχεδιαστές που σας έχουν επηρεάσει; Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας;
Νομίζω ότι αρχικά με επηρέασε πολύ η δουλειά των κυρίων Κάραμποττ και Καζουράκη ειδικά στο σχεδιασμό λογότυπου. Στην εικονογράφηση έχω για πρότυπα μου τον Έλληνα Ηλία Σούνα και τον Ιρλανδό Steve Simpson. Έμπνευση αντλώ μάλλον από παντού. Μπορεί να δω το οτιδήποτε και να μου γεννήσει μια ιδέα στο μυαλό. Πρόσωπο, φύση, ταινία, βιβλίο. Τελευταία ανακαλύπτω την ελληνική λαϊκή τέχνη. Προς το παρόν στην εικονογράφηση είναι φανερό ότι η πηγή έμπνευσης είναι κυρίως το νησί μου.

Περισσότερες δουλειές τις Αναστασίας Δημητριάδη μπορείτε να βρείτε εδώ

Εικαστικό για εφαρμογές merchandise

Εικαστικό για εφαρμογές merchandise

Εικονογράφηση για προσκλητήριο βάπτισης

Εικονογράφηση για προσκλητήριο βάπτισης

Λογότυπος για εταιρεία παραγωγής αγροτικών προϊόντων από την Τυνησία

Λογότυπος για εταιρεία παραγωγής αγροτικών προϊόντων από την Τυνησία

 

Εταιρική ταυτότητα

Εταιρική ταυτότητα

Λογότυπος για μπαρ στον Καναδά

Λογότυπος για μπαρ στον Καναδά

 

Εφαρμογή λογοτύπου

Εφαρμογή λογοτύπου

10361598_679990805388004_1307847779533459134_n

Από σειρά 8 εικόνων με γνωστά μνημεία της Λέρου που δείχνουν την πολυπολιτισμική κληρονομιά του νησιού.

10277116_679990802054671_6007726229082279774_n

Από σειρά 8 εικόνων με γνωστά μνημεία της Λέρου που δείχνουν την πολυπολιτισμική κληρονομιά του νησιού.

984100_679990882054663_8042276323825921914_n

Από σειρά 8 εικόνων με γνωστά μνημεία της Λέρου που δείχνουν την πολυπολιτισμική κληρονομιά του νησιού.

10425042_680897371964014_2191560947088986510_n

Άσκηση εικονογράφησης βασισμένη στους θυρεούς των οίκων της σειράς Game of Thrones

10354176_680897398630678_59106143824687911_n

Άσκηση εικονογράφησης βασισμένη στους θυρεούς των οίκων της σειράς Game of Thrones

1908305_680897408630677_5615571819487518916_n

Άσκηση εικονογράφησης βασισμένη στους θυρεούς των οίκων της σειράς Game of Thrones

10277076_680897421964009_425886110790576523_n

Άσκηση εικονογράφησης βασισμένη στους θυρεούς των οίκων της σειράς Game of Thrones

 



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 11-05-2017 [0]

Καλλιόπη Αποστολίδου: Το να μένεις στάσιμος σκοτώνει το πνεύμα και τη φαντασία

ΆΡΘΡΑ 05-05-2017 [0]

Μ. Μπότης: To ελληνικό design δεν είναι απλά καλό

ΆΡΘΡΑ 13-04-2017 [0]

Απολογισμός για το τρίτο Graphic Stories Cyprus

ΆΡΘΡΑ 23-01-2017 [0]

Εθνική Βιβλιοθήκη: 6 γρίφοι για δυνατούς λύτες

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016

ΆΡΘΡΑ 11-02-2016 [1]

Πώς το Εθνικό Μουσείο της Νορβηγίας αναζητά νέα οπτική ταυτότητα



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).