Ένα οπτικό σχόλιο για το social design

25-07-2011

To τι ακριβώς είναι social design και τι δεν είναι, πού φτάνει η ανάγκη για έκφραση συναισθημάτων για θέματα επικαιρότητας ενός σχεδιαστή και που ξεκινά η επιθυμία για αυτοπροβολή, είναι ένα θέμα που μας έχει συχνά απασχολήσει, και κατά τα φαινόμενα θα συνεχίσει να μας απασχολεί για καιρό ακόμα.
Αυτή τη φορά, φιλοξενούμε τα σχόλια του συνεργάτη αυτής της ιστοσελίδας, tind ο οποίος επιλέγει να καυτηριάσει τη στάση ορισμένων πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Για το λόγο αυτό σχεδιάζει μια σειρά από έξι οπτικά σχόλια που αφορούν σε θέματα της πρόσφατης επικαιρότητας.
Θα τα βρείτε εδώ

7 Responses

  • Silvia Sfligiotti

    we should borrow your debate here in Italy, apparently many of us think that a tragedy or disaster is a good opportunity for making a poster… and that a poster can “change” or “save” the world…

  • Dennis Spearman

    θα πρότεινα να μας μιλήσει η ΕΓΕ για social design – είναι σίγουρα πιο ειδική_

  • Δημήτρης Κανελλόπουλος

    Θέλω να πιστεύω πως τις περισσότερες φορρές τα “poster” ή μάλλον μυνήματα που τρέχουν σε τοίχους blogs και sites, είναι απλά oi θέσει/άποψεις των σχεδιαστών για ένα θέμα. Υπάρχουν πολλές θέσεις/απόψεις/ματίες για ένα θέμα και μιάς και είμαστε καλύτερη στην εικόνα, εκφραζόμαστε και έτσι. Τώρα το πόσο αξία έχουν, εαν είναι αυτοπροβολή ή όχι, είναι τα μεγάλα ερωτήματα. Γιατί συμβαίνει, πόσο αισθητική και σημειολογική αξία έχουν; Ίσως δεν χωράει και κριτικής, πως μπορείς άραγε να κρίνεις προσωπικές θέσεις και μικρές ή μεγάλες ιδέες;

    Μυνήματα φτιαγμένα με εργαλέια της καθημερινής μας δουλείας, την τυπογραφία, την φωτογραφία, την εικονογράφηση, το χρώμα, την σύνθεση, που για πολλούς (εγώ είμαι ένας από αυτόυς) είναι η ευκαιρία και η ανάγκη για γρήγορη έκφραση και πειραματισμό.

  • Παναγιώτης Μεταλληνός

    Πολύ εύστοχη προσέγγιση!

  • Μανώλης Αγγελάκης / tind

    Είναι ό,τι πιο υγιές να εκφράζεται κανείς και να παίρνει θέση απέναντι στα γεγονότα. Ο καθένας κάνει αυτό που θεωρεί, με όποιο τρόπο μπορεί και κρίνει καλύτερο. Κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει τις προθέσεις κανενός. Τα πράγματα μπορούν να γίνουν καλύτερα όταν περισσότεροι εκφράζουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους.

    Υπάρχει και το δικαίωμα στον αντίλογο, τίποτα δεν είναι στο απυρόβλητο. Δεν είναι μόνο το social design είναι το social networking γενικότερα, οι απόψεις μας μετατρέπονται σε στιχομυθίες, like, fav, share, blog κλπ. αυτό βέβαια από μόνο του δεν είναι κάτι το μεμπτό. Είναι εξέλιξη και μέσα σε αυτό χωράνε πολλές απόψεις και θέσεις.

    Προσωπικά θεωρώ πως μια πράξη πρέπει να έχει συνέπεια και συνέχεια. Το αλάθητο του Πάπα δεν υπάρχει όπως και το social design δεν μπορεί να είναι συγχωροχάρτι. Όλοι μας κρινόμαστε από τις απόψεις μας τις πράξεις μας στο σύνολο. Η ιστορία κρίνει και στο τέλος κατά κανόνα παίρνουν όλοι αυτό που τους αξίζει.

    Δεν νομίζω πως χρειάζεται κάνεις να απολογηθεί για το πως αισθάνεται ή το πως εκφράζεται. Έχουμε το δικαίωμα και την υποχρέωση να πούμε με θάρρος την γνώμη μας και να ακούσουμε την γνώμη του άλλου.

