Τα windows επιστρέφουν στα… παράθυρα

22-02-2012

Η Pentagram βρίσκεται πίσω από το λογότυπο που σχεδιάστηκε για τη νέα έκδοση των Windows. Και για πρώτη φορά ύστερα από είκοσι και πλέον χρόνια, ο λογότυπος του δημοφιλέστερου λειτουργικού συστήματος, μοιάζει πράγματι με παράθυρο και όχι με σημαία που κυματίζει.
Το γνωστό γραφείο, που ίδρυσε μεταξύ άλλων ο Alan Fletcher το 1972, επέλεξε να δώσει στα windows μια λιτή, καθαρή και μονόχρωμη αίσθηση για την οποία κάποιοι έσπευσαν να παρατηρήσουν ότι αντλεί την έμπνευσή της από το πρώτο λογότυπο που χρησιμοποίησε η εταιρεία στα Windows 1.0.
Να σημειώσουμε ότι το χρώμα του λογότυπου θα αλλάζει ανάλογα με τα χρώματα που θα επιλέξει ο χρήστης στον υπολογιστή του κι έτσι θα το δούμε σε μια σειρά άλλων χρωμάτων. Επιπλέον όπως θα δείτε και σ’ ένα από τα video που δημοσίευσε η Pentagram, ο λογότυπος λειτουργεί και σε διαφάνεια (γίνεται δηλαδή ένα πραγματικό παράθυρο).

Η εξέλιξη στο λογότυπο των Windows από το 1 έως το 8

Ο νέος λογότυπος σε θετικό/αρνητικό

17 Responses

  • Cursor Design

    Είμαι λάτρης της αφαίρεσης.

  • fiveeight

    Ποιά δυναμική, ποιά σύνθεση, concept, ιδέα, εξέλιξη, σημειολογία, πρωτοτυπία, αξίες αναγνωρίζετε εδώ δηλαδή? Γιατί εμένα μου φαίνεται πως το σχεδίασε η αγέννητη ανιψιά ενός φίλου μου. Πολύ μπλα μπλα..είναι άδεια σύνθεση και πόνημα κενό περιεχομένου. Κι εγώ είμαι “λάτρης” της αφαίρεσης, όχι όμως της θεωρητικοποιημένης ανοησίας.

  • Παν. Λουτράρης

    @five-eight: Αν ήξερες το προϊόν, θα έβλεπες ότι το νέο λογότυπο είναι απόλυτα συνεπές με το Metro style των Windows 8

  • fiveeight

    @Παν.Λουτράρης:
    Γνωρίζω το προϊόν και δεν αμφισβήτησα τη συνέπειά του κ.Λουτράρη. Κατά την κρίση μου και τις γνώσεις μου η συνέπεια στο συνολικό concept οφείλει να υπάρχει από το βήμα (0). Αγνοώ κάποια σχεδιαστική μεθοδολογία μήπως που δεν το περιλαμβάνει ως βασικό στοιχείο guidelines? Αλλά και πάλι σημειώνω πως δεν υπάρχει λόγος για τη συνέπεια. Όλα τα υπόλοιπα που ανέφερα, εσείς τα βλέπετε δηλαδή μέσα στην πρόταση του λογοτύπου?
    Κλείνοντας να σας υπενθυμίσω πως δεν ξεκινάμε μια αντιπρόταση με τη φράση “αν ήξερες” και δεν τεκμηριώνουμε βάσει αυτής της παραδοχής. Τότε το συμπέρασμα είναι μετέωρο και οριακά υιοθετούμε ακραία-παράλογη συλλογιστική.

    Ευχαριστώ για το χρόνο σας (που διαβάσατε το σχόλιο και απαντήσατε, έστω κι ελλιπώς)

  • Παν. Λουτράρης

    Νομίζω ότι είναι σαφές ότι το νέο λογότυπο δεν θέλει να αλλάξει ή να προσθέσει κάτι επιπλέον στο brand των Windows, πέρα από το να εξοικειώσει το κοινό με το look & feel του Metro style και φυσικά να το αποδώσει αυτό στο λογότυπο. Αν εξαιρέσουμε το σήμα, το λεκτικό ελάχιστα μετακινείται από το λεκτικό (και την τυπογραφία) του λογοτύπου των Windows 7.

    Ειλικρινά δεν ξέρω τι άλλο βαθυστόχαστο θέλει να πάρει κανένας από ένα προϊοντικό λογότυπο, η φόρμα του οποίου με μικρές παραλλαγές υπάρχει εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια.

