Εξελίξεις στο διαγωνισμό για το λογότυπο του Δήμου Γορτυνίας

30-05-2012
Πριν από τρεις περίπου μήνες είχαμε σε άρθρο μας εντοπίσει διαγωνισμό του Δήμου Γορτυνίας για το σχεδιασμό του λογοτύπου του. Στο άρθρο εκείνο εντοπίζαμε μία σειρά από "ελαττώματα", όπως ότι δεν γινόταν κάπου αναφορά ούτε για έπαθλο, ούτε για την κριτική επιτροπή, ούτε για κάτι σχετικό με το αδιάβλητο της διαδικασίας. Επίσης καταγράφαμε το γεγονός ότι η διορία για την υποβολή συμμετοχών ήταν πολύ κοντά στην ανακοίνωση του διαγωνισμού Χθες, διαβάσαμε μια νέα ανακοίνωση του δήμου, σύμφωνα με την οποία, λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος που υπήρξε, προσκαλεί εκ νέου τους δημιουργούς από όλο το φάσμα των εφαρμοσμένων τεχνών, να δημιουργήσουν το λογότυπο για το νέο Δήμο Γορτυνίας. Δε γνωρίζουμε με ποια ακριβώς λογική κάποιος που σε έναν παρόμοιο διαγωνισμό βλέπει μεγάλο ενδιαφέρον... τον επαναλαμβάνει, όμως, αυτή τη φορά στη σχετική προκήρυξη αναφέρεται ένα υποτυπώδες brief καθώς και ένα έπαθλο (1.000 ευρώ). Επίσης δίνεται ένας εύλογος χρόνος μέχρι τη διορία για την υποβολή προτάσεων. Παρά τις βελτιώσεις, το έπαθλο βέβαια παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, η κριτική επιτροπή δεν ανακοινώνεται και η όλη διαδικασία δεν είναι σύμφωνη με τους όσους όρους θέτει η Ένωση Γραφιστών. Αν παρ' όλα αυτά υπάρχουν ενδιαφερόμενοι για να το προσπαθήσουν, σχετικές λεπτομέρειες θα βρουν εδώ

4 Responses

  • Δημήτρης Κανελλόπουλος

    ακολουθεί η επιστολή που μόλις στείλαμε στον εν λόγω δήμο.

    – – –
    Καλησπέρα σας,

    λάβαμε το δελτίου τύπου και θέλουμε να σας ενημερώσουμε για τα παρακάτω. Έχουμε αναρτήσει > http://gda.gr/node/1064 τους όρους διεξαγωγής διαγωνισμών, και θέση μας είναι να προτείνουμε στα μέλη μας να μην λαμβάνουν μέρος σε διαγωνισμούς που δεν πληρούν έστω και τυπικά κάποιους όρους.

    Από την εμπειρία μας ένας πετυχημένος ανοικτός διαγωνισμός πρέπει τουλάχιστον να έχει τις εξής βασικές προϋποθέσεις:
    α/ Η κριτική επιτροπή να έχει επαγγελματικό κύρος, και να είναι φανερό ποίος συμμετέχει σε αυτή.
    β/ Τα κριτήρια επιλογής να είναι ξεκάθαρα (Να υπάρχει ένα σοβαρό brief).
    γ/ Ο χρόνος σχεδιασμού να είναι ανάλογος για την σωστή έρευνα και σχεδιαστική μελέτη του έργου.
    δ/ Η αμοιβή να ξεπερνά τουλάχιστον κατά 20% το πόσο της τιμής της αγοράς για ανάλογες εργασίες.
    ε/ Να καθορίζονται σαφώς η ακριβή χρήση τόσο του νικητήριου έργου, όσο και των υπόλοιπων έργων που συμμετέχουν στο διαγωνισμό.

    Όπως καταλαβαίνετε από τα παραπάνω δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να ανακοινώσουμε και να προτείνουμε τον δικό σας διαγωνισμό στα μέλη μας.

