Αποτελέσματα διαγωνισμού λογοτύπου Εκδοτικού Οίκου Α.Π.Θ.

14-07-2011

Τον περασμένο Μάιο, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, προκήρυξε διαγωνισμό σχεδιασμού λογοτύπου για τον Εκδοτικό του Οίκο, ανοικτό στα μέλη της πανεπιστημιακής του κοινότητας (φοιτητές, διδάσκοντες και διοικητικό προσωπικό). Για το λόγο αυτό, μάλιστα, θέσπισε και χρηματικά έπαθλα (€ 2.000 για το πρώτο βραβείο, €800 για το δεύτερο, €400 για το τρίτο, και από €200 για δύο επαίνους).
Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, αφού κατατέθηκαν συνολικά 15 προτάσεις.

Αυτά έχουν ως εξής:

1ο Βραβείο: Νικολαΐδου Ευφροσύνη, φοιτήτρια του Τµήµατος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ.

 

Σύμφωνα με την κριτική επιτροπή: «Η πρόταση χαρακτηρίζεται από τον λιτό σχεδιασµό της. Η αφαιρετική προσέγγιση του βιβλίου, σε συνδυασµό µε την απουσία διακοσµητικών στοιχείων προσδίδει κυρός και ταυτόχρονα υποδηλώνει το σύγχρονο πνεύµα που χαρακτηρίζει τον εκδοτικό οίκο. Παράλληλα, η επιλογή του γαλάζιου χρώµατος σε αντιπαραβολή µε το άσπρο-µαύρο, υποδηλώνει την ελληνική ταυτότητα του οίκου και επιτυγχάνει την εύκολη αναγνωσιµότητα του ονόµατος».

2ο Βραβείο: Ματσούκα Μαρία, φοιτήτρια του Τµήµατος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ.

Τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής με αλφαβητική σειρά ήταν οι:
1. Δ. Αραβαντινός, αναπληρωτής καθηγητής του Τµήµατος Πολιτικών Μηχανικών,
2. Γ. Διβάρης, αναπληρωτής καθηγητής του Τµήµατος Εικαστικών και Εφαρµοσµένων Τεχνών,
3. Γ. Λιαµάδης, λέκτορας του Τµήµατος Εικαστικών και Εφαρµοσµένων Τεχνών,
4. Ε. Μανακίδου, επίκουρη καθηγήτρια του Τµήµατος Ιστορίας και Αρχαιολογίας,
5. Ι. Δ. Παντής, καθηγητής του Τµήµατος Βιολογίας, Αντιπρύτανης Οικονοµικού Προγραµµατισµού και Ανάπτυξης,
6. Θ. Παπαϊωάννου, αρχιτέκτων – γραφίστας,
7. Ν. Τσινίκας, καθηγητής  του Τµήµατος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών.

3ο Βραβείο: Μαρτζοπούλου Αλίκη, υπάλληλο (κλάδου ΕΕΔΙΠ ΙΙ) του Τµήµατος Εικαστικών και Εφαρµοσµένων Τεχνών, της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ.

41 Responses

  • Kostas

    Ελεος!!!

  • Petros

    Λάθος Kostas και οι λοιποί που θα σχολιάσετε και θα αρχίσετε την γκρίνια για λάθος επιτροπές, τεχνικές ακαταλληλότητες, επιλογή τυπογραφίας, όρους του διαγωνισμού και άλλα τέτοια “θεόπνευστα” και “ευρωπαϊκά”. Διότι αυτή είναι άλλη μια απόδειξη πως παίρνουμε ότι μας αξίζει ως χώρα…

    Και ευτυχώς υπάρχουν όλοι αυτοί που με τις πράξεις τους μας θυμίζουν το χάλι και την κατάντια μας.

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ

    ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ;

  • Βασίλης Γεωργίου

    Το σήμα δεν είναι κακό – έχει κάτι από το εμβληματικό σήμα του MIT PRESS της Muriel Cooper… ο λογότυπος όμως «βρομάει» αρχιτεκτονίλα…

  • Stathis Tsanaktsidis

    Δεν περίμενα τίποτα καλύτερο από ένα πανεπιστήμιο σαν το ΑΠΘ, που ενώ ονομάζεται Αριστοτέλειο έχει ως έμβλημα τον Α. Δημήτριο-σφραγίδα.
    Μεγειά τους, πάντα τέτοια, δυστυχώς…

  • bobo

    @petros:..
    δεν συμφωνείς ότι κι εσύ εμφανίζεις κάποια σημάδια γκρίνιας;.. νόου οφένς, ε;!..

    οι δουλειές, που διακρίθηκαν, είναι σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα˙ για σπουδαστές και μη γραφίστες…

    «όσο για τον διαγωνισμό καθαυτό», περιμένω τώρα απ’ το τμήμα γραφιστικής της σ.γ.τ.κ.σ. του τ.ε.ι. αθηνών να προκηρύξει για τους δικούς του σπουδαστές έναν αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για μια μελλοντική επέκταση της κεντρικής βιβλιοθήκης του ινστιτούτου…

    😉

  • Παν. Λουτράρης

    Με 3.600 € αμοιβή (όσο η αξία των επάθλων), σίγουρα θα έπαιρναν ένα χιλιάδες φορές καλύτερο λογότυπο από αυτά τα εκτρώματα… Segoe Print γραμματοσειρά σε λογότυπο, μόνο σε κάτι παρακμιακά deliverάδικα της συμφοράς έχω δει..

  • Μιχάλης

    Κρίμα και πάλι κρίμα. Κάκιστη τυπογραφία, καμία συνοχή μεταξύ των στοιχείων του λογοτύπου και καμία πρωτότυπη ιδέα. Αλλά συμφωνώ με τους προλαλήσαντες, εφόσον πρόκειται για λογότυπα σχεδιασμένα από αρχιτέκτονες, αυτά τους αξίζουν.

    Το design σε δημόσιου χαρακτήρα οργανισμούς και ιδρύματα έχει μείνει ακόμα στο 1980. Πότε επιτέλους θα καταλάβουμε ότι το πρόχειρο ΔΕΝ είναι καλό;

  • Christos Tsolerides

    Η αλήθεια έιναι ότι ίσως να μην φταίει η κριτική επιτροπή και τα παραπάνω
    να ήταν πραγματικά τα καλύτερα λογότυπα από αυτά που κατατέθηκαν.

    Η πιο δημιουργική απάντηση είναι αυτή του bobo: να προκυρήξουν
    τα ΤΕΙ Γραφιστικής Αρχιτεκτονικό διαγωνισμό ανοιχτό σε όλα τα μέλη
    της σχολής. Ναι, γιατί όχι.

    Όχι πως θα ιδρώσει κανενός καρεκλοκένταυρου το αυτί, βέβαια (παρ’όλη τη ζέστη).

  • Harris

    Καταρχάς δεν μπορούν κάποιοι να βάζουν όλους τους Αρχιτέκτονες στο ίδιο καζάνι….. Όλοι σας γνωρίζετε ότι η δουλειά των Αρχιτεκτόνων περιλαμβάνει και Γραφιστική, η δουλειά του Γραφίστα όμως δεν περιλαμβάνει Αρχιτεκτονική! Μη ξεχνάτε ότι ο διαγωνισμός αναφερόταν σε όλους τους σπουδαστές του Αριστοτέλειου και του Προσωπικού του. Προφανώς αυτές ήταν και οι καλύτερες προτάσεις…. Σίγουρα το βραβείο ήταν υπερβολικό και με λιγότερα χρήματα θα μπορούσαν να είχαν κάτι πολύ καλύτερο από κάποιον επαγγελματία….

