H Freelance Creative σχεδιάζει τη νέα εμφάνιση του ΠΑΟΚ

12-04-2012

Ακούμε συχνά ότι “η φανέλα είναι πολύ βαριά”. Αυτό ισχύει για πολλές ομάδες, όμως, για κάποιες από αυτές, το βάρος είναι μεγαλύτερο.
Όταν μιλάμε για τον ΠΑΟΚ, μια από τις δημοφιλέστερες και ιστορικότερες ομάδες της Ελλάδας, η σκέψη μας τρέχει στα μεγάλα ονόματα  που “έχουν ιδρώσει” αυτή τη φανέλα. Πόσο συχνά σκεπτόμαστε όμως εκείνους που “έχουν ιδρώσει” για να τη σχεδιάσουν;
Αφορμή για την πιο πάνω εισαγωγή αποτελεί η είδηση της υπογραφής συμφωνίας μεταξύ του ΠΑΟΚ και της γνωστής εταιρείας αθλητικών ειδών UMBRO, αναφορικά με την εμφάνιση της θεσσαλονικιώτικης ομάδας για τα επόμενα δύο χρόνια.
Η πρώτη φανέλα της ομάδας (για όσους δε γνωρίζουν καλά την ποδοσφαιρική πρακτική, κάθε ομάδα διαθέτει πάνω από μία παραλλαγή της φανέλας της, ώστε να εναλλάσσει στις περιπτώσεις που η εμφάνιση της αντίπαλης ομάδας έχει τα ίδια χρώματα με τα δικά της) έχει άμεσες αναφορές στη φανέλα με τις χοντρές άσπρες και μαύρες ρίγες που φορούσαν οι παίκτες του ΠΑΟΚ το 1976, όταν η ομάδα κατέκτησε το πρωτάθλημα. Η δεύτερη και η τρίτη φανέλα της ομάδας είναι κοντά στις κλασσικές εμφανίσεις, ενώ η τέταρτη φανέλα είναι μοβ, και εμφανίζει μία καινοτομία στον γιακά (καινοτομία που έχουν και οι δύο εμφανίσεις των τερματοφυλάκων).

Μιλήσαμε με το σχεδιαστή Βασίλη Ανδρεάδη (Freelance Creative), ο οποίος είναι υπεύθυνος για το σχεδιασμό της νέας εμφάνισης και μάθαμε (χωρίς να μας προκαλέσει καμία έκπληξη) ότι είναι… βαμμένος Παοκτζής.
Τον ρωτήσαμε για τις ιδιαιτερότητες που έχει ένα παρόμοιο project και μας απάντησε ότι απαιτεί γνώση για την κάθε ομάδα, την ιστορία της, αλλά και την κατανόηση της σχεδιαστικής της γραμμή της αθλητικής εταιρίας με την οποία συνεργάζεται (στην περίπτωσή μας της UMBRO).
O ίδιος ομολόγησε ότι μεγάλο ρόλο έπαιξε το γεγονός ότι είναι και φίλαθλος της ομάδας.
Μας αποκάλυψε ότι η σχεδίαση της πρώτης φανέλας (αυτή που θα φοράει και πιο συχνά η ομάδα) είναι και η πιο δύσκολη. «Θα πρέπει να προσαρμόσεις κάποια στάνταρ πράγματα που έχει η ομάδα σε βάθος χρόνου πάνω στη φανέλα, με τη δική σου σχεδιαστική ιδέα» μας είπε, και συνέχισε «Παρ’όλα αυτά υπάρχει μεγάλο πεδίο για να πρωτοτυπήσεις. Να αναφέρω ένα βασικό παράδειγμα όπως η τυπογραφία»…

7 Responses

  • Γαλάνης Ιωάννης

    Ωραία δουλειά και ωραία τυπογραφία…Μπράβο παιδιά

    Υ.Γ. ΠΑΟΚ ΣΕ ΛΕΩ…

  • Ρενάτο Τάτα

    το detail στη φανέλα του goalkeeper,
    στο λαιμό, είναι όλα τα λεφτά.

    υγ: μλκ διαιτητή παίξε καλά τον μπάοκ

    peace \m/

  • ba

    Η τυπογραφια ειναι τελειως αδιαφορη (εως και αταιριαστη)

  • marios

    Φίλε ba διαφωνώ με τον σχολιασμό σου. Η συγκεκριμένη γραμματοσειρά έχει πολύ όμορφα ισόπαχα νούμερα και γράμματα, με ιδιαίτερα κοψίματα και μάλλον για αυτό το λόγο χρησιμοποιήθηκε. Αδιάφορες ελληνικές γραμματοσειρές η Parachute νομίζω δεν έχει.

    Επίσης λες ότι είναι και αταίριαστη. Δεν γράφεις όμως με τι είναι αταίριαστη. Με τη φανέλα, με την UMBRO, με την ομάδα του ΠΑΟΚ, με τον σχεδιασμό, με το γούστο σου;

    Καλό είναι να δικαιολογούμε τη κριτική μας…

  • teo

    …αμάτες! πολύ ΠΑΟΚ!

  • costas

    Tι το ιδιαιτερο εχουν αυτες οι φανελες απο αυτες που υπαρχουν εδω και 30 χρονια????

    Πολυ δηθεν….αδιαφορες….και καλα να χαμε να λεγαμε…”design”…

    Δε νομιζω οτι χρειαζεται να εχεις ιδιαιτερες γνωσεις για να τραβηξεις μερικες γραμμες….

  • teo

    Μάλλον costas δε το κατέχεις το άθλημα. Ο ΠΑΟΚ έχει να φορέσει φανέλα ριγωτή έτσι σχεδιασμένη με άσπρο γιακά και άσπρα τελειώματα στα μανίκια από την δεκαετία του 70’… Γκρί δεν έχει φορέσει ποτέ… Οι ασπρόμαυρες ρίγες εδώ, συνεχίζονται και στο πίσω μέρος της φανέλας (και αυτό έχει να συμβεί εδώ και 15 χρόνια…). Το κόψιμο στον γιακά του τερματοφύλακα, δίνοντας την αίσθηση ότι φοράει και την ασπρόμαυρη από μέσα, εσένα μάλλον σε αφήνει αδιάφορο… εμάς όχι.

    Φανέλα του ΠΑΟΚ σχεδίασαν, όχι τρίπτυχο έντυπο…



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-03-2017 [0]

O Mαρίνος Κολοκοτσάς σχεδιάζει το Melima

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-03-2017 [7]

Ανανέωση για την “Γρηγόρης” από το Bob Studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-09-2016 [0]

Volvo Cars a new beginning

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 31-08-2016 [11]

Ο νέος λογότυπος της Καβάλας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-08-2016 [1]

Η αφίσα του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-07-2016 [0]

Rubika B601 μια ελληνική ξύλινη βιβλιοθήκη

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).