Tο σήμα της Δημοκρατικής Συμμαχίας

24-11-2010

Ποιος σχεδίασε το λογότυπο και πώς το εξηγεί;

Ένα νέο κόμμα, το οποίο κατά τα φαινόμενα θα συμβάλλει στην αλλαγή του (ούτως ή άλλως ρευστού) πολιτικού σκηνικού είναι πραγματικότητα. Το πολιτικό περιεχόμενο του νέου αυτού κόμματος είναι κάτι το οποίο δεν αφορά τη συγκεκριμένη στήλη. Επειδή όμως στα social media αναγνώσαμε μια περιέργεια όσον αφορά το brand του κομμάτι, εμείς ψάξαμε και σας αποκαλύπτουμε τους… γραφιστικούς αυτουργούς.

Πρόκειται για τον Πάνο Ρήγα, partner και επικεφαλής του τμήματος Corporate Communications της AEA Relate.
Στην επικοινωνία που είχαμε μαζί του μας μίλησε για τα τρία συστατικά στοιχεία του σήματος:
• Χρώματα. Επελέγησαν για προφανείς λόγους το κλασσικό ελληνικό μπλε αλλά και το πορτοκαλί, το οποίο αναμένεται να “χαρακτηρίσει” το νέο κόμμα μια και ως τώρα θεωρείται λίγο-πολύ κομματικά ουδέτερο. Είναι το χρώμα του καινούριου/προοδευτικού/ανεξάρτητου.
• Γραμματοσειρά. Σύμφωνα με τον κ. Ρήγα, υπήρχε η βούληση για χρήση μιας sans serif γραμματοσειράς, ώστε να επικοινωνείται η αίσθηση του μοντέρνου. Ταυτόχρονα όμως, υπήρχε η βούληση να αποφευχθεί η “εύκολη” και παρωχημένη λύση μιας helvetica ή μιας din. H PF Stargate η οποία τελικά επελέγη, είναι μια ελληνική γραμματοσειρά που αποπνέει με σαφήνεια το “νέο”.  Η italic επιλογή, δίνει τέλος, την αίσθηση της κίνησης και της διαρκούς εξέλιξης.
• Σύμβολο. Η ελιά είναι σύμβολο αντοχής, διάρκειας, σοφίας, ειρήνης και νίκης, αλλά κυρίως είναι ένα σύμβολο ελληνικό (και αγαπημένο προσωπικά για την κα. Μπακογιάννη). Σαν δέντρο είναι αειθαλές και αιωνόβιο, γεγονός που προϊδεάζει για τη διάρκεια και την εξέλιξη που ελπίζουν οι υποστηρικτές να έχει το κόμμα τους. Σημειώστε ότι η επιλεγείσα ελιά είναι ένα δενδρύλλιο, γεγονός που φαίνεται από το λεπτό κορμό της (σε αντιδιαστολή με μια γέρικη ελιά με χοντρό κορμό) με σκοπό να μιλήσει για το “φρέσκο” του εγχειρήματος και το χρονικό ορίζοντα που έχει από εδώ κι εμπρός.

Ένα σύντομο video από την παρουσίαση του σήματος μπορείτε να δείτε εδώ

1dimsim

13 Responses

  • mixalis arkopoulos

    Αν δούμε λογότυπα κομμάτων άλλων χωρών (Ιταλία, Αμερική κ.α) με ευκολία διακρίνουμε οτι το
    συγκεκριμένο λογότυπο το οποίο παρεπιπτόντως σχεδιάστηκε το 2010 (με οτι συνεπάγεται αυτό σχεδιαστικά) είναι παροχειμένο και προσωπικά δεν βλεπω καμία διαφορά από τα λογοτύπα που σχεδιάστηκαν τη δεκαετία του ’80 για τα ελληνικά κόμματα. Με λίγα λόγια μια από τα ίδια.

  • μΑστός

    Το συγκεκριμένο πορτοκαλί κ’ μπλε θυμίζει KTM, Husqvarna, STIHL , κάτι τέτοιο. Για την ελιά το είπε πρώτος ο μιχάλης πιο πάνω, μια απο τα ίδια.