    Το φαινόμενο αυτό του να μην υπάρχει απόλυτη εξειδίκευση χαρακτηρίζει το Ελληνικό κράτος… Και τη δουλειά των Αρχιτεκτόνων την “τρώνε” οι Πολιτικοί Μηχανικοί!! Οπότε το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι απλά να γίνουμε καλύτεροι στη δουλειά μας!

    υ.γ. το Αριστοτέλειο μπορεί να έχει σαν λογότυπο μια σφραγίδα του Α. Δημητρίου αλλά και το Μετσόβιο δεν θα έπρεπε κανονικά να βρίσκετε στο Μέτσοβο;;; 😉

  • kostis

    Το κακό στην Ελλάδα είναι ότι ειδικά οι Αρχιτέκτονες και οι Καλοτεχνίτες την ψωνίζουν πολύ. Νομίζουν ότι μπορούν να κάνουν τα πάντα στον καλύτερο βαθμό. Υπάρχει μια αλαζονεία στον τρόπο που διδάσκονται.

  • Kostas80

    Όχι, Harris, ΔΕΝ το γνωρίζουμε όλοι μας ότι «η δουλειά των Αρχιτεκτόνων περιλαμβάνει και Γραφιστική».
    Θέλετε να μας διαφωτίσετε επί του θέματος;
    Και δεν ειρωνεύομαι καθόλου. Πού το στηρίζετε αυτό που λέτε;

  • Apo

    Ως συνήθως το Α.Π.Θ. σκορπάει τα λεφτά του σε μπούρδες… Ωστόσο το επιλεγμένο λογότυπο ταιριάζει απόλυτα τοσο στην ποιότητα των ανθρώπων όσο και στο επιπεδο σπουδών…

  • Παν. Λουτράρης

    @ Harris: Κατ’ αρχήν, η Αρχιτεκτονική περιλαμβάνει τη γραφιστική, όσο περιλαμβάνει η Οφθαλμολογία τη Νευροχειρουργική. Κατά δεύτερον – και σε συνέχεια της πρώτης παρατήρησης – όπως καταλαβαίνεις, όσο καλός οφθαλμίατρος κι αν είναι κανένας, δεν μπορεί να ξέρει να κάνει την παραμικρή νευροχειρουργική επέμβαση, ακόμα και αν κάποια ελάχιστα εργαλεία είναι κοινά και στις δύο ειδικότητες ή κάποιες γενικές αρχές ισχύουν επίσης και στις δύο ειδικότητες. Το να είναι κάποιος καλός στη δουλειά του δεν έχει καμία σχέση με τον πελάτη ασθενή της κάθε ειδικότητας: όπως κανένας εχέφρων άνθρωπος δεν θα παέι σ’ έναν (ακόμα και πολύ καλό) οφθαλμίατρο για μια νευροχειρουργική επέμβαση, ομοίως κανένας εχέφρων άνθρωπος δεν θα πάει σ’ έναν αρχιτέκτονα για να σχεδιάσει ένα λογότυπο.

    Υ.Γ.: Όσο για το Μετσόβειο Πολυτεχνείο, καλό θα είναι να διαβάζουμε και λίγο ιστορία πριν αμολήσουμε ότιδήποτε μας κατεβαίνει στο κεφάλι…

  • Χάρης

    Σωστός ο Harris. “η δουλειά των Αρχιτεκτόνων περιλαμβάνει και Γραφιστική” κατά το γνωστό “η δουλειά του Πολιτικού Μηχανικού περιλαμβάνει Αρχιτεκτονική”. Εξού και τα τόσα ωραία κτήρια στην Αθήνα μας.

  • Nassos K.

    Η ελληνική πραγματικότητα σε όλο της το μεγαλείο. “Ανοιχτοί διαγωνισμοί” για το site της ΕΡΤ, και διαγωνισμοί λογοτύπου στο οποίου μπορούν να συμμετέχουν οι σπουδαστές “και το Προσωπικό” του ΑΠΘ.

    Ένα μεγάλο “κρίμα”.

    Η “αίσθηση” του ότι οι Αρχιτέκτονες κάνουν και Γραφιστική είναι ένα μέρος της συνολικής αίσθησης και διάκρισης “ανώτερων” επαγγελμάτων ως προς το τι παράγουν “κατεβαίνοντας επίπεδα”.

    Ένας αρχιτέκτονας και ένας εικαστικός καλλιτέχνης μπορεί να σχεδιάσει λογότυπο. Ένας γραφίστας μπορεί να βγάλει καλές φωτογραφίες. Ένα μοντέλο μπορεί να κάνει τα πάντα κλπ.

    Το τρομακτικότερο στην ιστορία είναι ότι ενώ στο παρελθόν έχουμε τραγικότερα αποτελέσματα από αυτό, η λογική αυτή συνεχίζεται.

    Θυμίζω το #logo31 της ΟΝΝΕΔ και το φοβερό του δώρο (ένα Macbook Pro!).

    Δεν ξέρω ποια κίνηση, οργάνωση, παιδεία θα αλλάξει αυτή τη νοοτροπία σ’αυτή τη χώρα, μια νοοτροπία που —φυσικά— δεν είναι φαινόμενο μόνο των διαγωνισμών γραφιστικής.

    Όσο για το Μετσόβιο: “Tο 1873 εγκαταστάθηκε σε συγκρότημα κτιρίων στο κέντρο της πρωτεύουσας, στα μισοτελειωμένα, ακόμη, κτίρια της οδού Πατησίων και ονομάστηκε “Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο”, συντετμημένα EMΠ προς τιμή των μεγάλων ευεργετών Γ. Aβέρωφ, N. Στουρνάρη, E. Tοσίτσα, των οποίων η γενέτειρα, το Mέτσοβο, μια μικρή ιστορική πόλη στη βορειοδυτική Ελλάδα, υπήρξε η κοιτίδα πολλών μεγάλων εθνικών ευεργετών.”

  • Kostas80

    OK όλα παιδιά, αλλά νομίζω ότι ο Harris για το Μετσόβιο απλά αστειευόταν (αφού έβαλε και φατσούλα!)

  • Nassos K.

    OK. Για το Μετσόβιο. Το παίρνω πίσω.

  • Arlav (@Arlav)

    “Όλοι σας γνωρίζετε ότι η δουλειά των Αρχιτεκτόνων περιλαμβάνει και Γραφιστική, η δουλειά του Γραφίστα όμως δεν περιλαμβάνει Αρχιτεκτονική!”

    Disclaimer: είμαι Αρχιτέκτονας Μηχανικός με 11 χρόνια εμπειρία.

