Στο designweek του Πεκίνου η ελληνική δημιουργικότητα με το DESIGNLOBBY.ASIA

11-09-2012

 

To Μιλάνο είναι η τιμώμενη πόλη στο φετινό Design week του Πεκίνου, που θα πραγματοποιηθεί στο διάστημα 28/09 με 06/10. Στο πλαίσιο αυτό, η πλατφόρμα προώθησης και δικτύωσης Designlobby θα προβάλει και το έργο πέντε ιταλικών γραφείων βιομηχανικού σχεδιασμού, που βρίσκονται στο πορτφόλιο των συνεργαζόμενων εταιρειών, το έργο των οποίων έχει αναλάβει να προωθήσει στις αγορές της Ασίας, και όχι μόνο.

Πέραν του ιταλικού χρώματος στη συγκεκριμένη διοργάνωση όμως, το Designlobby είναι γνωστό για τη σύνδεσή του με τους Έλληνες δημιουργούς, στη διάδοση του έργου των οποίων έχει επικεντρώσει την προσοχή του από την αρχή της λειτουργίας του (στη Διεθνή Έκθεση της Καντόντας τον περασμένο Απρίλιο). Το ίδιο σαφώς πρόκειται να πράξει και κατά τη διάρκεια του Beijing Design Week, εκπροσωπόντας γνωστά ονόματα του σχεδιαστικού κλάδου της χώρας μας.

Με αυτή την αφορμή, το +Design “ανέκρινε” τον ιδρυτή και επιμελητή του Designlobby, Βασίλη Μπαρτζώκα:

Ποια γραφεία από την Ελλάδα βρίσκονται ήδη ανάμεσα στα ονόματα που εκπροσωπεί το Designlobby;
BM: Το πορτφόλιό των γραφείων που μας έχουν εμπιστευθεί περιλαμβάνει ένα εξαιρετικό σύνολο, αναγνωρισμένο με Ευρωπαϊκά & Παγκόσμια Βραβεία, Red Dot Design Awards, Dieline Packaging Design Awards, ED-Awards κλπ όπως οι Beetroot oι οποίοι βραβεύτηκαν ώς καλύτερο γραφείο Design πέρσι από τα Red Dot, οι Designers United οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την επικοινωνία του Volvo Ocean Race (της σημαντικότερης διοργάνωσης στον κόσμο της ιστιοπλοΐας), η Μοuse Graphics η οποία θεωρείται ώς ένα απο τα καλύτερα γραφεία στην Ευρώπη στον τομέα του σχεδιασμού συσκευασίας, η Busybuilding με αρκετά ΕΒΓΕ και χρυσά Ερμής στην συλλογή της, η πολυβραβευμένη Nomint υπεύθυνη για το video Google Art Project, η Κ2 Design, γνωστή για τη συνεργασία της με τα Φυσικά Προϊόντα Κορρέ, η Red Design Consultants, γνωστή για το λογότυπο των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας και για μία σειρά απο επιτυχημένα και βραβευμένα έργα, το αρχιτεκτονικό γραφείο Ζέππος-Γεωργιάδη υπεύθυνο για μερικές απο τις καλύτερες κατοικίες της Ελλάδας και design hotels όπως το πρόσφατο μέλος τους THE MET στην Θεσσαλονίκη, σημαντικοί καλιτέχνες και curators όπως η Άρτεμις Ποταμιάνου, η οποία πρόσφατα επιμελήθηκε την έκθεση του Damien Hirst στο Μουσείο Μπενάκη και άλλοι.

