Απίστευτος διαγωνισμός από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

10-02-2012

«Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποτελεί το μεγαλύτερο κινηματογραφικό θεσμό της χώρας. Στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ανήκει και το Μουσείου Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του οποίου θα λειτουργήσει η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης.
Με βάση τα παραπάνω, το ΦΕΣΤΙΒΑΛ απευθύνει Πρόσκληση Ενδιαφέροντος σε φυσικά και νομικά πρόσωπα στην Ελλάδα και το εξωτερικό για την κατάθεση προτάσεων για το νέο λογότυπο του “Μουσείου Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης” και σας καλεί να καταθέσετε τις προτάσεις σας».

Έτσι ξεκινά την ανακοίνωσή του με αριθµό Πρωτοκόλλου: Θ/143/3.02.12, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η συνέχεια, όμως, βρίθει δυσάρεστων εκπλήξεων, τις οποίες και απαριθμούμε:

1. Με ημερομηνία πρωτοκόλλησης 3/2/12 η προθεσμία υποβολής συμμετοχών είναι στις 13/2/12!!! Το φεστιβάλ δηλαδή, ένας θεσμός με αναμφίβολη εμπειρία και πολλές συνεργασίες με τη δημιουργική κοινότητα, έχει την απαίτηση να σχεδιαστεί λογότυπος σε δέκα ημέρες ή αν προτιμάτε (αφού η ημερομηνία πρωτοκόλλησης ήταν Παρασκευή) σε έξι εργάσιμες ημέρες!!!

2. Το brief του διαγωνισμού περικλείεται στις εξής δύο ―κάθε άλλο παρά κατατοπιστικές― προτάσεις:
«Το λογότυπο θα πρέπει να είναι πρωτότυπο έργο, σχεδιασµένο αποκλειστικά για το Φεστιβάλ Κινηµατογράφου Θεσσαλονίκης και να µην αποτελεί παραλλαγή ή έργο που έχει υποβληθεί έστω και ως πρόταση στο παρελθόν. Το λογότυπο πρέπει να δηµιουργηθεί µε την προοπτική εφαρµογών, τις οποίες θα αναλάβει στη συνέχεια το ίδιο το ΦΕΣΤΙΒΑΛ για να καλύψει τις ανάγκες επικοινωνίας του».

3. Η αναφορά στα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών συνοψίζεται σε δύο σημεία:

  • Ο/Οι δηµιουργοί της πρότασης που τελικά θα επιλεγούν, δεσµεύονται να αποστείλουν στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ «ανοιχτό» αρχείο του δηµιουργικού του λογοτύπου, το οποίο το ΦΕΣΤΙΒΑΛ δύναται να χρησιµοποιήσει για οποιαδήποτε άλλη εφαρµογή και ο/οι δηµιουργός/οί παραιτούνται κάθε δικαιώµατος και διεκδίκησης επί των εφαρµογών. 
  • Ο τελικός Ανάδοχος ως δηµιουργός ή σε περίπτωση έργων συνεργασίας οι δηµιουργοί παραχωρούν, εκχωρούν και µεταβιβάζουν στην κυριότητα του ΦΕΣΤΙΒΑΛ το περιουσιακό τους δικαίωµα επί του δηµιουργικού του λογοτύπου, το οποίο θα αποτελούν στο εξής περιουσιακό στοιχείο του ΦΕΣΤΙΒΑΛ, που θα µπορεί κατά την ελεύθερη βούλησή του να το διαθέτει/χρησιµοποιεί µε οποιοδήποτε τρόπο και δηλώνουν, ότι δεν διατηρούν κανένα περιουσιακό δικαίωµα επ’ αυτού και δεν έχουν καµία αξίωση κατά του ΦΕΣΤΙΒΑΛ από αυτή την αιτία. Ειδικότερα το ΦΕΣΤΙΒΑΛ θα µπορεί αζηµίως να επαναχρησιµοποιήσει όλο το παραπάνω υλικό ή µέρος του, ελεύθερα για οποιοδήποτε σκοπό και µε οποιοδήποτε τρόπο, αυτούσιο ή διασκευασµένο κατά την ανέλεγκτο κρίση του. Επίσης, µπορεί να µεταβιβάζει κατά την ελεύθερη κρίση του εν όλω ή εν µέρει σε τρίτο µε αντάλλαγµα ή χωρίς.
4. Η μοναδική αναφορά στην επιτροπή που θα επιλέξει το νικητή του διαγωνισμού περικλείεται στη φράση: «Η ανάθεση της φιλοτέχνησης του δηµιουργικού του λογοτύπου θα γίνει κατά την ανέλεγκτο κρίση του ∆ιευθυντή του ΦΕΣΤΙΒΑΛ, ο οποίος σε περίπτωση που κρίνει ότι καµία από τις προτάσεις που υπεβλήθησαν δεν ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις του θεσµού, δεν δεσµεύεται να επιλέξει κάποια από αυτές, αλλά δύναται αναποζηµίωτα προς τους συµµετέχοντες υποψηφίους, να αναθέσει απευθείας σε τρίτο τη δηµιουργία του λογοτύπου»