  • spiros

    Μα Stargate? Σε flyer για trance και techno την βάζουν (έβαζαν μάλλον). Αν δεν κάνω λάθος στα κανάλια στις εκλογές τον συνασπισμό δεν βάζανε με πορτοκαλί? Όπως και να έχει νομίζω ότι είναι εξαιρετικά πετυχημένο γιατί είναι εξαιρετικά αντιπροσωπευτικό του πόσο νέο είναι το νέο κόμμα, αν και δεν νομίζω ότι ήταν αυτός ο στόχος.

  • Andreas

    Εξαιρετικό το σχόλιο για το κατα ποιαν έννοια θεωρειται επιτυχημενο

  • Κοκος

    Σε όλα τα παραπάνω σχόλια, με τα οποία συμφωνώ, απλά θα προσθέσω ότι η AEA, είναι της Αλεξίας Μπακογιάννη, κόρης της Ντόρας.

    Ακόμα και αν δεν ήταν στο ‘τσαμπέ’, δείχνει ότι η νέα αυτή προσπάθεια, ξεκινάει με τις καλύτερες των ‘Ελληνικών προθέσεων’… Αντί να δωθεί σαν Project σε επαγγελματίες, για μια ακόμα φορά, δώθηκε ‘στον δικό μας άνθρωπο’.

  • Elena K

    Θέμα πρώτον: Και ΤΙ έγινε που η εταιρεία ανήκει στην κόρη της Μπακογιάννη; ΔΕΝ μιλάμε για το δημόσιο εδώ (όπου δίνουμε τη δουλειά στους δικούς μας για να “τσεπώσουνε”). Εσείς δηλαδή αν φτιάχνατε ένα κόμμα ή μια εταιρία και είχε το παιδί σας ένα γραφείο επικοινωνίας ΔΕΝ θα του αναθέτατε να σας φτιάξει την ταυτότητα; Έλεος
    Θέμα δεύτερον (και άσχετο με το πρώτο): Το logo ΔΕΝ είναι καλό. Η γραμματοσειρά ΔΕ μου βγάζει σοβαρότητα ΔΕ βγάζει δύναμη ΔΕΝ ταιριάζει… Το δενδρύλιο της ελιάς είναι κακοσχεδιασμένο και ατσούμπαλο (τα φύλλα πιο χοντρά απ’ τον κορμό!). Τα χρώματα ΔΕΝ ταιριάζουν μεταξύ τους. Η όλη αίσθηση μοιάζει να έχει σχεδιαστεί τριάντα χρόνια πριν για καταναλωτικό προϊόν και όχι το 2010 για κόμμα.
    Θέμα τρίτον: η επιλογή του concept “δεντρο” έχει μεν παίξει πολύ σε πολιτικούς σχεδιασμούς (χαρακτηριστικότερα παραδείγματα το ιταλικό L’ulivo και το αγγλικό συντηρητικό κόμμα) αλλά αυτό ΔΕΝ με ενοχλεί. Αντίθετα, αυτό που “κλωτσάει” είναι να πουλάμε κάτι τόσο συνηθισμένο ως “καινούριο” και “μοντέρνο”.
    Κατά τ’ άλλα εύχομαι καλή επιτυχία στο νέο κόμμα…

  • Kokos

    @ Elena K
    Αν εγώ έκανα κόμμα, που στην ιδρυτική διακήρυξη του μιλάει και ισοπολιτεία και ισονομία, δεν θα το έδινα στην κόρη μου…. Ανατρέπει αυτόματα το πολιτικό μου μανιφέστο και με κάνει αναξιόπιστο. Αν εσύ θέλεις να το δώσεις στο παιδί σου, αγνοώντας τις πρωταρχικές πολιτικές αξίες που ευαγγελίζεσαι στο καταστατικό σου, δικαίωμα σου. Πολιτικά όμως απέτυχες, και αν δεν μπορείς να το καταλάβεις, δεν θα στο εξηγήσω. Εδώ μιλάμε για design.

    Και μιας και το ανέφερα, για μια ακόμα φορά, αποδεικνύεται ότι η λογική του “δικό μας παιδί και τσάμπα” έναντι του “spec επαγγελματιών”… φέρνει τα γνωστά αποτελέσματα. Κακοσχεδιασμό, κακογουστιά, και παντελής έλλειψη αισθητικής. Κάτι στο οποίο και εσύ συμφώνησες, ανατρέποντας τον ίδιο τον αρχικό συλλογισμό σου.

