Ιδού η αφίσα του 18ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης

09-02-2016

Πριν από δύο περίπου μήνες δημοσιεύσαμε την πρόσκληση του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης για το σχεδιασμό της αφίσας της 18ης διοργάνωσής του.

Χθες έγινε η ανακοίνωση του νικητή, ο οποίος είναι ο εικαστικός Παναγιώτης Παλόγλου. Ο κ. Παλόγλου είναι απόφοιτος του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, με κατεύθυνση τη ζωγραφική, διαθέτει όμως και σπουδές στο χώρο του design.

Για τη δημιουργική του αυτή πρόταση, ο κ. Παλόγλου κερδίζει και το χρηματικό έπαθλο ύψους €1.000 που είχε θεσμοθετήσει το φεστιβάλ.

2016_02_08_18_tdf_poster

63 Responses

  • MarkG

    @tsolerman δεν ειπα οτι δεν εχει ευθυνη η διοργανωση. Αλλα σε τετοιους διαγωνισμους ΔΕΝ πρεπει να κατεβαινουν γραφιστες ωστε να μην εχουν και σοβαρα αποτελεσματα.

    @drasi Ο καθενας μπορει να ανεβασει την δουλεια του στο Behance. Τα δικαιωματα της δουλειας σας σας ανηκουν. Μετα το μονο ευκολο ειναι να γινει ενα collection και να δημοσιοποιηθει ειτε εδω ειτε στο hegrade ειτε σε social media

  • MarkG

    Και για οσους ειναι στην Αθηνα http://www.ggda.gr/νέα-και-ειδήσεις/2016/02/12/δημόσιοι-διαγωνισμοί-και-άλλες-περίε/

  • tr/ds

    εδώ είναι η δική μου συμμετοχή.

    http://40.media.tumblr.com/f5b70e850ff9fda5caff0de24216317c/tumblr_o2jspf0gJW1sarovdo1_1280.jpg

    http://40.media.tumblr.com/00695a42ecdf9e03718bce2440124a40/tumblr_o2jspxAROF1sarovdo1_1280.jpg

    drasi πολύ καλή δουλειά!!!

  • tsolerman

    @MarkG
    Δηλαδή Μάρκο οι γραφίστες δεν θα πρέπει να παίρνουν μέρος στο 90% των διαγωνισμών που τους αφορούν, επειδή αυτοί δεν λειτουργούν σωστά…

    Δεν μπορώ να φανταστώ κάτι βολικότερο για τη ανεμπόδιστη συνέχεια της λειτουργίας ενός στρεβλού συστήματος. Πιστεύω ότι πρέπει να συνεχίσουμε να έχουμε προσδοκίες και να καταγγέλουμε (τεκμηριωμένα και οργανωμένα) αυτά που θεωρούμε ότι είναι λάθος. Αν δεν το κάνουμε δεν θα έχουμε κανένα επιχείρημα. Θα έχουμε δεχτεί σιωπηλά αυτό που συμβαίνει ως δεδομένο.

  • Δημήτρης Κανελλόπουλος

    Η συμμετοχή σε διαγωνισμούς είναι και αποδοχή των όρων τους. Το να καταγγέλουμε αποτέλεσμα διαγωνισμού επειδη εμείς νομίζουμε πως η δικιά μας συμμετοχή ειναι καλύτερη είναι μάλλον προσβολή αυτών των όρων που έχουμε δεχθεί από ΠΡΙΝ.

    Για αυτό αποφασίζουμε τι θα κάνουμε πριν λάβουμε μέρος, όταν λάβουμε μέρος τότε είμαστε υπεύθυνοι (και συνυπεύθυνοι) για το αποτέλεσμα. Το οτι υπάρχουν ακόμα αυτοί οι ανοικτοί διαγωνισμοί και να θεωρούνται “καλή ιδέα” είναι γιατί συμμετέχουν ακόμα οι σχεδιαστές και γιατί οι σχεδιαστές δεν έχουν την στοιχειώδη κλαδική δεοντολογία ώστε να αντιδράσουν μαζί.