  • Tιμ

    @Παν. Λουτράρης
    Διαβάζοντας τα σχόλια σας στο ιστολογιό έχω μια απορία και θα ήθελα την άποψη σας, όσο και των υπόλοιπων σχολιαστών. Είναι το branding δουλειά για γραφίστες ή κάποιας άλλης συντεχνίας που ενδεχόμενος να μην υπάρχει στην Ελλάδα?? Άλλο το λογότυπο άλλο το brand. Ενδεχομένως να μην έχει να κάνει με το θέμα της ανάρτησης άλλα θα ήθελα να αρχίσει μια συζήτηση.

  • Παν. Λουτράρης

    @Τιμ: Το branding είναι μια δουλειά που αφορά κυρίως designers που όμως δεν διαθέτουν απλά γνώσεις στις βασικές αρχές του marketing που διαθέτει ο μέσος designer (αφήνω που πολλοί designers δεν έχουν ιδέα από marketing). Από εκεί και πέρα, ένα ολοκληρωμένο brand development project απαιτεί τη συνεργασία και με άλλες ειδικότητες (ορισμένες από τις οποίες οι περισσότεροι designers δεν τις βλέπουν με πολύ καλό μάτι): marketeers (κυρίως από την πλευρά του πελάτη), copywriters, ψυχολόγους, ερευνητές αγοράς, διακοσμητές…

    Πάντως, ξεκινάς με μία λάθος αντίληψη: “άλλο το λογότυπο, άλλο το brand” (αυτό πρώτη φορά το ακούω). Λάθος! Το λογότυπο είναι από τα βασικά κομμάτια ενός brand. Αν αφήσει κανένας το λογότυπο έξω από το brand έχει αφήσει απ’ έξω το σημαντικότερο εργαλείο επικοινωνίας της ταυτότητας του ίδιου του brand. Αυτός είναι και ο λόγος εξάλλου, που οι περισσότερες (μικρές) επιχειρήσεις αλλά και πολλοί designers συγχέουν το λογότυπο με το brand.

  • Ουρτ

    Πωωωω, σκάστε, επιτέλους ρε γραφισταράδες που για όοοολα έχετε άποψη πια και όλα καλύτερα θα τα κάνατε…. Κρίνετε δουλειές άλλων που ούτε στα τρελά σας όνειρα δεν θα αναλάβετε ποτέ, όσο είστε εγκλωβισμένοι στην ψωροκώσταινα να τυπώνετε φυλλάδια πιτσαρίας και προσκλητήρια γάμου.
    Σκάστε, πια, πείτε και κάναν καλό λόγο για καμια δουλειά, ξερόλες!

  • ραμboboτσαρης

    @ ουρτ:..
    κρίμα, που δεν λεχεις καταλάβει μέχρι τώρα ότι έχεις επισκεφτεί έναν ιστοχώρο, τον οποίο επισκέπτονται και γραφισταράδες που για όοοολα έχουν άποψη και όλα καλύτερα θα τα κάνανε, οι οποίοι κρίνουν δουλειές άλλων που ούτε στα τρελά τους όνειρα δεν θα αναλάμβαν ποτέ, όσο είναι εγκλωβισμένοι στην ψωροκώσταινα να τυπώνουν φυλλάδια πιτσαρίας και προσκλητήρια γάμου…

    τους καλούς λόγους μπορείς να τους βρεις σε κηδείες…

  • Παν. Λουτράρης

    @(John) ραbobo: Άλλο το να έχεις άποψη γενικώς περί design (και επιμένω πάρα πολύ στο ότι το design δεν είναι τέχνη) και άλλο το να κατανοείς ένα brand και την εξέλιξή του. Θεωρώ ότι είμαι από εκείνους που δεν κατακρίνουν αδιάκριτα και που όταν τα περιθώρια υπάρχουν, είναι αρκετά επιεικείς. Είμαι επίσης από εκείνους που δεν διακρίνουν μια δουλειά από τον τόπο καταγωγής/δραστηριοποίησης του σχεδιαστή. Καλές δουλειές γινονται και εντός και εκτός, όπως και κακές δουλειές γίνονται και εντός και εκτός. Αν θέλεις, το θέμα δεν είνα να λέμε απλά ότι μια δουλειά είναι κακή, αλλά να λέμε και τους λόγους που κρίνουμε μια δουλειά ως κακή (αν και σε πολλές περιπτώσεις, το επίπεδο είναι τόσο χαμηλό που δεν έχει νόημα να καταδείξεις τα αυτονόητα), όπως επίσης και να διακρίνουμε όχι μόνο την ευθύνη του σχεδιαστή που παράγει ένα κακό σχεδιαστικό προίόν, αλλά και την ευθύνη του πελάτη που πολλές φορές δεν αρκείται μόνο στο να ζητάει, αλλά και φτάνει ακόμα και να πιέζει για να πάρει ένα κακό προϊόν, ακόμα και όταν οι δυνατότητες του σχεδιαστή είναι πολύ περισσότερες.

