Δ. Αρβανίτης – Κ. Μίαρης: δυο Έλληνες ανάμεσα στους τιμώμενους αφισέρ στη Μπιενάλε της Βαρσοβίας

01-06-2016

Ποια είναι η θέση και η σπουδαιότητα της αφίσας στις μέρες μας και πώς παρουσιάζεται στο πλαίσιο της ιστορίας της οπτικής επικοινωνίας;
Τι συμβαίνει εδώ και 50 χρόνια, κατά τη διάρκεια της αρχαιότερης Μπιενάλε αφίσας, πώς αυτό το γεγονός επηρεάζει τη γραφιστική και ποιές ήταν οι πιο σημαντικές αφίσες στην ιστορία του θεσμού;
Ποιοι θεωρούνται σημαντικοί καλλιτέχνες στο σύγχρονο γραφιστικό κόσμο;

Αυτά είναι τα βασικά ερωτήματα τα οποία θα απαντηθούν στην 25η Διεθνή Μπιενάλε της Βαρσοβίας. Φέτος, στο πλαίσιο του εορτασμού των 50 χρόνων από την ίδρυση του εξαιρετικά σημαντικού αυτού θεσμού καταργείται το διαγωνιστικό μέρος και διοργανώνεται πλήθος επετειακών εκδηλώσεων.

Σε μία απο αυτές, η οργανωτική επιτροπή σε συνεργασία με την Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βαρσοβίας θα τιμήσει πενήντα σημαντικούς καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, το έργο και η προσωπικότητα των οποίων διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην πορεία και την εξέλιξη της σύγχρονης γραφιστικής σκηνής.

Στη φετινή επετειακή διοργάνωση η λίστα των τιμώμενων σχεδιαστών περιλαμβάνει «ιερά τέρατα» της παγκόσμιας γραφιστικής σκηνής όπως η Paula Scher, o Milton Glaser, ο Kari Piippo, και ο Alain Le Quernec. Ανάμεσά τους και δύο Έλληνες γραφίστες, ο Δημήτρης Αρβανίτης και ο Κωνσταντίνος Μίαρης, ο οποίος αξίζει να σημειωθεί ότι είναι ο νεότερος σε ηλικία αφισέρ που εντοπίζουμε στη λίστα των 50 τιμώμενων poster masters. Η παρουσίαση των έργων τους θα πραγματοποιηθεί στην Gallery PROM καθώς επίσης και σε πενήντα ειδικές φωτεινές κατασκευές που θα είναι τοποθετημένες σε διάφορα κομβικά σημεία της Πολωνικής πρωτεύουσας.

Ο Δημήτρης Αρβανίτης γεννήθηκε το 1948. Κατά το διάστημα 1976-1985 ήταν Καλλιτεχνικός Διευθυντής στη δισκογραφική εταιρεία ΕΜΙ, ενώ από το 1986 έως το 1990 διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής στο περιοδικό Ταχυδρόμος. Έχει, επίσης, σχεδιάσει τα περιοδικά Jazz, Περιοδικό, Μήνυμα, Δίφωνο, Ντέφι, Jazz & Τζαζ, Καλειδοσκόπιο και Adobe Magazine. Στα έργα του συμπεριβαμβάνονται εξώφυλλα βιβλίων, αφίσες, εξώφυλλα δίσκων, λογότυπα και τυπογραφία. Έχει γράψει άρθρα για τη γραφιστική σε περιοδικά και εφημερίδες και έχει εκδόσει βιβλία. Από το 1986 έχει συμμετάσχει σε πλήθος Μπιενάλε Αφίσας ανά την Ευρώπη, ενώ από το 2004 είναι μέλος της AGI.

Ο Κωνσταντίνος Μίαρης εργάζεται στο χώρο της οπτικής επικοινωνίας από το 2004. Το 2009 ίδρυσε το δημιουργικό γραφείο Konsept83 (www.k83.gr) μέσω του οποίου δραστηριοποιείται μέχρι σήμερα. Έχει σχεδιάσει εταιρικές ταυτότητες, εξώφυλλα δίσκων σπουδαίων Ελλήνων καλλιτεχνών, υπήρξε art director περιοδικών, υπεύθυνος σχεδιασμού προγραμμάτων θεατρικών παραστάσεων ενώ παράλληλα ασχολείται με τη διδασκαλία της γραφιστικής τέχνης. Μέρος του έργου του δημοσιεύεται τακτικά στον εγχώριο και διεθνή τύπο ενώ έχει συμμετάσχει επανειλημμένα σε μερικές από τις σημαντικότερες Μπιενάλε αφίσας (Βαρσοβίας, Μεξικό, Λάχτι κ.α.). Η διαρκής έρευνα, η πολύπλευρη προσέγγιση, ο πειραματισμός με διαφορετικά υλικά και η αποδέσμευση από στενές σχεδιαστικές νόρμες αποτελούν τα χαρακτηριστικά ένος προσωπικού «εικαστικού κώδικα» που γίνεται αντιληπτός σε όλο το εύρος του έργου του.

Οι δύο σχεδιαστές, αντιπροσωπεύοντας διαφορετικές γεννιές, καταθέτουν στο χαρτί διαχρονικούς προβληματισμούς και οικουμενικές σκέψεις με τρόπο άμεσο και χαρακτηριστικό πιστοποιώντας πως η αφίσα ως οπτικό µέσο επικοινωνίας έχει παρελθόν, παρόν και μέλλον.

Λίγα λόγια για τη Διεθνή Μπιενάλε Αφίσας της Βαρσοβίας…
Η πολωνική σχολή αφίσας αποτελεί ένα εξαιρετικό φαινόμενο του οπτικού πολιτισμού του 20ου αιώνα και η Ακαδημία Καλών Τεχνών της Πολωνίας διαθέτει τεράστιες συλλογές εξαιρετικών δειγμάτων τόσο της εγχώριας όσο και της παγκόσμιας γραφιστικής σκηνής. H Διεθνής Μπιενάλε της Βαρσοβίας είναι η πρώτη και σημαντικότερη Μπιενάλε του είδους.

Κωνσταντίνος Μίαρης

Κωνσταντίνος Μίαρης

Δημήτρης  Αρβανίτης

Δημήτρης Αρβανίτης



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΝΕΑ 21-12-2017 [1]

Η Αγροδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας απέκτησε λογότυπο

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 20-12-2017 [0]

Τα σήματα των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2022

ΝΕΑ 11-12-2017 [0]

Oι νικητές των πρώτων Ευρωπαϊκών Βραβείων Animation Émile

ΝΕΑ 04-12-2017 [0]

Ivan Chermayeff 1932-2017

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 29-11-2017 [2]

Αντιδράσεις για το νέο λογότυπο της Formula 1

ΝΕΑ 27-11-2017 [0]

Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 24-11-2017 [1]

Ενοχλημένο το Ραδιοτηλεοπτικό Ίδρυμα Κύπρου από την παρέμβαση της εκεί Ένωσης Γραφιστών

ΝΕΑ 08-11-2017 [0]

Έφυγε από κοντά μας η Τζένη Ορνεράκη

ΝΕΑ 30-10-2017 [0]

Ελληνική πρωτιά στη μακρινή Ιαπωνία

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 12-10-2017 [11]

H αφίσα του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).