Νέο σήμα για τα ελληνικά προϊόντα

04-12-2014
Ένα από τα θέματα που, όσον αφορά το χώρο της οπτικής επικοινωνίας, σημάδεψαν τη χρονιά που φεύγει, ήταν χωρίς αμφιβολία και η περιπέτεια με το σήμα των ελληνικών προϊόντων. Η ιστορία είναι μακροσκελής, και αρκεί να ψάξετε το κατάλληλο tag μέσα σε αυτές τις σελίδες, ώστε να δείτε πόσο απασχόλησε τη δημιουργική κοινότητα, με τις καθυστερήσεις, τους λάθος χειρισμούς από την πλευρά του Υπουργείου Ανάπτυξης, τις παλινωδίες στη διαδικασία (διαδικτυακή ψηφοφορία) κ.λπ. Τελικά, αυτό που συνέβη ήταν ότι αναδείχθηκε νικητής (η πρόταση της Genesis Advertising), ο οποίος άφησε σε μεγάλο βαθμό δυσαρεστημένους απ' όλες τις πλευρές. Χαρακτηριστικό είναι ότι το εν λόγω σήμα παρουσίαζε σοβαρές δυσκολίες στην αναπαραγωγή του με διάφορες μεθόδους. Τη λύση ανέλαβε την πρωτοβουλία να δώσει η ΕΔΕΕ, οι άνθρωποι της οποίας επικοινώνησαν με το Υπουργείο και προσφέρθηκαν να βοηθήσουν χωρίς αμοιβή, ώστε να δημιουργηθεί ένα άρτιο σήμα, το οποίο να πληροί βασικές τεχνικές προϋποθέσεις και να ανταποκρίνεται στο σκοπό του. Έπειτα από το πράσινο φως που δόθηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης (και με το σχετικό brief ανά χείρας) η ΕΔΕΕ απευθύνθηκε στα μέλη του τομέα Branding & Design (στον οποίο συμμετέχουν ορισμένες από τις πλέον αναγνωρίσιμες ελληνικές εταιρείες του χώρου) και ζήτησε να εκδηλώσουν ενδιαφέρον όσοι το ήθελαν, ώστε να σχεδιάσουν pro bono το σήμα των ελληνικών προϊόντων. Από τα τρία γραφεία που προσφέρθηκαν να βοηθήσουν, έπειτα από κλήρωση, τη δουλειά ανέλαβε η MILK. Το αποτέλεσμα είναι σύμφωνο με το brief που όριζε ένα παραδοτέο το οποίο να είναι διακριτό, εύκολα αναγνωρίσιμο, να μπορεί να τυπωθεί παντού και με κάθε τρόπο (έγχρωμο/ασπρόμαυρο, ανάγλυφο κ.ο.κ.), να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κάθε κατηγορία προϊόντος ή υπηρεσίας και να μην προσθέτει κανέναν άλλο χαρακτηρισμό εκτός από τη χώρα προέλευσης. Επιθυμία του υπουργείου ήταν να διατηρηθεί η ιδέα της καρδιάς (η οποία είχε επικρατήσει και στον αρχικό διαγωνισμό). Πέραν της καρδιάς (και της σημαίας) βέβαια, κάποιος μπορεί να διακρίνει ίσως και το σήμα της έγκρισης "√". Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Γεράσιμος Γιακουμάτος μετά την υπογραφή της απόφασης που δίνει τέλος στην όλη σχεδιαστική περιπέτεια του σήματος, δήλωσε πως «το ''Ελληνικό Σήμα'' θέλουμε να γίνει το ''διαβατήριο'' με το οποίο θα ταξιδεύουν στην παγκόσμια αγορά τα εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα και οι ελληνικές επιχειρήσεις που βρίσκονται σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα και διακρίνονται για την ποιότητα και την μοναδικότητά τους. Το «Ελληνικό Σήμα», θωρακίζει τα ελληνικά μας προϊόντα και αποτρέπει όσους προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την ανώτερη ποιότητα τους με άλλα κατώτερης ποιότητας» grkmarkgrkmark33

