Η επιστολή του προέδρου του ΔΣ της Ένωσης Γραφιστών προς το ΤΑΠ σχετικά με το διαγωνισμό για τα Μνημεία και Μουσεία της Ελλάδας

11-03-2012

Συνέχεια στο σήριαλ του διαγωνισμού για το διαγωνισμό που προκήρυξε το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων σχετικά με την ενιαία ταυτότητα των Μνημείων και των Μουσείων της Ελλάδας, δίνει η επιστολή που απέστειλε το Δ.Σ. της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας προς τους αρμόδιους του Υπουργείου Πολιτισμού.
Η επιστολή αυτή, βασισμένη στην προσωπική εμπειρία του προέδρου του ΔΣ της Ένωσης Γραφιστών, Δημήτρη Κανελλόπουλου, ενέχει ρόλο πορίσματος και φέρει ημερομηνία αποστολής τις 28 Φεβρουαρίου. Την παραθέτουμε παρακάτω, αυτούσια.

Προς Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων.

Θεωρώ πως το συνολικό αποτέλεσμα του διαγωνισμού είναι φτωχό και γνώμη μου είναι πως το ΤΑΠ δεν θα πρέπει να προχωρήσει στην υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου με αυτό τον τρόπο.
Το ζητούμενο, και από ότι φάνηκε από την κρίση των έργων, ήταν ο σχεδιασμός λογοτύπου και μόνο. Σαν κριτική επιτροπή σταθήκαμε στην πρώτη εντύπωση, και μόνο για τους τελικούς νικητές ανατρέξαμε στην αιτιολόγηση και μελέτη των σημάτων, πράγμα που ίσως σημαίνει πως ανεξάρτητα από την μελέτη και σκεπτικό πίσω από κάθε εργασία, “η πρώτη εικόνα” ήταν η σημαντικότερη όλων. Φυσιολογικό από την μία αλλά λάθος αν σκεφτεί κανείς τα ζητούμενα και τα κριτίρια αξιολόγησης.
Όπως είχαμε σαν ΕΓΕ επισημάνει με επιστολή μας προς το ΤΑΠ, η όλη διαδικασία ήταν σε λάθος βάση. Σε καμία περίπτωση δεν έγινε γνωστό από το αρχικό brief το πόσο σημαντικό ήταν το έργο.
Σκοπός τέτοιων διαγωνισμών είναι να αναδεικνύουν πολιτισμό και να γίνονται σε απόλυτα σωστές βάσεις. Για αυτό πιστεύω ακόμα πως είναι κρίμα, ενώ έχουμε πολύ αξιόλογους συναδέλφους σχεδιαστές, το ΤΑΠ δεν κατάφερε να τους προσεγγίσει με ένα αξιοπρεπή και σωστό διαγωνισμό γιατί στο τέλος της ημέρας η χώρα μας χρειάζεται πλέον μόνο σωστές και όχι πρόχειρες λύσεις.
Χρειαζόμαστε λύσεις που θα βοηθήσουν να αναπτυχθούμε και εδώ μιλάμε για τον πολιτισμό μας και την εικόνα του. Φυσικά δεν είναι μόνο ένα λογότυπο ή μια ταυτότητα το ζητούμενο αλλά μια σειρά ενεργειών κατόπιν σωστής έρευνας και σχεδιαστικής μελέτης.
Τέλος ελπίζω την επόμενη φορά να αναλογιστούμε τι θέλουμε και ποιοι είναι αυτοί που θα πρέπει να μας βοηθήσουν. Ως Ένωση Γραφιστών Ελλάδας έχουμε καθήκον να βοηθήσουμε την πολιτεία σε κάθε προσπάθεια της.
Έχουμε φτάσει σε ένα επικίνδυνο σημείο της ιστορίας μας και θα πρέπει να αλλάξουμε τώρα τρόπους και να συνεργαστούμε για το καλό όλων.