  • ραμboboτσαρης

    @ παν. λουτράρης:..
    αν προσέξεις τη δέκατη έκτη λέξη* του σχολίου μου, θα καταλάβεις ότι δεν έχεις μπει αυτομάτως σ’ έναν τορβά μαζί με κάποιους άλλους, που τυγχάνουν να πληρούν τις προδιαγραφές του παραληρήματος του/της ουρτ…

    και να μην πληκτρολογούσες ολ’ αυτές τις αράδες, πάνω κάτω τα ίδια θα είχα να πω για σένα… πίστευα ότι θα το είχες καταλάβει μέχρι τώρα… όπως δείχνει και η επιλογή του χαϊδευτικού «john» από πλευράς σου, εκτιμάμε αρκετά ο ένας τον άλλον… είναι και άνοιξη… mais, où sont les abeilles?.. <3**

    σοβαρά τώρα… είσαι υπερευαίσθητος… αν συνεχίζεις να νομίζεις ότι σε αδίκησα, σε παρακαλώ να με συγχωρέσεις…

    καλή σου μέρα…

    (ζητώ κι άλλη συγνώμη, που πέτυχα το «λ» αντί του τόνου στη λέξη «έχεις» στο προηγούμενο σχόλιό μου…)

    *μετά την «προσαγόρευση»…
    **ας ισχυροποιήσω και μια από τις πολλαπλές ακροβατικές ψευδαισθήσεις· γελοίες as usual… 🙂

  • Παν. Λουτράρης

    @(John) ραbobo: Η προσωπική απάντηση πάει μέχρι το τέλος της τέταρτης σειράς (η δεύτερη τελεία στο κείμενο, τέλος πάντων). Τα υπόλοιπα είναι για γενική χρήση (μπορεί να διαβάζει και κανένας άλλος γραφίστας ή γραφισταράς).

    Το παραπάνω κείμενο, περισσότερο το έγραψα για να ξεκαθαρίσω τη δική μου θέση (σε περίπτωση που δεν έχει γίνει απόλυτα αντιληπτή), παρά επειδή παρεξηγήθηκα (άρα δεν υπάρχει λόγος για να ζητάς συγνώμη).

    Καλό απόγευμα.

  • ραμboboτσαρης

    @ παν. λουτράρης:..
    θεωρώ ότι η «προσωπική» σου άποψη συνεχίζει για άλλη μια πρόταση· δηλαδή μέχρι την τρίτη τελεία… 😉

    η ανατροφή μου, απ’ την άλλη, με προτρέπει να ζητώ συγνώμη κάθε φορά, που συμπεραίνω ότι υπάρχει η πιθανότητα να έχω αδικήσει κάποιον· κι ας μην ισχύει… καλύτερα μια συγνώμη παραπάνω, παρά καθόλου… μια και δεν κοστίζει τίποτα…

    (η προηγούμενη παράγραφος μπαίνει στο κεφάλαιο «εξομολογήσεις… πότε είναι η κατάλληλη στιγμή;..»…)

    🙂

    κάνει καλό καιρό… πάω να μαζέψω λουλούδια στου φιλοπάππου…

  • ψευδώνυμος

    Eλπίζω ο Φακίνος να εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και να έστειλε ήδη στου Φιλοπάππου ερευνητές προς εντοπισμό και ταυτοποίηση του bobo…

    🙂

    @ bobo: φαντάζομαι, ο διπλός αστερίσκος σου, παραπάνω, δεν αναφέρεται στις μελισσούλες αλλά στο μικρότερο του τρία άθροισμα τελειών… ε;
    Α, και μια τρίτη συγνώμη, παρακαλώ, για το τρίτο “αν” που λείπει στη λεξούλα με τα άλλα δύο “αν” στο εν λόγω σχόλιο… [έχουμε πλάκα!]

    😉

  • ραμboboτσαρης

    @ ψευδώνυμος:..
    πιστεύω ότι θα μπορούσε να μ’ έβλεπε κι απ’ την ταράτσα της σωκράτους στην καλλιθέα… αφού ξέρει πώς μοιάζω…

    🙂

    το «μικρότερο του τρία» είναι emoticon, που απεικονίζει με διαφορετικό τρόπο μια ♥… ο διπλός αστερίσκος αναφέρεται στην αντίστοιχη υποσημείωση…

    δεν έχω καταλάβει τον λόγο, για τον οποίο με παρακαλείς να ζητήσω και τρίτη συγνώμη… ποια είναι η λεξούλα με τα άλλα δύο «αν» στο εν λόγω σχόλιο, η οποία χρειάζεται και τρίτο «αν»;..

