Μια ιστορία branding… Made in Britain

09-01-2014
Κι ενώ στην Ελλάδα, το κράτος μοχθεί να δημιουργήσει το ενιαίο σήμα για τα ελληνικά προϊόντα (δείτε ενδεικτικά εδώ), τα πράγματα στη Γηραιά Αλβιώνα είναι πολύ διαφορετικά. Ο σύνδεσμος καταναλωτών Which? διεξήγαγε μια έρευνα, στην οποία το 84% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι ένας λογότυπος που θα πιστοποιούσε ότι ένα προϊόν έχει παραχθεί στη Βρετανία, θα τους βοηθούσε να αναγνωρίσουν και να κάνουν καλύτερα τις αγορές τους. Τον Απρίλιο του 2011 η εταιρεία Stoves, ένας παραγωγός συσκευών κουζίνας, πήρε την πρωτοβουλία να διοργανώσει ένα φοιτητικό διαγωνισμό, για τη δημιουργία ακριβώς ενός τέτοιου λογοτύπου. Μάλιστα στο διαγωνισμό αυτό, εξασφάλισε την υποστήριξη του οργανισμού Buy British. Η νικήτρια του διαγωνισμού Cynthia Lee κέρδισε £200 (περίπου €250) και μια τηλεόραση LCD.
Αριστερά το σχέδιο της Cynthia, δεξιά η διορθωμένη του έκδοση, όπως αρχικά εφαρμόσθηκε

Αριστερά το σχέδιο της Cynthia, δεξιά η διορθωμένη του έκδοση, όπως αρχικά εφαρμόσθηκε

Στην προσπάθεια της Stoves να εντάξει στο παιχνίδι κι άλλους παραγωγούς, και να προωθήσει τη χρήση του λογοτύπου, κατάφερε να συγκεντρώσει μέσα σε ένα χρόνο 600 Βρετανούς παραγωγούς που ήθελαν να ταυτοποιούνται με τον εν λόγω λογότυπο. Και κάπως έτσι, τα πράγματα εκ των εξελίξεων σοβάρεψαν... Με τη βοήθεια προσώπων και οργανισμών που έχουν σαν αντικείμενό τους την προβολή των βρετανικών προϊόντων, δημιουργήθηκε μία επιτροπή, που σαν έργο της έχει τόσο την προβολή της προσπάθειας, όσο και την πιστοποίηση των ενδιαφερομένων. Όταν δε, προσκλήθηκε η σχεδιάστρια Kate Hills, ιδρύτρια του οργανισμού Make it British, έθεσε τον όρο να ανασχεδιαστεί από επαγγελματίες ο λογότυπος. Το έργο ανέλαβε το πολυβραβευμένο γραφείο the Partners, το οποίο βασίστηκε σε τμήμα της βρετανικής σημαίας, του γνωστού Union Jack, ώστε  να παραδώσει ένα λογότυπο, ο οποίος διακρίνεται για την ευθύτητα και την ευελιξία του. Μπορεί να γυρίσει προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, να λειτουργήσει ως τόξο, να τοποθετηθεί σε οποιαδήποτε θέση και πάνω σε οποιοδήποτε υλικό. Ο λογότυπος είναι "ανοιχτός", ακόμα και σε διαφορετικές χρωματικές παλέτες(!). «Θέλαμε να αποφύγουμε την επιβολή συγκεκριμένων χρωμάτων» λέει ο Kevin Lan, design director της the Partners, «έτσι ώστε να μπορεί να συνδυαστεί με το λογότυπο και τις χρωματικές παλέτες οποιασδήποτε βρετανικής εταιρείας...». Σημειώστε ότι φροντίδα έχει δοθεί και στην επιλογή της γραμματοσειράς, (FS Emeric) η οποία είναι κι αυτή 100% βρετανική.
madeingb_0

Ο νέος λογότυπος (οριζόντια εφαρμογή)

made-in-britain-logo-07

Ο νέος λογότυπος (κάθετη εφαρμογή)