Με εκτίμηση

Δημήτρης Κανελλόπουλος
Πρόεδρος του ΔΣ της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας 2010-2012

Να σημειώσουμε ότι σε σχόλιό του μέσα από την ιστοσελίδα μας, ο πρόεδρος της Ένωσης Γραφιστών εξέφρασε την άποψη ότι η ανομοιογένια των μελών της Κριτικής Επιτροπής ήταν ο καθοριστικός παράγοντας που έκρινε το αποτέλεσμα αλλά και την τύχη του διαγωνισμού.
Να υπενθυμίσουμε, ότι στην 11μελή επιτροπή υπήρξαν ως μέλη δύο γραφίστες (οι κ.κ. Κανελλόπουλος και Μάντζαρη), μία επικοινωνιολόγος, και πληθώρα εκπρόσωποι άλλων ειδικοτήτων (αρχιτέκτονες, ακαδημαϊκοί, καλλιτέχνες, κ.λπ.).

10 Responses

  • PaKa

    “Όπως είχαμε σαν ΕΓΕ επισημάνει με επιστολή μας προς το ΤΑΠ, η όλη διαδικασία ήταν σε λάθος βάση. Σε καμία περίπτωση δεν έγινε γνωστό από το αρχικό brief το πόσο σημαντικό ήταν το έργο.”

    – Μετά λοιπόν από την αρχική επιστολή σας – η οποία αν δεν απατώμαι αναρτήθηκε και στο designmag – συνεχίσατε να διαπιστώνετε ότι η διαδικασία ήταν λάθος.

    – Είδατε ότι η επιτροπή αξιολόγησης ενώ ζητά πλήρη ανάπτυξη branding, όπως λέτε η εξέταση στο συγκεκριμένο ζητούμενο έγινε μόνο στους τελικούς νικητές.

    Γιατί λοιπόν δεν αποχωρήσατε από τη διαδικασία αξιολόγησης καταγγέλοντάς την, αφού οι υπόλοιποι της 11μελούς (!!!) επιτροπής δεν έκαναν τίποτα για να διορθώσουν τα λάθη της τα οποία προφανώς θα τους επισημάνατε;

    Το πόσο σημαντικό ήταν το έργο, ήταν προφανές από την αρχή και γι΄αυτό διαμαρτυρήθηκε όλος ο σχεδιαστικός κόσμος (και η ΕΓΕ νομίζω) για τους χρόνους που δόθηκαν και υπήρξε μια μικρή παράταση.

    Κατά την ταπεινή μου άποψη πάντως, σε καμιά γραφιστικά σοβαρή χώρα δεν γίνεται branding τέτοιας κλίμακας με τέτοιου είδους διαγωνισμούς.

  • Δημήτρης Κανελλόπουλος

    Καλησπέρα Paka, δεν αποχώρησα γιατί υπήρχε στους όρους του διαγωνισμού πως το ΤΑΠ θα μπορούσε να προχωρήσει (όπως μπορεί κα τώρα) στην ηλοποίηση ενός από των έργων που βρέθηκαν στην πρώτη θέση.

    Η θέση μας ήταν σαφέστατη από την αρχή. Γνωρίζαμε πως οι όροι ήταν λάθος, κοινοποιήσαμε τις θέσεις μας, αλλά θέλαμε να συμμετέχουμε στην κριτική επιτροπή μιάς και το έργο ήταν πολύ σοβαρό και εν τέλη, θα έπρεπε να γνωρίζουμε τι έχει γίνει και να μην μένουμε στις εικασίες (όπως συνέβη με πολλούς εδώ.)

    Οι απόψεις της ΕΓΕ δε αφορούσαν κανένα από την κριτική επιτροπή, αμφιβάλω (πέρα από την Θ. Μάντζαρη που μου το επιβαιβέωσε) αν κάποιος διάβασε την επιστολή μας. Η επιστολή αφορούσε το ΤΑΠ που οργάνωσε τον διαγωνισμό.

    “Σοβαρά γραφιστική χώρα”. Πιστευώ πως δεν ειμαστε ακόμα και δύσκολα θα γίνουμε. Θέλουμε να εργαζόμαστε με όρους που μας έρχονται από το εξωτερικό και δεν βλέπουμε τι γίνεται κάθε μέρα στην χώρα μας.