    Θα το δούμε στον επόμενο διαγωνισμό που θα έρθει, άλλωστε ότι και να λέμε εμείς εδώ του χρόνου το φεστιβάλ θα ακολουθήσει και πάλι την ίδια τακτική και κάποιοι θα λάβουν μέρος και κάποιοι θα απογοητευτούν και πάλι και πάλι…

  • tsolerman

    Δημήτρη συμφωνώ ότι το να αμφισβητούμε το αποτέλεσμα για να τρέφουμε το ναρκισσισμό μας είναι -τουλάχιστον- λάθος. Όμως ποιοι είναι οι όροι που δέχθηκαν οι συμμετέχοντες και τώρα δεν πρέπει να ζητάνε τον λόγο;

    Η ανάρτηση του διαγωνισμού είναι εδώ:
    http://www.filmfestival.gr/inst/festival/gallery//PressReleases/2015/20151221_Prosklisi_endiaferontos_TDF18_afisa.pdf

    Αυτά που αναφέρουν ως «στοχεύσεις» ακούγονται μια χαρά μόνο που δεν φαίνονται να τηρούνται. Άρα το πρόβλημα εδώ είναι ότι δεν τηρήθηκαν οι όροι που τεθήκανε και όχι οι ίδιοι οι όροι. Από που προκύπτει ότι πρόκειται για «κακό» διαγωνισμό από τον οποίο θα πρέπει να απέχουν οι γραφίστες;

    Επαναλαμβάνω ότι δεν πήρα μέρος στον διαγωνισμό, οπότε δεν υπερασπίζομαι κάποια συμμετοχή. Δεν μπορώ όμως να δεχτώ ότι την ευθύνη την φέρουν οι συμμετέχοντες και όχι οι διοργανωτές.

  • Δημήτρης Κανελλόπουλος

    Αν δεν ξέρουμε ποιός κρίνει την εργασία μας τότε κάνουμε λάθος δουλεία. Αυτό ισχύει και όταν κάνουμε δουλείες με πελάτες και εδώ σε αυτόν τον διαγωνισμό.

    Δεν αναφέρεται πουθενά η κριτική επιτροπή. Όταν την δουλειά σου δεν την παρουσιάζεις, τότε θα ήθελες κάποιον σχετικό να την κρίνει, και αυτός δεν είναι πάντα κατάλληλος να την κατανοήσει ή απλά σχετικός. Μπορεί να έχει μια θέση διευθυντή, δημάρχου, υπουργού αλλά η δουλεία του δεν ειναι να κρίνει και να διαλέγει design. Η δουλεία του ειναι να διοργανώσει σωστά ένα φεστιβαλ, επιλέγει να κάνει ένα ανοικτό διαγωνισμό, και αυτό ειναι το αποτέλεσμα που του αξίζει. Φυσικά μπορεί άλλα να λέει στην προκύριξη και άλλα να διαλέγει. ΑΥΤΟ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕ και αυτό πήρε, μάλιστα.

    Εμάς μας αξίζει αυτό;

    και για αυτό λεω (μόνος μου από οτι φαίνεται). Αν δεν ξέρεις ποιός κρίνει, ποιά ειναι τα κριτήρια, καλό ειναι να αποφευγεις της συμμετοχές. Ξεχάσαμε πολύ ευκολα το φιάσκο της Olympic Air και της ΟΝΝΕΔ, και των δημαρχαρέων που θέλουν logo γιατί ειναι “καλή ιδέα”.

  • 138

    Όντως δεν μας αξίζει η δουλειά μας να είναι στο έλεος του κάθε υπουργίσκου κ.λ.π, προσωπικά πήρα ένα μάθημα από όλο αυτό.

  • drasi

    Και γω το ίδιο..

