Άθληση & Διατροφή στη Γειτονιά μου: ο νικητής του διαγωνισμού λογοτύπου

02-02-2012

Πριν από μερικές εβδομάδες είχαμε αναφερθεί σε ένα διαγωνισμό λογοτύπου υπό τον τίτλο ”Άθληση & Διατροφή στη Γειτονιά μου”, ο οποίος αποτελούσε κοινή ενέργεια του Ολυμπιακού Μουσείου και της LIDL Hellas.
Ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε με περισσότερες από 30 συμμετοχές δημιουργών από όλη την Ελλάδα και έφτασε η ώρα των νικητών.
Η επιτροπή επιλογής η οποία απαρτιζόταν από την Β.Αδαμίδου (υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων Lidl Hellas), Κ.Ουδατζή (δ/ντρια Ολυμπιακού Μουσείου), Μ.Στύλου (ραδιοφωνική παραγωγό του Ερωτικού 94.8), τον Γ.Πρώιο (εικαστικό και σκηνογράφο) και τον Στ.Παναγιωτάκη (εικαστικό ζωγράφο και καθηγητή), με κριτήριο την πρωτοτυπία του δημιουργικού και τη θεματική συνάφειά του με την ενέργεια ”Άθληση & Διατροφή στη Γειτονιά μου”, αποφάσισε και επέλεξε:

– Στην πρώτη θέση την πρόταση της κας Μαρίας Παπαγιάννη.

– Στη δεύτερη θέση την πρόταση του κου Θανάση Τουμπίδη.

 

Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, οι δύο δημιουργοί θα βραβευθούν με 700 και  300 ευρώ αντίστοιχα.

29 Responses

  • PaKa

    Ή ως εναλλακτικός τίτλος θα έπαιζε το: ‘Eφιάλτης στο δρόμο με τα… σιτάρια’.
    Η δε τελεία στο τέλος του δεύτερου λογοτύπου είναι όλα τα λεφτά…
    Φαντάζομαι πως θα είναι αυτά που δεν κέρδισαν.
    Αιδώς…

  • Γεωργία Σπύρου

    Οι υποχρεώσεις της Ένωσης (και βεβαίως κάθε Ένωσης οποιουδήποτε κλάδου, οπουδήποτε στον κόσμο) είναι να διασφαλίζει και να εξασφαλίζει τα συμφέροντα του κλάδου και να τον εξελίσσει συνεχώς διατηρώντας τον πήχη ψηλά. Το τελευταίο αποτελεί βέβαια και υποχρέωση των σοβαρών περιοδικών του κλάδου! Εκτός και αν το περιοδικό +design το έχει δημοσιεύσει αυτό ως “απαράδεκτο δείγμα και προς αποφυγήν δουλειά”.

  • designmag

    Πέρα από τη γνώμη μας για τα έργα (που αν θέλετε να ξέρετε είναι αρνητική) και τον ίδιο το διαγωνισμό (που επίσης είναι αρνητική), πέρα από το “παράδειγμα προς αποφυγή” σαν μέσο ενημέρωσης θεωρούμε καθήκον μας όταν παρουσιάζουμε μια είδηση να τη φτάνουμε ως το τέλος.
    Από τη στιγμή δηλαδή που ενημερώσαμε για το διαγωνισμό, πιστεύουμε ότι οι αναγνώστες μας θα ήθελαν να γνωρίζουν ποια είναι τα αποτελέσματα του διαγωνισμού αυτού.

  • Πέτρος Κ

    @Γεωργία Σπύρου
    Από περιέργεια ρωτάω: εσείς που λέτε στην Ένωση ποια είναι η υποχρέωσή της, είστε μέλος της Ένωσης;

  • Maria Papagianni

    @Paka,@Γεωργία, δεκτές οι κριτικές σας, αλλά πιστεύω ότι γίνεστε άδικοι όταν ακυρώνετε εντελώς την προσπάθεια και το σκεπτικό του εκάστοτε σχεδιαστή, που με βάση ένα συγκεκριμένο brief έκανε την πρόταση του θέλοντας να είναι συνεπής σε αυτά που του έχουν ζητηθεί να περάσει σαν μήνυμα και θεματολογία. Οσο για το περιοδικό, λυπάμαι που διαβάζω ότι προβάλλει διαγωνισμούς που το ίδιο δεν πιστεύει και τους κρίνει ως άνευ σημασίας. Πραγματικά στεναχωριέμαι όταν άνθρωποι του κλάδου, γνώστες γραφικών τεχνών και μη, αναλώνονται στο να βγάζουν χολή και όχι εποικοδομητική κριτική ή και μια καλύτερη αντιπρόταση_δεν σας πίεσε κανείς να σχεδιάσετε κάτι που δεν το πιστεύετε εξάλλου, ούτε να λάβετε μέρος σε διαγωνισμούς ντροπή κατά την “φτασμένη επαγγελματικά” άποψη & αρτιότητά σας…..να ζητήσουμε και συγγνώμη…ξέρω γω
    http://www.behance.net/gallery/EXERCISING-DIET/2885109

  • graphic D.

