Το Susami Creative Agency για την Μπιενάλε της Αθήνας

10-12-2018

Η 6η Μπιενάλε της Αθήνας ΑΝΤΙ άνοιξε τις πόρτες της στις 26 Οκτωβρίου και διήρκεσε μεχρι τις 9 Δεκεμβρίου 2018. Συμμετείχαν περισσότεροι από 100 διεθνείς καλλιτέχνες, δημιουργοί πολυμέσων και θεωρητικοί.

Την οπτική ταυτότητα της διοργάνωσης δημιούργησαν το SUSAMI Creative Agency σε συνεργασία με τον Michael Oswell. Αυτή αναπτύχθηκε οργανικά σε πολλαπλές εφαρμογές, ψηφιακές ή έντυπες, όπως website, videos, σήμανση χώρων, αφίσες και banners εξωτερικών χώρων, έντυπα καθώς και στους δύο καταλόγους της έκθεσης (ελληνικός/αγγλικός), 276 σελίδων ο καθένας.

Η 6η Μπιενάλε της Αθήνας φλέρταρε με τον όρο, τη στάση, την (α)πιθανότητα του ANTI. Τι σημαίνει αντίθεση σήμερα; Τι ταυτότητες κατασκευάζει; Η έκθεση ANTI εστίασε σε φαινόμενα κανονικοποίησης της αντίθεσης και της μη-συμμόρφωσης, από την πολιτική μέχρι τη διαδικτυακή κουλτούρα, από τα βιντεοπαιχνίδια μέχρι το Netflix, από τον Žižek μέχρι την Rihanna.

Η αμφισημία του ΑΝΤΙ, καθώς και οι πολλαπλές μορφές των αντιθέσεων που εκφράζει τοποθετούνται στο επίκεντρο της οπτικής ταυτότητας. Η ανάλαφρη αίσθηση που δίνουν τα ζωντανά, pop χρώματα που κυριαρχούν σε όλες τις εφαρμογές, συχνά συγκρούεται με την αισθηση που αποπνέει η επιλογή των φωτογραφιών. Αντιτιθέμενες και αυτές μεταξύ τους, εναλλάσσονται από το ήπιο στο φρενήρες, από το ανάλαφρο στο εφιαλτικό, από το εκλεπτυσμένο στο γκροτέσκο. Στόχος ήταν η δημιουργία μιας αμφίρροπης κατάστασης, όπου τα όρια ανάμεσα σε αντιτιθέμενες έννοιες θολώνουν ή και χάνονται τελείως, καθώς και η δημιουργία μιας αίσθησης υπερπληροφόρησης και σύγχυσης.

Ταυτόχρονα, μέσα από τη χρήση τη τυπογραφίας επιχειρείται να τονιστεί το σύγχρονο (και παράλληλα εφήμερο) στοιχείο που είναι πολύ έντονο στην έκθεση. Η χρήση της Arial, μιας default οικογένειας γραμμάτων, γνωστής για την αλόγιστη χρήση της, αλλά όχι απαραίτητα για τις σχεδιαστικές της αρετές, καθώς και οι μπρουταλιστικής αισθητικής τροποποιήσεις στις οποίες υπόκειται, παραπέμπουν σε μία DIY αισθητική, άλλοτε κομψή, άλλοτε στα όρια του κιτς, αλλά πάντοτε φωνασκούσα, διεκδικώντας την προσοχή του αναγνώστη όπως πολλοί χρήστες των social media διεκδικούν την προσοχή των ακολούθων τους. 

 



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 09-01-2019 [0]

Νέα ταυτότητα για τους ΑΝΕΛ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 31-12-2018 [0]

Η Design Ambassador και το Cursor Design παρουσιάζουν τους δώδεκα Θεούς του Ολύμπου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-12-2018 [0]

Νέα τουριστική ιστοσελίδα για τον Δήμο Αγίου Νικολάου Κρήτης

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 24-11-2018 [0]

Πέντε ημιτελείς γραμματοσειρές του Bauhaus αναβιώνουν ξεπερνώντας τη ναζιστική επιβολή

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 11-11-2018 [1]

Η 2yolk σχεδιάζει την οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Αισχύλεια

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 19-10-2018 [2]

Από τη MILK η νέα εικόνα της MISKO

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 18-09-2018 [2]

Επανασχεδίασε η Red Creative το λογότυπο του ΑΠΘ;

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 12-09-2018 [2]

Ο Βασίλης Μαρματάκης πίσω από την αφίσα και της νέας δουλειάς του Γιώργου Λάνθιμου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 11-09-2018 [2]

Νέα ταυτότητα για τον ΣΚΑΪ από την ΝΟΜΙΝΤ



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).