Oι καλύτεροι λογότυποι της ιστορίας

26-08-2011

Τι κοινό θα μπορούσαν να έχουν ο πετρελαϊκός κολοσσός ΒΡ με το πολωνικό Συνδικάτο Αλληλεγγύης; Το περιοδικό Playboy με τον Ερυθρό Σταυρό; Ή ακόμη περισσότερο ο οίκος Yves Saint Laurent με το θεσσαλονικιώτικο ξενοδοχείο Olympia;
Η απάντηση είναι ότι όλα διαθέτουν λογότυπους, που το γνωστό περιοδικό Creative Review περιλαμβάνει στη λίστα με τους καλύτερους της ιστορίας!
Πριν από λίγο καιρό, τι ιστορικό βρετανικό έντυπο αφιέρωσε ένα τεύχος του στην τέχνη της λογοτύπησης. Ανάμεσα σε άλλα άρθρα, υπήρχε κι ένα όπου διάφοροι γνωστοί σχεδιαστές, αλλά και κριτικοί design πρότειναν ο καθένας τους πέντε λογοτύπους που θεωρούσε ως υποδειγματικά σχεδιασμένους, ή σημαντικούς για την ιστορία της γραφιστικής. Ανάμεσα σε αυτούς που προσκλήθηκαν να κάνουν τις επιλογές και να τις αιτιολογήσουν, ήταν ονόματα όπως του Michael Wolff, του Philippe Apeloig, αλλά και του David Airey από το LogoDesignLove.
Φυσικά, η λίστα που προκύπτει είναι πολυποίκιλη και περιλαμβάνει τα πάντα, από πολύ γνωστά brands με τα οποία μοιραζόμαστε την καθημερινότητά μας (όπως η Kellogs ή η BP) μέχρι εταιρείες και προϊόντα που δεν έχουμε ξανακούσει. Από δουλειές θρυλικών σχεδιαστών και γραφείων (όπως ο Herb Lubalin, o Alan Fletcher και η Wolff Olins), μέχρι έργα ανωνύμων (π.χ. το σήμα της Pirelli ή ο ΙΧΘΥΣ των Χριστιανών). Και από καταναλωτικά αγαθά όπως αυτά του Yves Saint Laurent, μέχρι ιδεολογικά σύμβολα (όπως της Διεθνούς Αμνηστίας ή της WWF).
Και κάπου εκεί, βρίσκει τροφή η εθνική μας υπερηφάνεια, όταν ανάμεσα στις πέντε επιλογές του Michael Evamy (συγγραφέα του βιβλίου Logo των εκδόσεων Laurence King), υπάρχει κι ένα ελληνικό έργο: πρόκειται για το λογότυπο του Hotel Olympia, Thessaloniki των Designers United.
O Michael Evamy σημειώνει:«Το λατρεύω. Δεν είναι απλά τα αρχικά ενός ξενοδοχείου στη Θεσσαλονίκη, αλλά επίσης μια αναφορά στην υδάτινη ιστορία του κτιρίου που κάποτε ήταν τούρκικο χαμάμ (H2Ο) και, κατά έναν ευφυέστατο τρόπο η εικόνα ενός παλιού τύπου κλειδιού. Είναι απίστευτα συμπυκνωμένο και απλό, που επιβραβεύει την επαναλαμβανόμενη παρατήρησή του ― κι αυτό είναι μια σημαντική φιλοδοξία για οποιοδήποτε λογότυπο.

Περισσότερα για το συγκεκριμένο άρθρο του Creative Review ―και πολλούς ιστορικούς λογοτύπους― θα βρείτε εδώ



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΙΑΦΟΡΑ 27-01-2017 [0]

Συνδρομές μελών της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας για το 2017

ΔΙΑΦΟΡΑ 25-10-2016 [0]

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Toolkit Designers Meeting 2016

ΔΙΑΦΟΡΑ 12-10-2016 [0]

Ανοιχτή πρόσκληση για συμμετοχή στην έκθεση της Στέγης “Tomorrows”

ΔΙΑΦΟΡΑ 10-10-2016 [0]

Σε διαβούλευση ο φάκελος των ανοικτών διαγωνισμών από την Ένωση Γραφιστών

ΔΙΑΦΟΡΑ 20-07-2016 [0]

Post-nostalgia: το Design συναντά την ουτοπία

ΔΙΑΦΟΡΑ 18-04-2016 [14]

Ψηφίστε το καλύτερο ΕΒΓΕ της φετινής τελετής

ΔΙΑΦΟΡΑ 06-04-2016 [1]

Θυμάστε το λογότυπο που δεν τόλμησε η ΗΡ να εγκρίνει;

ΔΙΑΦΟΡΑ 28-03-2016 [0]

Πρωτοβουλία διαμαρτυρίας εναντίον εκπαιδευτικού οργανισμού

ΔΙΑΦΟΡΑ 26-01-2016 [0]

100 χρόνια Bauhaus, η επέτειος ενός κινήματος που άλλαξε τον κόσμο.

ΔΙΑΦΟΡΑ 04-01-2016 [0]

H γραφιστική στο φετινό Αthens Voice Choice



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).