    Όπως είπε και ένας “γκουρού” του είδους “Γινεται” και σε δύο ημέρες.

  • ραμboboτσαρης

    @ δημήτρης κανελλόπουλος:..
    «[…] ενός από των έργων που βρέθηκαν στην πρώτη θέση.»
    ;!;!;!..
    πόσα έργα βρέθηκαν στην πρώτη θέση;.. παραπάνω από ένα;..

    αμφιβάλλεις ότι κάποιος από την κριτική επιτροπή ή από το τ.α.π. διάβασε την επιστολή σας;..

    αν δεν είχε πάρει η ε.γ.ε. κάποια απάντηση, τότε αυτό δεν θα μπορούσε να εκληφθεί ως περιφρόνηση;..

    πάντως, θεωρώ ότι η πρώτη επιστολή της ε.γ.ε. ενδιέφερε τα υπόλοιπα μέλη της κριτικής επιτροπής στο σημείο ότι ένα μέλος της διατύπωνε κάποιους ενδοιασμούς για τον διαγωνισμό…

    προσπαθήσατε, δεν εισακουστήκατε… κρίμα, μα δεν πειράζει… βάλτε πλώρη για την επόμενη μάχη…

    🙂

    (ας κάνω ότι δεν πρόσεξα την ανορθογραφία των λέξεων «υλοποίηση» και «επιβεβαιώνω»… :S )

  • Ευάγγελος Κασσαβέτης

    Στην πρώτη ανάρτηση του designmag σχετικά με το “Διαγωνισμό ιδεών
    για τη δημιουργία ενιαίας εικόνας και ταυτότητας των Μνημείων και Μουσείων
    της Ελλάδας” είχα διατυπώσει συγκεκριμένες και σοβαρότατες ενστάσεις
    τόσο για το διαχειριστικό όσο και για το ουσιαστικό μέρος του διαγωνισμού,
    (τον οποίο εξακολουθώ να θεωρώ απολύτως απαράδεκτο και επιφυλάσσομαι
    να επανέλθω αναλυτικά επί της ουσίας σε καταλληλότερο χώρο και πλαίσιο).

    Επιτρέψτε μου να αντιγράψω και εδώ το τότε (30/11/11) σχόλιό μου:

    ——-

    «Το πρόβλημα στη συγκεκριμένη προκήρυξη δεν βρίσκεται στο έπαθλο.
    Είναι πολύ πιο βαθύ και ουσιώδες. Η προκήρυξη πάσχει οργανικά.

    Ενσωματώνει με πρόχειρο και αντιεπιστημονικό τρόπο σε ένα διαγωνισμό
    δύο, συναφή μεν ξεχωριστά δε, αντικείμενα μελέτης, τα οποία
οφείλουν
    να συσχετιστούν και να αποτελέσουν ενιαίο οργανικό σύνολο,
ωστόσο,
    ανήκουν σε εντελώς διακριτά πεδία μελέτης και σχεδιασμού.
    Το ένα σκέλος έχει να κάνει με τα λογότυπα και τα εικονογράμματα.
    Αντικείμενα που προφανώς ανήκουν στη σφαίρα της γραφιστικής.
    Το άλλο σκέλος, αυτό της σήμανσης, της σκοπιμότητας και της
    λειτουργικότητας, των υλικών κατασκευής, της ένταξης στους χώρους,
    είναι αντικείμενο συνεργειών αρχιτεκτόνων, μουσειολόγων, αρχαιολόγων.