    Βάλε λοιπόν τις σκέψεις σου σε μια τάξη, μάθε να σκέφτεσαι και να συμπεριφέρεσαι επαγγελματικά στιγματίζοντας τις δουλειές “αχ, θα το κάνει το δικό μας παιδί”… και άσε τα “έλεος” στο πλάι. Δεν είμαστε φιλαράκια σου, να μας μιλάς έτσι.

  • Elena K

    Πολύ ωραία και μπράβο σας!
    Εγώ σας μιλάω στον πληθυντικό και εσείς μου απαντάτε “Δεν είμαστε φιλαράκια σου να μας μιλάς έτσι”. Ακριβώς επειδή δεν είμαστε φιλαράκια δεν σας επιτρέπω να μου μιλάτε στον ενικό. Προτιμώ να μου απευθείνεστε με τον ίδιο τόνο που σας απευθύνομαι κι εγώ.
    Για τα υπόλοιπα ΠΟΥ είδατε την ανατροπή στον συλλογισμό μου;
    Αυτό που με ενδιαφέρει και ΑΥΤΟ καυτηρίασα είναι ότι γραφιστικώς το σήμα δεν είναι καλό. Και τη γνώμη μου την στήριξα σε επιχειρήματα.
    Τώρα του ΠΟΥ ανέθεσε το σχεδιασμό, εμένα ΔΕΝ με αφορά (αυτό που είπα είναι ότι είναι λογικό να το δώσει καθ’ ένας μας στο παιδί του). Και ποιος σας είπε ότι ΔΕΝ είναι επαγγελματίες αυτοί που το έφτιαξαν; Το ότι η εταιρεία ανήκει στην οικογένεια δεν σημαίνει και πολλά. Το σήμα το έφτιαξε ο Πάνος Ρήγας. Ξέρετε ποιος είναι; Αν όχι, ψάξτε το όνομα στο Google και θα δείτε ότι είναι άνθρωπος με πολλά χρόνια πείρα στο χώρο. ΑΣΧΕΤΟ. Εμένα με ενδιαφέρει ότι το σήμα ΔΕΝ βγήκε καλό. Τα υπόλοιπα ΔΕΝ με ενδιαφέρουν…

  • Verikios

    Πωπω ευθιξία!! @κοκος.. ενα έλεος είπε που και αυτό γενικό και όχι προς εσένα και άρχισες να απαντάς σε χειρότερο τόνο απο αυτόν που δεν θέλεις να σου απαντάν όσοι δεν είναι φίλοι σου..

    @έλενα.. οι τυπικούρες του πληθυντικού δε λένε τίποτα.. Μπορείς να μιλήσεις πολύ προσβλητικά και στον πληθυντικό και εννοείται να μιλήσεις στον ενικό κόσμια.

    Το design μια απο τα ίδια..
    Το οτι πετάξαμε μέσα ενα σύμβολο που συμβολίζει αυτά που θέλει να “περάσει” το νέο κόμμα (αλλα που σίγουρα δε τα πιστεύει για να το πάμε λίγο πιο πέρα) ή ενα χρώμα που σημαίνει ζωντάνια και ανεξαρτησία.. Ε εδώ θα πώ και γώ έλεος!!!

    Ποιά είναι η ανεξαρτησία της κα. Μπακογιάννη για την ακρίβεια? Τέλος πάντων μη ξεφύγω και το πάμε σε πολιτικό.

  • urban fairytale

    I find the logo/symbol very old school. I think the orange and the olive have potential as graphic elements but the excecution is stiff and lame. Typographically, a modern typeface not set in italics would work better.

