Έντονα “γραφιστικό” το νέο σήμα του Final Four του Βερολίνου

04-12-2015

Έχει γίνει παράδοση πλέον τα τελευταία χρόνια, το λογότυπο του εκάστοτε Final Four της Ευρωλίγκας του μπάσκετ, να το σχεδιάζει ελληνικό γραφείο. Τη σκυτάλη παίρνει φέτος το νέο γραφείο Semiotik, και μάλιστα με ένα σήμα που διαθέτει πολύ έντονα “σχεδιαστικό χαρακτήρα”, αφού έχει ευθύτατες αναφορές σε μια από τις πλέον επιδραστικές σχολές σχεδιασμού του περασμένου αιώνα, που ναι μεν έδρασε στη Γερμανία, αλλά το στίγμα της είναι αισθητό ακόμα και στις μέρες μας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το νέο σήμα, εμπνευσμένο από το Bauhaus, φέρει τα βασικά χαρακτηριστικά του κινήματος, όπως η απλότητα και η λειτουργικότητα, με ιδιαίτερη έμφαση στις γεωμετρικές φόρμες και στο χρώμα, απορρίπτοντας κάθε περιττό διακοσμητικό στοιχείο. Άμεσες είναι οι αναφορές και στις γεωμετρικές φόρμες και συνθέσεις των έργων των Joost Schmidt (1893-1948) και Herbert Bayer (1900-1985), και ιδιαίτερα στα σχέδια του δεύτερου για την γραμματοσειρά, Universal Alphabet και το πρωτόγραμμα “b”.

Παράλληλα έχοντας ως κεντρικό θέμα την μπάλα αλλά και την κάτοψη του γηπέδου μπάσκετ, δημιουργήθηκε ένα ισχυρό σήμα, απεικονίζοντας τόσο το ίδιο το άθλημα, όσο και το Βερολίνο.

Όπως αναφέρει και η Euroleague Basketball στην επίσημη παρουσίαση της, «ο λογότυπος συγχωνεύει την ψυχή του μπάσκετ και την πόλη του Βερολίνου, συνδυάζοντας τα σε απόλυτη αρμονία με το ύφος του κινήματος του Bauhaus, το οποίο υπήρξε πρωτοπόρο θέτοντας τους βασικούς κανόνες και τα μοτίβα του σύγχρονου σχεδιασμού».

Αθλητισμός και design λοιπόν, σε ιδανική συνύπαρξη με τη σφραγίδα της Semiotik.

FF2016-Emblem-Negative+Typography FF2016-Emblem-Positive+Typography FF2016-Emblem-Negative FF2016-Emblem-Positive

15 Responses

  • Μίλτος Βασιλακάκης

    Καλό το bauhaus, αλλά έχω έναν έντονο προβληματισμό. Είμαι ο μόνος που βλέπει εναν στόχο όπλου στο σήμα τουλάχιστον όπως το ειδα μικρό από το κινητο? Ειδικά αυτην την εποχη με την τυφλη βία και την έξαρση της τρομοκρατίας, εναν τέτοιο μαζικής απήχησης σήμα για ενα τετοιο αθλητικό γεγονός το βρίσκω λίγο άστοχο. Με καλοπροαίρετη διάθεση το σχόλιο.

  • Buzzer Beater

    +1 Μίλτος.

  • ⚑ Πετάει ο γάιδαρος; Πετάει. ⚑

    1. Joost Schmidt; Herbert Bayer; Πρωτόγραμμα «b»; Bauhaus;
    Από πού κι ως πού, ρε παίδες;

    2. «Παράλληλα έχοντας ως κεντρικό θέμα την μπάλα αλλά και την κάτοψη του γηπέδου μπάσκετ, δημιουργήθηκε ένα ισχυρό σήμα, απεικονίζοντας τόσο το ίδιο το άθλημα, όσο και το Βερολίνο.»
    Ναι, το Βερολίνο, την πόλη του μπάσκετ.