    Δεν υπάρχει πιο αναληθές και επιστημονικά μπερδεμένο θέμα από αυτό. Επειδή χρησιμοποιούν εργαλεία οπτικής επικοινωνίας, δεν σημαίνει ότι είναι το ίδιο πράγμα, ούτε ότι οι αρχιτέκτονες είναι ικανοί να σχεδιάσουν ένα λογότυπο μόνοι τους. Το σχόλιο για το ότι στην Ελλάδα οι πολιτικοί μηχανικοί κάνουν αρχιτεκτονική (και οι αρχιτέκτονες στατικά) δεν νομιμοποιεί ούτε καθιστά ορθό έναν διαγωνισμό όπου αποκλειονται οι πραγματικοί επαγγελματίες και γνώστες του αντικειμένου. Να σημειώσω δυνατά ότι το θέμα είναι ότι ο διαγωνισμός στήθηκε με λάθος πρόσκληση από την αρχή. Και αυτό είναι αποτυχία βλέπωντας τα ονόματα στην κριτική επιτροπή, που ως έμπειροι αρχιτέκτονες δεν θα δεχόντουσαν ποτέ να συμμετέχουν σε έναν διαγωνισμό αρχ/κης ο οποός θα ήταν ανοικτός στους γραφίστες. Επίσης το βρίσκω θλιβερό στην κριτική επιτροπή να έχει πανεπιστημιακούς καθηγητές οι οποίοι μικρή πιθανόν σχέση έχουν με τον σχεδιασμό ως έννοια γενικά και τον σχεδ. λογότυπου ειδικά.

    Και ο χειρούργος και ο χασάπης μαχαίρι χρησιμοποιούν. το θλιβερό είναι όμως να βλέπω εκκολαπτώμενους συναδέλφους να προσπαθούν να αποδείξουν ότι είναι ανώτεροι από κάθε άλλη επαγγελματική ομάδα που τυχαίνει να χρησιμοποιεί την οπτική επικοινωνία σαν εργαλείο της.

    και για να αποσαφηνίσουμε και κάτι άλλο. Ο τίτλος που παίρνεις από το Ελλ.Πολυτεχνείο αναφέρεται σε Αρχιτέκτονα Μηχανικό. Η δεύτερη λέξη έχει κάποιο λόγο που βρίσκεται εκεί. Η χώρα όμως της φαιδρής πορτοκαλέας μς απαγορεύει να δούμε και να λέμε τα πράγματα καθαρά, αναγκαζόμενοι να καταφύγομε σε μεταφορές και συγκρίσεις μεταξύ Ωρυλά και χειρούργου, χειρούργου και χασάπη. Πόσο fail μπορεί να είναι αυτο;

  • Arlav (@Arlav)

    –Για το Μετσόβειο: ο Αβέρωφ ήθελε να στηθεί στο Μέτσοβο. Η Ελλ.Κυβέρνηση του είπε Αθήνα και το ονόμασε Μετσόβειο μετά από διαπραγματεύσεις. 🙂

  • Stathis Tsanaktsidis

    Υπάρχουν κακοί και καλοί αρχιτέκτονες όπως υπάρχουν καλοί και κακοί γραφίστες, η διαφορά είναι ότι οι ασχήμιες που σχεδιάζουν οι γραφίστες συνήθως είναι εφήμερες και ενοχλούν μόνο την “αισθητική’ μας ενώ οι ασχήμιες που σχεδιάζουν οι αρχιτέκτονες επηρεάζουν αρνητικά την καθημερινότητα μας και κρατάν πάρα πολλά χρόνια, μια απλή ματιά τριγύρω μας το επιβεβαιώνει.
    Με όλο το σεβασμό στους αρχιτέκτονες που σέβονται και τα δύο συνθετικά του τίτλου του πτυχίου τους.

  • Arlav (@Arlav)

    @Stathis Tsanaktsidis

    Το ξέρεις ότι το Ελληνικό κράτος σου επιτρέπει να είσαι κατασκευαστής κτιρίων χωρίς να έχεις ούτε κάν τελειώσει το Λύκειο; Αυτά για τους αρχιτέκτονες και το ελληνικό περιβάλλον τα ακούω βερεσέ. Έχουμε την ευθύνη μας, και θα θέλαμε να έχουμε πλήρη ευθύνη, αλλά το ελληνικό κράτος δεν μας επιτρέπει να την ασκήσουμε. Το γεγονός αυτό ΔΕΝ έχει καμία σχέση με το γεγονός ότι το ΑΠΘ έστησε έναν διαγωνισμό λάθος από την αρχή, με λάθος κριτική επιτροπή, οδηγώντας μαθηματικά σε μέτρια ή πιο κάτω απότελέσματα.

  • Harris

    Καλά ρε παιδιά δεν διαβάζετε παραπάνω….

    πρώτον για το Μετσόβειο φυσικά και αστειευόμουν, αλλά ο φίλος “Stathis Tsanaktsidis” δεν αστειευόταν για αυτό που έλεγε για το αριστοτέλειο παραπάνω….. καλό είναι πριν πούμε κάτι να ψάχνουμε και λίγο την ιστορία!!! Φυσικά και γνωρίζω τι παίχτηκε με το Μετσόβειο! Ο φίλος “Stathis Tsanaktsidis” γνωρίζει γιατί το αριστοτέλειο έχει την σφραγίδα με τον Α. Δημήτριο; (5ο σχόλιο)

    τωρα όσον αφορά τον συγκεκριμένο διαγωνισμό, ΔΕΝ ΑΠΕΥΘΥΝΟΤΑΝ ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ, αλλά σε όλους τους φοιτητες του Αριστοτελείου. Και αν διαβάσετε το θέμα θα δείτε ότι είχε μόνο 15 συμμετοχές και απλά αυτες που κέρδισαν ήταν κάποιον φοιτητών αρχιτεκτονικής και όχι επαγγελματιών!!! έλεος… δεν μπορείτε να συγκρίνετε την ωριμότητα κάποιου επαγγελματια γραφίστα ή αρχιτέκτονα με την σκέψη κάποιου φοιτητη!!!

    Και οι καλοι γραφιστες εδώ μέσα γνωρίζουν πολύ καλά ότι κάποιοι αρχιτέκτονες που ακολουθούν την Γραφιστική επαγγελματικά είναι καταξιωμένοι (δεν θελω να δώσω παραδείγματα).

    Η διοργανωτές του Α.Π.Θ. φταίνε….. όχι οι φοιτητες ούτε οι αρχιτέκτονες.

    Τώρα όσον αφορά το ότι οι Αρχιτέκτονες μπορούν να ασχοληθούν με την γραφιστική, και οι γραφίστες όχι με την αρχιτεκτονικη, αναφερόμουν στον φίλο παραπάνω που είπε να οργανωθεί διαγωνισμός αρχιτεκτονικής από γραφίστες. Φυσικά και δεν μπορεί ενας απλός αρχιτέκτων μηχανικός να σχεδιάσει μόνο του ένα λογότυπο, μπορεί να έχει άποψη αλλά όχι να το τελειώσει. Το ίδιο ισχύει αντίστροφα και για έναν γραφίστα.

    Όπως και να χει κάθεστε και τρώγεστε με έναν φοιτητικό διαγωνισμό… Δεν κοιτάτε καλύτερα κάποια πιο σοβαρά πράγματα…. Με το να κράζουμε τους αρχιτέκτονες δεν βγαίνει άκρη πρέπει να παράγουμε έργο ώστε να καταλάβουν κάποιοι που έχουν άγνοια. Το ίδιο συμβαίνει και με την αρχιτεκτονική! είναι δυνατόν να μη γνωρίζει ο κόσμος ποια είναι διαφορά μεταξυ ενός αρχιτέκτονα μηχανικού και ενός πολιτικού μηχανικού????? Εσείς ξέρετε?

  • Harris

    @Arlav, σε βρίσκω πάρα πολύ σωστό! Επίσης φίλοι @Χάρης και @Kostas80, υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά του “περιλαμβάνει” με το “πραγματοποιεί”. Για κόψτε μια βόλτα από τη σχολή αρχιτεκτόνων όταν παρουσιάζουν τις διπλωματικές τους για να δειτε τι εννοώ!