    Τα σιτάρια συνάδουν με τη διατροφή, για όσους είναι δύσκολο να το φανταστούν.

  • Παν. Λουτράρης

    Κατ’ αρχήν, το ‘brief” του διαγωνισμού ήταν για γέλια και για κλάματα. Κανένας προσανατολισμός, καμία περιγραφή του προγράμματος, κανένα επικοινωνιακό ζητούμενο… Σαν να σου λένε να φτιάξεις ένα λογότυπο για το ρητό “μη μου τους κύκλους τάραττε” (ακόμα και αυτό το παράδειγμα αποτυχημένο είναι, γιατί για το ρητό ξέρουμε περισσότερα – ή μπορούμε να μάθουμε περισσότερα – απ’ ότι για το πρόγραμμα του ΟΜΘ). Οι άνθρωποι ένα λογότυπο ήθελαν κι ας ήταν ό,τι να ‘ναι. Είχαν κι ένα budget 1000 ευρώ και είπαν να κάνουν ένα διαγωνισμό (να τους φύγει κι εκείνων ο καημός που ήταν από τα λίγα μουσεία που δεν είχαν κάνει διαγωνισμό λογοτύπου). Νετά βρήκαν και μια κριτική επιτροπή (δύο δημοσιοσχεσίτες, δύο ζωγράφους και μια δημόσια υπάλληλο – η dream team των κριτικών επιτροπών) και περίμεναν τις συμμετοχές να έρθουν. Τώρα τι ποιότητας συμμετοχές περιμένει κανένας να του έρθουν όταν ο τίτλος του προγράμματος είναι 6 λέξεις (μόνο! τζάμπα πράμα μιλάμε… απορώ γιατί δεν έβαλαν καμιά δεκαριά λέξεις παραπάνω), αυτό δεν ξέρω αν το σκέφτηκε κανένας από την οργανωτική επιτροπή ή το ΟΜΘ.

    Με βάση λοιπόν το μη-brief, τον τίτλο του προγράμματος που ανήκει στην κατηγορία “βραδινή ταχεία Αθήνα – Θεσσαλονίκη με κλινάμαξες” και την κριτική επιτροπή να απαρτίζεται από ζωγράφους και δημοσιοσχεσίτες, αυτά που πήραν (και αυτά που επέλεξαν) είναι ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ.

    Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται το ρηθέν υπό του προφήτου: “ό,τι brief δώσεις, τέτοιο δημιουργικό θα πάρεις”.

    Άντε ΟΜΘ… Με γεια το λογότυπο του προγράμματος! Κι αν βγάλετε κανένα καινύργιο προγραμματάκι, μην κάνετε διαγωνισμό για γραφίστες. Με τέτοια brief που δίνετε, να κάνετε διαγωνισμό για παιδάκια του νηπιαγωγείου. Και τα αποτελέσματα που σας αξίζουν θα πάρετε και δεν θα ξοδευτείτε!

    * Αν και είναι αυτονόητο, για αποφυγή παρεξηγήσεων, να δηλώσω ότι δεν συμμετείχα στον εν λόγω “διαγωνισμό”.

  • graphic D.

    Είναι για γέλια που τα σχόλια που σας γράφουμε δέχονται λογοκρισία και “κόβονται” στην πορεία! Ζήτω η δημοκρατία του λόγου! Αντικειμενικότητα στο μηδέν, μπράβο σας.

  • PaKa

    Για κάποιους βέβαια, είναι δύσκολο να φανταστούν ότι επειδή τα σιτάρια συνάδουν με τη διατροφή, κοπανάμε όποιο άθλιο clipart βρήκαμε και μονομιάς έχουμε τη λογοτυπάρα έτοιμη…

  • graphic D.

    …ευτυχώς υπάρχουν και αυτοί οι γραφίστες που δεν δουλεύουν με clip arts, όπως τόσο εύκολα κρίνουν και βγάζουν συμπεράσματα κάποιοι…γιατί τόσο μένος αλήθεια?

  • designmag

    Κυρία Παπαγιάννη, προτρέχετε
    Το μήνυμά σας ΔΕΝ λογοκρίθηκε. Λογοκρίνουμε, βάση του κανονισμού μας, ΜΟΝΟ σχόλια που περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις.
    Αν διαβάσετε τον κανονισμό (ακριβώς κάτω από το κουμπί “Υποβολή σχολίου” θα δείτε ότι μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες δεν εμφανίζονται αυτομάτως (επειδή είναι πιθανό να είναι απόπειρα spamming). Πρέπει πρώτα κάποιος από την ομάδα μας να τα δει για να πατήσει “ΕΚΔΟΣΗ”.
    Για το λόγο αυτόν άργησε να φανεί το μήνυμά σας και όχι επειδή κάποιος ήθελε να το αποκρύψει.