11 Responses

  • Τζανέτος Πετροπουλέας

    Η συγκεκριμμένη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε από την προκήρυξη του διαγωνισμού -τα είχαμε πει άλλωστε- μέχρι την απόνομή των βραβείων και την «διαδυκτιακή ψηφοφορία» και τώρα την «πρωτοβουλία» της ΕΔΕΕ, την κλήρωση και το σχεδιαστικό αποτέλεσμα -και ανεξάρτητα αν αρέσει ή δεν αρέσει, αν είναι σωστό ή λάθος ή όποια θέση μπορεί να πάρει ο κάθε σχεδιαστής- η διαδικασία εγείρει σοβαρά προβλήματα δεοντολογίας και επαγγελματικής ηθικής για μελλοντικά project. Επιβεβαιώνει με τον πιο καταλυτικό τρόπο την θέση της Ένωσης για το απαράδεκτο -ιδιαίτερα από ένα κρατικό φορέα- της προκήρυξης. Επιβεβαιώνει τη θέση για την υποστήριξη της Ένωσης από τους σχεδιαστές, προκειμένου διαγωνισμοί επαγγελματικής ύλης, να προκυρήσσονται με τη συμμετοχή όλων των θεσμικών φορέων του κλάδου και να διεξάγονται με σοβαρές διαδικασίες ανάμεσα σε επαγγελματίες σχεδιαστές και όχι με «πρωτοβουλίες και προσφορές» πάνω σε προϋπάρχουσες εργασίες… Ας τα έχουμε υπ’ όψιν μας για τις επόμενες προκυρήξεις… Η συζήτηση πρέπει να συνεχιστεί θεσμικά (η ΄Ένωση είναι έτοιμη να συμβάλλει σε αυτή) και η «γκρίνια» των σχεδιαστών δεν επαρκεί… Την καλημέρα μου!

  • Spiros

    Καταλαβαίνω ότι ο στόχος είναι να δείνχει σαν καρδιά αλλά το δίπλωμα είναι λάθος. Το μάτι πιάνει το λάθος, ακόμα και αν δεν το καταλαβαίνει, νομίζω…

  • Spiros

    Δεν ειναι λάθος το δίπλωμα. Οι σημαίες ειναι απο χρωματιστό υφασμα. Μια ελληνική σημαία απο την πίσω μερια φαινεται ανάποδα.

  • Spiros

    Γράψε λάθος. Εχεις δίκιο αλλε Spiro

  • George Parnos

    Πιστεύω οτι η Ένωση Γραφιστών Ελλάδας θα πρέπει να βγεί μπροστά και με κάποιο τρόπο να θέσει όρους και προδιαγραφές ως προς τους διαγωνισμούς. Δεν είναι η πρώτη φορά νομίζω που συμβαίνουν παρόμοια θέματα. Αλήθεια υπάρχει κάποιο σχετικό πρότυπο – προδιαγραφές ή πως αλλιώς να το πώ που να αφορά το ζήτημα των διαγωνισμών, την ανακοινωσή τους, τη δημιουργία τους, υπάρχει ένας “μπούσουλας” για το ποιοί θα αξιολογούν και από ποιούς θα αποτελούνται ή ποιοί και από ποιούς θα οριζονται οι επιτροπές αξιολόγησης;;; Ελπίζω αν γνωρίζει κανείς κάτι να το γράψει.