    Κακά τα ψέματα, Δημήτρη μου (Κανελλόπουλε).
Το συγκεκριμένο έργο
    είναι μελέτη πρώτης γραμμής.
Δεν επιτρέπεται και δεν μπορεί να το
    διεκπεραιώσει μόνος του
ένας γραφίστας ή, έστω, σχεδιαστής οπτικής
    επικοινωνίας…
Ούτε καν μια ομάδα γραφιστών ή ένα δημιουργικό γραφείο.
    Ιδίως, στον ελάχιστο χρόνο που έχουν το θράσος να δίνουν.
    Φυσικά, είναι εξίσου απαράδεκτο να υλοποιηθεί αποκλειστικά
    από αρχιτέκτονες ή διακοσμητές ή εικαστικούς (sic)…

    Το εύλογο και παραγωγικό θα ήταν να ζητήσουν προτάσεις
από σχήματα
    που διαθέτουν διεπιστημονικά εφόδια και πόρους
και, σε κάθε περίπτωση,
    αξιοποιούν αποδεδειγμένα συνεργάτες
από όλο το φάσμα των εμπλεκόμενων
    τεχνών και επιστημών.
Δηλαδή, εντελώς πρόχειρα: ομάδα εργασίας με
    μουσειολόγο,
αρχιτέκτονα, γραφίστα-σχεδιαστή αλλά και ειδικό κατασκευαστή.

    Οι παραπάνω, όλοι μαζί, ναι, μπορούν. Ο καθένας μόνος του όχι.
    Και βέβαια, όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι με αυτές τις προδιαγραφές

    τα δώδεκα χιλιάρικα δεν είναι απλώς λίγα. Είναι προσβλητική αμοιβή.
    Για ένα γραφίστα όμως που θα αποτολμούσε να το επιχειρήσει μόνος του,
    προφανώς λόγω επιπολαιότητας, άγνοιας, ματαιοδοξίας ή έπαρσης,
    τα λεφτά είναι πάμπολλα. Και θα είναι σίγουρα πεταμένα λεφτά.»

    ——-

    Σήμερα, στην τελευταία πράξη αυτής της κωμικοτραγικής διαδικασίας,
    κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, το μόνο που θα συμπλήρωνα είναι ότι,
    μια ύστατη κίνηση ευθύνης και σεβασμού απέναντι τόσο στη σχεδιαστική
    κοινότητα, όσο και στα ίδια τα μνημεία και τα μουσεία μας και, τελικά,
    στους επισκέπτες τους, θα ήταν να κηρυχθεί ο διαγωνισμός άγονος.

    Μπήκα στον πειρασμό να γράψω και μερικές προσωπικές εκτιμήσεις
    για τις διακριθείσες συμμετοχές αλλά είναι πιο συνετό να μην το κάνω.
    Πέραν του ότι δεν έχουν καμία ουσιαστική αξία, θα λειτουργούσαν
    αποπροσανατολιστικά σε σχέση με το κύριο πρόβλημα που είναι
    ο διαγωνισμός αυτός καθαυτός. Και όσοι ενθουσιάστηκαν, εργάστηκαν,
    πίστεψαν ή επένδυσαν σ’ αυτόν, είναι κατ’ εμέ τα πρώτα του θύματα.

    Καλή συνέχεια σε όλους

  • benson

    Θα συμφωνήσω με τα όσα ανέφερε ο “ραμboboτσαρης” αλλά και με τους προβληματισμούς του.

    Σωστή, πιστεύω, και η κίνηση του κ. Κανελλόπουλου, να δώσει το στίγμα της Ε.Γ.Ε. Είναι μια στάση υπευθυνότητας.

    Θεωρώ ωστόσο, πως το σίριαλ με τον εν λόγω διαγωνισμό πρέπει κάποια στιγμή να τελειώσει. Αν μη τι άλλο, πρέπει να σεβαστούμε τις νικήτριες αυτού, που στο κάτω κάτω, κατέβαλλαν προσπάθεια αντίστοιχη με τους υπόλοιπους, δεν “λάδοσαν¨κανέναν και δεν μπορούν να συνεχίσουν την καριέρα τους βλέποντας… εφιάλτες επειδή κέρδισαν έναν διαγωνισμό.

    Όπως είναι υποχρέωση όλων μας, επωνύμων και ανωνύμων, να υποδεικνύουμε τους σωστούς όρους για τους διαγωνισμούς και να προσπαθούμε για τις καλύτερες συνθήκες εργασίας, είναι υποχρέωση όλων μας, πιστεύω, να δείχνουμε τον σεβασμό και να βοηθάμε τους συναδέλφους μας για το καλύτερο αποτέλεσμα.