  • designmag

    Κυρία Παπαγιάννη,
    όσον αφορά το σχόλιό σας “Οσο για το περιοδικό, λυπάμαι που διαβάζω ότι προβάλλει διαγωνισμούς που το ίδιο δεν πιστεύει και τους κρίνει ως άνευ σημασίας” να σας απαντήσω ότι
    α. Ως άνθρωπος και ως δημοσιογράφος δικαιούμαι να έχω κρίση. Και μάλιστα να την εκφράζω. Η κρίση μου λοιπόν ήταν ότι ένας διαγωνισμός με τη συγκεκριμένη κριτική επιτροπή δε μπορούσε να δώσει σωστά αποτελέσματα.
    α. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ καθήκον μου να ενημερώνω την κοινότητα και για διαγωνισμούς και για εκθέσεις κ.ο.κ. με τα οποία δε συμφωνώ. Επειδή δε συμφωνώ εγώ, δε σημαίνει ότι ο διπλανός μου δε θα τα εκτιμούσε.
    Εξ’ ου και η προβολή παρ΄οτι δε συμφωνώ.
    Λυπάμαι που σας στεναχώρησα.
    Με εκτίμηση
    Λ. Γκότσης

  • Νατάσσα Παππά

    Κάθε φορά η ίδια ιστορία! Απορώ τι περιμένετε (και το περιοδικο και οι δημιουργοί – μεσα κ εγώ) για να αλλάξει αυτός ο φαύλος κύκλος!

    Θέλετε ή δε θέλετε ποιότητα;
    Αν θέλετε δημιοσιεύστε αυτά που αξίζουν δημοσίευση,
    αλλιώς ποιός ο λόγος να προβάλλονται τέτοιου είδους διαγωνισμοί ή εικαστικά;

    Κι αν υπάρχει λόγος κάντε τον φανερό! Πείτε μας ποια η θέση σας σχετικά με το δημοσίευμα. Καθώς το γράφετε! Όχι μετά από 5 αρνητικά σχόλια.

    Τελικά ποια η θέση του designmag blog;
    Απλά δημοσίευση χωρίς κρίση και θέση;
    Απλά αναπαραγωγή πληροφορίας;
    Κι αν ναι, τότε κάντε αυτό ξεκάθαρο στο κοινό σας,
    γιατί ίσως από εκεί ξεκινάνε όλες οι παρεξηγήσεις.

    Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω.
    Πού είναι οι βασικές αρχές της δημιοσιογραφίας και της γραφιστικής;!

  • Μαρία Παπαγιάννη

    @design mag, κ.Γκότση δεν με στεναχωρήσατε, και ασφαλώς όλοι εχουν δικαιώμα γνώμης. Κατά την ταπεινή μου απόψη, επειδή μια κριτική επιτροπη δεν απαρτίζεται αποκλειστικά από γραφίστες και ανθρώπους του design αυτό δε μειώνει την αξία των συμμετοχών και των καλλιτεχνών.Τελικά κρίνονται τα σχέδια μας ή οι κριτές μας? Απλά υπερασπίζομαι την πνευματική μου εργασία, δεν θέλω να παρεξηγηθώ για το σχόλιο μου.
    ευχαριστώ

  • designmag

    Κι εγώ αντίστοιχα κυρία Παππά απορώ γιατί απορείτε.
    Tι περιμένετε; Τον παντογνώστη ρεπόρτερ που θα σας επιβάλλει τη γνώμη και το κριτήριό του;
    Αν θέλετε κάποιον να σας υποδείξει τι είναι καλό, μπορείτε να ακολουθείτε τις εκάστοτε αποφάσεις των Κριτικών Επιτροπών των ΕΒΓΕ.
    Αν θέλετε θέση, υπάρχουν εδώ μέσα άλλοι τέσσερις άξιοι συντελεστές, επαγγελματίες σχεδιαστές, που συνεισφέρουν με άρθρα τους (τα οποία είναι ενυπόγραφα): tind, nasos K., melanine, b-positive
    Η δικιά μου η δουλειά είναι να εντοπίζω στην επικαιρότητα γεγονότα που ενδιαφέρουν τη σχεδιαστική κοινότητα. Αυτό λέγεται ειδησεογραφία.
    Αν θέλετε στα άρθρα μου να βάζω και disclaimer “καταγράφω την επικαιρότητα χωρίς να παίρνω θέση γι’ αυτήν” να το κάνω!
    Λ. Γκότσης

