Crisis is a greek word – εντυπώσεις

07-05-2014

Ο σχεδιαστής Κώστας Κανελλόπουλος επισκέφθηκε την έκθεση Crisis is a greek word και καταγράφει τις εντυπώσεις του.

Υπό τον τίτλο “Crisis is a Greek Word” (Η κρίση είναι ελληνική λέξη) η έκθεση έκανε μια ακόμα στάση της παγκόσμιας περιοδείας της, εκεί όπου όλα ξεκίνησαν. Μετά τη Σμύρνη της Τουρκίας και τη Σόφια της Βουλγαρίας, σειρά είχε το Τεχνόπολις του ∆ήμου Αθηναίων να φιλοξενήσει από τις 25 έως 28 τις Απριλίου, 45 έργα καταξιωμένων Ελλήνων δημιουργών οι οποίοι έδωσαν οντότητα σε μία λέξη, παρουσιάζοντας την Ελλάδα στην περίοδο της κρίσης μέσα από ένα κοινό θέμα.

Oνόματα όπως οι Beetroot, Designers United, Charis Tsevis, K2 design, Nomint, Π6, Chris Trivizas design, ∆ημήτρης Αρβανίτης, Polka dot, Sereal designers, Bob Studio και 2yolk, Kanella, συμμετείχαν σε μια κοινή προσπάθεια με μοναδικό σκοπό.

Από την είσοδο του στην αίθουσα του Τεχνόπολις, ο θεατής βρίσκεται μπροστά σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συλλογή από έργα ελληνικού design με διάφορες τεχνικές απόδοσης, άλλοτε με τη χρήση τυπογραφίας, άλλοτε φωτογραφίας και άλλοτε εικονογράφησης. Oι αφίσες στο σύνολο τους αποτελούν μια καταγραφή των σημερινών τάσεων στη οπτική επικοινωνία αποτυπώνοντας σε πάντα και μια διαφορετική εκδοχή της κρίσης ανάλογα με τη προσωπικότητα και τις προσλαμβάνουσες του κάθε δημιουργού.

Ανάμεσα στα έργα της έκθεσης προσωπικά ξεχώρισα τις αφίσες της kanella, με το διαδραστικό εικαστικό πόστερ we/me, όπου ο χρήστης μπορεί να επιλέξει την τελική μορφή της αφίσας, και της Μαρία Λίλα Καρύδη, με το έργο jellycrisis, με ένα πολυσύνθετο ζωγραφικό πίνακα από διάφορα υλικά (φωτογραφία, κολλάζ, σπρέι και πλαστικά χρώματα) παρουσιάζοντας τη κρίση ως μια μεγάλη τσούχτρα.

Εκτίμησή μου είναι πως η έκθεση πέτυχε τον σκοπό της, αφού ολοκληρώνοντας ο θεατής τη περιήγησή του στον χώρο, καταλαβαίνει πως η έννοια “κρίση” μπορεί να αποκτήσει νέα οπτική και να μετατραπεί σε πηγή έμπνευσης, να γίνει το μέσο αλλά και ιδέα για δημιουργία. Αφορμή για δημιουργία υπάρχει παντού…
Ένας άλλος σκοπός που επιτεύχθηκε ήταν η επαφή του ευρύτερου κοινού με την έννοια και την ουσία της γραφιστικής.

Το project “Crisis is a Greek word” υλοποίησε η μη κερδοσκοπική ομάδα Susurrus Design Whisperers η οποία δημιουργήθηκε για αυτό το σκοπό και αποτελείται από σχεδιαστές.
Για όποιον δεν πρόλαβε να δει από κοντά τα έργα μπορεί να προμηθευτεί τον κατάλογο της έκθεσης με 160 σελίδες και πληροφορίες για τους σχεδιαστές, στην τιμή των €7 αποκλειστικά στο ηλεκτρονικό κατάστημα Apples to Zebras.

crisis_athens_03crisis_athens_09crisis_athens_08crisis_athens_07crisis_athens_04  crisis_athens_02 crisis_athens_10

One Response

  • GraphicDesigner

    Προσωπικά, με εντυπωσίασε η αφίσα του Δημήτρη από Comeback όπου το ελάχιστο design ήταν τόσο πολυεπίπεδο, σε νόημα.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 11-05-2017 [1]

Καλλιόπη Αποστολίδου: Το να μένεις στάσιμος σκοτώνει το πνεύμα και τη φαντασία

ΆΡΘΡΑ 05-05-2017 [1]

Μ. Μπότης: To ελληνικό design δεν είναι απλά καλό

ΆΡΘΡΑ 13-04-2017 [0]

Απολογισμός για το τρίτο Graphic Stories Cyprus

ΆΡΘΡΑ 23-01-2017 [0]

Εθνική Βιβλιοθήκη: 6 γρίφοι για δυνατούς λύτες

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016

ΆΡΘΡΑ 11-02-2016 [1]

Πώς το Εθνικό Μουσείο της Νορβηγίας αναζητά νέα οπτική ταυτότητα



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).