    3. «Τη σκυτάλη παίρνει φέτος το νέο γραφείο Semiotik…»
    Από ποιον; Από τον εαυτό του;

    4. Στα μαγειρεία ισχύει ο κανόνας ότι όσο περισσότερο μπαγιάτικο είναι το κρέας, τόσο περισσότερη σάλτσα βάζουν. Εδώ;

    5. Μίλτο, συγχαρητήρια, το σήμα φτιάχτηκε μόνο και μόνο για να το κοιτάς εσύ από το Nokia 3310 της γιαγιάς σου. Να είσαι σίγουρος ότι δεν θα χρησιμοποιηθεί σε κανένα άλλο μέγεθος. Όλοι θα ζούμε μέσα στον τρόμο, δεν θα ξαναπάμε σε συναυλίες, σε εστιατόρια, σε γήπεδα.
    Τυφλή βλακεία παντού; Λούσου με Ultrex και θα δεις.

  • MarkG

    Αυτο με την ανωνυμη “κριτικη” σε επωνυμες δουλειες, τι ομορφη φαση…

  • Alex H.

    +1 MarkG

  • Herbert B.

    +1 Alex H.

  • MarkG

    Αγαπητε κ. Γαϊδαρε, μαλλον δεν προσεξες οτι το nikcname μου εχει συνδεσμο στο site μου, με το domain να ειναι το επωνυμο μου.

    Αλλα εδω δεν προσεξες αλλα βασικα για το αρθρο…

  • ⬆ Ο γάιδαρος από πάνω ⬆

    Κάνεις εσωτερικούς διαλόγους με τον εαυτό σου ή πως κατέληkcες στο προηγούμενο σχόλιο;

  • Γεράσιμος Ιωάννου

    Συγγνώμη ρε designmag. Tι εντονα σχεδιαστικό? Δύο κλισε συμβολα αυτούσια χρησιμοποιημενα το ενα πανω στο αλλο χωρις καμια συνδεσμολογια ως προς την φορμα. Αυτο ειναι bauhaus? Παιδια το εχουμε χασει μήπως? Καλες η μινμαλιές αλλα design για το design? Μετα το φοβερό λόγκο της Μαδρίτης εμενα πιο πολύ για ξεπέτα μου κάνει

  • Γιάννης A.

    Γεράσιμε δεν ξερω αν ειναι ξεπέτα ή όχι, και προσωπικα δεν μου κανει εντύπωση το φετινό λόγκο. Μαλλον σου διαφεύγει ότι το λογκο της Μαδρίτης που λες σχεδιάστηκε απο τους Designers United και προφανώς απο τον Δ. Παπάζογλου ο οποίος δουλεύει μονος του πλέον. Για να καταλάβεις τι εννοω ρίξε μια ματιά στην πρόταση του.

    http://www.dimitrispapazoglou.com/#/turkish-airlines-euroleague-final-four-2016-berlin/

    Πολλά level επάνω απο αυτο που τελικά επιλέχτηκε!

  • benson

    Χμμ…

    Γιάννη Α., δεν είμαι σίγουρος αν είναι πολλά leveλ επάνω από αυτό που επιλέχθηκε, είναι σίγουρα και αυτό μια καταπληκτική δουλειά, έξω από τα συνηθισμένα.

    Το ωραίο είναι πως εδώ βλέπουμε δύο αντιλήψεις για τον ίδιο πελάτη και με το ίδιο concept, αλλά δύο τελείως διαφορετικά αποτελέσματα. Και προσωπικά, αν ήμουν ο πελάτης θα είχα τεράστιο πρόβλημα στο να αποφασίσω.

    Η μια δισδιάστατη, πιο “κλασσικό” bauhaus print, και ένα b που παεαπέμπει ακόμα και στο ίδιο το “b”auhaus αλλά και στο άθλημα “b”asketball. Η άλλη, τρισδιάστατη και πιο σύνθετη αλλά και πιο αφαιρετική στους συμβολισμούς, δανείζεται κατ’εμέ καλύτερα την κληρονομιά του bauhaus ως κουλτούρα και όχι ως απεικόνιση. Η δε εφαρμογή στην επικοινωνία, όσο και αν είναι ανεφάρμοστη καθώς το target είναι πολύ διαφορετικό (μιλάμε για μπασκετικό κοινό, όχι intelectuals) είναι απλά πανέμορφη.