  • Nassos K.

    @Stathis Tsanaktsidis

    Σαφώς η επίδραση και επιρροή του έργου του αρχιτέκτονα είναι τεράστιο και δεν συγκρίνεται με την οπτική επικοινωνία, αλλά το να λες ότι «ασχήμιες που σχεδιάζουν οι γραφίστες συνήθως είναι εφήμερες και ενοχλούν μόνο την “αισθητική” μας» είναι λάθος.

    Απλό παράδειγμα: Ένας άσχημος σχεδιασμός σε ένα φυλλάδιο πιτσαρίας μπορεί να “χαλάει την αισθητική μας” αλλά και δεν βελτιώνει την πελατεία της (αν όχι την ελαττώνει).

    Υπερβολικό παράδειγμα για να γίνει σαφής η επισήμανση (παρά το off-topic): Ένας κακός σχεδιασμός οδικής ή πληροφοριακής σήμανσης μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλα προβλήματα.

    Φιλικά,

  • *proletariat

    παιδες…

    φταιει η η κακκιστη διπολικη (με ψυχιατρικο περιεχομενο η εννοια)αντιληψη μας για τα πραγματα, το επιστητο συνολικα…
    δεν ξερω αν γραφω με ψυχραιμια αλλα σας παραπεμπω στην ονοματοδοσια και κατ΄επεκταση στους συμβολισμους που εμπεριεχονται στις οπτικες ταυτοτητες των ελληνικων εκπαιδευτικων ιδρυματων (των πλεον εγκυρων…):
    1. Εθνικο και καποδiστριακο πανεπιστημιο αθηνων: σημα / συμβολο η θεα αθηνα
    2. Αριστοτελειο πανεπιστημιο θεσσαλονικης: ο αγιος δημητριος
    3. Πανεπιστημιο πατρων: ο αγιος ανδρεας (αν δεν κανω λαθος)
    νομιζω πως αρκουν τα παραδειγματα για να δειτε το διπολισμο που εννοω…
    σαφως υπαρχουν και καποιες εξαιρεσεις οι οποιες αφενος δεν αρκουν για να με πεισουν για το αντιθετο διοτι εκει εχουμε την κακιστη επισης ποταπη συνηθεια / πρακτικη να εφαρμοζονται (οι οπτικες ταυτοτητες εννοω) οπως ερεθιζει στον καθενα διοικητικο η αρχικαθηγηταρα κλπ κλπ…

  • bobo

    @harris:..
    με τη ιδιότητα του «φίλου παραπάνω που είπε να οργανωθεί διαγωνισμός αρχιτεκτονικής από γραφίστες», θέλω να καταστεί σαφές ότι δεν πρότεινα την διοργάνωση, αλλά αναμένω μια τέτοια απόφαση από τους διοικούντες του τ.ε.ι. για τους σπουδαστές (!)… (έτσι ώστε να επιβεβαιωθεί και ο αστερίσκος-proletariat για την θέση του περί διπολισμού…)

    να αναφέρω και το γεγονός ότι ο erik spiekermann χρησιμοποιεί τελευταία τον όρο «information architect» για τον εαυτό του;..

  • Παν. Λουτράρης

    @Harris: Είναι προφανές ότι η πρώτη και κύρια ευθύνη πέφτει στους εμπνευστές/διοργανωτές του εν λόγω διαγωνισμού, οι οποίοι πάω στοίχημα ότι θα διαρρήγνυαν τα ιμάτιά τους, αν κάποιος γνωστός τους ανέθετε σε κανένα εργολάβο οικοδομών – πόσο μάλλον μαθητευόμενο οικοδόμο – να σχεδιάσει και να κατασκευάσει ένα αυθαίρετο καλύβι δύο δωματίων, αλλά κάνουν ακριβώς το ίδιο (κατ’ αναλογία πάντα) όταν θέλουν να σχεδιάσουν ένα λογότυπο.

    Ακόμα όμως και αν υποθέσουμε ότι οι φοιτητές έχουν κάποια δικαιολογία, όπως διαπιστώνουμε όλοι, στο διαγωνισμό συμετείχαν (και διακρίθηκαν μάλιστα) και άνθρωποι που καμία σχέση με το αντικείμενο δεν έχουν (ούτε το αρχιτεκτονικό, ούτε και το γραφιστικό)… απλά έτυχε να δουλεύουν στον “πελάτη”, είδαν φως και είπαν να μπουν μέσα να δουν τι παίζει. Αυτοί με ποιές γνώσεις και ποιά ευθύνη κατέθεσαν τη συμμετοχή τους (καλά για τη διάκριση δεν θα σχολιάσω, γιατί θα αρχίσω να κατεβάζω καντήλια); Με τη λογική ότι έχουν δει στη ζωή τους 200-300 λογότυπα και νομίζουν ότι το να κάνει κανένας αυτή τη δουλειά, είναι το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο; Γιατί αν είναι έτσι, όλοι έχουμε δει διαμερίσματα και πολυκατοικίες. Ε, σιγά το δύσκολο λοιπόν! Ο καθένας μπορεί να σχεδιάσει μια πολυκατοικία (ή έστω ένα αυθαίρετο καλύβι δύο δωματίων).

    Το πιο γελοίο πάντως απ’ όλα, είναι ότι αυτοί οι κύριοι που διοργάνωσαν το διαγωνισμό, φωνάζουν τον ηλεκτρολόγο για να αλλάξουν μια πρίζα (ορισμένοι και για να αλλάξουν μια λάμπα), κάτι που οποιοσδήποτε με στοιχειώδεις γνώσεις φυσικής και τήρησης των κανόνων ασφαλείας μπορεί να κάνει σε 10 λεπτά. Για κάτι που είναι σαφώς πιο περίπλοκο από το να αλλάξει κανένας μια πρίζα όμως, δεν έχουν κανένα πρόβλημα να το αναθέσουν σε κάποιον που από ελάχιστες ως καθόλου γνώσεις δεν έχει για το πως σχεδιάζεται ένα λογότυπο.

    Αλλά θα μου πεις, γιατί να νοιαστούν για το λογότυπο… Δικό τους (θα) είναι, ή από την τσέπη τους θα το πληρώσουν;

  • Elena

    Στο facebook τέθηκε και μια άλλη πτυχή του θέματος. Περίμενα να τη δω κι εδώ, αλλά αφού δεν την πόσταραν ως τώρα, το κάνω εγώ.
    Δείτε αυτό:
    http://stocklogos.com/node/17341

  • Down Town

    http://www.getlondonreading.co.uk/Home

    ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΠΟΥ ΝΙΚΗΣΕ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΟ!!!!

  • Μιχάλης

    Μου άρεσαν τα τελευταία link, όμως αυτό δε σημαίνει ότι η ιδέα είναι κλεμμένη. Αφενός γιατί δεν πρόκειται για καμία πρωτότυπη ιδέα κι αφετέρου δεν τίθεται θέμα σύγκρισης γιατί το νικητήριο έργο του διαγωνισμού του ΑΠΘ δεν αποτελεί λογότυπο. Είναι απλά μια ετερογενής παρέα γραμμάτων και σχημάτων.