  • designmag

    Αγαπητή κα Παπαγιάννη, ο λόγος για τον οποίο η συγκεκριμένη επιτροπή δεν έχει τα εχέγγυα να πάρει μια καλή απόφαση δεν είναι ότι “δεν απαρτίζεται αποκλειστικά από γραφίστες και ανθρώπους του design”, αλλά ότι δεν έχει ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ σχεδιαστή στη σύνθεσή της.
    Είναι σαν να κάνουμε ιατρικό συμβούλιο και να έχουμε καλέσει τους πάντες να πουν τη γνώμη τους ΕΚΤΟΣ από τους ιατρούς.
    Για τα σχέδιά σας δεν έκανα καμία κρίση. Προσωπικά απέρριψα το διαγωνισμό εξ αρχής και πολύ πριν δω τα αποτελέσματα.
    Ακόμα κι όταν τα είδα (διαβάστε το άρθρο μου) δεν τα έκρινα. Απλά τα έδειξα, ώστε να ολοκληρώσω την ενημέρωση του κοινού πάνω στο θέμα.
    Απ’ ό,τι όμως διαβάζετε, υπάρχουν και αναγνώστες του ιστολογίου μας που δεν το δέχονται αυτό, αλλά απαιτούν να μαθαίνουν και την άποψή μου για ό,τι καλύπτω ειδησεογραφικά.
    Προσωπικά δε σας παρεξηγώ καθόλου, πολύ καλά κάνετε και υπερασπίζεστε το έργο σας (κι εγώ αυτό θα έκανα) αλλά νομίζω ότι αντιλαμβάνεστε ότι ούτως ή άλλως χαμένος είμαι. Ό,τι και να κάνω κάποιοι θα δυσαρεστηθούν.
    Έχω μείνει ειλικρινώς άφωνος…
    Λ. Γκότσης

  • D in The dark

    ….επειδή μια κριτική επιτροπη δεν απαρτίζεται αποκλειστικά από γραφίστες και ανθρώπους του design αυτό δε μειώνει την αξία των συμμετοχών και των καλλιτεχνών.

    ….αλλά ότι δεν έχει ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ σχεδιαστή στη σύνθεσή της.
    Είναι σαν να κάνουμε ιατρικό συμβούλιο και να έχουμε καλέσει τους πάντες να πουν τη γνώμη τους ΕΚΤΟΣ από τους ιατρούς.

    Ο καθένας παίρνει ότι του αξίζει, μια επιτροπή για κλάματα, τι αποτέλεσμα μπορεί να έχει…
    Πολύ χαίρομαι, γιατί η φθηνή δουλειά που πήγαν να κάνουν αποτυπώνεται….
    Δεν θίγω πρόσωπα, κάνω κριτική απλά σ αυτό που βλέπω…

  • Γιώργος Τριανταφυλλάκος

    @Νατάσσα Παππά
    Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω την επίθεση σας στο περιοδικό… Η προβολή και η στηλίτευση των κακώς κειμένων των πολυάριθμων τον τελευταίο καιρό διαγωνισμών, μόνο καλό μπορεί να φέρει… Όσο επισημαίνουμε και προτείνουμε τεκμηριωμένες εναλλακτικές για τις λάθος πρακτικές, τόσο θα βελτιώνονται οι όροι με τους οποίους θα διοργανώνονται αντίστοιχες δράσεις…

    Και εννοείται πως δεν υπάρχει η απαίτηση από τους συντάκτες του περιοδικού να εκφέρουν την γνώμη τους στην δημοσίευση αντίστοιχων ειδήσεων (αν δεν το θέλουν). Ο ρόλος τους εν προκειμένω είναι καθαρά ενημερωτικός. “Που είναι οι βασικές αρχές της δημοσιογραφίας;” Μα κάπου κάνετε λάθος: η σωστή δημοσιογραφία οφείλει να είναι αντικειμενική, να μην σιωπά ούτε από την μια ούτε από την άλλη πλευρά. Η “άλλη δημοσιογραφία”, η biased κατά το αγγλικόν, βρίσκεται καθημερινά στις οθόνες μας (και όχι του υπολογιστή, τις άλλες…)

    Νομίζω ότι η εποχή των πνευματικών ταγών έχει τελειώσει. Ελπίζω ότι έχουμε όλοι την κρίση, και αν δεν την έχουμε, η παρουσίαση αντίστοιχων ειδήσεων μας βοηθάει να ακονίσουμε τις κριτικές μας ικανότητες και να αποφασίσουμε αν κάτι έχει αξία ή όχι.

