Ενενήντα χρόνια, ένας λογότυπος για τη BRAUN

20-12-2011

Η εταιρεία Braun, γιορτάζει φέτος τα 90 χρόνια λειτουργίας της. Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 1921 από το μηχανικό Max Braun στην Φρανκφούρτη της Γερμανίας, έχει καταστεί σημείο αναφοράς για τους σχεδιαστές σε ολόκληρο τον κόσμο, και κυρίως για τους βιομηχανικούς σχεδιαστές, χάρη προτίστως στο έργο του θρυλικού Dieter Rams, ο οποίος από τη δεκαετία του 60 και μετά όχι απλώς σχεδίασε, αλλά ενέπνευσε ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων (ανάμεσά τους και ο Jonathan Ive της Αpple) και διευκόλυνε την καθημερινή ζωή ενός ακόμα μεγαλύτερου αριθμού.
Δίπλα όμως στην αδιαμφισβήτητη αξία των προϊόντων αυτών καθεαυτών της Braun, δε θα πρέπει να παραβλέψουμε και τη γραφιστική της πλευρά. Και πιο συγκεκριμένα, το λογότυπό της. Πρόκειται για μια σπάνια περίπτωση, όπου το εμπορικό σήμα μιας τέτοιας εταιρείας, έχει δεχτεί τόσο λίγες αλλαγές μέσα σε ένα τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.
Η αρχή έγινε το 1934, όταν ο Will Münch δημιούργησε το ακόμα και σήμερα αναγνωρίσιμο λογότυπο, με τα κεφαλαία γράμματα, το υψηλότερο από τα υπόλοιπα “Α” στη μέση, και το “Ν” που αποτελεί το αντίστροφο “U”. Η διαφορά ήταν ότι στην πρώτη του απεικόνιση είχε “όγκο” και “σκιά”. Αυτό άλλαξε από τον ίδιο πέντε χρόνια αργότερα.

1934

1939

To 1952, ο πολύ σημαντικός γραφίστας Wolfgang Schmittel, ενώ ήταν ακόμα στο ξεκίνημα της καριέρας του, πέρασε από την Braun ως freelancer. Mια από τις πρώτες του μέριμνες ήταν να δώσει μια πιο εξορθολογισμένη, γεωμετρική πνοή στο λογότυπο της εταιρείας.

1952

Σήμερα

 

Από τη δεκαετία του 1950 μέχρι σήμερα ελάχιστες μικροδιορθώσεις (;), ορατές μόνο στο μάτι του έμπειρου γραφίστα έχουν γίνει, κι αυτές κυρίως λόγω των εφαρμογών στα ηλεκτρονικά μέσα.

Ο επετειακός λογότυπος των 90 χρόνων της Braun

Έχουμε λοιπόν, ένα από τα πιο συνεπή και σταθερά brand στην ιστορία του είδους.
Κλείνοντας, δε θα μπορούσαμε παρά να συμπεριλάβουμε κι ένα από τα πιο αγαπημένα μας έργα του Dieter Rams. Ο λόγος; Ότι μπορείτε να δείτε το λογότυπο όπως εφαρμοζόταν στη δεκαετία του 1950…

Πικ-απ PC3SV, 1959, Dieter Rams

2 Responses

  • kostis

    Είχα πάντα την απορία αν συμβολίζει κάτι συγκεκριμένο αυτό το σήμα. Αν κρύβει κάποιο σχήμα ή αντικείμενο.

  • Ioannis Zonitsas

    Παλιές καλες εποχές,

    Κρίμα που σήμερα το μόνο που μένει στο μυαλο του καταναλωτή είναι το λογότυπο της Oral-B, το ξυρισμένο πρόσωπο του Mourinho και τα μηχανήματα Silk-épil…

    Δεν καταλαβαίνω γιατί σήμερα όλοι ασχολούνται με το Industrial-Design της Braun, αφού μετα την συγχώνευση της εταιρείας στην Gilette το 67 και την μετέπειτα εξαγορά της τελευταίας απο την Procter+Gamble το 2005 η Braun έπαψε να είναι landmark απλότητας ή αφαιρετισμού στο βιομηχανικό σχεδιασμό.

    Η προσπάθεια της Braun να επαναφέρει τάσεις του αρχέγονου της corporate look μέσω ξυπνητηρίων και ρολογιών χειρός ήταν απεγωνσμένη και ηδη χαμένη…



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 11-05-2017 [0]

Καλλιόπη Αποστολίδου: Το να μένεις στάσιμος σκοτώνει το πνεύμα και τη φαντασία

ΆΡΘΡΑ 05-05-2017 [0]

Μ. Μπότης: To ελληνικό design δεν είναι απλά καλό

ΆΡΘΡΑ 13-04-2017 [0]

Απολογισμός για το τρίτο Graphic Stories Cyprus

ΆΡΘΡΑ 23-01-2017 [0]

Εθνική Βιβλιοθήκη: 6 γρίφοι για δυνατούς λύτες

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016

ΆΡΘΡΑ 11-02-2016 [1]

Πώς το Εθνικό Μουσείο της Νορβηγίας αναζητά νέα οπτική ταυτότητα



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).