Το ERT.gr αποκτά νέο(;) πρόσωπο

12-05-2016

Εγκαινιάσθηκε χθες η νέα ιστοσελίδα της ΕΡΤ. Η αλήθεια είναι ότι ξανά στο παρελθόν οι επιλογές της κρατικής ραδιοτηλεόρασης μας έχουν απασχολήσει. Να θυμίσουμε την περίπτωση του ανοιχτού διαγωνισμού που είχε προκηρύξει η διοίκηση του οργανισμού πριν από τρία χρόνια, αλλά και τον ακόμα μεγαλύτερο θόρυβο που προέκυψε από αυτόν, όταν αποκαλύφθηκε ότι o δεύτερος νικητής είχε αντιγράψει αυτούσια την ιστοσελίδα του… BBC.

Η νέα, βασισμένη σε WordPress, ιστοσελίδα της ΕΡΤ τουλάχιστον διαφεύγει από αυτόν τον κίνδυνο, αφού είναι έργο του inhouse γραφείου (στους υπότιτλους διαβάζουμε “created by ERT Newmedia”). To αποτέλεσμα, όμως, δυστυχώς και πάλι δε δικαιώνει την επιλογή. Αναμασά χωρίς φαντασία ή κάποια διάθεση καινοτομίας τα γνωστά κλισέ της πλατφόρμας, ενώ η εύρεση της πληροφορίας είναι σαφώς μια περιπέτεια στην αρχική οθόνη, όπου έχει γίνει μια εμφανής προσπάθεια να χωρέσουν όσα περισσότερα γίνεται…

Απευθυνθήκαμε σε έναν από τους πλέον ειδικούς του χώρου, τον design director της Tigerspike Next, Νάσο Κάππα ώστε να λάβουμε μια δεύτερη γνώμη. Η άποψή του δεν αφήνει και πολλά περιθώρια… «Δεν υπάρχει τίποτα που θα κρατούσα από το νέο site της ΕΡΤ» μας λέει και συνεχίζει «Από το ελλιπές branding ως την ασυνεπή πλοήγηση, από το απαθές, κακό UX design ως τα λάθη στην τυπογραφία και, από το ανύπαρκτο UI design μέχρι και κάθε επιλογή στο design ή στο development, το νέο ert.gr έχει ξεπεράσει κάθε λογική στο σύγχρονο web design. Άλλη μια χαμένη ευκαιρία. Άλλο ένα “κρίμα”».

Screen Shot 2016-05-12 at 09.23.08

20 Responses

  • Γιάννης Αγγελάκος

    “Οι βασισμένες σε wordpress σελίδες αναμασούν χωρίς φαντασία ή κάποια διάθεση καινοτομίας τα γνωστά κλισέ της πλατφόρμας”
    To site σας τρέχει wordpress με theme το Spyralicious.
    Το γνωρίζατε αυτό;

  • designmag

    Ω ναι, το γνωρίζουμε. Το γράφει και κάτω αριστερά.
    Η στήριξη μιας ιστοσελίδας στο wordpress από μόνη της δεν είναι κατακριτέα. Δεν υπονοούμε πουθενά κάτι τέτοιο.
    Το wordpress είναι ένα εργαλείο όπως πολλά άλλα. Το θέμα είναι πώς το χρησιμοποιεί ο καθένας.
    Το site μας δεν έχει αλλάξει εδώ και 6 χρόνια 😉

  • Γιάννης Αγγελάκος

    Μια απο τις καινοτομίες των CMS ήταν ο διαχωρισμός του περιεχομένου από το σχεδιασμό και γι’αυτό δημιουργήθηκαν τα templates ή themes, με τα οποία κάποιος αλλάζει τη διεπαφή του τελικού χρήστη.
    Οπότε, το να ισχυρίζεται κάποιος πως το wordpress φταίει για το σχεδιασμό, είναι σαν να πιστεύεις πως όλες οι εφαρμογές της πυρηνικής ενέργειας είναι κακές.

  • MarkG

    Το WordPress δεν θα το ξαναβαλεις στο στομα σου! Το WordPress!! :p

  • designmag

    Κάναμε edit στο σχόλιό μας τη στιγμή που στέλνατε και το δικό σας. Η ουσία παραμένει: πουθενά στο παραπάνω άρθρο δεν υπάρχει ψείγμα κατηγορίας απέναντι στο wordpress (το οποίο χρησιμοποιούμε και οι ίδιοι). Η αντίρρησή μας είναι αποκλειστικά στο αποτέλεσμα.

