Λογότυπος GAP

12-10-2010

Ή αλλιώς, μια ιστορία υποχώρησης άνευ προηγουμένου

Από το παλιό, στο καινούριο στο μελλοντικό και πάλι στο παλιό, μέσα σε μία εβδομάδα.
Αυτή είναι η ιστορία του λογοτύπου μιας εκ των δημοφιλέστερων εταιριών ρουχισμού στον κόσμο, της GAP. Με μια αυτοκρατορία 1200 καταστημάτων στη Βόρεια Αμερική και 300 στην Ευρώπη, η GAP κατέχει κυρίαρχη θέση στον τομέα των ρούχων για νέους και διαθέτει ένα brand που σύμφωνα με στοιχεία της Interbrand αξίζει 4 δισεκατομμύρια δολάρια (κατατάσσεται στην 84η θέση της σχετικής παγκόσμιας κατάταξης). Για να στηρίξει το brand αυτό, η GAP χρησιμοποιούσε για είκοσι χρόνια ένα ιδιαίτερα απλό λογότυπο που αποτελείτο από τη λέξη GAP γραμμένη με μια γραμματοσειρά με πατούρες, μέσα σε ένα μπλε τετράγωνο.
Στα πλαίσια μιας ευρύτερης αναδιάρθρωσής της, η επί τρία χρόνια επικεφαλής της εταιρείας Marka Hansen αποφάσισε τον επανασχεδιασμό του λογοτύπου και επέλεξε μια λύση όπου το όνομα GAP γραφόταν με πεζοκεφαλαία, χρησιμοποιώντας μια γραμματοσειρά sans serif, ενώ το μπλε τετράγωνο έγινε ντεγκραντέ, μικρότερο και μεταφέρθηκε πάνω δεξιά από τη λέξη.
Ο νέος αυτός λογότυπος δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα μόνο στο facebook group της εταιρείας (το οποίο αριθμεί πάνω από 700.000 μέλη) και… η κρίση δεν άργησε να ξεσπάσει.
Σύντομα το group κατακλύσθηκε από εκατοντάδες μηνύματα αποδοκιμασίας. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία τα μέλη του κοινού διακήρυξαν την αντίθεσή τους στη νέα εικόνα της GAP. Σε χρόνο μηδέν το διαδίκτυο γέμισε με ειρωνικά σχόλια (κυρίως στο twitter και το facebook), ακόμα και ιστοσελίδες αφιερωμένες σε αυτό που έβλεπαν ως “γκάφα” ολκής.
Μέσα σε δύο ημέρες οι διευθυντές της GAP αναγκάστηκαν να επέμβουν για να “μαζέψουν” όσο γίνεται τη ζημιά. Την ίδια ώρα που σταδιακά ο νέος λογότυπος “κούμπωνε” σε περισσότερες εφαρμογές (πχ στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας) η πρόεδρος της εταιρείας με άρθρο της στην ιστοσελίδα Huffington Post προσπαθούσε να εξηγήσει το σκεπτικό πίσω από την αλλαγή, δήλωνε ότι “θέλουμε το καλύτερο για την GAP και το κοινό μας και έχουμε πάντα τα αυτιά μας ανοικτά για τις προτάσεις σας” και ανακοίνωνε ότι ξεκινά μια διαδικασία κατά την οποία όσοι ήθελαν θα μπορούσαν να στείλουν τις ιδέες τους για το πώς θα έπρεπε να είναι το νέο σήμα. Ήταν τόσο βεβιασμένη η απόφαση για την ανακοίνωση της διαδικασίας αυτής, που οι λεπτομέρειές της θα ξεκαθαρίζονταν αργότερα (ξανά μέσα από το facebook group).
Λάθος δεύτερο και σημαντικότερο.
Ξανά εκατοντάδες post διαμαρτυρίας, αυτή τη φορά κυρίως από επαγγελματίες γραφίστες οι οποίοι κατέκριναν τη λογική του “crowd sourcing” από μια πολυεθνική τέτοιου μεγέθους για ένα ζήτημα τόσο σοβαρό. Ξανά αρνητικές δημοσιεύσεις στο διαδίκτυο και σχόλια από ανώνυμους και επώνυμους…
Σαν αποτέλεσμα, η GAP αναγκάστηκε να κάνει στροφή 180 μοιρών. Με ανακοίνωσή τύπου (επτά ώρες πριν τη συγγραφή του συγκεκριμένου μας άρθρου) έκανε γνωστό στο κοινό της ότι αναγνωρίζει τα λάθη της, ότι απέτυχε στην επικοινωνία με το κοινό της, ότι πράγματι αυτό δεν είναι το κατάλληλο project για crowd sourcing και μάλιστα αυτή τη στιγμή και ότι επιστρέφει στο παλαιό λογότυπο “που τόσο αγαπάει ο κόσμος”. Η ανακοίνωση κλείνει με τη φράση “Μπορεί να έλθει ο καιρός να ανανεώσουμε το λογότυπό μας, αλλά αν και όταν έλθει η στιγμή αυτή, θα το χειριστούμε διαφορετικά”.

Και κάπου εδώ, τελειώνει αυτό το κεφάλαιο μιας πολύκροτης υπόθεσης.
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι το νέο λογότυπο είχε σχεδιάσει η Νεοϋορκέζικη εταιρεία Laird and Partners

neold

One Response

  • Dora the explorer

    ΟΚ. Το νέο logo ήταν πράγματι… πρόχειρο (να το πω)… λίγο (να το πω)
    ΟΜΩΣ υπάρχει και το θέμα. Αν κάθε φορά 100 νοματαίοι λένε στον πελάτη “εμένα δε μου αρέσουν οι αλλαγές, φέρε πίσω το παλιό”… τι κάνουμε εμείς;
    Δε νομίζετε ότι έχουμε ζήτημα εδώ; Ποια είναι άραγε η θέση των δημιουργών του νέου logo ύστερα απ’ όλα αυτά;



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-03-2017 [0]

O Mαρίνος Κολοκοτσάς σχεδιάζει το Melima

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-03-2017 [7]

Ανανέωση για την “Γρηγόρης” από το Bob Studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-09-2016 [0]

Volvo Cars a new beginning

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 31-08-2016 [11]

Ο νέος λογότυπος της Καβάλας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-08-2016 [1]

Η αφίσα του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-07-2016 [0]

Rubika B601 μια ελληνική ξύλινη βιβλιοθήκη

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).