  • Ανδρεάδης Βασίλης

    Παιδία εμείς σαν γραφείο (Freelance) είχαμε κερδίσει τον διαγωνισμό αυτόν πριν 3 χρόνια για το 16ο φεστιβάλ (το πρόβατο, είναι και εδώ στο +design). Πιστεύαμε μέχρι σήμερα ότι δεν γίνεται φωτογραφικά ο διαγωνισμός αλλά σ’αυτόν τον διαγωνισμό στείλαμε την πρόταση μας την τελευταία μέρα (Παρασκευή απόγευμα) και το φεστιβάλ Δευτέρα πρωί ήδη είχε έτοιμη και τη σελίδα στο facebook με το δημιουργικό…

    Εδώ είναι η πρόταση μας, μπορείτε να κρίνετε ελεύθερα.
    http://www.freelancecreative.gr/Newsletters/18Festival/Festival.html

  • Ανδρεάδης Βασίλης

    Sorry διορθώνω. Το 15ο φεστιβάλ είχαμε κερδίσει.

  • drasi

    Πολύ ωραία χρώματα και τυπογραφία, το μόνο ότι μου θυμίζει την εξαιρετική αφίσα του 48ου φεστιβαλ κινηματογραφου Θεσσαλονίκης:

    http:// tiff.filmfestival.gr/inst/Festival/gallery/FilmFestival/48/publications/10_ekdoseis_Catalogue.jpg

  • Y. Κ.

    @Κανελλόπουλος. Το θέμα είναι ποίος ορίζει αυτους τους γαμημένους όρους. Για παράδειγμα οι αρχιτεκτονικό διαγωνισμοί ορίζονται ΚΑΙ από το σωματείο των αρχιτεκτόνων (βλ. ΣΑΔΑΣ). Δεν βγαίνει ο κάθε οργανισμός και λέει θελω μια πλατεια, για βραβείο δίνω Ειδική Ευφημο μνεια, και αντε γεια. Υπάρχουν κανόνες και αυτούς τους κανόνες θα πρέπει η Ένωση γραφιστών να ορίσει. Υπάρχουν κανόνες διάρκειας διεξαγωγής του διαγωνισμού, υπάρχει όριο μεταξύ ερωτήσεων-διευκρινήσεων, υπάρχει database για τον ορισμό επιτροπής και βεβαια για το βραβείο. Εδώ το ΔΕΠΕΠΟΚ είχε deadline για της ερωτήσεις Πέμπτη και Δευτέρα αυστηρά μεχρι τις 14:00 ήθελε να υπάρχει το λογότυπο στη Κοζάνη (ένας Αθηναιος θα έπρεπε να το στείλει Παρασκευή με courrier). Εμείς θα πρέπει να ορίζουμε τους κανόνες και όχι ο κάθε φορέας.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΝΕΑ 08-11-2017 [0]

Έφυγε από κοντά μας η Τζένη Ορνεράκη

ΝΕΑ 30-10-2017 [0]

Ελληνική πρωτιά στη μακρινή Ιαπωνία

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 12-10-2017 [11]

H αφίσα του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΝΕΑ 28-09-2017 [0]

Έλληνες αποδεδειγμένα οι κορυφαίοι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΝΕΑ 25-09-2017 [0]

Η φετινή σοδειά της Ελλάδας στα Pentawards

ΝΕΑ 04-09-2017 [15]

Ελληνική επιτυχία στα Type Directors Club Awards

ΝΕΑ 29-08-2017 [0]

Ριζικές αλλαγές του χρόνου στο τμήμα γραφιστικής του ΤΕΙ

ΝΕΑ 25-08-2017 [3]

Μια Ελληνίδα ανάμεσα στους κορυφαίους του Adobe Achievement Awards

ΝΕΑ 14-07-2017 [2]

Πένθος για τη διεθνή οικογένεια της αφίσας

ΝΕΑ 23-06-2017 [0]

Μεγάλη επιτυχία για την ελληνική διαφήμιση



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).