Το πιο συχνό λάθος στις υποβολές των ΕΒΓΕ

26-01-2012

Βρισκόμαστε λίγες ημέρες πριν από την καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των έργων στα ΕΒΓΕ 2012 (Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου) και όπως μπορείτε εύκολα να φανταστείτε είμαστε δέκτες δεκάδων ερωτήσεων, τόσο μέσω του διαδικτύου, όσο και του πιο άμεσου… τηλεφώνου.
Θεωρήσαμε λοιπόν χρήσιμο να σημειώσουμε από εδώ ένα θέμα που συχνά συναντάμε: τα προβλήματα στην επιλογή της σωστής κατηγορίας όταν καταθέτουμε ένα έργο.
Κατ’ αρχάς είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι  ακόμα κι αν καταθέσετε ένα έργο σε λάθος κατηγορία, η συμμετοχή σας δεν ακυρώνεται. Πολύ απλά, η κριτική επιτροπή (η οποία είναι υπεύθυνη για κάθε τελική απόφαση), μεταφέρει το έργο στην κατηγορία που κρίνει ως ορθή.
Πού όμως γίνεται το πιο “εύκολο” λάθος;
Στις κατηγορίες της αυτοπροβολής και της αυτοέκδοσης.
Αυτό που ορισμένοι δε γνωρίζουν (επειδή δεν έχουν διαβάσει ενδελεχώς τον κανονισμό) είναι ότι οποιαδήποτε έντυπη εργασία καταθέτουν και δεν έχει πελάτη, ή ο πελάτης και το σχεδιαστής ταυτίζονται, δεν μπορεί παρά να υποβληθεί σε μια από τις δύο κατηγορίες αυτές ανεξαιρέτως του αντικειμένου.
Αν για παράδειγμα κάποιος έχει σχεδιάσει το λογότυπο για το δημιουργικό του γραφείο ΔΕΝ πρέπει να καταθέσει το έργο του στην κατηγορία “λογότυπος”, αλλά στην κατηγορία “αυτοπροβολή”. Αντίστοιχα, αν έχει σχεδιάσει μια ευχετήρια κάρτα, που έστειλε στους πελάτες του για το νέο έτος, ξανά η σωστή κατηγορία για να την υποβάλει είναι αυτή της αυτοπροβολής.
Οι μόνοι που εξαιρούνται από τον κανόνα αυτόν είναι όσοι εργάζονται σε inhouse δημιουργικά τμήματα εταιρειών, των οποίων το κύριο αντικείμενο δεν είναι η παροχή υπηρεσιών σχεδιασμού. Αν για παράδειγμα κάποιος εργάζεται στο δημιουργικό τμήμα ενός εκδοτικού οίκου, φτιάχνοντας εξώφυλλα και με την ευκαιρία του νέου έτους σχεδίασε μια ευχετήρια κάρτα που ο εκδοτικός οίκος έστειλε στους πελάτες του, τότε η κάρτα αυτή θα πρέπει να υποβληθεί στην κατηγορία πρόσκληση/flyer/ευχετήρια κάρτα. Ο  λόγος είναι ότι η εταιρεία στη συγκεκριμένη περίπτωση θεωρείται ως “πελάτης” (έστω και εσωτερικός) του δημιουργικού τμήματος.

Ποια όμως είναι η διαφορά ανάμεσα στην κατηγορία αυτοπροβολής και αυτήν της αυτοέκδοσης;
Ως αυτοπροβολή θεωρείται οποιοδήποτε έργο έχει ως σκοπό του (άμεσο ή έμμεσο) την προβολή των δημιουργικών υπηρεσιών του σχεδιαστή.
Αυτοέκδοση είναι
α. οτιδήποτε έχει ως σχεδιαστή και πελάτη το ίδιο πρόσωπο/γραφείο, όμως έχει γίνει για να διατεθεί προς πώληση (π.χ. ένα ημερολόγιο)
β. οτιδήποτε έχει ως σχεδιαστή και πελάτη το ίδιο πρόσωπο/γραφείο, και έχει γίνει για λόγο άλλο από την προβολή των δημιουργικών υπηρεσιών του σχεδιαστή  (π.χ. μια αφίσα για ένα πάρτι του δημιουργού)
γ. οτιδήποτε δεν έχει πελάτη που να καθοδηγεί άμεσα το σχεδιαστή (π.χ. μια αφίσα που σχεδιάστηκε για συμμετοχή σε ένα διεθνή διαγωνισμό αφίσας).

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αντίστοιχη κατηγορία αυτοπροβολής υπάρχει και στις ψηφιακές κατηγορίες…
Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο www.ebge.gr. Για οποιαδήποτε επιπλέον διευκρίνηση, μη διστάζετε να επικοινωνείτε στο info@ebge.gr καθώς και στο τηλέφωνο 210.95.23.617
Καλή επιτυχία!



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 01-03-2017 [2]

Ο πιο πρωτότυπος ανοιχτός διαγωνισμός λογοτύπου

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 28-02-2017 [0]

Δέκα μέρες ακόμα για υποβολές στους Αγώνες Νέων Σχεδιαστών

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 13-02-2017 [0]

Μέχρι και την Παρασκευή η υποβολή συμμετοχών στα European Design Awards 2017

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 18-01-2017 [0]

5o CU Restart: Δωρεάν στέγη για δημιουργικά μυαλά

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 21-12-2016 [1]

Άλλος ένας ανοιχτός διαγωνισμός από το Πατρινό Καρναβάλι

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 13-12-2016 [1]

Το Αριστοτέλειο καλεί τους φοιτητές του να σχεδιάσουν λογότυπο για το πρόγραμμα S.U.C.RE.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 24-11-2016 [0]

Και ο Δήμος Κοζάνης αναζητά νέα ταυτότητα μέσω διαγωνισμού

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 14-11-2016 [1]

Επιτέλους ένας διαγωνισμός-υπόδειγμα

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 12-11-2016 [0]

Διεθνής διαγωνισμός αφίσας με τίτλο “Λευκωσία, η πόλη της Ουτοπίας”

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 11-11-2016 [0]

Τέταρτος διαγωνισμός ετικέτας Gold Label Awards 2017



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).