Η επιτροπή Made in Britain έχει μετεξελιχθεί σε Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό, που επιβλέπει την εφαρμογή του νέου λογοτύπου. Ανάλογα με τον κύκλο εργασιών κάθε παραγωγού, το ετήσιο κόστος/συνδρομή χρήσης του λογοτύπου ξεκινά από τις £100 (σχεδόν €120 για εταιρείες με τζίρο έως 1,2 εκατομμύρια ευρώ) και φθάνει μέχρι τις £1.500 (σχεδόν €1.800 για εταιρείες με τζίρο πάνω των 40 εκατομμυρίων ευρώ). Χωρίς την παραμικρή κρατική παρέμβαση ή χρηματοδότηση, ένα πραγματικό κίνημα έχει γεννηθεί από κάτω προς τα πάνω. Εν τω μεταξύ, στην Ελλάδα αναμένουμε ακόμα το αποτέλεσμα των ζυμώσεων της αντίστοιχης (κρατικής αυτή τη φορά) επιτροπής, η οποία συνεδρίασε για πρώτη φορά την Παρασκευή 15 Ιουνίου 2012...
made-in-britain-logo-08

Εφαρμογές σε διαφορετικά υλικά και χρώματα

mibshop_0

Σήμανση χώρου σε τμήμα καταστήματος με βρετανικά προϊόντα

mibclotheslabel_0

Ετικέτα ρουχισμού

2 Responses

  • archi.tect.gr

    Δεν υποτίθεται πως ο διαγωνισμός έχει ξεκινήσει με προθεσμία τον περασμένο Σεπτέμβρη; (βλ. http://www.designmag.gr/madeingreece2/8222 )

    Ακόμα συνεδριάζουν από τότε, στο ποιον θα το αναθέσουν μήπως;

  • Πάνος Κουτσοδημητρόπουλος

    Καλησπέρα, designmag! Έχετε επικοινωνήσει με τη Γενική Γραματεία Εμπορίου (ΓΓΕ) για το θέμα;

    Όσο αφορά το σήμα ‘MADE IN BRITAIN’, προσωπικά, το θεωρώ ευφυέστατο. Έχει μεγάλη ευελιξία.

    Τώρα, σε τι σήμα θα καταλήξουμε εμείς, σε μια χώρα που χρησιμοποιεί δύο σημαίες, ειλικρικά, περιμένω να δω το αποτέλεσμα με ενδιαφέρον.
    Με την ευκαιρία: Απ’ ότι διάβασα στην απόφαση σύστασης της επιτροπής ελληνικού σήματος, κανένα μέλος (όσο καλύτερα μπορώ να αντιληφθώ) δεν σχετίζεται με το Design. Οι περισσότεροι είναι υπάλληλοι-στελέχη στη ΓΓΕ, γεωπόνοι, πολιτικός μηχανικός κ.α. μάλλον άσχετες ειδικότητες.

    Τέλος, designmag, η προτροπή στο τέλος του post σας είναι μάλλον ξεκάθαρη… Θα βοηθήσω λίγο ορίζοντας το:
    Μήπως πρέπει να συσταθεί και στο Ellada μια επιτροπή-κίνημα τύπου “Make it British”, με ανάλογο σκοπό;



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016

ΆΡΘΡΑ 11-02-2016 [1]

Πώς το Εθνικό Μουσείο της Νορβηγίας αναζητά νέα οπτική ταυτότητα

ΆΡΘΡΑ 03-02-2016 [0]

Τι κρύβεται πίσω από τη νέα εικόνα της Budweiser;

ΆΡΘΡΑ 07-01-2016 [0]

Τα σημαντικότερα θέματα του 2015 (Γ’ μέρος)

ΆΡΘΡΑ 03-01-2016 [0]

Τα σημαντικότερα θέματα του 2015 (Β’ μέρος)

ΆΡΘΡΑ 02-01-2016 [0]

Τα σημαντικότερα θέματα του 2015 (Α’ μέρος)



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).