5. Το ποσό της αμοιβής έπειτα από όλα αυτά, ανέρχεται στα… €1.000 ευρώ. (χωρίς άλλο σχόλιο)

Όσοι παρακολουθούν την ιστοσελίδα μας λίγο-πολύ γνωρίζουν ότι αποφεύγουμε τις βαρύγδουπες εκφράσεις (είτε θετικές, είτε αρνητικές). Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, δε μπορούμε παρά να μιλήσουμε για μια ιδιαίτερα προκλητική περίπτωση. Ορισμένοι με δεδομένο το χρονικό πλαίσιο στο οποίο περιορίζεται ο εν λόγω διαγωνισμός θα μπορούσαν να μιλήσουν για “προσυμφωνημένες” καταστάσεις. Βλέποντας όμως τόσο τους όρους, όσο και το ύψος του χρηματικού επάθλου, είμαστε της άποψης ότι κάτι τέτοιο θα πρέπει να αποκλειστεί. Είναι μάλλον αδύνατο να υπάρξει σχεδιαστής που θα κάνει την υποχώρηση να μπει σε μια τέτοια διεργασία για 1.000 ευρώ.
Το σκάνδαλο στη συγκεκριμένη περίπτωση βρίσκεται στην υποτιμητική απαξίωση με την οποία αντιμετωπίζει το γραφιστικό έργο ένας θεσμός που εργάζεται για την καταξίωση ενός άλλου δημιουργικού κλάδου: αυτού των κινηματογραφιστών. Είναι γνωστό ότι ο διευθυντής του φεστιβάλ κ. Εϊπίδης, προσπαθεί με τα περιορισμένα μέσα που του παρέχουν οι δύσκολες συγκυρίες να φέρει εις πέρας ένα πολύπλευρο έργο. Είμαστε όμως της άποψης ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να έχουν γίνει αλλιώς ώστε ούτε την άσχημη εικόνα να δημιουργεί το φεστιβάλ, ούτε καν τα €1.000 να στερείται.
Επιπλέον, θα θυμίσουμε ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχουν ανατεθεί με τον ίδιο τρόπο (ανοιχτό διαγωνισμό) και την ίδια… “ταρίφα” (€1.000)  οι εργασίες τόσο για την επίσημη αφίσα του φεστιβάλ (2010 και 2011), όσο και για το σχεδιασμό της ιστοσελίδας του (!)
Αυτή τη φορά όμως, με δεδομένους τους όρους του διαγωνισμού, νομίζουμε ότι το Φεστιβάλ ξεπερνά σε πρόκληση κάθε προηγούμενο.

Επειδή ορισμένοι μπορεί να νομίσουν ότι όσα περιγράφουμε πιο πάνω είναι υπερβολικά για να είναι αληθινά, σας παραθέτουμε τη συγκεκριμένη ανακοίνωση

15 Responses

  • Χάρης

    Συγχαρητήρια για την τοποθέτηση. Θεωρώ πως είναι μια από τις πιο εμπεριστατωμένες αναρτήσεις που έχουμε δει τον τελευταίο καιρό.

    Όσο για το περιεχόμενο νομίζω πως επιτέλους θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε τι συμβαίνει και να κοιτάξουμε να οργανωθούμε.

  • crossbow

    “…κρίση του ∆ιευθυντή του ΦΕΣΤΙΒΑΛ, ο οποίος σε περίπτωση που κρίνει ότι καµία από τις προτάσεις που υπεβλήθησαν δεν ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις του θεσµού, δεν δεσµεύεται να επιλέξει κάποια από αυτές, αλλά δύναται αναποζηµίωτα προς τους συµµετέχοντες υποψηφίους, να αναθέσει απευθείας σε τρίτο τη δηµιουργία του λογοτύπου»”

    βάζω όρους και deadline που δεν πρόκειται κανείς να στείλει τίποτα, και ακόμα και να στέιλει θα είναι μάπα, τα ακυρώνω όλα, και μετά δίνω με απευθείας ανάθεση σε αυτόν που θέλω τη δουλειά….αυτό είναι το νόημα του όλου θέματος.