    Το κατά πόσον το συγκεκριμένο έργο είναι σημαντικό, θα το δείξει το υπουργείο με το βάρος που θα του δώσει. Είναι υποχρέωση των νικητών, να δουλέψουν σοβαρά στην υλοποίηση και να αποδείξουν σε όλους το αποτέλεσμα της δουλειάς τους. Και τότε, ας κριθούν.

    Ως τότε, ας βάλουμε όλοι πλώρη για την επόμενη μάχη όπως λέει και ο “ραμboboτσαρης” και ας προσπαθήσουμε όλοι για το καλύτερο την επόμενη φορά.

  • benson

    @Ευάγγελος Κασσαβέτης
    Συμφωνώ απόλυτα, αν και δεν είμαι σίγουρος κατά πόσο, το να κηρυχθεί ο διαγωνισμός άγονος, θα λειτουργήσει ουσιαστικά προς την καλή κατεύθυνση και δεν θα αποτελέσει την αρχή μιας νέας κωμικοτραγικής ιστορίας.

    Άλλωστε, όπως έχω ξαναπεί, το βάρος που έχουν δώσει οι σχεδιαστές -προς τιμήν τους- σε αυτό τον διαγωνισμό, δεν θα το δώσει ποτέ το υπουργείο. Ζήτημα και το αν θα υλοποιηθεί ποτέ…

  • Γιώργος Τριανταφυλλάκος

    κ. Κασσαβέτη ΕΛΕΟΣ επιτέλους!

    Αντιλαμβάνεστε ότι με τα λεγόμενά σας προσβάλλετε όσους συναδέλφους σας επέλεξαν να συμμετέχουν στον διαγωνισμό; Τι θεωρείτε επιτέλους ότι σας δίνει το δικαίωμα να το κάνετε αυτό;

    Το κείμενό σας ήταν και παραμένει άτοπο:

    Καταρχήν, ποιος σας είπε ότι η προκήρυξη υπαγόρευε την συμμετοχή μόνο γραφιστών ενώ απαγόρευε την συμμετοχή ΚΑΙ αρχιτεκτόνων ή άλλων ειδικοτήτων;

    Για ποιον επιστημονικό και αντιεπιστημονικό τρόπο μιλάτε; Από που και ως που δυο όντως διακριτά αλλά συναφή αντικείμενα δεν μπορούν να συνδυαστούν και να τεκμηριωθούν ορθά στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης πρότασης;

    Επειδή κοντεύει να με αρρωστήσει όλη αυτή η ιστορία (κυριολεκτικά) θέτω κάποια θέματα ως απάντηση σε όσα έχουν μέχρι τώρα ειπωθεί (να διευκρινίσω ωστόσο, για να είμαι εντάξει και με τους συνεργάτες μου, ότι οι παρακάτω απόψεις είναι προσωπικές):

    1. Η απόφαση να συμμετέχουμε με τους συνεργάτες Λέκκα και Λουίζη στον διαγωνισμό πάρθηκε μετά από αρκετή συζήτηση για το κατά πόσο μπορεί ο καθένας από την σκοπιά του και βάσει της ειδικότητάς του να φέρει εις πέρας τα επιμέρους ζητούμενα του διαγωνισμού. Θεωρήσαμε αφενός ότι η προκήρυξη του διαγωνισμού είναι σοβαρή (προσωπικά θεώρησα ότι είναι από τις πιο σοβαρές προκηρύξεις που έχω δει τον τελευταίο καιρό – παρά τις όποιες αδυναμίες της τις οποίες θα σχολιάσω παρακάτω), αφετέρου πως η σύνθεση της ομάδας είναι ιδανική για τον εν λόγω διαγωνισμό.