  • Γιάννης Αγγελάκος

    “Οι βασισμένες σε wordpress σελίδες αναμασούν χωρίς φαντασία ή κάποια διάθεση καινοτομίας τα γνωστά κλισέ της πλατφόρμας, ”

    Από το παραπάνω, εύκολα συμπεραίνει κανείς πως ΟΛΕΣ οι σελίδες που βασίζονται στο wordpress, είναι κακές. Εκεί είναι η διαφωνία.
    Προφανώς και πρόκειται για κακή διατύπωση

  • chirm

    Ναι, κάπως υπερβολική η κριτική. Ενοείται πως θα θέλαμε να δούμε περισσότερη φαντασία αλλά και η δαιμονοποίηση του theme-using είναι λίγο αστεία.

  • designmag

    @Γιάννης Αγγελάκος
    Δεκτόν. Επειδή λάβαμε και δεύτερο σχετικό μήνυμα θεωρούμε ότι πρόκειται για κακή διατύπωση. Επαναδιατυπώνουμε λοιπόν προς αποφυγή παρεξηγήσεων: «Η νέα, βασισμένη σε WordPress, ιστοσελίδα της ΕΡΤ… Τo αποτέλεσμα, όμως, δυστυχώς και πάλι δε δικαιώνει την επιλογή. Αναμασά χωρίς…»

  • Γιάννης Αγγελάκος

    Μετά την ομολογουμένως ταχύτατη και πετυχημένη διόρθωση, να δώσω με τη σειρά μου άλλη τροπή στη συζήτηση.
    Το νέο site της ert, “πατάει” επάνω στο Newsmag , ένα theme που μπορεί κάποιος να προμηθευτεί από το themeforest για…49 ολόκληρα δολάρια. Όπως είναι καταφανές από τα demos που βλέπετε στο link, μπορείς να το τροποποίησεις πάρα πολύ out of the box και θεωρητικά να σχεδιάσεις τα πάντα με αλλαγές στον κώδικα (php + CSS). Εν τούτοις, τα demo του κατασκευαστή, είναι απείρως καλύτερα από το αποτέλεσμα της ΕΡΤ. Άλλη μια περίπτωση theme που το “κάνουν σαν τα μούτα τους”
    http://demo.tagdiv.com/select_demo/select_demo_newsmag

  • Korinthenkacker

    Nitpicking 101

  • MarkG

    περα απο την πλακα, το 90% των wordpress themes εχουν καποια κοινα χαρακτηριστικα στην οπτικοποιηση της πληροφοριας. ο ορος “κλισε” ειναι δοκιμος…

  • Basilis Kanonidis

    Είναι WordPress και οχι wordpress.

  • MarkG

    “Είναι WordPress και οχι wordpress.”
    θα παω στο matt mullenweg να του ζητησω συγνωμη αυριο κιολας.

  • Γιώργος Τριανταφυλλάκος

    OK. Δεν είναι και το καλός ο σχεδιασμός. Και είμαι εξ αρχής κατά της χρήσης wordpress ή άλλων έτοιμων cms. Ωστόσο ως in-house δουλειά υποθέτω ότι δεν στοίχισε πολλά (δεν έχω την πληροφορία, αν μπορείτε να την βρείτε, θα ήταν χρήσιμο). Για αυτό και το wordpress, για αυτό και το κακό design.

    Ερώτηση ωστόσο: αν αναλάμβανε κανένα μεγάλο γραφείο εντός ή εκτός, πόσο θα κοστολογούσε μια τέτοια δουλειά; 5ψήφιο ή 6ψήφιο ποσό; Θα βρίζαν τότε όλοι για το κόστος per se, ναι ή όχι; Θα έκαναν και κριτική για τις λεπτομέρειες στον σχεδιασμό (γιατί με πολλά σίγουρα θα διαφωνούσαν, δεν υπάρχει περίπτωση) και πάλι σε σχέση με το κόστος, ναι ή όχι; Θα έβριζαν αν ήταν ξένο γραφείο και όχι ελληνικό, ναι ή όχι; Θα έβριζαν αν ήταν ελληνικό ότι έπαιξε μίζα και ήταν στημένος ο διαγωνισμός, ναι ή όχι; Τελικά ξέρουμε τι θέλουμε, ναι ή όχι;

    Πουθενά δεν τον πιάνεις τον έλληνα γραφίστα τελικά… Κριτική και πάλι κριτική.