  • Γιώργος Τριανταφυλλάκος

    Ως ο σχεδιαστής του υπάρχοντος λογοτύπου του Μουσείου (πριν από 3 χρόνια στα πλαίσια της συνολικής αναμόρφωσής του και τότε που το Μουσείο Κινηματογράφου δεν υπαγόταν στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου…) οφείλω να διαχωρίσω την θέση μου σχετικά με ό,τι συμβαίνει (προς αποφυγή παρεξηγήσεων…)

    Προσπαθώ από το πρωί να επικοινωνήσω με υπεύθυνους του Φεστιβάλ για να ρωτήσω γιατί συμβαίνει αυτό που συμβαίνει… Όταν έχω νεότερα θα ενημερώσω.

    http://www.backpacker.gr/logo.asp?m=5&id=lo23
    http://www.backpacker.gr/project.asp?m=9&id=p17

    Παραθέτω και το υπάρχον λογότυπο κυρίως για να υποστηρίξω ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος για να αλλάξει (κατά την ταπεινή μου άποψη).

  • Ρενάτο Τάτα

    καλημέρα σε όλους,

    λογότυπο 6 ημερών… να τ’αφήσω;

    λοιπόν, και τώρα σοβάρα. τα λογότυπα δεν είναι λεμόνια
    όπως λένε και κάποιοι συνάδελφοι στο εξωτερικό “we do not sell lemons”

    θεωρώ πως κάθε γραφίστας που σέβεται τη δουλειά του
    και πάνω απ’όλα τον εαυτό του, δεν πρέπει να συμμετάσχει σε αυτό το αστείο.

    έλεος.

    αν το φεστιβάλ θέλει νέο λογότυπο μπορεί να απευθυνθεί, σοβαρά όμως,
    σε ένα από τα τόσα σοβαρά γραφεία, που δόξα σοι ο θεός, έχει η θεσ/νίκη.
    ή και στην αθήνα, σε όλη την ελλάδα τέλως πάντων για να μην αδικώ κανέναν.
    εννοείται… με σωστό brief, στους σωστούς χρόνους και την ανάλογη αμοιβή.

    αυτά είχα να πω.

    peace \m/

  • Ioannis

    Τι λένε οι Έλληνες του Βερολίνου; Χίλια ζητάς…τρία θα πάρεις…Οποιαδήποτε άλλη άσκηση ενέργειας είναι μαστρωπεία…Έλεος…

  • andreas onoma

    δεν θα πρέπει να σας/μας εκπλήσσει

    Άλλωστε το φεστιβαλ έχει ξαναδείξει την εκτίμησή του στην κοινότητα των σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας.

    Και εδώ στο designmag μπορείτε να ανατρέξετε σε παλαιότερο ζητήμα, σχετικά με την πρωτοτυπία στις επιλόγες του φεστιβάλ για την αφίσα.

    Κανένα θέμα με το Φεστιβάλ, αν θέλει να το δώσει έργο απευθείας σε γραφείο που συνεργάζεται και εμπιστεύεται. Απολύτως σεβαστό, αλλά όχι να μας χρησιμοποιεί με αυτό τον τρόπο.

    Απορώ όμως με το θράσος και την άνεση που το κάνουν τόσο απροκάλυπτα, προφανώς πιστεύουν (και ίσως ισχύει) ότι δεν θα τους ζητήσει κανείς τον λόγο και δεν θα τους εξετάσει κανείς.

    Ας είναι.

  • Παν. Λουτράρης

    Αφίσα: 1000 ευρώ… Website: 1000 ευρώ…. Λογότυπο: 1000 ευρώ… Αξιοπρέπεια: αξία ανεκτίμητη. Κάποια πράγματα στη ζωή είναι ανεκτίμητα. Για όλα τ’ άλλα υπάρχει η ΦολαCard. ΦολαCard: Γιατί κάποια πράγματα στη ζωή είναι ανεκτίμητα.

  • benson

    Ντροπή. Τέλος.

  • Γιαλάογλου Θεόδωρος

    το θέλουν το logo31 τους……
    …για το Φεστιβάλ “της καρδιάς μας”…

  • graphic designer 7

    @Γιώργος Τριανταφυλλάκος. Εξαιρετικό logo. Πράγματι δεν υπάρχει κανένας λόγος να αλλάξει. Μακάρι να ήταν όλα τα λογότυπα που κυκλοφορούν και ασχημαίνουν τη ζωή μας, του επιπέδου της δικής σας δουλειάς…

    Αισθάνθηκα τεράστια αγανάκτηση διαβάζοντας την προκήρυξη του παραπάνω διαγωνισμού. Είναι πραγματικά εξευτελιστικό το όλο θέμα για όλο τον κλάδο της γραφιστικής κοινότητας και πιστεύω ότι ΚΑΝΕΝΑΣ συνάδελφος δεν πρέπει να λάβει μέρος. Το υπάρχον logo είναι πολύ πάνω από επαρκές. Να στείλουμε όλοι προσωπικές επιστολές στον κύριο Eϊπίδη, τον διευθυντή, ο οποίος δεν ντρέπεται που βάζει την υπογραφή στην εν λόγω προκήρυξη!!! ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΑΙΣΧΟΣ!!!

  • graphic designer 7

    Εγώ την έστειλα την επιστολή και σας την παραθέτω:

    “Αγαπητέ κύριε Εϊπίδη
    Πληροφορήθηκα την Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη δημιουργία λογοτύπου του Μουσείου Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και πραγματικά αισθάνθηκα αγανάκτηση για τον τρόπο προκήρυξης του εν λόγω διαγωνισμού.

    Αρχικά είδα το υπάρχον λογότυπο το οποίο το βρίσκω πολύ υψηλού επιπέδου. Παρακαλώ θα ήθελα να ενημερωθώ για το σκεπτικό προκήρυξης ενός τέτοιου διαγωνισμού με τόσο εξευτελιστικό ποσόν για έπαθλο, από τη στιγμή μάλιστα που το υπάρχον σήμα/λογότυπο είναι πολύ παραπάνω από επαρκές.

    Εξασκώ την γραφιστική πάνω από 30 χρόνια, και πραγματικά αισθάνομαι τεράστιο εξευτελισμό και απαξίωση όλου του κλάδου μου διαβάζοντας την παραπάνω προκήρυξη, γιατί ούτε ο χρόνος ούτε το χρηματικό έπαθλο είναι ισάξια του έργου που ζητάτε.”

  • soffia

    εξαιρετικό το υπάρχον λογότυπο
    όσο για τους ιθύνοντες είναι πασιφανές ότι στερούνται το υπόβαθρο για διαχειριστούν την ταυτότητα του φεστιβάλ

  • MarkG

    εχουμε 15/2, βγηκε ο νικητης; 🙂

  • φεboboάριος

    φααααακ, δεν πρόλαβα… 🙁
    (άντε, του χρόνου πάλι…)

  • five eight

    Πολλά ακούγονται χρόνια τώρα για τέτοιου είδους καταστάσεις. Δεν είναι πρώτη φορά και δεν θα είναι τελευταία. Η γραφιστική κοινότητα πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται σοβαρά πως η λάθος αντιμετώπισή της δεν προέρχεται μόνο από τους διοργανωτές αλλά και από τον εαυτό της. Πρέπει να αναθεωρηθεί ο μύθος του design – εξωραϊστικού παράγοντα και της ημιμαθούς προβολής του κλαδου αυτού. Είναι σφάλμα μόνο των δημιουργών κι όχι των οργανωτών. Όμως το design superstars και design ένεκα φήμης είναι αποτέλεσμα μακρόχρονης αδιαφορίας, μερικής ασυμφωνίας, ελλειπούς ανάλυσης προβληματικού χώρου και απαράδεκτης ανέχειας των δεδομένων αυτών από την γρ. κοινότητα. Κάποιοι πάντα κέρδιζαν και θα κερδίζουν από τέτοιες αναθέσεις και διαγωνισμούς.
    Το κακό όμως το πληρώνει η ίδια η φιλοσοφία του σχεδιάζειν και ο κύκλος ολοκληρώνεται, επαναληπτικά, με τη χαρακτηριστική του φαυλότητα.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 09-05-2017 [3]

Ένας διαγωνισμός δημιουργίας λογότυπου από την Κύπρο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 16-04-2017 [1]

Διεθνής διαγωνισμός για την ταυτότητα του Università degli Studi della Campania Luigi Vanvitelli

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 01-03-2017 [3]

Ο πιο πρωτότυπος ανοιχτός διαγωνισμός λογοτύπου

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 28-02-2017 [0]

Δέκα μέρες ακόμα για υποβολές στους Αγώνες Νέων Σχεδιαστών

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 13-02-2017 [0]

Μέχρι και την Παρασκευή η υποβολή συμμετοχών στα European Design Awards 2017

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 18-01-2017 [0]

5o CU Restart: Δωρεάν στέγη για δημιουργικά μυαλά

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 21-12-2016 [1]

Άλλος ένας ανοιχτός διαγωνισμός από το Πατρινό Καρναβάλι

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 13-12-2016 [1]

Το Αριστοτέλειο καλεί τους φοιτητές του να σχεδιάσουν λογότυπο για το πρόγραμμα S.U.C.RE.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 24-11-2016 [0]

Και ο Δήμος Κοζάνης αναζητά νέα ταυτότητα μέσω διαγωνισμού

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 14-11-2016 [1]

Επιτέλους ένας διαγωνισμός-υπόδειγμα



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).