    Ξεκινήσαμε θέτοντας δυο βασικές και ανεπιφύλακτα αποδεκτές προϋποθέσεις: (α) ότι σε περίπτωση που καταλήξουμε σε έναν σχεδιασμό με τον οποίο δεν είμαστε απόλυτα (μα απόλυτα) ικανοποιημένοι – όλοι (ανεξαιρέτως) – δεν θα συμμετέχουμε, και (β) ότι θα αντιμετωπίσουμε το θέμα με την δέουσα σοβαρότητα χωρίς να κάνουμε “εκπτώσεις” και υποχωρήσεις με στόχο την δημιουργία μιας πρότασης που θα “ικανοποιεί” τους πολλούς και όχι εμάς.

    2) Η προκήρυξη του διαγωνισμού είχε όντως κενά. Ωστόσο όπως προέβλεπε η διαδικασία και ακολουθήθηκε κατά γράμμα, οι ερωτήσεις στην διοργανώτρια αρχή και οι απαντήσεις αυτής δημοσιοποιήθηκαν και βρίσκονται μέχρι και σήμερα στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού διαθέσιμες για κάθε ενδιαφερόμενο.

    Το γεγονός μάλιστα πως η διοργανώτρια αρχή έδειξε θετική διάθεση να διορθώσει τα κακώς κείμενα εξαρχής (με την παράταση του διαγωνισμού, με τις σαφείς απαντήσεις της στα ερωτήματα των διαγωνιζομένων, με την πρωτοφανή τολμώ να πω ακύρωση της διαδικτυακής ψηφοφορίας μετά από σχετική ένσταση μας) μας έπεισε πως δεν πρόκειται για μια ακόμη σαθρή διαδικασία “γέννημα, θρέμμα δημοσίου”.

    Η συμμετοχή δε των Κανελλόπουλου και Μάντζαρη στην κριτική επιτροπή αποτέλεσε (για εμένα προσωπικά) μια επιπλέον εγγύηση για την σοβαρότητα του διαγωνισμού.

    3) Σχετικά με την “σχιζοφρένεια” (ευτυχώς κάποιος ανέφερε την λέξη σε προηγούμενη συζήτηση) που επικρατεί στον χώρο σχετικά με το οικονομικό έπαθλο, ειλικρινά δεν ξέρω τι να πω… Οι μισοί βρίζουν επειδή τα λεφτά είναι εξευτελιστικά(!), και οι άλλο μισοί θεωρούν ότι τα λεφτά είναι υπερβολικά πολλά και δη εν μέσω κρίσης.

    Ο καθένας είναι ελεύθερος να κοστολογεί την δουλειά του όπως αυτός νομίζει. Αναρωτιέμαι όμως αν είναι σε θέση να υπερασπιστεί και να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους ζητάει τα λεφτά που ζητάει. Προσωπικά, ΔΕΝ θεωρώ τις 12000 ευρώ εξευτελιστικό ποσό για 2 μήνες δουλειάς! Και όσοι τις θεωρούν, ας πάνε μια μέρα έξω από τον ΟΑΕΔ και ας εξηγήσουν σε έναν άνεργο τι δουλειά κάνουν, και ας προσπαθήσουν να τον πείσουν ότι έχουν δίκιο.

    Συγγνώμη αν προσβάλλω κάποιους αλλά νιώθω ότι ορισμένοι στον κλάδο είτε έχουν πάρει ψηλά τον αμανέ είτε νομίζουν ότι διανύουμε ακόμη περιόδους παχιών αγελάδων, όταν είχαν συνηθίσει να αμείβονται με υπέρογκα ποσά πουλώντας φύκια για μεταξωτές κορδέλες…

    Σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ ότι πρέπει να υποτιμήσουμε τη δουλειά μας. Οφείλουμε όμως να ξανασκεφτούμε την υπεραξία και την σχέση του (πραγματικού) “κόπου” που δαπανούμε με αυτά που ζητάμε.