    Σε κάθε περίπτωση, κρίνω την επίθεση σας στο περιοδικό, εντελώς άδικη… Τελικά, το πρόβλημα είναι η παρουσίαση των αποτελεσμάτων ενός κακού (από κάθε πλευρά) διαγωνισμού ή ο ίδιος ο διαγωνισμός;

  • demetriosfakinos

    Επειδή δε θέλω η δική μου απουσία να παρερμηνευθεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο, θέλω με έμφαση να δηλώσω ότι προσωπικά στηρίζω 100% τον κ. Γκότση στη θέση του αναφορικά με την πολιτική που ακολουθεί και τον τρόπο με τον οποίο αρθρογραφεί.
    Δ. Φακίνος
    +DESIGN

  • φεboboάριος

    να μου αφήστε τον λεωνίδα ήσυχο!..
    απ’ ό,τι έχω καταλάβει, εργάζεται έντιμα…

    ˙˙¡ɹǝƃuǝssǝɯ ǝɥʇ ʇooɥs ʇ,uop

  • Νατάσσα Παππά

    @design mag δεν ζήτησα τον παντογνώστη ρεπόρτερ που θα μου επιβάλλει την αποψή του, απλά θεωρώ πως τέτοια ακραία παραδείγματα χρήζουν σχολιασμό από τον συντάκτη, γιατί αλλιώς έχω την αίσθηση ότι η δημοσίευση τους παρερμηνεύεται ίσως και ως επιβράβευση, κρίνοντας από αυτά τα σχόλια εδώ, ή άλλα σε παρόμοιες καταχωρήσεις.

    @Γιώργος Τριανταφυλλάκος “Η προβολή και η στηλίτευση των κακώς κειμένων των πολυάριθμων τον τελευταίο καιρό διαγωνισμών, μόνο καλό μπορεί να φέρει” Συμφωνώ απόλυτα! Οι παρερμηνείες με φοβίζουν.

    ΥΓ: Το προηγούμνεο σχόλιο μου δεν απευθυνόταν μόνο στο περιοδικό αλλά και στους αναγνώστες, δε ξέρω γιατί θεωρήθηκε επίθεση. Ήθελα να πάω ένα βήμα πιο περά τα κλασσικά προσωπικά σχόλια που συμβαίνουν σε τέτοια posts και επιτέλους να συζητήσουμε για την κατάσταση κι όχι για το αν το συγκεκριμένο είναι καλο ή κακό brief/επιτροπή/design.

  • toumpidis thanasis

    αγαπητοί μου ο συγκεκριμένος διαγωνισμός ζητούσε συκγεκριμένα απλά πράγματα. Όσοι λοιπόν είχαν μια στοιχειώδη φαντασία κατάλαβαν και έλαβαν μέρος. Όσοι νόμιζαν οτι οι διαγωνισμοί πρέπει να σου προτείνουν μέχρι και την τελεία που θα βάλεις, μάλλον δεν διαθέτουν ούτε φαντασία ούτε στοιχειώδη γνώση για να καταλάβουν τι πρέπει να κάνουν, οπότε όλη η κακόβουλη κριτική απο κάποιους παραπάνω και η ευθυξία των αρχών τους απο κάποιους άλλους μάλλον γίνεται για να γίνεται. Η κριτική είναι αποδεκτή αλλα μην θεωρείται τους εαυτούς σας ως τις διάνοιες του χώρου που γνώριζουν τα πάντα. Προσέξτε λίγο τους διεθνείς διαγωνισμούς που αναρτάται τι ζητάνε.Προσέξτε λίγο τα διεθνή λογότυπα πως εκφράζονται και ακόμα τις επιτροπές στο διεθνές στερέωμα πως συνθέτονται. Μετά φιλοσοφήστε για τον “εφιάλτη στο δρόμο με τα σιτάρια” και τα ΕΥΓΕ και τα πράσιν’ άλογα ………………………….. αυτός με την τελεία που είναι όλα τα λεφτά!!!!!!

  • Παναγιώτης Μεταλληνός

    Ένα πράγμα δεν μπορώ να καταλάβω, Πως γίνεται όλες τις συζητήσεις να τις γυρνάμε στο ποιος είναι ο πιο δημιουργικός, πιο έξυπνος, πιο καλός, πιο γενικά πιο. Λυπάμαι!

  • PaKa

    Δεν έχω καταλάβει ακόμη για ποιό λόγο υπάρχει τόση υπερευαισθησία στα σχόλια τα οποία έκανα για τα δύο λογότυπα που κέρδισαν.

    Ούτε ήταν προσβλητικά σε προσωπικό επίπεδο, ούτε υβριστικά, ούτε υπονοούμενα άφησα ως τη διαφάνεια του διαγωνισμού, ούτε ήταν τίποτα περισσότερο, παρά μια αιχμηρή κριτική στις συγκεκριμένες προτάσεις.

    Βρήκα τα συγκεκριμένα λογότυπα με μια αισθητική από κιτς clipart και το εξέφρασα. Αν ο τρόπος μου δεν ήταν του στιλ “μ’ αρέσει δε μ΄αρέσει”, λυπάμαι γι΄αυτό, αλλά όπως θα εκφραστώ με extreme τρόπο αν κάτι με ενθουσιάσει, αντίστοιχα θα εκφραστώ και για κάτι που θα με απογοητεύσει.
    Ούτε ειρωνεία υπάρχει, ούτε κριτική σε πρόσωπα (δε γνωριζόμαστε άλλωστε). Αν η λέξη “αιδώς” που χρησιμοποίησα θεωρήθηκε υπερβολική, απολογούμαι και την ανακαλώ.