  • Pavlos Katsigiorgis

    @Γιώργος Τριανταφυλλάκος έτσι είναι φίλε.
    Διυλίζουμε το κουνούπι & καταπίνουμε τη καμήλα…

  • Παύλος Πετρίδης

    Μάλιστα κύριε Τριανταφυλλάκο,

    μας ενοχλεί εμάς τους επαγγελματίες του UX το συγκεκριμένο site αλλά δε θα πρέπει να μιλάμε, επειδή είναι “σε καλή τιμή”.
    Με την ίδια λογική, υποθέτω, αν η επικοινωνία της ΕΡΤ γινόταν με μια custom γραμματοσειρά μέσα στα λάθη και τη δυσκολία ανάγνωσης, δε θα την κατακρίνατε κι εσείς, αρκεί να είχε γίνει από το in-house τμήμα της ΕΡΤ. Αλλιώς θα ήσασταν κι εσείς γκρινιάρης σαν κι εμάς.
    Τα λέω σωστά;

  • Γιώργος Τριανταφυλλάκος

    Παύλο, και εγώ στον ίδιο χώρο κινούμαι (εκτός των γραμματοσειρών) και από αυτό βιοπορίζομαι κοντά 18 χρόνια τώρα. Και διευκρίνησα ότι συμφωνώ πως δεν είναι καλός ο σχεδιασμός και θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερος. Και προφανώς ο καθένας μπορεί να μιλά και να τεκμηριώνει την θέση του.

    Αυτό που με ενοχλεί είναι πόσο εύκολη την έχουμε την κριτική και πόσο εκδικητικά geeks γίνονται οι επαγγελματίες ενός χώρου απέναντι στις δουλειές συναδέλφων τους. “Κοίτα τι έκαναν, σαν τα μούτρα τους το έκαναν”, κτλ. Χωρίς να σκεφτούν ούτε λεπτό τις όποιες συνθήκες στις οποίες μπορεί να καλείται να δουλέψει ένας συνάδελφος, τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει, την ελευθερία κινήσεων που έχει ή δεν έχει, κ.ο.κ. Και χωρίς να σκεφτεί ότι είναι σημαντικά διαφορετικής δυσκολίας εγχείρημα το να ξεκινάς κάτι από την αρχή και να το διεκπεραιώνεις, με το να βλέπεις κάτι τελειωμένο και να το κρίνεις. Όπως έχεις παρατηρήσει, σε όλα τα σχετικά posts του designmag, όπου δηλαδή παρουσιάζεται μια δουλειά, τα σχόλια εξαντλούνται στην κακεντρεχή, μαινόμενη κριτική και για την δουλειά και ενίοτε και για τον δημιουργό της (το οποίο είναι απαράδεκτο), και σχεδόν κανείς δεν θα επισημάνει τεκμηριωμένα και θα αναλύσει γιατί κάτι είναι λάθος και πως θα μπορούσε να γίνει καλύτερα. Θα είχε ή όχι περισσότερη αξία αυτό (εκπαιδευτικά μιλώντας);

    Και επίσης με ενοχλεί το πόσο εύκολα ταμπουρώνονται κάποιοι πίσω από “νεοφυή ακρωνύμια” (βλ. UX) με αμφιβόλου αξίας αρχές (που αφενός ακόμη δοκιμάζονται, αφετέρου, καθώς βασίζονται κατά πολύ σε trends, αλλάζουν τόσο γρήγορα που είναι αδύνατο να εξεταστούν σε βάθος χρόνου) και ξαφνικά αυτοπροσδιορίζονται ως ειδικο/αυθεντίες στο χώρο και αυτό θεωρούν πως τους δίνει το δικαίωμα να ισοπεδώνουν όσους δεν ακολουθούν αυτό που αυτοί αντιλαμβάνονται ως αρχές αυτού του χώρου έστω και κατ’ ελάχιστο (αυτό το “pixel perfect” που λένε, μου φαίνεται ότι πιο απαράδεκτο κυκλοφορεί ως αντίληψη στον χώρο). Δεν είναι κακό να κάνεις την δουλειά σου σωστά. Δεν υπάρχει όμως κανένας λόγος να γίνεσαι κακός απέναντι σε άλλους που τα καταφέρνουν ίσως τόσο καλά (για πολλούς και διάφορους λόγους που ποτέ δεν μπορεί να ξέρεις σίγουρα).

    Για την γραμματοσειρά που λες: αυτό το εκδικητικό geekness νομίζω ότι είναι δεκαπλάσιο (μάλλον λόγω του μικρότερου αριθμού επαγγελματιών στον χώρο). Το σιχαίνομαι και εκεί. Δεν με ενδιαφέρει να κρίνω αρνητικά την δουλειά κανενός. Μπορεί να διαφωνώ με κάποια επιλογή αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα βγω να την σχολιάσω κακεντρεχώς. Μάλλον θα προσπαθήσω να καταλάβω γιατί πάρθηκε αυτή η απόφαση (και ναι, το ότι θα έχει γίνει in-house, θα έχει κάποια σημασία) και τι ακριβώς είναι λάθος σε αυτήν. Και μάλλον απλώς θα το συζητήσω με τους 2-3 ανθρώπους του χώρου που εμπιστεύομαι και συγχρωτίζομαι. Μέχρι εκεί.