    4) Σχετικά με την στάση ορισμένων μελών του κλάδου στο παρόν forum (ή καλύτερα blog) λυπάμαι πάρα πολύ. Αποδείχθηκε για άλλη μια φορά περίτρανα το ίδιον της φυλής μας: εγώ είμαι ο “πρώτος” και όλοι οι άλλοι τελευταίοι/κλέφτες/βολεμένοι/ηλίθιοι.

    Αρνούμαι να δεχτώ την οποιαδήποτε κριτική για την δουλειά μου από κάποιον ο οποίος το μόνο που έκανε ήταν να κρίνει και να ισοπεδώνει χωρίς καμία μα καμία τεκμηρίωση τις δουλειές άλλων επειδή απλώς… δεν του άρεσαν (και είναι σίγουρο ότι αυτός θα έκανε καλύτερη δουλειά). Και να γενικεύει για το κακό δημόσιο που σπαταλάει τόσα λεφτά σε άσχετους (ενώ από την άλλη αυτός θα ζήταγε το 10πλάσιο ποσό!), και τους άσχετους οι οποίοι πάνε να εξαπατήσουν το δημόσιο για να “τσιμπήσουν κρατικό χρήμα”.

    Λυπάμαι, πρωτίστως γιατί (αν κρίνω από τον τρόπο γραφής) είναι περισσότερο νέοι άνθρωποι όσοι σχολίασαν με αυτόν τον τρόπο. Νέοι συνάδελφοι οι οποίοι ενδεχομένως δεν έχουν βγει ακόμη από τις σχολές τους και έχουν την ίδια προσέγγιση στα πράγματα με αυτή παλαιότερων γενεών. Και δεν αναφέρομαι στην ανωνυμία/ψευδωνυμία: ο θάνατος του “συγγραφέα” (http://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_the_Author) είναι ζητούμενο όταν το περιεχόμενο των λόγων έχει ουσία.

    Εν κατακλείδι, αν θέλεις όντως να διορθώσεις τα πράγματα στον κλάδο σου (ξεκίνα από εκεί και βλέπουμε για τα μεγαλύτερα) συμμετέχεις, πιέζεις και προσπαθείς να διορθώσεις τα λάθη, δηλώνοντας παρόν. Ειδάλλως θα μείνεις με την χολή και την ψευδαίσθηση ότι είσαι πάντα ο καλύτερος (και πάντα ο πιο αδικημένος). Με ένα απλό email άλλαξε η πορεία ενός σημαντικού κομματιού του διαγωνισμού (αυτού της διαδικτυακής ψηφοφορίας). Με την ισοπέδωση, τις ύβρις και (κυρίως) την υπεροψία δεν άλλαξε και ούτε πρόκειται να αλλάξει ποτέ και τίποτα.

  • andreas alexandridis

    Χαίρομαι για την στάση του προεδρείου της Ε.Γ.Ε..

    Διέκρινε την λάθος βάση, την επισήμανε, αλλά παρ΄όλα αυτά παρέμεινε ενεργή και συμμετείχε. Και συνεχίζει να παίρνει θέση.

    Δεν αντιλαμβάνομαι την προσέγγιση : διαφωνώ άρα αδιαφορώ ( απέχω ).

    Βήμα βήμα, μπορούμε να βελτιώσουμε τα κακώς κείμενα.

    Χαιρετώ
    Ανδρέας

  • Ευάγγελος Κασσαβέτης

    Κύριε Τριανταφυλλάκο, καλησπέρα

    Θεωρώ ότι απευθύνεστε σε μένα μέχρι το τέλος της τέταρτης παραγράφου.
    Αν κάνω λάθος, παρακαλώ διορθώστε με, ώστε να επανέλθω.

    Για εσάς ήταν και παραμένει άτοπο το κείμενό μου. Ίσως δεν το καταλάβατε.
    Για μένα, ήταν και παραμένει άτοπος ο διαγωνισμός. Ίσως δεν τον κατάλαβα.
    Διαφωνούμε. Τι να κάνουμε; Έχω αυτό το δικαίωμα άραγε;

    Δεν στάθηκα πουθενά στην “υπαγόρευση” ή την “απαγόρευση” συμμετοχών.
    Τόνισα απλά την αναγκαιότητα συνεργειών. Και διεπιστημονικότητας.