  • θανασης

    Άλλο ένα ειλικρινές σήμα. Και εξηγούμαι: προσπαθεί να είναι νέο και σύγχροο αλλά ¨φωνάζει” παλιο και μία απο τα ίδια. σαν τον φορέα που καλείται να εκπροσωπήσει. Εκτός και αν θεωρήσουμε ή αποδειχτεί ότι κάποιος τόσο …καταξιωμένος και με γνωστή ιστορία πολιτικός όπως η αρχηγός του νέου κόμματος μπορεί να φέρει το νέο και το σύγχρονο. θα δείξει. Τα δ’υο χρώματα δείχνουν αφενός τις ρίζες μας (μπλέ=ΝΔ), αφετέρου δε τους ευσεβείς μας πόθους (πορτοκαλί=όλα τα άλλα όμως ούτε πράσινο=Πασοκ, ούτε κόκκινο=αριστερά). Η μπλέ μπάρα είναι απο πάνω και προηγείται σαν κίνηση (παει μάλλον και πιο γρήγορα;). Πάντως οι 2 χώροι-μπαρες κινούνται παράλληλα προς το μέλλον χωρίς να συναντιούνται ποτέ, καθώς την γεωμετρία οι παράλληλες δεν τέμνονται και δεν συναντιούνται. Η ελιά ομολογουμένως θέλει πολύ φαντασία για να γίνει αντιληπτή, ή υπότιτλους ή επεξήγηση. σεχδιαστικά είναι δεκαετίας ’70. Η τυπογραφία ατυχής, παλιά, προσπαθεί αγωνιωδώς να δώσει χαρακτήρα και κίνηση αλλά καταλήγει κουρασμένη και άστοχη. Απο την μία σχεδιαστικά κρίμα. Από την άλλη, ξαναλέω, μάλλον θα αποδειχτεί ειλικρινές: το κατάλληλο για το συγκεκριμμένο θέμα.

  • leonie yagdjoglou

    ΕΛΑΙΟΣ!!!

  • Lialios Christos

    Φόβος και τρόμος!!!!! Παρακολουθώ αυτά που γραφονται και παράλληλα αυτά που σχεδιαζονται και αναφέρομαι στα σηματα της ΝΔ κα ΔΣ. Χωρίς να είμαι ειδικός στα σηματα δηλαδη να έχω σπουδάσει σηματολογία, branding κλπ αυτό που βλέπω μου προκαλεί μια αδιαφορία και παράλληλα μια ακαλαισθητη άποψη επικοινωνίας. Το σήμα της ΔΣ είναι κακοσχεδιασμένο γιατί τα στοιχεία που χρησιμοποιει για να επικοινωνήσει είναι κακής και λάθος επιλογής επικοινωνία. Η παραλληλες γραμμές φανερώνουν τη διάθεση για μη συμμετοχή και η ελιά (αν αυτό το δένδρο είναι ελιά) την αποφυγή στο καινούριο, το φρέσκο στοιχείο που θα δώσει ώθηση στην επικοινωνία. Εντάξει η ελιά είναι το ιερό μας δένδρο-σύμβολο. Το χρησιμοποιουμε σε όλες τις τουριστικές μας καμπάνιες. Το χρησιμοποιήσαμε στους ολυμπικούς αγώνες. Εαν στο συγκεκριμένο σήμα αφαιρεσεις τις λέξεις δημοκρατική συμμαχία αυτό που μένει θα μπορούσε άνετα και πειστικά να είναι το σήμα μιας ποδοσφαιρικής ομάδας. Δεν γνωρίζω προσωπικά ουτε τον σχεδιαστή του σήματος και δεν είμαι τόσο ενημερωμένος για να γνωρίζω την εταιρεία-studio που το σχεδίασε. Αυτό που βλέπω ως ακροατής είναι έλληψη σχεδιαστικής παιδείας και απο τις δύο πλευρες. Και απο τον σχεδιαστή και απο τον πελάτη. Μην ξεχνάμε ότι τα brief τα δίνουν οι πελάτες. Αν την κυρία Μπακογιάννη την ενδιεφερε πραγματικά το σήμα της θα φρόντιζε να έχει κανει μια σχετική έρευνα σε σηματα του χώρου της, σε σχεδιαστές, σε προοπτικές κλπ. Μάλλον της είναι αδιάφορο.
    Ευχαριστώ



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-03-2017 [0]

O Mαρίνος Κολοκοτσάς σχεδιάζει το Melima

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-03-2017 [7]

Ανανέωση για την “Γρηγόρης” από το Bob Studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-09-2016 [0]

Volvo Cars a new beginning

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 31-08-2016 [11]

Ο νέος λογότυπος της Καβάλας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-08-2016 [1]

Η αφίσα του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-07-2016 [0]

Rubika B601 μια ελληνική ξύλινη βιβλιοθήκη

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).