    Για να αναπτύξω τους λόγους που δε μου άρεσαν, θα έπρεπε να καταχραστώ τη φιλοξενία του designmag και σε τελική ανάλυση αφού άρεσαν στην επιτροπή, δεν υπάρχει λόγος να χαλιόμαστε περισσότερο.

    Το να διαβάζω για “μένος”, για “ακύρωση της προσπάθειας των καλλιτεχνών, να διαβάζω για “διάνοιες του χώρου” και “φτασμένη επαγγελματικά άποψη”, νομίζω ότι είναι too much ρε παιδιά…

    Αν έπαιρνα μέρος κι εγώ στο διαγωνισμό (προφανώς δεν είχα τη στοιχειώδη φαντασία για να καταλάβω το “brief”), θα έπρεπε να είμαι έτοιμος για την οποιαδήποτε κριτική ακόμη κι αν αυτή “δαγκώνει”, γιατί πολύ απλά στο design οι πάντες και τα πάντα κρίνονται (ή πιστεύω ότι θα έπρεπε να κρίνονται) εκ του αποτελέσματος.

    Από τη στιγμή που κάποιος δημοσιοποιεί μια δουλειά του, είτε είναι
    ο Sagmeister είτε πρωτοετής σε ΙΕΚ, πρέπει να είναι έτοιμος για την οποιαδήποτε κριτική όσο σκληρή και να είναι, αρκεί να μην υπάρχει ιδιοτέλεια και να γίνεται σωστά και κόσμια.

    Το αποτέλεσμα κρίνεται.
    Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο.

  • Παν. Λουτράρης

    @Θανάσης Τουμπίδης: “Στοιχειώδη φαντασία” διαβάζω ότι γράφετε… Είστε βέβαιος ότι ξέρετε πώς σχεδιάζεται ένα λογότυπο; Και επιπλέον μπορείτε να δικαιολογήσετε στην πρόταση που υποβάλατε (εγώ δεν θα πω αν είναι καλή, μέτρια ή κακή) γιατί σχεδιάσατε το λογότυπο που υποβάλατε είναι έτσι και όχι κάπως αλλιώς; Μπορείτε να μας πείτε τι έρευνα κάνατε για να καταλήξετε σε αυτή τη φόρμα και όχι σε κάποια άλλη; Μπορείτε να περιγράψετε πώς το κάθε στοιχείο που χρησιμοποιήσατε στο λογότυπο δικαιολογείται να υπάρχει με αυτή τη μορφή και σε αυτή τη θέση; Μπορείτε να εξηγήσετε γιατί χρησιμοποιήσατε ντεγκραντέ και όχι πλακάτα χρώματα; Ή μήπως μπορείτε να εξηγήσετε γιατί επιλέξατε το πράσινο και το πορτοκαλί ως τα κύρια χρώματα του λογοτύπου (με δευτερεύον το κίτρινο, το οποίο πολύ θα ηθελα να δω πώς το απεικονίζετε σε μονόχρωμη εκτύπωση); Μπορείτε επίσης να πείτε γιατί χρησιμοποιήσατε τη συγκεκριμένη γραμματοσειρά (UB-Fashion) και όχι κάποια άλλη και γιατί το “&” είναι με διαφορετική γραμματοσειρά (Helvetica Black) από το υπόλοιπο λεκτικό; Και τέλος μπορείτε να εξηγήσετε πώς λειτουργεί το ρημαδολογότυπο αυτό επικοινωνιακά (άσχετα με το ότι πήρε τη δεύτερη θέση και δεν προορίζεται να χρησιμοποιηθεί);

    Αν δεν μπορείτε να απαντήσετε σε όλα αυτά (και ακόμα περισσότερα), καλύτερα να μην έρχεστε εδώ και να εμφανίζεστε ως θιγόμενος από τη δήθεν κακόβουλη κριτική μας. Και ξέρετε, θα ήταν πολύ ευκολότερο (και πολύ πειστικότερο) αντί για όλη αυτή την ανορθόγραφη μπουρδολογία που αραδιάσατε να μας παραθέτετε ένα link προς το συνοδεύτικό report (δεν μιλάω καν για book) του λογοτύπου και να μας κλείσετε το στόμα.

  • i. theodoridis

    Κυρία Παπαγιάννη, κύριε Τουμπίδη, συντάκτες του περιοδικού, μην δίνετε συνέχεια σε φληναφήματα.