    Ελπίζουμε για το καλό του διαγωνισμού και της εικόνας του Δήμου σας, να ανακοινώσετε μια βελτιωμένη πρόσκληση στους δημιουργούς.

    Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας.

    Με εκτίμηση

    Δημήτρης Κανελλόπουλος
    Πρόεδρος του ΔΣ της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας 2010-2012

  • Dim_itris

    Μπράβο σας αλλά εγώ θέλω να ρωτήσω κάτι διαδικαστικό. Για ποιον λόγο δεν στέλνετε αντίστοιχες επιστολές και σε άλλους οργανισμούς – διαγωνισμούς που κατεβαίνουν με οικονομικά έπαθλα λιγότερα των περιστάσεων και σχετικά ασήμαντα σε σχέση με τη δουλειά που θα κάνει ένας γραφίστας για το δημιουργικό του; Αναφέρω σαν χαρακτηριστικό παράδειγμα το έπαθλο των 500ευρώ στον διαγωνισμό του “Παλλάς”!

    Ευχαριστώ

  • Δημήτρης Κανελλόπουλος

    Καλησπέρα,

    Ποιός είπε οτι δεν το κάνουμε; Το οτι δεν το βάζουμε κάθε φορα έδω στο περιοδικό δεν σημαίνει πως δεν γίνεται.

    Αλλά πραγματικά τι να πούμε, που όσες και επιστολές να στείλουμε, πέρα οτι δεν υπάρχει καμία απάντηση, βρίσκονται πάντα συνάδελφοι που συμμετέχουν σε αυτούς; Έτσι βλέπουμε το φαινόμενο να διογκώνεται και θα εξακολουθεί να διογκώνεται. Η μόνη λύση είναι καταγγελία από όλους.

    Αντιγράψτε το κείμενο μας, και στείλτε το αν συμφωνείτε, να λάβουν 500 email, να δούμε, αν θα αντιδράσει και κάποιος. (ιδέα απο την σημερίνη γενική συνέλευση στην ΕΓΕ).

    φιλικά

  • Dim_itris

    Έχεις δίκιο Δημήτρη. Πραγματικά χαμός γίνεται. Και δεν είναι μόνο συνάδελφοι οι οποίοι συμμετέχουν (λανθασμένα κατά τη γνώμη μου) με τιμές για την κυριολεξία ένα κομμάτι ψωμί. Είναι και άλλοι άσχετοι του χώρου που βρήκαν “ελεύθερο πεδίο και όρμηξαν”. Στην κυριολεξία επικρατεί ο νόμος της ζούγκλας.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΙΑΦΟΡΑ 25-10-2016 [0]

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Toolkit Designers Meeting 2016

ΔΙΑΦΟΡΑ 12-10-2016 [0]

Ανοιχτή πρόσκληση για συμμετοχή στην έκθεση της Στέγης “Tomorrows”

ΔΙΑΦΟΡΑ 10-10-2016 [0]

Σε διαβούλευση ο φάκελος των ανοικτών διαγωνισμών από την Ένωση Γραφιστών

ΔΙΑΦΟΡΑ 20-07-2016 [0]

Post-nostalgia: το Design συναντά την ουτοπία

ΔΙΑΦΟΡΑ 18-04-2016 [14]

Ψηφίστε το καλύτερο ΕΒΓΕ της φετινής τελετής

ΔΙΑΦΟΡΑ 06-04-2016 [1]

Θυμάστε το λογότυπο που δεν τόλμησε η ΗΡ να εγκρίνει;

ΔΙΑΦΟΡΑ 28-03-2016 [0]

Πρωτοβουλία διαμαρτυρίας εναντίον εκπαιδευτικού οργανισμού

ΔΙΑΦΟΡΑ 26-01-2016 [0]

100 χρόνια Bauhaus, η επέτειος ενός κινήματος που άλλαξε τον κόσμο.

ΔΙΑΦΟΡΑ 04-01-2016 [0]

H γραφιστική στο φετινό Αthens Voice Choice

ΔΙΑΦΟΡΑ 17-12-2015 [3]

Το καλύτερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε με το παλιό σας laptop



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).