Η γραφιστική στον ετήσιο απολογισμό για την Ελλάδα

10-01-2013
Τη χρονιά που μας πέρασε, είχαμε τουλάχιστον τη χαρά να δούμε τo ελληνικό design να κρατά και ν' αυξάνει το κομμάτι της προσοχής και της αναγνώρισης που του αναλογεί στο "μάτι της επικαιρότητας", όπως αυτά εκφράζονται από την κάλυψη που ένας κλάδος κερδίζει στα μαζικά μέσα ενημέρωσης. Εκτός από τις σχετικές εκδόσεις και τα ιστολόγια, το 2012 είδαμε σχετικά με την ελληνική γραφιστική θέματα να παρουσιάζονται στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο, σε πρωτοσέλιδα εφημερίδων ευρείας κυκλοφορίας, σε δημοφιλή περιοδικά και φυσικά σε σχεδόν μόνιμη βάση στα δυο μεγάλα freepress της Αθήνας (Athens Voice και Lifo) και το ένα της Θεσσαλονίκης (Parallaxi), τα οποία για να πούμε την αλήθεια, έχουν εδώ και καιρό αναλάβει την προώθηση της γραφιστικής σκηνής. Ο λόγος για το αυξημένο ενδιαφέρον, μπορεί -εκτός των άλλων- να είναι ότι μέσα σε ένα καταθλιπτικό περιβάλλον, οι Έλληνες σχεδιαστές είναι από τους λίγους, που με την ενέργεια, το έργο και τις διεθνείς τους επιτυχίες μας κάνουν να αισθανόμαστε ότι δεν είναι όλα μαύρα σε αυτόν τον τόπο... Κλείνοντας τη χρονιά, στο ετήσιο απολογιστικό της άρθρο με τίτλο Oι προσωπικότητες που έκαναν τη διαφορά το 2012, η lifo επιλέγει να εισάγει και ένα δημιουργικό γραφείο (το G Design Studio): «Λένε πως μία και μόνη γνωριμία με το καλό κρασί αρκεί για να μην ξαναγυρίσεις σε κάτι κατώτερο. Ισχύει και για το design. Μία συνεργασία με καλούς επαγγελματίες της οπτικής επικοινωνίας αρκεί για ν’ αλλάξει οριστικά τη σχέση σου με το αντικείμενο. Αυτή είναι η περίπτωση τoυ πολυβραβευμένου και με διεθνείς διακρίσεις G Design Studio, δηλαδή του Μιχάλη Γεωργίου, του Αλέξανδρου Γαβριλάκη και του Δημήτρη Στεφανίδη. Οι G καταφέρνουν κάτι που σήμερα γίνεται σπάνια: υπηρετούν αποκλειστικά την οπτική επικοινωνία και εργάζονται με γνώμονα την επιτυχημένη μετάδοση του μηνύματος, σύμφωνα με το στρατηγικό σχέδιο. Σε μια εποχή που οι περισσότερες δημιουργικές ομάδες κάνουν διακόσμηση και όχι οπτική επικοινωνία, οι G συστρατεύονται με την καμπάνια, χωρίς η δουλειά τους ν’ αυτονομείται εγωπαθώς από το μήνυμα. Η επιλογή τους δεν είναι αυτονόητη. Λειτουργεί υπέρ τους, ωστόσο. Κάθε φορά που θα πεις «εξαιρετικά πετυχημένο! Ποιος το έχει κάνει αυτό;», είναι πολύ πιθανό η απάντηση να είναι «το G Design Studio, βέβαια». Αυτό δεν το λέω μόνο εγώ αλλά και οι συνάδελφοί τους, που τους βραβεύουν. Το λογότυπο που έφτιαξαν για την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών κέρδισε το Χρυσό Βραβείο στα έκτα βραβεία European Design Awards που έγιναν στις 26 Μαΐου στο Ελσίνκι, WDC 2012 (World Design Capital)» γράφει η Βίβιαν Ευθυμιοπούλου. Gdes   Η δε Athens Voice αφιερώνει (όπως και τα προηγούμενα χρόνια) στο "Graphic Design" μια ολόκληρη κατηγορία στο δημοψήφισμα των αναγνωστών της για τα καλύτερα της χρονιάς. Νικητές της κατηγορίας (η οποία σημειώστε είχε τη μεγαλύτερη μάχη απ' οποιαδήποτε άλλη κατηγορία με τη διαφορά μεταξύ πρώτου και δεύτερου να βρίσκεται κάτω του 0,30%) ήταν φέτος οι Busybuilding. Αξίζει να σημειωθεί, όμως, ότι γραφιστική παρουσία υπάρχει και σε άλλη κατηγορία του συγκεκριμένου δημοψηφίσματος. Πρόκειται για την Beetroot, η οποία κέρδισε την κατηγορία "Εκθέσεις", με τα ελληνικά τέρατά της, (έκθεση που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη). Μάλιστα η επικράτησή της στη συγκεκριμένη κατηγορία έγινε με ποσοστό διπλάσιο από εκείνο της δεύτερης δημοφιλέστερης έκθεσης (Made in Britain, επίσης στο Μουσείο Μπενάκη) . pollAV13



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016

ΆΡΘΡΑ 11-02-2016 [1]

Πώς το Εθνικό Μουσείο της Νορβηγίας αναζητά νέα οπτική ταυτότητα

ΆΡΘΡΑ 03-02-2016 [0]

Τι κρύβεται πίσω από τη νέα εικόνα της Budweiser;

ΆΡΘΡΑ 07-01-2016 [0]

Τα σημαντικότερα θέματα του 2015 (Γ’ μέρος)

ΆΡΘΡΑ 03-01-2016 [0]

Τα σημαντικότερα θέματα του 2015 (Β’ μέρος)

ΆΡΘΡΑ 02-01-2016 [0]

Τα σημαντικότερα θέματα του 2015 (Α’ μέρος)



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).