Η πρώτη συνάντηση των μελών του Designlobby Asia

05-03-2013

Το Σάββατο 16 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε στον ΑΚΤΟ, η ετήσια συνάντηση των μελών του Designlobby Asia με σκοπό τον απολογισμό της δράσης του. Τι είναι όμως το Designlobby Asia; Με τι ασχολείται; Γιατί να παρακολουθήσει κάποιος την ετήσια συνάντηση των μελών του; Λογικά ερωτήματα σε δύσκολους καιρούς, και θα έλεγα να ξεκινήσουμε από το τελευταίο.

Γνωρίζοντας τον χώρο του design τα τελευταία 17 χρόνια, είχα πολλούς λόγους να παρακολουθήσω αυτή τη συνάντηση. Γνωστός κύκλος, αξιόλογοι σχεδιαστές, φιλικά πρόσωπα, networking, και κυρίως, η ανθρώπινη περιέργεια για τον τίτλο «Asia» του Designlobby. Ειδικά μετά την περυσινή μου εμπειρία από τη ζωή στην Ν. Κορέα, η περιέργειά μου ήταν αυξημένη για οτιδήποτε με προέλευση Άπω Ανατολή. Επιφυλακτικός στην αρχή, άρχισα να δέχομαι τις εκπλήξεις τη μία μετά την άλλη.

Η συνάντηση ξεκίνησε με τον χαιρετισμό της κυρίας Αφροδίτης Μπλέτα Α’αντιπροέδρου του Ελληνικοκινεζικού Επιμελητηρίου η οποία έθεσε πολύ σωστά το ζήτημα από την αρχή. «…Η Κίνα δεν είναι η λύση για να πουλάμε το κρασί και το λάδι μας αλλά μια αναπτυσσόμενη αγορά που γνωρίζει τι θέλει και πώς να το αποκτήσει. Γι’ αυτό χρειάζεται σκληρή δουλειά και κυρίως γνώση της κουλτούρας και του πολιτισμού της». Ήταν η πρώτη φορά που άκουσα τις λέξεις κουλτούρα και πολιτισμός από Έλληνες που επιθυμούν τη συνεργασία με την Κίνα. Αμέσως συνειδητοποίησα πως κάτι σοβαρό γίνεται εδώ. Συνοψίζοντας, το κεντρικό μήνυμα του χαιρετισμού της κυρίας Μπλέτα, ήταν πως χρειάζεται οργάνωση, δουλειά, πρωτοπορία, φαντασία και συνέπεια για να μπορέσεις να διεισδύσεις σε μια αγορά όπως η Κίνα και κυρίως συνεργασία, αναφερόμενη στο DesignLobby Asia.

Την κυρία Μπλέτα διαδέχθηκε ο Πρόεδρος της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδος, Τζανέτος Πετροπουλέας, με σύντομο χαιρετισμό και αμέσως μετά, ήρθε η δεύτερη έκπληξη που άκουγε στο όνομα Στέφανος Καράγος. Ο ιδρυτής της XPLAIN, συστήθηκε ως Content Alchemist, και κατά τη διάρκεια της ομιλίας του εξήγησε πως τα Social Media αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο χτίζονται τα brands. Απλός, κατανοητός, άμεσος και κυρίως κατατοπιστικός ο «Alchemist», έδειχνε ένα δρόμο πέρα από την κρίση, έναν δρόμο σκέψης, δημιουργίας και δραστηριοποίησης γεμάτο εξωστρέφεια, θέληση και επιτυχία, τονίζοντας την ανάγκη για έναν πιο ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα των brands. Ήταν μια από τις καλύτερες παρουσιάσεις σχετικά με τα Social Media που έχω παρακολουθήσει και μου το επιβεβαίωσε το κοινό που φάνηκε ενθουσιασμένο, ζεσταμένο, και κυρίως, σωστά ενημερωμένο. Kudos.

Δύσκολα θα μπορούσε να σταθεί ο επόμενος ομιλητής μετά από τέτοια παρουσίαση, σκέφτηκα. Ειδικά όταν έχει επιλέξει και τίτλο «Πώς θα κάνουμε την κρίση διάκριση». Ήταν η στιγμή που έζησα την τρίτη και μεγαλύτερη έκπληξη της ημέρας παρακολουθώντας έναν “θεατρικό” ομιλητή να μιλά απευθείας στο μυαλό και την καρδιά των παρευρισκόμενων, μοιράζοντας απλόχερα ελπίδα και όραμα. Ο κύριος Γιάννης Καλογεράκης της JMK, με ένα ρεσιτάλ ερμηνείας, εισχώρησε στα αίτια της κρίσης, τα ανέλυσε και τα διέλυσε, παρουσιάζοντας μια συμπαγή ανθρωποκεντρική προσέγγιση. Χρησιμοποιώντας τη φράση του «το πρόβλημα είναι πως βλέπουμε το πρόβλημα», θεωρώ πολύ σημαντικό σήμερα στην Ελλάδα να ακούγονται φωνές μακριά από τη μιζέρια και την απογοήτευση, φωνές που δηλώνουν την τάση για φυγή προς τα εμπρός, μακριά από το χωνί της κρίσης. Ο κύριος Καλογεράκης κατάφερε να εμπνεύσει, μέσα από μια διαδικασία «ομαδικής ψυχοθεραπείας», τονίζοντας πως η διαφοροποίηση, η επιμονή, η συνεργασία, η οργάνωση, το μυαλό, η σκέψη και η φαντασία είναι βασικοί παράγοντες ώστε η κρίση να γίνει διάκριση. Ο πιο κατάλληλος χρόνος να φυτεύσεις ένα δάσος ήταν πριν 30 χρόνια. Ο αμέσως καταλληλότερος είναι τώρα. Όσοι κατάλαβαν, κατάλαβαν.

Εάν λοιπόν χρειάζεται ένας λόγος για να παρακολουθήσεις μια ανοικτή συνάντηση μελών του DesignLobby Asia, φέτος είχες τουλάχιστον τρεις, που αποδεικνύει πως υπάρχουν πολλές σοβαρές φωνές out there, αρκεί να τις αναζητήσεις.

Τι είναι όμως το DesignLobby Asia;

Iδρύθηκε από τον Βασίλη Μπαρτζώκα και είναι μια πλατφόρμα προώθησης ανθρώπων από την δημιουργική οικονομία της Ελλάδας και της Ευρώπης, στις αγορές της Ασίας και όχι μόνο, ενώ αντιπροσωπεύει κορυφαίους Έλληνες επαγγελματίες από τους χώρους της Αρχιτεκτονικής, του Interior Design, του Βιομηχανικού Σχεδιασμού, της Φωτογραφίας, της Μελέτης Φωτισμού, του Motion Design, του Branding και της Οπτικής Επικοινωνίας καθώς και άλλων τομέων.

Κείμενο: Χάρης Τζαννής
ΠΗΓΗ

YouTube Preview Image



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 23-01-2017 [0]

Εθνική Βιβλιοθήκη: 6 γρίφοι για δυνατούς λύτες

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016

ΆΡΘΡΑ 11-02-2016 [1]

Πώς το Εθνικό Μουσείο της Νορβηγίας αναζητά νέα οπτική ταυτότητα

ΆΡΘΡΑ 03-02-2016 [0]

Τι κρύβεται πίσω από τη νέα εικόνα της Budweiser;

ΆΡΘΡΑ 07-01-2016 [0]

Τα σημαντικότερα θέματα του 2015 (Γ’ μέρος)

ΆΡΘΡΑ 03-01-2016 [0]

Τα σημαντικότερα θέματα του 2015 (Β’ μέρος)



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).