    Μην ασχολείστε με φθηνούς ξερόλες, loosers, ψείρες, τελευταίους και καταϊδρωμένους, στακανοβίτες της κλαψουριάς. Μήπως να τους πείτε και τί χρώμα εσώρουχο φορούσατε όταν σχεδιάζατε; Δεν ξέρουμε, μπορεί και αυτό να επηρέασε … Τρώτε παστά και κάρυ; Πως καπνίζει ο λουλάς; Ποιά η διαφορά της χορεύτριας από τη μπαλαρίνα; Να μας δώσετε αμέσως την απάντηση και χωρίς ορθογραφικά λάθη … νιάου θέλω τη μαμά μου.

    Χαρείτε την επάξια βράβευσή σας και όταν πάρουν κανένα βραβείο και οι άλλοι τα λέμε.

    Συγχαρητήρια και για τα βραβευμένα έργα αλλά και για το +DESIGN, την ύλη ….. και τις αντοχές του.

  • Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων Ολυμπιακού Μουσείου

    Αγαπητοί σχολιαστές και ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας,
    με ιδιαίτερο ενδιαφέρον διαβάζουμε τα σχόλια που αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα σας σχετικά με το διαγωνισμό της ενέργειας ”Άθληση & Διατροφή στη γειτονιά μου”. Λυπούμαστε για τη διάθεση ακύρωσης της προσπάθειας που καταβλήθηκε από τριάντα και πλέον δημιουργούς, που σύμφωνα με την προκήρυξη δεν εκπροσωπούσαν εταιρείες, αλλά τη δημιουργική τους εργασία. Αισθανόμαστε πραγματικά ιδιαίτερη τιμή για τις συμμετοχές που λάβαμε και μεγαλύτερη για τα δύο έργα που αναδείχθηκαν ως πρώτες επιλογές. Το μουσείο συνεργάζεται με εταιρεία που έχει καταξιωθεί στο χώρο με βραβεύσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς, αλλά επέλεξε να αλληλεπιδράσει με το κοινό και όχι να προβεί σε ένα επικοινωνιακό ”παιχνίδι” που ούτως ή άλλως δεν είχε/έχει νόημα. Οι όροι του διαγωνισμού ήταν σαφείς, κατά την άποψή μας, και περιέγραφαν την ενέργεια στο βαθμό που αυτή έπρεπε να δημοσιευθεί κατά την ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού. Η επικοινωνιακή προβολή δεν έχει ξεκινήσει, καθώς, ήταν απόφαση του μουσείου να μην δημοσιεύσει το σύνολο των λεπτομερειών της ενέργειας. Ως προς την επιτροπή ίσως κάποιοι δεν γνωρίζουν, ούτε και όφειλαν εξάλλου, τη σύνθεσή της. Συμμετείχαν με εκπροσώπηση οι δύο φορείς. Η ραδιοφωνική παραγωγός είναι παράλληλα και κεντρική δημιουργός όλων των ραδιοφωνικών σποτ του μουσείου και με μεγάλη εμπειρία σε ενέργειες επικοινωνιακές. Οι δύο καλλιτέχνες/δημιουργοί είναι εγνωσμένης αξίας στο χώρο τους. Λυπούμαστε πραγματικά που δεν μπορέσαμε να συμπεριλάβουμε όλους όσους κάποιοι εκ των σχολιαστών θα επιθυμούσαν, ίσως την επόμενη φορά. Απαντώντας σε σχολιαστή θα αναφέρουμε πως κανένας δεν είναι δημόσιος υπάλληλος, κανένα μέλος της επιτροπής δεν αμοίφθηκε για τη συμμετοχή του. Είναι σημαντικό για την αξιοπιστία όλων, να προσέχουμε όταν αναφερόμαστε σε φορείς και ιδιαίτερα σε ανθρώπους που συμμετείχαν εθελοντικά και σε καμία περίπτωση δεν είναι ”δημόσιοι υπάλληλοι”.
    Το δικαίωμα στην αισθητική αντίληψη και πρόσληψη το διατηρεί καθένας από τους συμπολίτες μας. Επιτρέψτε και στην επιτροπή να διατηρεί τη δική της αντίληψη και να αποφασίζει για το λογότυπο ή δημιουργικό που εκφράζει την ενέργεια.
    Επιτρέψτε μας να συγχαρούμε την κυρία Παπαγιάννη Μαρία και τον κύριο Τουμπίδη Αθανάσιο που κατέκτησαν την πρώτη και δεύτερη θέση, καθώς και τους ανθρώπους που έστειλαν καταπληκτικά δημιουργικά, αλλά δεν εξέφραζαν την ενέργεια ως προς το πνεύμα της.
    Σεβόμενοι πλήρως την ελευθερία του λόγου και του σχολιασμού, δεν θα επανέλθουμε στο ζήτημα του διαγωνισμού, ούτε θα απασχολήσουμε περαιτέρω τους αναγνώστες/σχολιαστές. Η παρέμβασή μας πραγματοποιήθηκε για να γνωστοποιήσουμε τις προθέσεις μας και να αποκαταστήσουμε την πραγματικότητα, όπου αυτή παραποιήθηκε (συνειδητά ή μη), αλλά και να συγχαρούμε δημοσίως όσους συμμετείχαν στο διαγωνισμό. Μπορείτε να απευθύνεστε στο pr@olympicmuseum.org.gr για κάθε ζήτημα σχετικά με το διαγωνισμό και τις δράσεις του Ολυμπιακού Μουσείου.
    Με εκτίμηση
    Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων
    Ολυμπιακό Μουσείο
    Αγ.Δημητρίου & 3ης Σεπτεμβρίου
    54636 Θεσσαλονίκη
    Τ.2310 968531-2
    http://www.olympicmuseum-thessaloniki.org