Πόσο γρήγορα έρχονται τα αποτελέσματα;
BM:
Το να ανοίξεις μία νέα αγορά χρειάζεται χρόνο, χρήμα, ενέργεια, προσήλωση, συνέχεια και συνέπεια. Δεν μπορεί να γίνει από την μία ημέρα στην άλλη. Το ζήτημα είναι να γίνει αυτό με όσο το δυνατό πιο αποτελεσματικό, στοχευμένο και σωστό τρόπο αλλά και με το μικρότερο δυνατό κόστος ή άν θέλετε την καλύτερη σχέση επένδυσης-αποτελέσματος. Στο Designlobby αυτό προσπαθούμε να δώσουμε στα μέλη μας. Υπάρχει πλήρης διαφάνεια ενώ οι υπηρεσίες μας κοστολογούνται με πολύ ελκυστικές και λογικές τιμές. Στόχος είναι  να χρηματοδοτούνται επαρκώς οι δράσεις και να τροφοδοτούνται οι όποιες ενέργειες κάνει το δίκτυο για λογαριασμό των μελών του, ενώ το κύριο κομμάτι της αμοιβής μας βγαίνει από την επίτευξη της συμφωνίας των μελών μας με τους πελάτες, δηλαδή από το απτό αποτέλεσμα. Πιστεύω ότι είναι μια δίκαιη και ειλικρινής πρόταση.  

Ποιά είναι ακριβώς η διαδικασία απο την στιγμή που κάποιος πελάτης θα ζητήσει μία συγκεκριμένη υπηρεσία ?
ΒΜ: Ανάλογα με το project, είτε προσεγγίζουμε εμείς τον πελάτη με συγκεκριμένο concept και συνεργασία είτε έρχεται αυτός σε επαφή μαζί μας και μας ζητά συνεργάτη για συγκεκριμένη ανάγκη του. Το designlobby, επιλέγει και προτείνει από δύο έως πέντε συνεργάτες, ανάλογα πάντα με την εξειδίκευση και τον τομέα καθώς και τα διαθέσιμα μέλη στην συγκεκριμένη ειδίκευση. Για τον πελάτη είναι σημαντικό να πάρει απο εμάς μία πρόταση ανθρώπων και υπηρεσιών που θα του ταιριάξουν και να νιώσει ότι έχει αυτός την τελική επιλογή. Επίσης είναι και θέμα χημείας. Σε καμία περίπτωση δεν βάζουμε τα μέλη μας σε μειοδοτικό διαγωνισμό μεταξύ τους. Ίσα ίσα, ενθαρρύνουμε τα μέλη να μιλάνε μεταξύ τους και να ανταλλάσσουν πληροφορίες και εμπειρίες όχι μόνο για την Ασία αλλά και για τις δραστηριότητές τους στην Ελλάδα.

Ποιους αφορά αυτό το μοντέλο συνεργασίας; Για παράδειγμα, είναι χρήσιμο για κάποιους που είναι καλυμμένοι από την εγχώρια αγορά;
BM: Είναι σημαντικό εφοσον μπορεί κάποιος να χτίσει γέφυρες επικοινωνίας, να προβάλει την δουλειά του και να δημιουργήσει συνεργασίες σε νέες αγορές με στοχευμένες δράσεις και ενέργειες  με λογικό κόστος να το κάνει. Η Ευρώπη βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση και η ποιότητα και η ποσότητα των έργων δεν θα είναι για πάντα εγγυημένα. Είναι λοιπόν καλό να γίνεται επιμερρισμός του ρίσκου και να διευρήνεται το πελατολόγιο ή τουλάχιστον να δουλεύεται η προοπτική διεύρυνσής του, πόσο μάλιστα σε αγορές που παρά την όποια ύφεση αναπτύσονται με ρυθμούς που αγγίζουν το 8,5% ετησίως. Είναι καλύτερα να είμαστε pro active παρά να πρέπει να βρούμε λύσεις όταν τα πράγματα έχουν αλλάξει και πρέπει εξ’ανάγκης να βρεθεί η όποια λύση. Το Designlobby κάνει new business development για λογαριασμό των γραφείων που το εμπιστεύονται με ένα πολύ ελκυστικό μοντέλο. Το ρίσκο είναι το ελάχιστο δυνατό για το γραφείο ενώ τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν απο την προσπάθεια αυτή, υπερπολλαπλάσια.