  • Αγγελική Λευκαδίτου

    Ως μέλος της οργανωτικής επιτροπής του διαγωνισμού και χωρίς να εκφράζω κανέναν άλλο παρά μόνο τον εαυτό μου θα ήθελα απλά να επισημάνω ένα δύο θέματα:
    α) ο διαγωνισμός απευθυνόταν σε όλα τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας του ΑΠΘ στο πλαίσιο της διακηρυγμένης πολιτικής του για ανοιχτό και συμμετοχικό πανεπιστήμιο. Ανάμεσα στα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας υπάρχει μεγάλος αριθμός γραφιστών που είτε είναι μεταπτυχιακοί φοιτητές ή υποψήφιοι διδάκτορες (προερχόμενοι από γραφιστικές σπουδές) είτε εργάζονται στο ΑΠΘ ως μέλη ΔΕΠ, ερευνητές και συνεργάτες. Πέρα από αυτό, οι φοιτητές του Τμήματος Αρχιτεκτονικής και της Σχολής Καλών Τεχνών έχουν σημαντική θεωρητική κατάρτιση στα ζητήματα του σχεδιασμού, τουλάχιστον για την κατάθεση μιας πρότασης σε επίπεδο προσχεδίου που θα περάσει από επαγγελματικό ανασχεδιασμό (όπως φυσικά κρίθηκε απαραίτητο για την πρόταση που πήρε το πρώτο βραβείο).
    β) είναι προφανές ότι η κριτική επιτροπή επέλεξε τη βέλτιστη από τις προτάσεις που κατατέθηκαν και είναι επίσης προφανές ότι το επίπεδο των προτάσεων είναι πάρα πολύ μέτριο. Το ύψος των βραβείων, ωστόσο, καθορίστηκε με βάση τις υποδείξεις της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας για αντίστοιχου μεγέθους εγχειρήματα, ακριβώς επειδή εκτιμούμε το έργο των γραφιστών. Επειδή όχι απλά συμφωνώ ότι το design των δημόσιων οργανισμών πάσχει πάρα πολύ -και επιτρέψτε μου να παρατηρήσω ότι είναι αρκετοί και οι γραφίστες που ευθύνονται γι’αυτό- στο ΑΠΘ έχει ξεκινήσει μια σημαντική προσπάθεια ενίσχυσης της δημόσιας εικόνας μας και των μέσων με τα οποία επικοινωνείται με τη συμμετοχή επαγγελματιών γραφιστών.
    γ) τέλος, είναι επίσης προφανές ότι η ιδέα δεν είναι κλέμμενη καθώς πράγματι οι σύνδεσμοι που παρατίθενται είναι πολύ περισσότερο άρτιοι. Η κριτική επιτροπή είχε πλήρη επίγνωση ότι ο προτεινόμενος λογότυπος χρήζει επαγγελματικού ανασχεδιαμού. Ελπίζουμε ότι μετά από αυτή τη διαδικασία θα έχουμε ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Εν τέλει, θα ήθελα να προσθέσω ότι σε επόμενη προκήρυξη θα προτείνω να ληφθούν σοβαρά υπόψη τα σχόλια της γραφιστικής κοινότητας και να διευρυνθεί η δυνατότητα συμμετοχής.
    Αγγελική Λευκαδίτου

  • Kostas80

    Εμένα με ικανοποιεί ως ένα βαθμό η απάντηση της κας Λευκαδίτου και την ευχαριστώ που αφιέρωσε (πολύ σωστά) λίγο χρόνο για να μας απαντήσει.
    Να πω ότι
    α. Κακώς ο διαγωνισμός απευθυνόταν μόνο σε μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας του ΑΠΘ. Από εκεί ξεκίνησε το πρόβλημα.
    β. Δεν αμφισβητεί κανένας ότι κρίθηκε δίκαια ο διαγωνισμός. Το ζήτημα είναι ότι από την επιλογή του ποιος θα συμμετείχε καθορίστηκε και το επίπεδο του αποτελέσματος.
    Το ύψος της αμοιβής θα ταίριαζε σε κόστος που πληρώνει κάποιος επαγγελματία για τη δουλειά αυτή (άρα στην περίπτωσή μας ήταν σπατάλη – κυρίως αφού ούτως ή άλλως θα δοθεί σε επαγγελματία για να το σουλουπώσει – άρα κι άλλα έξοδα).
    γ. Συμφωνούμε στα λοιπά.
    Και πάλι ευχαριστούμε για το χρόνο σας. Νομίζω υπό τις συνθήκες πρέπει να το εκτιμούμε όλοι όταν οι “υπεύθυνοι” έχουν το κουράγιο να εκτίθενται και να απαντούν…

  • Παν. Λουτράρης

    Αφού όπως λέτε κ. Λευκαδίτου, “το επίπεδο τόσο των συμμετοχών όσο και των διακριθέντων έργων ήταν πολύ μέτριο”, θα ήταν πολύ πιο έντιμο, να κηρυχθεί ο διαγωνισμός άγονος. Τα ΑΕΙ, δεν είναι οργανισμοί που μοιράζουν λεφτά στην τύχη… γι’ αυτή τη δουλειά υπάρχει ο ΟΠΑΠ και η Διεύθυνση Κρατικών Λαχείων.

    Λυπάμαι επίσης επειδή τόσο εύκολα αποφαίνεστε ότι η ιδέα δεν είναι κλεμμένη, επειδή δεν είναι ακριβής αντιγραφή του δημοσιευμένου σχεδίου. Δηλαδή κατ’ εσάς, αν ένας συγγραφέας πάρει ένα έτοιμο βιβλίο και αλλάξει μόνο το τελευταίο κεφάλαιο, δεν κάνει λογοκλοπή, αλλά ένα νέο πρωτότυπο βιβλίο.

    Αλλά όπως είπα και πιο πάνω, γιατί να νοιαστείτε για όλα αυτά; Δικό σας θα είναι το λογότυπο ή από την τσέπη σας θα το πληρώσετε;

  • Αγγελική Λευκαδίτου

    Ο χρόνος που αφιέρωσα για να απαντήσω νομίζω ότι είναι αντίστοιχος στο χρόνο που αφιερώσατε όλοι εσείς για να σχολιάσετε και πάλι διευκρινίζω ότι όσα γράφω αποτελούν τη δική μου οπτική για τη διαδικασία. Ως εκ τούτου, η κρίση για το επίπεδο των συμμετοχών είναι, επίσης, δική μου και όχι κατ’ ανάγκη της κριτικής επιτροπής. Η επιλογή έγινε μετά από πολύ σκέψη, ωστόσο, και με γνώμονα τις ανάγκες του Πανεπιστημίου τη δεδομένη χρονική στιγμή. Για το ύψος των βραβείων, θα ήθελα απλά να ρωτήσω αν θεωρείται ως γραφίστες αξιοπρεπές να προκηρύσσονται διαγωνισμοί (ακόμα και από μεγάλες εταιρείες) που συγκεντρώνουν πλήθος προτάσεων από επαγγελματίες και πληρώνουν ψίχουλα ευτελίζοντας την αξία της ιδέας και του κόπου των ανθρώπων αυτών. Αν αντί για το έργο ενός φοιτητή είχε προκριθεί το έργο ενός επαγγελματία θα έπρεπε να αλλάξουμε το βραβείο; Ή θα έπρεπε να έχουμε κατηγορίες βραβείων και νικητών ανάλογα με την ιδιότητά τους; Είμαι σίγουρη ότι έχετε υπόψη σας πλειάδα “περίεργων” διαγωνισμών με πολύ μεγαλύτερα χρηματικά βραβεία (μήπως να αναφέρω την ολυμπιακή;) και νομίζω ότι είναι μάλλον άχαρο να επιτίθεστε στο Πανεπιστήμιο για μια καθαρή και έντιμη διαδικασία, ακόμα και αν θεωρείται ότι έγινε κάποιο λάθος. Επίσης, όπως πολύ καλά γνωρίζετε το ζήτημα της απόδειξης της λογοκλοπής είναι πάρα πολύ δύσκολο, ακόμα και για επιστημονικά κείμενα. Αυτό που είναι γεγονός είναι ότι οι υπόλοιποι πέντε λογότυποι που έχουν κοινά στοιχεία με το προτεινόμενο έργο συνυπάρχουν. Ο επαγγελματικός ανασχεδιαμός θα γίνει προφανώς χωρίς κόστος από επαγγελματίες που εργάζονται ήδη στο πανεπιστήμιο. Και αν με ρωτάτε εμένα, φυσικά νοιάζομαι και για το λογότυπο και για το κόστος γιατί όσοι λάσπη και αν πέφτει στο πανεπιστήμιο υπάρχουν άνθρωποι εδώ μέσα με αξιοπρέπεια και μεράκι για τη δουλειά τους. Άνθρωποι που διδάσκουμε και κάνουμε έρευνα χωρίς να πληρωνόμαστε από το ελληνικό κράτος και αυτό είναι το ανήθικο. Δε νομίζω ότι χρειάζεται να ειπωθεί από την πλευρά μου τίποτα παραπάνω και σας ευχαριστώ για το χώρο.

