Σειρά του Δήμου Γορτυνίας να αναζητήσει λογότυπο

09-03-2012

Με ημερομηνία 6 Μαρτίου αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Δήμου Γορτυνίας ανακοίνωση για διαγωνισμό λογοτύπου που θα βοηθήσει στην «προώθηση του τουριστικού του προϊόντος και την ανάδειξη της πολιτιστικής του ταυτότητας της περιοχής».
Στα πλαίσια αυτού του διαγωνισμού ο Δήμος προσκαλεί όσους μπορούν να συμβάλλουν στον σχεδιασμό του λογότυπου να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό στέλνοντας έως και την Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012 την εικαστική τους πρόταση στο Δήμο.
Στη σχετική ανακοίνωση δε γίνεται βεβαίως αναφορά ούτε για έπαθλο, ούτε για κριτική επιτροπή, ούτε για κάτι σχετικό με το αδιάβλητο της διαδικασίας.
Υπάρχει όμως brief, το οποίο αποτελείται από την εξής πρόταση: «θα πρέπει να ληφθεί υπόψη, ως η κυρίαρχη ιδέα για τον σχεδιασμό του λογότυπου, ο φυσικός, ιστορικός και πολιτιστικός πλούτος της Γορτυνίας».

Σε προσπάθεια μας να επικοινωνήσουμε στον τηλεφωνικό αριθμό που αναφέρεται στην προκήρυξη, ώστε να ζητήσουμε διευκρινήσεις, μάθαμε ότι κανείς υπεύθυνος δεν είναι για την ώρα παρών, και ότι θα πρέπει να ξαναδοκιμάσουμε από Τρίτη (όταν θα απομένουν δηλαδή 6 εργάσιμες ημέρες μέχρι την έλευση της διορίας).
Περισσότερα (;) εδώ

Μετά τα πολλά παρόμοια κρούσματα που έχουν παρατηρηθεί τον τελευταίο καιρό (και τα οποία συνεχώς και αυξάνονται) θα προτείναμε την ανάληψη πρωτοβουλίας από την Ένωση Γραφιστών, για την επικοινωνία της με την ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας), ώστε να καταρτιστεί ένας χάρτης σωστής συμπεριφοράς από την μεριά των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, ο οποίος θα κοινοποιηθεί σε όλους όσοι φιλοδοξούν να διοργανώνουν σχετικούς διαγωνισμούς.
Περιττό βέβαια να αναφέρουμε, ότι όσοι ενοχλούνται από παρόμοιες πρακτικές θα πρέπει επιτέλους να πυκνώσουν τις γραμμές της Ένωσης Γραφιστών, ώστε να της δώσουν τη δύναμη των αριθμών που χρειάζεται για να δώσει τις μάχες που θα βοηθήσουν στο να εκλείψουν οι πρακτικές αυτές.

6 Responses

  • Παν. Λουτράρης

    Εγώ θα έλεγα ότι η σοβαρότητα των διαγωνισμών που προκηρύσσονται είναι ευθέως ανάλογη με τη σοβαρότητα των κυρίων και κυριών που ψηφίζουμε για τοπικούς μας άρχοντες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η προκήρυξη που αναφέρεται εδώ: 97 λέξεις! Μετρημένες. Ούτε καν 100. Σ’ αυτές χώρεσαν το ποιός διοργανώνει, ποιό είναι το αντικείμενο, ποιά είναι η προθεσμία… τα πάντα. Δηλαδή ο Δήμος Σπάρτης, κανονικά θα πρέπει λόγω φήμης να βγάλει την ίδια προκήρυξη με 50 λέξεις.

  • golfis

    …και κάπως έτσι γιε μου, όλοι οι Δήμοι της Ελλάδας απέκτησαν λογότυπο.
    Ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.

  • Sniper

    @golfis > …μέσα στην ασχήμια, στην κακογουστιά, στην κλεψιά, στη ρεμούλα, στο βόλεμα, στην αρπαχτή, στην ατιμία, στην προχειρότητα, στην τεμπελιά, στην απατεωνιά, στην πονηριά και γενικότερα μέσα σε πολλά άλλα λήγωντα σε ‘ιά’

  • .sotirisioutzioukis

    “καρτερατε” συντροφια και αλλους διαγωνισμους…

    ειναι “τρεντυ”…

    αποποινικοποιει την εφυηια του πολιτικου… (γενικως…)

  • Γιώργος Τριανταφυλλάκος

    @designmag: αν και σε προηγούμενη συζήτηση είχα υπερασπιστεί το περιοδικό σχετικά με την δημοσίευση αντίστοιχων θεμάτων, αρχίζω και εγώ να ενοχλούμαι από τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζεται το θέμα επειδή πουλάει. Τείνω να πιστέψω ότι η διαδοχική δημοσίευση πολλών διαγωνισμών το τελευταίο διάστημα έχει περισσότερο στόχο την δημιουργία ενός μιντιακού τύπου χαβαλέ και λιγότερο σοβαρής κριτικής.