  • George Magkakos

    Ναι ρε φιλαράκι, θα έπρεπε η Ένωση και θα έπρεπε.
    Έχει βγει. Και έχει και προδιαγραφές, και διαμαρτύρεται και κάνει ό,τι να’ναι. Ποιος όμως να την ακούσει και γιατί; Ξέρεις πόσα μέλη έχει; Με τη βία να έχει 50. Γιατί να της δώσει σημασία κάποιος λοιπόν, επειδή εκπροσωπεί τους γραφίστες κατ’ όνομα;
    Ενώ η ΕΔΕΕ έχει και μούρη, και γραφεία και φράγκα και υπαλλήλους που κυνηγάνε τα θέματα. Εκεί μάλιστα. Κάνουν υποκλήσεις οι υπόλοιποι.
    Με την Ένωση Γραφιστών θα ασχοληθούν;
    Άσε ρε George Parnos. Μας έκανες και γελάσαμε με τα “θα πρέπει” σου!

  • Χρήστος Σερμπέζης

    Επείδη αυτή την περίοδο σχεδιάζουμε κάποια προϊόντα που θα κυκλοφορήσουν στο εξωτερικό, θα πρέπει να χρησιμοποίησουμε το σύμβολο αυτό?? Και αν ναι, που θα το βρούμε και ποια είναι η διαδικασία??? Ευχαριστώ πολύ!!!

  • Amateur Designer

    Οφείλω να ομολογήσω οτι το αποτέλεσμα συνολικά είναι πολύ καλύτερο από το πρώτο.
    Τώρα, βγαίνοντας λίγο εκτός θέματος, για μένα θα έπρεπε να αναθεωρηθεί (αν και δεν υφίσταται καθόλου) η πολιτική για την οπτική ταυτότητα του ελληνικού κράτους πρώτα καί ύστερα να μιλάμε για διαγωνισμούς, προκηρύξεις και ούτω καθ’ εξής.
    Αυτό πού θέλω να πω είναι ότι για μένα θα έπρεπε να δημιουργηθεί μια υπηρεσία οποία θα στελεχώνεται από ειδικούς πάνω στην οπτική ταυτότητα η οποία θα έχει την ευθύνη για όλη την οπτική επικοινωνία του ελληικού κράτους. Για παράδειγμα από την πρωτυποποίηση των χρωμάτων της Ελληνικής Σημαίας (που έχει καταντήσει σαν μυθιστόρημα με τίτλο “The 50 shades of Blue”), το εθνόσημο, τα λογότυπα όλων των υπηρεσίων του κράτους μέχρι ακόμη και τη γραμματοσειρά με την οποία θα γράφονται τα επίσημα έγγραφα (έχω δεί επίσημο έγγραφο σε comic sans) έτσι θα είχαμε και πιο άρτιο αποτέλεσμα και περισσότερη οργάνωση και για μένα περισσότερο κύρος. Αφορμή ήταν το παράδειγμα της Σουηδίας -> http://sweden.identitytool.com/
    Τώρα θα μου πείτε τι ζητάς? Να γίνει η Ελλάδα Σουηδία? Και ειδικά τώρα…
    Απάντηση δεν έχω αλλά δυστυχώς αυτό μας έφαγε ότι πάντα θεωρούμε τους εαυτούς μας κατώτέρους από τους άλλους.

  • George

    Σωστότατος φίλε Amateur Designer..!

  • Tonia

    ΝΤΡΟΠΗ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΠΙΟ ΕΤΟΙΜΟ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ!

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205325370551575&set=p.10205325370551575&type=1&theater

  • Αντώνης

    Με όλο τον σεβασμό και συγνώμη αλλά, τι ακριβώς συμβαίνει εδώ?

    http://www.canstockphoto.de/illustration/greater-poland.html#file_view.php?id=21786832

    Είναι κάτι κλεμμένο?



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-09-2016 [0]

Volvo Cars a new beginning

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 31-08-2016 [11]

Ο νέος λογότυπος της Καβάλας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-08-2016 [1]

Η αφίσα του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-07-2016 [0]

Rubika B601 μια ελληνική ξύλινη βιβλιοθήκη

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 16-05-2016 [9]

Η ταυτότητα της Σίφνου από τον Γιώργο Προμπονά

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 12-05-2016 [20]

Το ERT.gr αποκτά νέο(;) πρόσωπο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).