  • Arlav (@Arlav)

    Κυρία Λευκαδίτου, το γεγονός ότι έρχεστε και λέτε τη γνώμη σας σαν μέλος της οργανωτικής επιτροπής είναι απόλυτα θετικό. Μερικά σχόλια ξέφυγαν πιθανόν από το πλαίσιο της κριτικής και σίγουρα δεν μας ενδιαφέρει να επιτεθούμε στο Πανεπιστήμιο (που για μένα προσωπικά έχει και συναισθηματική αξία, μιας και εκεί έκανα 2 πτυχία). Το γεγονός ότι λέτε οτι στον επόμενο διαγωνισμο θα διορθωθούν τα κακά κείμενα έχει την αξία του, και τελικά αυτός είναι ο στόχος της όλης κουβέντας και κριτικής.

  • Παν. Λουτράρης

    Κυρία Λευκαδίτου, προφανώς όσα αναφέρετε θεωρούμε ότι αποτελούν τη δική σας οπτική, και όχι οποιουδήποτε άλλου (γι’ αυτό και σας απευθυνόμαστε σε κάπως πιο προσωπικό τόνο).

    Κατ’ αρχήν, θεωρώ ότι δύσκολα οποιοσδήποτε έχει μια έστω και επιφανειακή σχέση με το αντικείμενο του branding να θεωρεί ότι το επίπεδο των συμμετοχών γενικά, αλλά και των συμμετοχών που διακρίθηκαν ειδικά, ήταν άνω του μετρίου. Σε αυτό συμφωνούμε.

    Εκεί που διαφωνούμε, είναι κατ’ αρχήν στο ότι προκηρύχθηκε ένας διαγωνισμός λογοτύπου από έναν Δημόσιο φορέα, που αφορούσε αντικείμενο συγκεκριμένης ειδικότητας, ο οποίος απευθύνθηκε σε κόσμο εκτός αυτής της ειδικότητας. Το ότι μπορεί να βρίσκονται μεταξύ των μεταπτυχιακών φοιτητών και κάποιοι που έχουν τελειώσει γραφιστική, δε λέει από μόνο του και πολλά πράγματα, αφού τα παιδιά αυτά δεν διαθέτουν ουσιαστική (για να μην πω μηδενική) επαγγελματική εμπειρία. Ας δεχτούμε όμως ότι είναι σαν να απευθυνόσασταν σε φοιτητές κάποιας (κακής) σχολής γραφιστικής και μάλιστα του πρώτου ή του δεύτερου έτους.

    Κατά δεύτερον, κανένας, απ’ όσο διάβασα, δεν έθιξε το αν τα έπαθλα ήταν ικανοποιητικά ή όχι (για διαγωνισμό μεταξύ φοιτητών, μάλλον ήταν ικανοποιητικά). Εκείνο που θίχτηκε όσο αφορά το οικονομικό σκέλος του ζητήματος, ήταν ότι το ίδιο ποσό θα μπορούσατε να το προσφέρετε ως αμοιβή ενός επαγγελματία (και έχετε πολύ άξιους συναδέλφους στη Θεσσαλονίκη), που θα σχεδίαζε ένα λογότυπο πολύ πιο αξιοπρεπές από τα διακριθέντα έργα. Μάλιστα αναφέρατε ότι θα αναθέσετε σε κάποιον συνάδελφο που εργάζεται στο ή συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο και χωρίς πρόσθετη αμοιβή, την ανάπτυξη του σχεδιασμού που θα βασίζεται στα διακριθέντα έργα. Αν λοιπόν είναι έτσι (χωρίς να γνωρίζω ούτε αν μιλάμε για συναδέλφους, ούτε την ποιότητα της δουλειάς τους), γιατί δεν αναθέτατε εξ αρχής το σχεδιασμό του λογοτύπου σε αυτούς; Ακόμα, αφού μιλάμε για συνάσδελφους εργαζόμενους στο Πανεπιστήμιο, δεν είναι περίεργο που (ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι υπήρξαν συμμετοχές από αυτούς) κανένα έργο τους δεν διακρίθηκε; Σε όλα αυτά, φυσικά δεν υπολογίζω το κόστος από τη δυσαρέσκεια της γραφιστικής κοινότητας απέναντι στο ΑΠΘ, από την έμπνευσή σας αυτή. Σε αυτό κολλάει και το “δεν θα τα πληρώσετε από την τσέπη σας, άρα γιατί να σας νοιάζει”.

    Στη συνέχεια, αναφέρετε παρόμοιους διαγωνισμούς που θα έπρεπε να αποτελούν παράδειγμα προς αποφυγή για το ΑΠΘ (και ως τέτοιους τους αναφέρετε). Ε, δεν είναι σχιζοφρενικό από τη μία να ξέρετε ότι πρέπει να αποφύγετε να διοργανώσετε κάποιον παρόμοιο διαγωνισμό, αλλά από την άλλη να τον διοργανώνετε; Ή μήπως νομίζετε ότι οι διαγωνισμοί που αναφέρετε ως παραδείγματα προς αποφυγή, είχαν τόσο σημαντικές διαφορές από το δικό σας;

    Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, αναφέρετε ότι γίνεται επίθεση στο Πανεπιστήμιο ως οργανισμό. Δεν ξέρω πού το είδατε αυτό. Όλη η κριτική εστιάστηκε στην ατυχή έμπνευση που είχε η οργανωτική επιτροπή και μόνο και όχι στο ΑΠΘ ως σύνολο. Όπως επίσης, κανένας δεν είπε ότι η διαδικασία δεν ήταν έντιμη ή καθαρή. Εκείνο που είπαμε ήταν ότι η διαδικασία ήταν λάθος εξ αρχής. Και από τη στιγμή που κάτι είναι λάθος εξ αρχής, όσο έντιμές και καθαρές αν είναι οι επιμέρους διαδικασίες, αυτό δεν κάνει το λάθος να είναι σωστό.

