Being for the benefit of Mr. Kite – η απίστευτη ιστορία μιας ιστορικής αναπαραγωγής

30-11-2012

Στις 31 Ιανουαρίου του 1967, κατά τη διάρκεια γυρισμάτων για το video του τραγουδιού Strawberry Fields for ever, o John Lennon μπήκε σ’ ένα παλαιοπωλείο στην πόλη Sevenoaks του Κεντ. Αυτό που του τράβηξε την προσοχή ήταν μια αφίσα του 1843, η οποία διαφήμιζε την παράσταση ενός τσίρκου, του Pablo Fanque’s Circus Royal. Η αφίσα, κατά την επικρατούσα πρακτική της βικτωριανής εποχής, περιείχε μια εικόνα και εκτενές περιγραφικό κείμενο.
Ο εντυπωσιασμένος Lennon αγόρασε την αφίσα και την κρέμασε σ’ ένα τοίχο του σπιτιού του. Πολύ σύντομα, η συγκεκριμένη αφίσα αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για ένα από τα τραγούδια που συνέθεσε για το δίσκο Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band. «Όλοι οι στίχοι ήταν κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια μου, όταν κάποια στιγμή θέλησα να γράψω ένα τραγούδι» είπε αργότερα ο Lennon και προσέθεσε «προσέθεσα το πολύ μια-δυο δικές μου λέξεις». Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι άλλαξε το όνομα ενός αλόγου από Zanthus σε Henry, αλλά κατά τ’ άλλα, το Being for the benefit of Mr Kite, όπως ονομάζεται το τραγούδι, είναι πράγματι η μεταφορά μιας αφίσας στον κόσμο της μουσικής. Τόσο στιχουργικά, όσο και ατμοσφαιρικά.

Αλλαγή σκηνικού.
Βρετανία 2012. Ο σχεδιαστής Peter Dean, είναι συν όλα τα άλλα και μεγάλος θαυμαστής των Beatles. Κάποια στιγμή, του περνά από το μυαλό πόσο όμορφο θα ήταν αν μπορούσε να αναπαράξει τη διάσημη πλέον βικτωριανή αφίσα, μια και οι απομιμήσεις που κυκλοφορούν στο εμπόριο είναι, μάλλον, κάκιστης ποιότητας.
Κι εδώ ακριβώς υπεισέρχονται το μεράκι, οι γνώσεις και τα μέσα/γνωριμίες του γραφίστα. Ο Peter Dean βασίζεται σε μια φωτογραφία του John Lennon που κρατά την αφίσα του (και με γνωστό το ύψος του μουσικού) υπολογίζει το ακριβές μέγεθος και το χρώμα της αφίσας. Στη συνέχεια απευθύνεται αρχικά σε έναν ξυλογλύπτη και στη συνέχεια σε έναν παραδοσιακό τυπογράφο, ώστε να αναπαράξει με κάθε ακρίβεια το… αντικείμενο του πόθου.
Τόσο η όλη διαδικασία, που μπορείτε να δείτε στο βίντεο που ακολουθεί, όσο και το τελικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακά.
Ο Peter Dean τύπωσε 1967 αριθμημένα αντίτυπα, τα οποία πωλούνται προς £294.00 το καθένα (περίπου €360).
Αν σας ενδιαφέρει θα τα βρείτε εδώ

YouTube Preview Image

Λεπτομέρεια από το τελικό αποτέλεσμα της αναπαραγωγής

Λεπτομέρεια από το τελικό αποτέλεσμα της αναπαραγωγής

Ο περήφανος σχεδιαστής δίπλα στο έργο του

9 Responses

  • kostis

    !!!!!!!!!

  • Κωνσταντίνος

    Απίστευτο! Αν έχει κανείς μεράκι…

  • pagou

    ποιο εργο του ρε παιδια;
    τι εκανε περα απο την αναπαραγωγη;

  • NA

    Μήπως πρέπει να μετονομαστεί σε “Benefit for Mr. Dean”;
    Χωρίς να αμφιβάλλω για τον κόπο, το μεράκι του δημιουργού και την καλλιτεχνική αξία του αποτελέσματος, ποιό είναι το νόημα;

  • NA

    Αλλά κι όσον αφορά την “ακρίβεια” ας ρίξουμε μια ματιά στον τίτλο “Last night…”

  • Μανώλης Μορεσόπουλος

    Εξαιρετικό και πολύ ωραίο το video της διαδικασίας. Σίγουρα απ’ όλα αυτά κάτι πάντα μένει! Βέβαια , ο Peter Dean αν διάβαζε το σχόλια εδώ ίσως ρωτούσε? “Έγω έκανα αυτό, εσύ πως ξόδεψες τον χρόνο σου τελευταία?”

  • NA

    Δεν διαφωνώ σε καμμία περίπτωση για τον χρόνο που αφιέρωσε, ουτε για τον κόπο και την έρευνά του. Σίγουρα το αποτέλεσμα είναι απίστευτης ποιότητας. Απλά να μην μπερδευούμε τη δημιουργία με τη δημιουργική αναπαραγωγή. Πόσο μάλλον όταν γίνεται για οικονομικό όφελος. Στο κάτω κάτω την ίδια δουλειά θα μπορούσε να κάνει και ένας σοβαρός συντηρητής αλλά δεν έχω δει να απευθύνεται αντίστοιχα ευφημος μνεία.

  • Μανώλης Μορεσόπουλος

    Σχετικά με το τελευταίο ΝΑ συμφωνώ. Άξιοι συγχαρητηρίων ειναι όλοι όσοι συνεργάστηκαν κατά την διαδικασία (χαράκτης, στοιχειοθέτης κτλ). Όσο για ο ότι από το “τίποτα” έφτιάξε κάτι που το απόλαυσε και κερδίζει από αυτό, αυτό μόνο θετικό είναι από την στιγμή κυρίως που δεν τέθηκε απ’ όσο βλέπω ζήτημα πνευματικών δικαιωμάτων από κάποιον τρίτο. Φυσικά και επρόκειτο για δημιουργική αναπαραγωγή. Άριστα εκτελεσμένη όμως!

  • Obvious

    Ωραία… και να βρούμε αν είναι “video” ή “βίντεο” (πέτυχα και τα δύο στο κείμενο). Νομίζω οτι ο όρος έχει ελληνοποιηθεί εδώ και δεκαετίες.
    http://translate.google.gr/?hl=el&tab=wT#en/el/video
    Άσχετο;..μπορεί… Όμως αξίζει να το βρείτε.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 11-05-2017 [1]

Καλλιόπη Αποστολίδου: Το να μένεις στάσιμος σκοτώνει το πνεύμα και τη φαντασία

ΆΡΘΡΑ 05-05-2017 [1]

Μ. Μπότης: To ελληνικό design δεν είναι απλά καλό

ΆΡΘΡΑ 13-04-2017 [0]

Απολογισμός για το τρίτο Graphic Stories Cyprus

ΆΡΘΡΑ 23-01-2017 [0]

Εθνική Βιβλιοθήκη: 6 γρίφοι για δυνατούς λύτες

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016

ΆΡΘΡΑ 11-02-2016 [1]

Πώς το Εθνικό Μουσείο της Νορβηγίας αναζητά νέα οπτική ταυτότητα



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).