    υ.γ. Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων:
    (1) τα παραπάνω δεν αναφέρονται προσωπικά στον Νάσσο ο οποίος γνωρίζει καλά τη δουλειά του και ξέρει για τι πράγμα μιλάει. Αν και διαφωνώ με την διατύπωση της κριτικής του εν προκειμένω (την βρίσκω λίγο ισοπεδωτική), το παραπάνω σχόλιο για το UX αφορά σε μια γενική αίσθηση που έχω για πολλούς ανθρώπους του χώρου (όπως τουλάχιστον τους έχω γνωρίσει μέσα από διάφορες επαγγελματικές εμπειρίες).
    (2) Δεν έχω καμία σχέση με την ΕΡΤ, τον σχεδιασμό του εν λόγω site ή κάποια άλλη πολιτική διάσταση του θέματος (αν πάει το μυαλό κάποιου προς τα εκεί…)
    (3) Αν αποδειχθεί ότι το κόστος για την κατασκευή του εν λόγω site ήταν υψηλό, ναι θα εκνευριστώ, ωστόσο θα παραμείνω σταθερός στις παραπάνω θέσεις, ως γενικές παρατηρήσεις σχετικές με την συμπεριφορά μας απέναντι στην δουλειά συναδέλφων.

  • MarkG

    Για την ιστορια, συμφωνα με σχολια ανθρωπων που δεν γνωριζω προσωπικα και οι οποιοι δηλωσαν οτι εχουν αμεση γνωση της καταστασης, το εργο εγινε εσωτερικα, αποκλειστικα απο υπαλληλους της ΕΡΤ.
    Προφανως, και αυτη η επιλογη εχει καποιο κοστος, τοσο απο πλευρας μισθων οσο και της γενικοτερης εικονας του οργανισμου απο το μετριο (στην καλυτερη περιπτωση) αποτελεσμα.

  • KB

    Τελικά τον χωριάτη και στην Ευρώπη να τον πας και να ντύσεις καλά πάλι χωριάτης παραμένει.

    Με το παραμικρό να βγάλουμε χολή για συναδέλφους, για εργαζόμενους ανθρώπους.
    CEO εταιρίας με 2 άτόμα να φέρονται σαν τον Steve Jobs. Οι μισοί σε αυτό το χώρο φέρονται λες και θεράπευσαν την παγκόσμια πείνα, τον καρκίνο και πετάνε F – 16 για χόμπυ.

    Ξεχνάμε ότι άνθρωποι σαν εμάς έφτιαξαν αυτό το έργο και αντί να παρέχομε κριτική ή κάποιο feedback σε αυτούς (τι εννοείς δεν είμαστε Σουηδιά εδώ), ισοπεδώνουμε τα πάντα και μιλάμε λες και είμαστε μόνοι μας στο σύμπαν.

    Ναι το site είναι υπό του μετρίου, αλλά άλλο 49$ και άλλο 75κ ή 1μύριο.
    Καλή η κριτική αλλά η χολή και τα ισοπεδωτικά σχόλια δείχνουν μια πολύ άρρωστη νοοτροπία.

    @Γιώργος Τριανταφυλλάκος Συμφωνώ 100% μαζί σου.

    υ.γ. Ζητώ συγγνώμη από τους χωριάτες
    υ.γ.2 Ουδε μία σχέση έχω με αυτό το project

  • Korinthenkacker

    “Για την ιστορια, συμφωνα με σχολια ανθρωπων που δεν γνωριζω προσωπικα και οι οποιοι δηλωσαν οτι εχουν αμεση γνωση της καταστασης, το εργο εγινε εσωτερικα, αποκλειστικα απο υπαλληλους της ΕΡΤ.”

    “…αφού είναι έργο του inhouse γραφείου (στους υπότιτλους διαβάζουμε ‘created by ERT Newmedia’)”



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 06-07-2018 [0]

Η AG Design Agency ανανεώνει την ταυτότητα της Viva Wallet

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-07-2018 [0]

Η δουλειά του Comeback Studio για το Netflix

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 04-07-2018 [0]

Η typical. δημιουργεί για το ελληνικό περίπτερο στη Biennale της Βενετίας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-06-2018 [0]

Σχεδιασμός για τα My Greek Soap από τον Ιωάννη Εργελετζή.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 30-05-2018 [0]

Μια ακόμα αφίσα για το Athens Open Air Film Festival από τον Βασίλη Μέξη

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-05-2018 [2]

H faze σχεδιάζει για τη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-03-2018 [1]

Ο Νίκος Γεωργόπουλος σχεδιάζει για τον Leon of Athens

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-02-2018 [0]

Ο Mike Rafail ανανεώνει την οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 31-01-2018 [1]

Σχεδιασμός συσκευσιών και χαρακτήρων από την The comeback studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 30-01-2018 [1]

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο δια χειρός Yell



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).