  • Μιχάλης Σ.

    Καλησπέρα,
    Ως προς το σχεδιαστικό αφού και αυτό είναιπου μας ενδιαφέρει:
    στο εικαστικό του λογοτύπου χρησιμοποιούνται
    * 11 διαφορετικά σχήματα (Παναγία μου!) χωρίς καμία ομοιογένεια
    * 8-9 διαφορετικά Χρώματα (4Fucks Sake!)
    * H πορτοκαλί ακανόνιστη γραμμή κάτω από το Λεκτικό μέρος του Logo τι είναι?! Η πινελιά που έλειπε από το σχεδιαστικό κομμάτι?!!!…

    Για να μην κουράζεστε περί Σχεδιαστικής Αντίληψης κτλ….

  • icdeepinu

    Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες, το ελληνικό design άν και παραμένει χωρίς εθνική ταυτότητα έχει φαντασία και ικανότητα. Είναι προφανές πως όταν απουσιάζουν οι υποδομές και η οργάνωση διαγωνισμοί όπως αυτός καταλήγουν σε αμφίβολο αποτέλεσμα. Για το λόγο αυτό (συγκριτικά με το εξωτερικό) παραμένουμε μάλλον σε νηπιακό στάδιο, αρκεί άλλωστε να δεί κανείς το επίπεδο σε αντίστοιχους διαγωνισμούς χωρών που το design είναι θεσμός για πολλές δεκαετίες. Αρκεί να αντιληφθεί γιατί Ελληνόπουλα διακρίνονται στο εξωτερικό τη στιγμή που στην πατρίδα τους η διάκριση έρχεται απο εύνοια της τύχης ή την εύνοια της γνωριμίας με το ‘βύσμα’, το ‘μέσον’, το ‘δόντι’. Αλήθεια, υπάρχει κανείς που να μην έχει να διηγηθεί μια τέτοια προσωπική εμπειρία; Επιπλέον, στη χώρα μας υπάρχει ακόμα η παλιά γνωστή έκφραση: ‘ό,τι δηλώσεις είσαι’ κι αυτό το βλέπει κανείς γύρω του σε όλους τους χώρους και τομείς δραστηριότητας. Όμως δεν υπάρχει λόγος απογοήτευσης και ενδεχομένως δεν υπάρχει λόγος να πάρει κανείς τα πράγματα στα σοβαρά, γιατί απλά ελάχιστα πράγματα γίνονται πλέον σοβαρά σε τούτο τον βασανισμένο τόπο.
    Keep smiling 🙂
    ΥΓ: στο πεδιο ‘Προστασια απο spam’ το αθροισμα σε ποιο συστημα αριθμησης το ζητάτε;



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΝΕΑ 20-03-2017 [4]

Στα πρόθυρα διάλυσης η Ένωση Γραφιστών;

ΝΕΑ 15-03-2017 [0]

Ποιοι διακρίθηκαν στα Ermis Awards – Design

ΝΕΑ 23-02-2017 [4]

Ιδού οι προτάσεις για την ταυτότητα της Εθνικής Βιβλιοθήκης

ΝΕΑ 21-02-2017 [0]

Ελληνικές επιτυχίες στο German Design Award

ΝΕΑ 07-02-2017 [3]

Ποιος είναι ο νικητής του διαγωνισμού της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος

ΝΕΑ 01-02-2017 [0]

Άγονος ο διαγωνισμός του δήμου Κοζάνης

ΝΕΑ 22-01-2017 [0]

Μια έκδοση για τα 70 χρόνια δημιουργίας ελληνικών κινουμένων σχεδίων

ΝΕΑ 20-01-2017 [0]

Έχετε κάποια ιδέα για έκθεση;

ΝΕΑ 02-12-2016 [3]

Πέντε τελικά οι υποψήφιοι που περνούν στη δεύτερη φάση για την Εθνική Βιβλιοθήκη

ΝΕΑ 23-11-2016 [1]

Τα αποτελέσματα των 30ων βραβείων Epica



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).