Πώς θα περιγράφατε με απλά λόγια αυτό που κάνει το Designlobby;
Είμαστε κάτι σαν “γραφείο γνωριμιών”, διπλωμάτες, manager και φύλακες-άγγελοι των designer. Προσπαθούμε να γεφυρώσουμε το χάσμα που υπάρχει μεταξύ του δημιουργού και των εταιρειών και να τους φέρουμε σε επαφή, να σκεφθούμε ιδέες για προϊόντα, υπηρεσίες και δράσεις που θα θα ανταποκριθούν στις ανάγκες τους και θα αποφέρουν οφέλη και στις δύο πλευρές. Κοιτάμε συνεχώς την αγορά για νέες ευκαιρίες και αφήνουμε τους designer να κάνουν αυτό που ξέρουν να κάνουν καλά, να σχεδιάζουν, να επιμελούνται και να δημιουργούν, ενώ εμείς ασχολούμαστε με όλο το υπόλοιπο επιχειρηματικό κομμάτι, την διαχείριση και την δημιουργία νέων επαφών, το marketing και τις δημόσιες σχέσεις, την συμβουλευτική μας απέναντι σε προϊόντα και ιδέες τους για την καλύτερη δυνατή υλοποίησή τους, την επικοινωνία και την εύρεση πελατών. Κάνουμε ό,τι και οι  manager του Hollywood για τους μεγάλους σταρ με την διαφορά ότι εμείς το κάνουμε για τους designer και την δημιουργική κοινότητα. Πιστεύουμε ότι το design και η αισθητική μπορεί να δώσει υψηλές αποδόσεις και να αποτελέσει ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο υψηλής προστιθέμενης αξίας για τις εταιρίες.

Ποιο είναι το επόμενο βήμα στο πρόγραμμά σας;
Mετά την εβδομάδα Design στο Πεκίνο το DESIGNLOBBY.ASIA προγραμματίζει να συμμετέχει στην εβδομάδα Design στο Guanghzou το Δεκέμβριο καθώς και σε άλλες επιλεγμένες δράσεις. Άν και είναι ακόμα στο ξεκίνημα έχουν ήδη κλείσει οι πρώτες συμφωνίες.
Ετοιμάζουμε μία ενιαία πλατφόρμα και μια νέα ιστοσελίδα σε συνεργασία με στρατηγικό συνεργάτη με έδρα την Κίνα η οποία θα είναι σύντομα online καθώς και δύο καταλόγους οι οποίοι θα παρουσιαστούν σε κρατικούς και θεσιμούς φορείς με στόχο την σύναψη συμφωνιών για τα μέλη μας. Ήδη μας έχει ζητηθεί από τον Δήμαρχο του Guanghzou συνάντηση για την πρόταση ιδεών και συνεργατών για ένα μεγάλο έργο ενός mall 110,000m² περίπου και έχουμε ζητήσει την συνδρομή της Ελληνικής Πρεσβείας και του πρόξενου του Guanghzou. Επίσης έχουμε αντιπρόσωπο στην Shanghai και δουλεύουμε συνεχώς στον χτίσιμο δικτύων και συνεργασιών για την καλύτερη αξιοποίησή τους απο τα μέλη μας.

H δράση designlobby.asia έχει την αιγίδα της ένωσης γραφιστών Ελλάδος και του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής καθώς και την υποστήριξη της Ελληνικής Πρεσβείας στο Πεκίνο



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 15-09-2017 [7]

Ενέργεια κατά της κατάργησης του τμήματος Γραφιστικής στο Τ.Ε.Ι. Αθηνών

ΆΡΘΡΑ 11-05-2017 [1]

Καλλιόπη Αποστολίδου: Το να μένεις στάσιμος σκοτώνει το πνεύμα και τη φαντασία

ΆΡΘΡΑ 05-05-2017 [1]

Μ. Μπότης: To ελληνικό design δεν είναι απλά καλό

ΆΡΘΡΑ 13-04-2017 [0]

Απολογισμός για το τρίτο Graphic Stories Cyprus

ΆΡΘΡΑ 23-01-2017 [0]

Εθνική Βιβλιοθήκη: 6 γρίφοι για δυνατούς λύτες

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).