Νέα τουριστική ταυτότητα για την Αττική

13-11-2017

Nέα ταυτότητα για το τουριστικό της προϊόν διαθέτει πλέον η Περιφέρεια Αττικής. H ανάγκη για μιας διαφορετικής, στρατηγικής λογοτύπησης γεννήθηκε από τη δημιουργία των θεματικών και γεωγραφικών τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών της Αττικής, καθώς και την προβολή τους σύμφωνα με την κεντρική στρατηγική και το σχέδιο τουριστικής προβολής 2016-2020, έτσι ώστε να ξεχωρίσουν από τον ήδη υπάρχοντα, διοικητικό τρόπον τινά, λογότυπο της Περιφέρειας Αττικής. To έργο ανατέθηκε στο γραφείο Propaganda Graphics Factory

Τα ζητούμενα ήταν:
• Προτάσεις για το Γενικό τουριστικό λογότυπο της Περιφέρειας. Προτάθηκαν συνολικά 6 λογότυποι, για να γίνει η επιλογή.
• Προτάσεις τόσο για τους τοπικούς όσο και για τους θεματικούς λογότυπους, οι οποίοι θα βασίζονται πάνω στο Γενικό τουριστικό λογότυπο της Περιφέρειας.
• Εικαστικές προτάσεις για την αρχική σελίδα (homepage) και μία εσωτερική σελίδα, για το επίσημο τουριστικό portal της Περιφέρειας Αττικής.
• Προσχέδια δύο εντύπων που απευθύνονται σε καταναλωτές. Έντυπο «pocket» και έντυπο μεγάλο τύπου «image brochure».
• Μακέτα για ολοσέλιδη διαφημιστική καταχωρήση σε περιοδικό.
• Επιστολόχαρτο που θα χρησιμοποιείται για την αλληλογραφία της Διεύθυνσης Τουρισμού της Περιφέρειας Αττικής με τουριστικές επιχειρήσεις και τουριστικούς φορείς, για την εκτύπωση δελτίων τύπου και κάθε άλλη χρήση.
• Press kit, δηλ. ενός φακέλου (ντοσιέ) που θα περιέχει υλικό για δημοσιογράφους.
• Templates παρουσιάσεων PowerPoint για χρήση σε συνεντεύξεις τύπου, ομιλίες κοκ.
• Μακέτα για διαδικτυακά banners σε 3 διαστάσεις.
• Μακέτα για roll-up banner.

Μετά την οριστικοποίηση της επιλογής, δημιουργήθηκε ο οδηγός χρήσης του λογοτύπου, ο οποίος περιελάμβανε όλα τα παραπάνω και τον χρωματικό κώδικα χρήσης.

Επίσης συντάχθηκαν δέκα φράσεις-κλειδιά για την τουριστική Αττική σε δύο γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά), οι οποίες θα συμπυκνώνουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα αυτού του τόπου και θα παρουσιάζουν με τρόπο βιωματικό την αίσθηση μιας επίσκεψης στην Αττική, έγινε περιγραφή 150 λέξεων για 20 διαφορετικούς προορισμούς της Αττικής σε δύο γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά), καθώς και περιγραφή έως 200 λέξεων για 10 τουριστικά προϊόντα και εμπειρίες σε δύο γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά).

Ο γενικός τουριστικός λογότυπος της Περιφέρειας Αττικής συμπληρώνεται με επί μέρους λογότυπους, που αφορούν όλους τους γεωγραφικούς προορισμούς και τα θεματικά προϊόντα και διαδρομές.
Ο κεντρικός τουριστικός λογότυπος, καθώς και όλα τα γεωγραφικά χαρτοφυλάκια-λογότυποι έχουν χρώμα γαλάζιο, ενώ όλα τα θεματικά προϊόντα και διαδρομές έχουν χρώμα πορτοκαλί με χρήση ντεγκραντέ (τόσο για το γενικό, όσο και για τους θεματικούς λογότυπους). Σύμφωνα με τους δημιουργούς, αυτό έγινε για να προσδώσει την φυσική αίσθηση της εικόνας του ουρανού και του ηλιοβασιλέματος.
Δίπλα στο σήμα, τυπικό στοιχείο είναι το όνομα της ευρύτερης περιοχής του προορισμού (π.χ.Athens – InAttica), ή το όνομα του τουριστικού προϊόντος-υπηρεσίας (Culture-In Attica) καθώς και η εισαγωγή της Περιφέρειας (Region of Attica presents).