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ

    Aγαπητοί φίλοι συνάδελφοι.
    Συμβαίνει για πρώτη φορά να εγκαλείται μια πράξη-έκφραση του αναφαίρετου δικαιώματός μας ως πολίτες. Το παρακολουθούμε τον τελευταίο καιρό. Εννοώ φυσικά τους ψιθύρους που ακούγονται περί των προθέσεων του λεγόμενου social design και όσων ασχολούνται μ’ αυτό το σχετικά νέο είδος(;). Δεν επιθυμώ να εξηγήσω τα αυτονόητα και γι αυτό θα επικαλεστώ το παράδειγμα που αναφέρεται στη χρήση του μαχαιριού. Μπορεί να κόβει το ψωμί ή το πεπόνι αλλά στα χέρια κάποιων μετατρέπεται σε φονικό όργανο αφαιρώντας ζωές. Ποιος αμφισβητεί την ελευθερία των πολιτών στην έκφραση και τον σχολιασμό θεμάτων ή συμβάντων που αφορούν στη δημόσια ζωή; Ποιος και από που αντλεί το δικαίωμα τακτοποίησης της ανάγκης συμμετοχής στα κοινά των πολιτών; Πως άραγε και με ποιο τρόπο αυτοπροσδιορίζεται κανείς ως τιμητής πράξεων προσπαθώντας όχι μόνο να ανιχνεύσει προθέσεις, αλλά να στηθεί απέναντί τους με προφανή άρνηση και όχι μια πιθανή αμφισβήτηση, που άλλωστε ο καθένας δικαιούται; Το λεγόμενο social design, ή τέλος πάντων όπως μπορεί να ονομαστεί για την ευκολία του διαλόγου, μια πράξη που δεν διεκδικεί τίποτα περισσότερο από ένα σχόλιο, δεν είναι ούτε σπορ, ούτε χόμπι ανθρώπων που πλήττουν από την ανία της ευημερίας. Το να διακρίνει κανείς ιδιοτέλεια στην εκφορά προτάσεων κοινωνικής δράσης και πρόθεση αυτοπροβολής είναι κάτι που συμβαίνει και δυστυχώς θα συμβαίνει. Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου. Το λάθος των επικριτών του social design, όπως εμφανίζεται εμπεριέχοντας εξ ορισμού, κατ΄αυτούς, την φιλόδοξη πράξη της ματαιοδοξίας, είναι ότι το απομονώνουν από κάθε άλλη πράξη design. Εννοώ ότι το design παραγόμενο και προοριζόμενο για τη σφαίρα της επικοινωνίας, εμπεριέχει τον κίνδυνο να αποδίδει υπεραξία στον ίδιο το σχεδιαστή και όχι στο προτεινόμενο έργο. Δεν το καταδικάζουμε φυσικά γι αυτό. Σε κάθε δημόσια συζήτηση οι αφοριστικές δηλώσεις δημιουργούν, κατά τη γνώμη μου, μια ένταση που όχι μόνο δεν συντελεί στην κατανόηση και τη λύση του όποιου προβλήματος, αλλά αντίθετα δημιουργεί συχνά μικρούς εμφύλιους σπαραγμούς. Ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου τα προβλήματα στο χώρο του design φυτρώνουν παρασιτικά, καλό θα είναι να προστατεύουμε τη δημιουργία, να εμψυχώνουμε τους νέους συναδέλφους, να αγωνιζόμαστε για την επαγγελματική μας αρτιότητα και δικαιοσύνη και να αναγνωρίζουμε με γενναιοδωρία το «καλό» design από όπου κι αν προέρχεται έστω και αν δεν είναι απαραίτητα δικό μας. Ας αναζητήσουμε τους ματαιόδοξους και τα «ψώνια» αλλού. Η ελεύθερη αγορά είναι χώρος εργασίας αλλά και βλακείας*.

    *η βλακεία, ως γνωστόν, είναι αήττητη.

  • bobo

    γιατί, έχοντας διαβάσει το σχόλιο του κου. αρβανίτη, νιώθω ότι έχω ηττηθεί;.. 🙂

    για μένα, όλα ξεκινάνε από μια πιο σωστή και ευρεία διαπαιδαγώγηση…
    αν λείπει αυτή, τότε δύσκολα θα καταφέρουμε να κατανοήσουμε την έννοια του θεσμού της κοινωνίας˙ πόσω μάλλον το τί ακριβώς σημαίνει «κοινωνικό ντιζάιν»…

    επίσης, πολλές καταστάσεις στη ζωή μου μού επιβεβαίωσαν ότι τα προϊόντα δεν περιέχουν πάντα αυτά, που αναφέρονται στη συσκευασία…
    οπότε…



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 12-10-2017 [8]

H αφίσα του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 09-10-2017 [0]

Kλασικά παιχνίδια με άρωμα Ελλάδας από τον Ιωάννη Εργελετζή

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-10-2017 [0]

Ένας μελισσοκόμος από την BusyBee

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 18-07-2017 [0]

To polkadot σχεδιάζει για την Strange Brew

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-07-2017 [5]

Ιδού ο νέος λογότυπος της Κοζάνης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-07-2017 [4]

Viupax™. Πρωτοποριακή συσκευασία παπουτσιών

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 26-06-2017 [5]

Νέα εικόνα για τους Μύλους Αγ. Γεωργίου από την Mousegraphics

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-06-2017 [8]

Mηλοκλέφτης από την Yalos Branding Intelligence

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 19-06-2017 [5]

To Comeback Studio δημιουργεί για τη Γιορτή της Μουσικής

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 25-05-2017 [1]

Η αφίσα του 7ου Athens Open Air Film Festival από τον Βασίλη Μέξη



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).