Τα πειράματα της Google

19-10-2011

Η ολοένα και μεγαλύτερη ενασχόληση σχεδιαστών με το χώρο του digital και interactive, η ανάπτυξη νέων εργαλείων, οι νέες τεχνολογίες (hardware και software) αλλά και η συνολική γνώση και εμπειρία που αυξάνεται συνεχώς σε παγκόσμιο επίπεδο, βοήθησαν το web design να εξελιχθεί δραματικά τα τα τελευταία χρόνια.

Η Google ως μια εταιρεία που βρίσκεται στην καρδιά του web, έχει στραφεί προς το design σε μεγάλο βαθμό. Κορυφαίο παράδειγμα αυτής της στροφής είναι ο καθολικός ανασχεδιασμός όλων των υπηρεσιών της σε ένα ενιαίο art direction με ξεκάθαρο UI (user interface) όπως color coding, τυπογραφία κλπ. αλλά και UX (user experience) όπως πλοήγηση, κοινός λογαριασμός χρήστη κλπ.

Εκτός όμως από το “εταιρικό” design της, έχει προχωρήσει πολύ και στην εξέλιξη της λειτουργικότητας του web design, με τα Chrome Experiments. τα οποία, σύμφωνα με την ίδια, είναι: «μια βιτρίνα για δημιουργικά web experiments, η πλειονότητα των οποίων έχει σχεδιαστεί με τις πιο σύγχρονες ανοιχτές τεχνολογίες, όπως HTML5, Canvas, SVG, και WebGL. Όλα αυτά τα πειράματα έχουν σχεδιαστεί και παραχθεί από ταλαντούχους καλλιτέχνες, σχεδιαστές και προγραμματιστές από όλο τον κόσμο».

Από τα πιο γνωστά, και βραβευμένα, είναι το The Wilderness Downtown, μια interactive ταινία για τους Arcade Fire, με υπέροχες εικονογραφήσεις σε συνδυασμό με video και περιεχόμενο από το Google Maps και, φυσικά, μουσική!

Εξίσου καλό παράδειγμα είναι το All Is Not Lost, ένα πραγματικό πείραμα με συνδυασμό πολλών(!) παραθύρων του browser, video και interactions.

Παρόλο που είναι σαφές ότι όλα αυτά τα πειράματα έχουν σαν κύριο στόχο της παρουσίαση των δυνατοτήτων του browser της Google, αποτελούν και πάρα πολύ καλά παραδείγματα για το που μπορεί να φτάσει το web design και πως μπορούμε να δούμε το μέσο και πιο δημιουργικά.

Ανάμεσα στα διάφορα πειράματα θα βρούμε και περιπτώσεις που αν και πολύ εντυπωσιακές, όπως για παράδειγμα το Google Gravity που σχεδίασαν οι εξαιρετικοί Hi-Res!, ίσως μοιάζουν άχρηστες, κυρίως λόγω της εφαρμογής τους. Μπορεί η λογική της βαρύτητας να μοιάζει αδιάφορη εδώ, όμως θα μπορούσε να εφαρμοστεί κάπου αλλού με πολύ ενδιαφέρον και πιο δημιουργικό τρόπο. Τα περισσότερα έχουν στόχο να αποτελέσουν έμπνευση, όπως το Surface του Paul Lewis.

Το τελευταίο πείραμα που παρουσίασαν όμως, είναι πραγματικά ένα πολύ καλό παράδειγμα (και) εφαρμογής μια ιδέας/λύσης. Η Βιβλιοθήκη της Google, είναι μια μπορχική προσέγγιση σχεδιασμού ενός νέου τρόπου αναζήτησης βιβλίων. Πρόκειται για μια κυριολεκτικά ατελείωτη βιβλιοθήκη όπου ο χρήστης αναζητά βιβλία με βάση την κατηγορία και το εξώφυλλο, όπως θα έκανε πιθανώς στο βιβλιοπωλείο ή στη βιβλιοθήκη του σπιτιού του, χωρίς φίλτρα και φόρμες αναζήτησης.

Όταν ο χρήστης βρει αυτό που τον ενδιαφέρει μπορεί να το επιλέξει και να δει μια περιγραφή του βιβλίου και αν θέλει να δει περισσότερες λεπτομέρειες στο Google Books, από όπου μπορεί να το αγοράσει.

Το web design είναι ακόμα σε βρεφικό στάδιο ιστορικά και ιδέες όπως οι παραπάνω ανοίγουν νέους δρόμους για το design στα ψηφιακά μέσα.

Nassos K.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 23-01-2017 [0]

Εθνική Βιβλιοθήκη: 6 γρίφοι για δυνατούς λύτες

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016

ΆΡΘΡΑ 11-02-2016 [1]

Πώς το Εθνικό Μουσείο της Νορβηγίας αναζητά νέα οπτική ταυτότητα

ΆΡΘΡΑ 03-02-2016 [0]

Τι κρύβεται πίσω από τη νέα εικόνα της Budweiser;

ΆΡΘΡΑ 07-01-2016 [0]

Τα σημαντικότερα θέματα του 2015 (Γ’ μέρος)

ΆΡΘΡΑ 03-01-2016 [0]

Τα σημαντικότερα θέματα του 2015 (Β’ μέρος)



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).