    Καταλήγοντας, πιστεύω πως η δουλειά του Παπάζογλου είναι πιο ενδιαφέρουσα δημιουργικά και πιο προτότυπη, ωστόσο ξεφέυγει πολύ από το ζητούμενο και γιαυτό νομίζω πως δεν επελέγη. Η πρόταση της Semiotik είναι πολύ ιδιαίτερη αλλά και άμεσα μπασκετική, καθώς το “φωνάζει” και γιαυτό και επελέγη.

    Είναι και οι δύο εξαιρετικές δουλειές, από έλληνες για ένα τεράστιο αθλητικό γεγονός. Μπράβο τους!.

    Κλείνοντας, δεν γνωρίζω κανέναν σας προσωπικά και δεν έχω διάθεση για αντιπαραθέσεις δίχως νόημα, αλλά διακρίνω πως πολύ το ψάχνετε παιδιά με τους κρυφούς συμβολισμούς και την παραψυχολογία, όπως επίσης βλέπω και μια διάθεση κριτικής για την κριτική απέναντι σε γραφεία και δημιουργούς που το μόνο που κάνουν είναι κάλη δουλειά και κυρίως βοηθούν όλους εσάς να νιώθετε πως ζείτε σε μια χώρα που ενώ όλα καταρρέουν το ελληνικό ντιζάιν- η δουλειά σας – ανεβαίνει επίπεδο χρόνο με τον χρόνο. Και ναι, υπτάμενε γαϊδαρε, μακάρι οι Semiotik να πάιρνουν τη δουλειά κάθε χρόνο και να μας κάνουν υπερήφανους γραφίστες μέχρι να έρθει και η σειρά σου.

  • Nick

    @benson

    σου βγαζω το καπέλο!

  • Myopic glasses

    Το Bauhaus έχει την ίδια σημασία για το Βερολίνο, που έχει π.χ. το Σουλεϊμανιγιέ Τζαμί στο Ιστανμπούλ για τη Σα?ονίκη. Ή αλλιώς, πάρε μαίανδρο, σουβλάκι και Ζορμπά, κι έχεις brand “Greece”.

    Το design ως συνήθως ανεπίληπτο.

    @Nick
    Μακάρι να είχες μείνει μόνο στο καπέλο…

  • benson

    Το bauhaus για το Βερολίνο έχει την ίδια σημασία με τον Ζορμπά και το σουβλάκι στην Ελλάδα. Οκ.

    (ε, όχι ρε φίλε)

    Κριτική ως συνήθως ανεπίληπτη.

    Ή αλλιώς, βγάλτε ένα καπέλο στο παιδί.

  • marianna p.

    θυμιζει κ ορθια σφυριχτρα.
    δε με χαλαει.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-02-2018 [0]

Ο Mike Rafail ανανεώνει την οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 31-01-2018 [0]

Σχεδιασμός συσκευσιών και χαρακτήρων από την The comeback studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 30-01-2018 [1]

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο δια χειρός Yell

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-01-2018 [2]

Νέα οπτική ταυτότητα για την Rockvision από το Designclub

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 19-01-2018 [0]

Η ΜΝΡ σχεδιάζει το νέο λογότυπο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-01-2018 [0]

Ο Neville Brody δημιουργεί για την Coca-cola

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 20-12-2017 [0]

Τα σήματα των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2022

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 18-12-2017 [0]

Ένα ημερολόγιο για την καταπολέμηση του στίγματος στην ψυχική Υγεία

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 14-12-2017 [2]

Οι τίτλοι του Netflix εξελληνίζονται

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 04-12-2017 [0]

Χαρτοβασίλειον και Bob Studio συνεργάζονται για ένα ακόμα ημερολόγιο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).