    Γράφετε: “Από που και ως που δυο όντως διακριτά αλλά συναφή αντικείμενα δεν μπορούν να συνδυαστούν και να τεκμηριωθούν ορθά στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης πρότασης;”

    Μα πού διαφωνούμε; Το ίδιο λέω με επίταση και εγώ. Όχι απλά μπορούν,
    αλλά επιβάλλεται από τη φύση, τη σημασία και τη διάσταση του έργου.

    Να κλείσω με τα περί “προσβολής” και το “δικαίωμα” σε αυτήν.
    Δεν αναφέρθηκα σε κανέναν απολύτως συνάδελφο αλλά στο διαγωνισμό.
    Και επέλεξα να το κάνω σε αυτή την ανάρτηση που σχετίζεται με τη διοργάνωση
    και όχι στην άλλη με τις συμμετοχές και τις διακρίσεις.
    Αν αισθάνεσθε προσβεβλημένος έμμεσα από το σχόλιό μου, σας ζητώ συγνώμη
    για την ακούσια αναστάτωση που προκάλεσα, αλλά διατηρώ κάθε δικαίωμα
    να διατυπώνω ελεύθερα την όποια γνώμη μου σε μια δημόσια συζήτηση
    που αφορά τον επαγγελματικό μου κλάδο και τα ενδιαφέροντά μου.

    Εδώ μέσα, έχω το ίδιο ακριβώς δικαίωμα με εσάς. Και τις ίδιες υποχρεώσεις.
    Και μια βασική υποχρέωση είναι να δέχομαι (όχι πάντως να απο-δέχομαι)
    την άποψη και τη γνώμη του άλλου. Ιδίως του συναδέλφου.
    Δεχθείτε, παρακαλώ, και τη δική μου. Κι ας μην την αποδέχεστε.

    Για παράδειγμα, είστε ένας από τους ελάχιστους, αν όχι ο μόνος,
    που θεωρεί ότι ο διαγωνισμός ήταν σωστός και πήγε καλά.
    Διαφωνώ, προφανώς, αλλά δεν σας εξαπέλυσα επίθεση για την άποψή σας.
    Θα μπορούσα εύκολα επ’ αυτού, να ζητήσω και εγώ “ΕΛΕΟΣ επιτέλους”…

    Με την ευκαιρία, συγχαρητήρια για τη διάκριση της πρότασής σας.
    Σας διαβεβαιώνω ότι τη θεωρώ εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, αλλά,
    όπως προείπα, στο επίπεδο της αξιολόγησης των συμμετοχών,
    η προσωπική μου άποψη δεν έχει καμία απολύτως αξία. Καλή συνέχεια.

  • Σωτήρης Μαργέλος

    Πολύ μουρμούρα και από ουσία τίποτα…



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΝΕΑ 14-07-2017 [2]

Πένθος για τη διεθνή οικογένεια της αφίσας

ΝΕΑ 23-06-2017 [0]

Μεγάλη επιτυχία για την ελληνική διαφήμιση

ΝΕΑ 10-06-2017 [1]

Τίτλοι τέλους για την Ένωση Γραφιστών Ελλάδας

ΝΕΑ 01-06-2017 [2]

Παράθυρο ελπίδας για την Ένωση Γραφιστών Ελλάδας

ΝΕΑ 29-05-2017 [0]

Οι ελληνικές διακρίσεις στα European Design Awards 2017

ΝΕΑ 10-05-2017 [0]

Dieline 2017

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΝΕΑ 30-04-2017 [3]

Ιδρύεται Ένωση Γραφιστών και Εικονογράφων στην Κύπρο

ΝΕΑ 24-04-2017 [1]

Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή ο Γιάννης Ξενάκης

ΝΕΑ 04-04-2017 [0]

ΕΒΓΕ 2017 τα πλήρη αποτελέσματα

ΝΕΑ 28-03-2017 [2]

Κάλεσμα εθελοντών από το Athens Digital Arts Festival



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).