    όμως, σου την παραχωρώ έτσι, αφού μου τη ζήτησες… έτοιμος;.. τρία, δύο, ένα, συγνώμη!.. στο μέλλον μπορείς να κατεβάσεις μια συγνώμη απ’ το ιστολόγιό μου ela-re-man-sorry-alitheia-tora στο μπλόγκσπότ…

    😉

    (πλάκα;!.. ναι, κι απ’ την πλάκα πέρασα… να μην επιδείξω το στεφάνι με τα λουλούδια, που έφτιαξα;..)

  • ψευδώνυμος

    @bobo: [η αρίθμηση με βάση τις παραγράφους σου]

    1. Άλλο το πώς μοιάζεις κι άλλο το ποιος είσαι…

    2. Yes, i know, αλλά βρήκα ευκαιρία να επαναφέρω το θέμα με τις τελείες, που μάλλον δεν το είχα εκθέσει σωστά στην κουβέντα για τα Μνημεία όπου το ξεκίνησα… anyway, ο χώρος δεν προσφέρεται για διανωνυμικές συζητήσεις…

    3.Γράφεις: “αναλάμβαν” ενώ, προφανέστατα, ήθελες να πεις “αναλάμβαναν”…

    4. Φτιάξτο πρώτα…

    5. Είναι γεγονός ότι τον τελευταίο καιρό, η αισθητική εδω μέσα σπανίζει. Μου είναι συχνά πολύ πιο ευχάριστο να σε διαβάζω, παρά να παρακολουθώ την ουσία του ιστότοπου. Και με αυτόματο τρόπο, σε πολλές από τις αναρτήσεις μού βγαίνει μόνο χιούμορ.

    …Και, πλάκα στην πλάκα, γιατί δύο τόνοι στο blogspot, ε; 🙂

    @designmag και λοιποί αναγνώστες: να με συγχωρείτε για τα άσχετα σχόλια, κι εδώ κι αλλού (και καλύτερα εδώ, σε άσχετη πισατζίδικη ανάρτηση) αλλά… ο bobo είναι πολύ πιο ντιζαϊνάτος από το σχεδιαστικό προϊόν που βρίσκω εδώ τον τελευταίο καιρό. Με εξαιρέσεις, σαφώς, όπως ο πύργος (ο γαλλικός, για να μην μπερδευόμαστε με το λευκό… ωραία δουλειά by the way!)…

  • ραμboboτσαρης

    @ ψευδώνυμος:..
    1. κορέκτ…

    2. ίσως και να μην ήμουν κι εγώ ξεκάθαρος… χου νόουζ;..

    3. χα!.. γι’ αυτήν τη συγνώμη θά ‘πρεπε να χρησιμοποιήσω κεφαλαίους χαρακτήρες… 😉

    4. μα, υπάρχει… φτιάχτηκε λίγο πριν ανέβει το προηγούμενο σχόλιό μου… ό,τι γράφω, πιστεύω ότι στέκει· με τη μία ή την άλλη έννοια…

    5. όλ’ αυτές οι αναρτήσεις περί «διαγωνισμών», ε;!.. το γεγονός ότι σου είναι συχνά πολύ πιο ευχάριστο να διαβάζεις τα σχόλια αυτής της περσόνας παρά να παρακολουθείς την ουσία του ιστοτόπου, δεν με χαροποιεί, πάντως…

    έβαλα δύο τόνους στο μπλόγκσπότ, διότι το προφέρω ισότονα… ένας γερμανοτραφής θά ‘λεγε «μπλόγκσποτ», ενώ ένας γαλλομαθής τείνει προς το «μπλογκσπότ»… μην αμελείς, όμως, και την εφαρμογή της ελληνικής μεταγραφής του όρου, η οποία φανερώνει μια αίσθηση μπαναλισμού στο συγκείμενο…



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 25-05-2017 [1]

Η αφίσα του 7ου Athens Open Air Film Festival από τον Βασίλη Μέξη

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 18-05-2017 [4]

Η αφίσα της νέας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 25-04-2017 [0]

Οι αφίσες του 13oυ ADAF από το designpark

Ο Χάρης Τσέβης δημιουργεί για την Save the Children

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 06-04-2017 [7]

Οι αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 30-03-2017 [3]

O Στέφανος Κολτσιδόπουλος σχεδιάζει για την ΕΥΔΑΠ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-03-2017 [0]

O Mαρίνος Κολοκοτσάς σχεδιάζει το Melima

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-03-2017 [7]

Ανανέωση για την “Γρηγόρης” από το Bob Studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).