    Σχετικά με το θέμα των διαγωνισμών, δεν δύναται δημόσιος οργανισμός να αγοράσει ούτε κωλόχαρτο (λόγου χάριν) χωρίς διαγωνισμό (http://www.gge.gr/11/sub.asp?92). Νομίζω ότι το ίδιο ισχύει και για οποιαδήποτε παροχή υπηρεσιών (διορθώστε με αν κάνω λάθος). Είναι έτσι τα πράγματα – καλώς ή κακώς – στα πλαίσια της διαφάνειας στην διαχείριση του δημοσίου χρήματος. Εκτός αν προτιμάτε απ’ ευθείας αναθέσεις με κρυφά ή “πελατειακά” κριτήρια.

    Προφανώς, από τη στιγμή που πολλοί δημόσιοι οργανισμοί δεν είχαν εμπειρία με την διενέργεια διαγωνισμών στο παρελθόν παρατηρούνται (και θα συνεχίσουν να παρατηρούνται) αυτά τα έκτροπα. Κάποιοι μάλιστα διαγωνισμοί θα είναι φωτογραφικοί, άλλοι σχιζοφρενικοί και άλλοι στα όρια του γελοίου (π.χ. αυτή με τους παπάδες).

    Ο τρόπος ωστόσο που παρουσιάζονται από το designmag είναι αφενός ισοπεδωτικός, αφετέρου μη κριτικός – με αποτέλεσμα να συντηρεί αυτή την στρεβλή κατάσταση και να προκαλεί το ίδιο το blog τον εξίσου ισοπεδωτικό χαβαλέ στα σχόλια που προσπαθεί να αποφύγει.

    Δεν υπάρχει λοιπόν κανένας λόγος να παρουσιάζεται ο κάθε ένας κακοστημένος διαγωνισμός ως είδηση. Ούτε βοηθάει την βελτίωση της κατάστασης, ούτε ενημερώνει τον κλάδο ουσιαστικά. Μιζέρια προκαλεί και διχόνοια…

    Θα συμφωνήσω ωστόσο με το σχόλιο για την ΕΓΕ και την υποστήριξη της από όσους περισσότερους επαγγελματίες είναι δυνατόν. Είναι ίσως ο μοναδικός τρόπος να αλλάξει η κατάσταση…

  • Παν. Λουτράρης

    @Γιώργος Τριανταφυλλάκος: Αν θυμάμαι καλά, προμήθειες μέχρι του ποσού των 1500 ευρώ γίνονται και χωρίς διαγωνισμό, ένα το κρατούμενο. Δεύτερο, οι διαγωνισμοί που διοργανώνονται δεν έχουν κριτήριο την “πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά” όπου υπάρχει και το κριτήριο της τιμής μέσα. Υπάρχει ένα συγκεκριμένο έπαθλο (στην προκειμένη περίπτωση δεν υπάρχει καν έπαθλο), και ο διοργανωτής καλεί τους πάντες (ή σχεδόν τους πάντες) να το διεκδικήσουν.

    Άποψή μου είναι ότι αν κάποιος ήθελε να κάνει έναν τέτοιο διαγωνισμό, όχι με την έννοια του μειοδοτικού διαγωνισμού, αλλά με την έννοια του λεγόμενου “καλλιτεχνικού διαγωνισμού”, θα έπρεπε ο διαγωνισμός αυτός να είναι κλειστός μέσω ατομικών προσκλήσεων, είτε ανοιχτός μεν, αλλά με αυστηρά επαγγελματικά κριτήρια, που τουλάχιστον διασφαλίζουν ένα τουλάχιστον επαγγελματικό επίπεδο συμμετεχόντων έργων. Διαγωνισμοί όπως αυτός εδώ, είναι η εφαρμογή του “στο βασίλειο των τυφλών, βασιλεύει ο μονόφθαλμος”



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 01-03-2017 [2]

Ο πιο πρωτότυπος ανοιχτός διαγωνισμός λογοτύπου

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 28-02-2017 [0]

Δέκα μέρες ακόμα για υποβολές στους Αγώνες Νέων Σχεδιαστών

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 13-02-2017 [0]

Μέχρι και την Παρασκευή η υποβολή συμμετοχών στα European Design Awards 2017

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 18-01-2017 [0]

5o CU Restart: Δωρεάν στέγη για δημιουργικά μυαλά

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 21-12-2016 [1]

Άλλος ένας ανοιχτός διαγωνισμός από το Πατρινό Καρναβάλι

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 13-12-2016 [1]

Το Αριστοτέλειο καλεί τους φοιτητές του να σχεδιάσουν λογότυπο για το πρόγραμμα S.U.C.RE.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 24-11-2016 [0]

Και ο Δήμος Κοζάνης αναζητά νέα ταυτότητα μέσω διαγωνισμού

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 14-11-2016 [1]

Επιτέλους ένας διαγωνισμός-υπόδειγμα

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 12-11-2016 [0]

Διεθνής διαγωνισμός αφίσας με τίτλο “Λευκωσία, η πόλη της Ουτοπίας”

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 11-11-2016 [0]

Τέταρτος διαγωνισμός ετικέτας Gold Label Awards 2017



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).