    Όσο για το θέμα της αντιγραφής ενός (μπορεί και περισσότερων) έτοιμου έργου που υποβλήθηκε ως συμμετοχή στο διαγωνισμό σας, είναι προφανές ότι σ’ αυτό συνέβαλε η σύνθεση της κριτικής επιτροπής. Μια κριτική επιτροπή που θα αποτελούνταν από επαγγελματίες του χώρου, κατά πάσα πιθανότητα θα απέρριπτε τη συμμετοχή ως άκυρη (και οι σοβαρές κριτικές επιτροπές απορρίπτουν ως απαράδεκτα έργα ακόμα και με απλή ένδειξη αντιγραφής, όχι με βέβαιη απόδειξη).

    Όσο για το αν εσείς και οι συνάδελφοί σας έχετε αξιοπρέπεια και μεράκι για τη δουλειά σας ή όχι, αν διδάσκετε και κάνετε έρευνα χωρίς αμοιβή ή όχι, πολύ καλά κάνετε και τα κάνετε όλα αυτά και είναι προς τιμή σας ότι τα κάνετε, αλλά τίποτε από αυτά δεν αναφέρθηκε εδώ ως προσωπική μομφή εναντίον σας ή της οργανωτικής επιτροπής συνολικά. Συνεπώς, θεωρώ τουλάχιστον ατυχές ότι προσπαθείτε να μας συγκινήσετε με θέματα άσχετα με το αντικείμενο της συζήτησής μας.

    Αν θέλετε να αφιερώστε λίγο χρόνο ακόμα και να δώσετε μια εμπεριστατωμένη απάντηση, χωρίς να βρίσκεστε μονίμως εκτός θέματος, θα το εκτιμούσα πολύ.

  • Αγγελική Λευκαδίτου

    Αγαπητέ κ. Λουτράρη,
    θα προσπαθήσω να είμαι “εντός θέματος” και να δώσω μια “εμπεριστατωμένη απάντηση”, φυσικά χωρίς “συναισθηματισμούς” (δε θα μπορέσω βέβαια να σας συναγωνιστώ σε ειρωνία ούτε στο προσβλητικό σας ύφος):
    α) Το συμπέρασμα ότι στην πανεπιστημιακή κοινότητα υπάρχουν μόνο μεταπτυχιακοί φοιτητές με ελάχιστη (ή μηδενική) επαγγελματική εμπειρία στη γραφιστική είναι δικό σας συμπέρασμα. Γεγονός είναι ότι οι συμμετοχές δεν αποδεικνύουν ένα υψηλό επίπεδο ή ότι αυτοί που μπορεί να το έχουν και να εργάζονται (με οποιαδήποτε σχέση εργασίας) στο πανεπιστήμιο ή να εκπαιδεύονται σε αυτό (θα σας θυμίσω, επίσης, ότι κάποιος μπορεί να είναι μεταπτυχιακός φοιτητής ή υποψήφιος διαδάκτορας και να ασχολείται επαγγελματικά με τη γραφιστική) δε συμμετείχαν στο διαγωνισμό.
    β) Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε προς τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας στη λογική της ενίσχυσης της συμμετοχής στις δράσεις του πανεπιστημίου. Αυτό που ενδιέφερε δεν ήταν απλά να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα αλλά η ενδυνάμωση των εσωτερικών διαδικασιών και η δυνατότητα ανάδειξης κάποιων προτάσεων με ενδιαφέρον που ενδεχομένως δεν θα την είχαν σε διαφορετική περίπτωση. Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι το πολιτικό σκεπτικό είναι ορθό αλλά ότι ταυτόχρονα φάνηκαν τα όρια αυτής της επιλογής οπότε θα πρέπει να αναθεωρηθεί.
    γ) Το συμπέρασμα “δεν θα τα πληρώσετε από την τσέπη σας και άρα γιατί να σας νοιάζει” είναι επίσης δικό σας. Οι συνάδελφοι που θα ασχοληθούν με τον επαγγελματικό ανασχεδιασμό ΔΕΝ εργάζονται ως γραφίστες στο ΑΠΘ οπότε και ΔΕ θα μπορούσε να τους ζητηθεί να σχεδιάσουν το λογότυπο εξ’αρχής καθώς ΔΕΝ εμπίπτει στα καθήκοντά τους. Η συνεισφορά τους στον επαγγελματικό ανασχεδιασμό είναι οικειοθελής. Και σας παρακαλώ μη μας πυροβολήσετε και γι’αυτό! Όπως πιθανά δε γνωρίζεται στο ΑΠΘ δεν υπάρχει γραφιστικό γραφείο, το οποίο επίσης κατά τη γνώμη μου είναι λάθος και υπάρχει δηλωμένη βούληση από την τωρινή διοίκηση να διορθωθεί και αυτό το λάθος.
    δ) Επίσης, διατηρώ το δικαίωμα να θεωρώ ότι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός που ανέφερα είχε πολύ σημαντικά χαρακτηριστικά που τον διαφοροποιούν από το δικό μας. Και τα χαρακτηριστικά αυτά δε σχετίζονται με συντεχνιακού τύπου επιχειρήματα.
    ε) Επίσης, διατηρώ το δικαίωμα να θεωρώ ότι το ύφος σας είναι επιθετικό και προσβλητικό. Είναι ανούσιο να αναλύσω το γιατί αλλά καμιά λάμπα την αλλάζουμε και μόνοι μας!
    στ) Αν πρόκειται για αντιγραφή ή όχι, ή απλά για μια ιδέα χωρίς πρωτοτυπία, την οποία την είχαν προφανώς πολλοί στις διάφορες μορφές της, είναι μια απόφαση της κριτικής επιτροπής την οποία δε με ενδιαφέρει καθόλου να σχολιάσω παραπάνω.
    Αφιέρωσα πολύ χρόνο τελικά και φυσικά δε νομίζω ότι είναι απαραίτητο να συνεχιστεί αυτή η διαδικασία από τη μεριά μου. Μπήκα στη συζήτηση γιατί πίστευα ότι αξίζε να γραφτούν 1-2 πράγματα… γράφτηκαν πολλά. Ως μέλος της οργανωτικής επιτροπής, άρα και ως κάποιος που φέρει ένα μερίδιο ευθύνης για την “έμπνευσή” αυτή, θεώρησα ότι έπρεπε να μην κωφεύσω. Ελπίζω όσοι καλόπιστα παρακολουθούν τη συζήτηση να καταλάβαν από που έρχομαι (όπως λένε και οι άγγλοι), για τους υπόλοιπους δεν έχει και νόημα.
    Και κ. Λούτραρη, αφήστε και κανέναν άλλο να γράψει και κάτι που για εσάς μοιάζει άσχετο αλλά μπορεί να πιστεύει ότι είναι σχετικό. Ως συγγραφέας θα έπρεπε να μπορείτε να διαβάζετε και ανάμεσα στις γραμμές.