Μιλώντας με τους δημιουργούς, μάθαμε ότι η έμπνευση προέρχεται από την εικόνα ενός ιωνικού κιονόκρανου του Ερεχθείου με φόντο το γαλάζιο Αττικό ουρανό, εικόνα που έχουν απαθανατίσει εκατομμύρια τουρίστες και φωτογράφοι σε έντυπες και ηλεκτρονικές αναφορές, ενώ παράλληλα εμπεριέχει έναν έντονο συμβολισμό προβάλλοντας τη διαχρονικότητα κάθε επισκέψιμου γεωγραφικού σημείου της Αττικής γης. «Ο γενικός τουριστικός λογότυπος» μας λένε «είναι λιτός και αντλεί έμπνευση από τα πολιτιστικά στοιχεία και σχήματα, τα χρώματα της θάλασσας και του φωτός που χαρακτηρίζουν διαχρονικά την Αττική, δίνοντας στον επισκέπτη την αίσθηση της διαχρονικότητας του προορισμού με στόχο την εδραίωση της “Αττικής” στην συνείδηση του ταξιδιώτη». Συνεχίζοντας την περιγραφή του έργου τους μας λένε ότι «το σχήμα που περιέχει τον ατέρμονα κοχλία είναι ένα τετράγωνο, με πλευρές πιο ελεύθερες. Το τετράγωνο συμβολίζει τη σταθερότητα και τις 4 εποχές του έτους, ενώ η επιλογή μιας πιο ελεύθερης γραμμής για την περιφέρειά του, παραπέμπει στο ίχνος από ένα ελαφρύ κυματισμό σε μια παραλία» και καταλήγουν «Η σπείρα που συνδυάζει το σχήμα ενός κύκλου, συμβολίζει το χρόνο, το αέναο, την ανάπτυξη, τη συνέχεια, το ρυθμό της αναπνοής, της ίδιας της ζωής. Είναι ένα από τα αρχαιότερα σύμβολα και χρησιμοποιείται από την παλαιολιθική εποχή, ενώ επίσης είναι σχήμα που συναντάμε στα κιονόκρανα του ιωνικού ρυθμού, σχεδόν σε όλες τις ελληνικές κατοικίες, σε όλα τα σπουδαία δημόσια και ιδιωτικά κτίρια και αρχιτεκτονικά μνημεία μας».

Το έργο από την ανάθεσή του είχε έναν πολύ συγκεκριμένο χρόνο παράδοσης, ο οποίος ήταν 65 εργάσιμες ημέρες, αφού η νέα τουριστική ταυτότητα της Περιφέρειας Αττικής έπρεπε να προβληθεί στην διεθνή έκθεση τουρισμού Philoxenia 2017 στην οποία συμμετείχε με ξεχωριστό περίπτερο, το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε. Τότε ήταν που έγινε και η επίσημη παρουσίαση ολόκληρης αυτής τη δουλειάς.

Η Propaganda Graphics Factory είναι ένα δημιουργικό γραφείο, με αντικείμενο εργασίας που ξεκινά από την εταιρική ταυτότητα και το έντυπο και φτάνει ως το mobile applications και την ψηφιακή διαφήμιση. Υπήρξε (το 2004) η συνέχεια του γραφείου Shadowplay Graphics το οποίο ίδρυσε το 1995 ο Γιάννης Μηλιώνης.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 16-11-2017 [0]

Η Elly K P σχεδιάζει μια συλλογή επίπλων και αντικειμένων με έμπνευση από το ελληνικό αλφάβητο

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 12-10-2017 [11]

H αφίσα του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 09-10-2017 [0]

Kλασικά παιχνίδια με άρωμα Ελλάδας από τον Ιωάννη Εργελετζή

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-10-2017 [0]

Ένας μελισσοκόμος από την BusyBee

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 18-07-2017 [0]

To polkadot σχεδιάζει για την Strange Brew

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-07-2017 [5]

Ιδού ο νέος λογότυπος της Κοζάνης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-07-2017 [4]

Viupax™. Πρωτοποριακή συσκευασία παπουτσιών

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 26-06-2017 [5]

Νέα εικόνα για τους Μύλους Αγ. Γεωργίου από την Mousegraphics

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-06-2017 [8]

Mηλοκλέφτης από την Yalos Branding Intelligence



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).