  • Παν. Λουτράρης

    Κυρία Λευκαδίτου, αν προσβληθήκατε εσείς μία φορά από τα σχόλιά μου, σκεφτείτε πόσο πολύ πρόσβαλε η οργανωτική επιτροπή (της οποίας είστε μέλος) τη γραφιστική κοινότητα προκυρήσσοντας αυτό το διαγωνισμό και πολύ περισσότερο επικυρώνοντας τα αποτελέσματα της κριτικής επιτροπής (αλλά αυτά είναι φαίνεται πολύ ψιλά γράμματα για εσάς, για να ασχοληθείτε). Σαν να μην έφτανε η προσβολή από τα παραπάνω, έρχεστε εδώ να μας πείσετε ότι ο γάιδαρος πετάει. Ε, όπως και να το κάνουμε ο γάιδαρος ΔΕΝ πετάει. Για να απαντήσω στα παραπάνω:

    α) Σωστά λέτε ότι το συμπέρασμα ότι στην πανεπιστημιακή κοινότητα υπάρχουν μόνο μεταπτυχιακοί φοιτητές με ελάχιστη (ή μηδενική) επαγγελματική εμπειρία στη γραφιστική είναι δικό μου. Αν όντως όμως υπάρχουν, γιατί δεν συμμετείχαν στο διαγωνισμό (και αν συμμετείχαν, πώς είναι δυνατόν κανένα έργο τους να μην διακριθεί); Όπως βλέπετε, το συμπέρασμά μου, έχει κάποια βάση, δεν είναι εντελώς αυθαίρετο.

    β) Η δικαιολογία σας μου θυμίζει πολύ έντονα τη δικαιολογία της ΟΝΝΕΔ για τον αντίστοιχο διαγωνισμό του λογοτύπου τους.

    γ) Αν οι συνάδελφοι εργάζονται ως κάτι άλλο στο ΑΠΘ δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν ή ότι απαγορεύεται να σχεδιάσουν το λογότυπο των εκδόσεων του ΑΠΘ στα πλαίσια της οποιασδήποτε άλλης απασχόλησής τους (ακόμη κι αν είναι άσχετη με το αντικείμενο της ειδικότητάς τους). Κανονικά, από αυτούς θα έπρεπε να ξεκινήστε να συζητάτε, πριν προκυρήξετε οποιονδήποτε διαγωνισμό και να είστε βέβαιη ότι θα παίρνατε πολύ καλύτερο αποτέλεσμα. Από την άλλη, πώς γίνεται να μην επιτρέπεται να σχεδιάσουν οι συνάδελφοι που εργάζονται στο ΑΠΘ το λογότυπο εξαρχής, αλλά να επιτρέπεται να κάνουν την ανάπτυξη του προσχεδίου (εφ όσον θα χρησιμοποιήσετε το έργο που διακρίθηκε ως προσχέδιο). Όπως βλέπετε, αυτά που λέτε είναι αντιφατικά μεταξύ τους.

    δ) Όταν ανέφερα τους “παρόμοιους διαγωνισμούς” δεν είχα υπ’ όψη μου μόνο το διαγωνισμό της Ολυμπιακής (ο οποίος όντως ήταν στην καλύτερη περίπτωση διάτρητος), αλλά το σύνολο των παρόμοιων διαγωνισμών, που όλοι έχουν ένα σύνολο κοινών χαρακτηριστικών στη λογική του crowdsourcing. Η λογική του crowdsourcing έχει καταδικαστεί από τις ενώσεις των επαγγελματιών σχεδιαστών διεθνώς (αναφέρω χαρακτηριστικά την icograda και την AIGA). Όσο για την έκφραση “συντεχνιακού τύπου επιχειρήματα”, θεωρώ ότι δεν δικαιούστε να τη χρησιμοποιείτε. Δεν νοείται αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ανοιχτός σε οποιονδήποτε άλλο εκτός της “συντεχνίας” των αρχιτεκτόνων (ούτε καν στους φοιτητές της αρχιτεκτονικής), έτσι δεν είναι;

    ε) Φυσικά και έχτε το δικαίωμα να θεωρείτε το ύφος μου επιθετικό και σωστά το θεωρείτε ως τέτοιο. Δεν μπορώ να είμαι πολύ ευγενικός, ούτε καλόπιστος, με κάποιον που υποτιμά τη νοημοσύνη ενός συνόλου ανθρώπων για να δικαιολογήσει τις όποιες επιλογές του.

    Και κάτι τελευταίο: το ότι έχω γράψει ένα βιβλίο, ΔΕΝ με κάνει συγγραφέα και δεν παρουσιάζομαι ως τέτοιος. Και δεν θα παρουσιάζομαι ως συγγραφέας ακόμα και αν γράψω και ένα δεύτερο ή ένα τρίτο βιβλίο. Η μόνη ιδιότητα που αναγνωρίζω στον εαυτό μου τα τελευταία 17 χρόνια, είναι αυτή του επαγγελματία σχεδιαστή οπτικής επικοινωνίας και παρακαλώ μόνο με αυτή μου την ιδιότητα να αναφέρεστε σε μένα.

  • Γιαννης

    Έλεος με αυτούς που καταστρέφουν την χώρα μας, ΑΜΑΝ με αυτούς τους αρχιτέκτονες πια που κάνουν photoshop και νομίζουν ότι ασχολούνται με την γραφιστική, Πότε θα σταματήσει αυτή η κοροϊδία??
    Πετάξτε τους έξω όλους όσους επέτρεψαν και συνεχίζουν ακόμα (βλέπε Λογότυπος Θεσσαλονίκης “Σταυροδρόμι πολιτισμών”) να συμβαίνουν αυτά και να γινόμαστε ρεζίλι διεθνώς…
    Αίσχος που έχετε κάνει το πανεπιστήμιο τσιφλίκι σας!!!

  • Ντορίτα

    Μην το ψάχνετε παιδιά..η ιστορία βρωμάει..δεν τηρήθηκαν βασικοί όροι του διαγωνισμού.
    Συγκεκριμένα υπήρχε όρος,όπου έπρεπε να συμπληρωθεί κωδικός που θα ”προστάτευε” την ανωνυμία των συμμετεχόντων.Ένας 5ψήφιος αριθμός απ’το ένα ως το 5.
    Τα βραβεία 1ο,3ο,5ο είχαν ψηφία απο 6-9!!!!!!
    ΤΥΧΑΙΟ???
    Αλλά ακόμα και γι’αυτήν την ”παρατυπία” η κ.Λευκαδίτου και η υπόλοιπη επιτροπή,βρήκαν λύση,”ανακατασκευάζοντας” τους όρους τους διαγωνισμού για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα!!
    Μας κοροιδεύουν μέσα στα μούτρα μας!

    Τελικά οι όροι ”ανακατασκευάστηκαν”..το λογότυπο θα ”ανασχεδιαστεί”..η πρωτοτυπία και η διαφάνεια σε όλο της το μεγαλείο!



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΝΕΑ 14-07-2017 [2]

Πένθος για τη διεθνή οικογένεια της αφίσας

ΝΕΑ 23-06-2017 [0]

Μεγάλη επιτυχία για την ελληνική διαφήμιση

ΝΕΑ 10-06-2017 [1]

Τίτλοι τέλους για την Ένωση Γραφιστών Ελλάδας

ΝΕΑ 01-06-2017 [2]

Παράθυρο ελπίδας για την Ένωση Γραφιστών Ελλάδας

ΝΕΑ 29-05-2017 [0]

Οι ελληνικές διακρίσεις στα European Design Awards 2017

ΝΕΑ 10-05-2017 [0]

Dieline 2017

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΝΕΑ 30-04-2017 [3]

Ιδρύεται Ένωση Γραφιστών και Εικονογράφων στην Κύπρο

ΝΕΑ 24-04-2017 [1]

Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή ο Γιάννης Ξενάκης

ΝΕΑ 04-04-2017 [0]

ΕΒΓΕ 2017 τα πλήρη αποτελέσματα

ΝΕΑ 28-03-2017 [2]

Κάλεσμα εθελοντών από το Athens Digital Arts Festival



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).