Διαγωνισμός για το λογότυπο «Μνημεία και Μουσεία της Ελλάδας»

29-11-2011
Διαγωνισμό ιδεών για τη δημιουργία ενιαίας εικόνας και ταυτότητας των Μνημείων και Μουσείων της Ελλάδας, διοργανώνει το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού. Ο διαγωνισμός γίνεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Αναβάθμιση Υπηρεσιών των Αρχαιολογικών Χώρων και Μουσείων» και στόχο έχει να ενοποιήσει την εικόνα και ταυτότητα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Αναζητούνται προτάσεις για το λογότυπο «Μνημεία και Μουσεία της Ελλάδας», τις εφαρμογές τους και τη σήμανση σημείων εξυπηρέτησης επισκεπτών των αρχαιολογικών χώρων και των μουσείων. Ο Διαγωνισμός είναι ανοικτός σε εταιρείες και φυσικά πρόσωπα (άνω των 18 ετών) και απευθύνεται σε γραφίστες, σχεδιαστές, εικαστικούς καλλιτέχνες, αρχιτέκτονες, διακοσμητές, και άλλες συναφείς ειδικότητες. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, την επιλογή θα κάνει 7μελής Κριτική Επιτροπή, αποτελούμενη από προσωπικότητες αναγνωρισμένου κύρους ή διακριθέντες εκπροσώπους των οικείων επιστημών ή τεχνών. Τα ονόματά τους δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα. Στους νικητές του διαγωνισμού θα απονεμηθούν τρία χρηματικά βραβεία των 12.000, 6.000 και 3.000 ευρώ και δύο έπαινοι των 1.000 ευρώ. Ο ένας εκ των δύο επαίνων θα απονεμηθεί βάσει της ψηφοφορίας του κοινού, η οποία θα διεξαχθεί στο Διαδίκτυο. Μετά την επιλογή των προτάσεων που θα βραβευτούν από την κριτική επιτροπή και το κοινό θα διοργανωθεί τελετή βράβευσης και έκθεση. Η προθεσμία υποβολής προτάσεων ολοκληρώνεται στις 12 Ιανουαρίου 2012 ενώ τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν έως τις 15 Φεβρουαρίου 2012. Την προκήρυξη, καθώς και πληροφορίες για το διαγωνισμό,  μπορείτε να καταφορτώσετε από εδώ.

15 Responses

  • Spyros

    Ορμάτε! Βουρ!!!!!!!!

  • Eleona

    Δύσκολο το εγχείρημα αλλά όχι ακατόρθωτο 🙂

  • Αλέξανδρος Ανδριτσόπουλος

    Ας μου πεί κάποιος ότι λείπει ένα μηδενικό από τα έπαθλα!

    Τα 12.000 Ευρώ είναι ψίχουλα για τη μελέτη που ζητάνε.

    Επιτέλους πού νομίζουν ότι απευθύνονται;!

  • Νίκη Διαμαντοπούλου

    Αγαπητέ κύριε Ανδριτσόπουλε,

    Υπονοείτε οτι αναλάβατε κάτι παρόμοιο στο παρελθόν και το κοστολογήσατε 120.000 Ευρώ ?
    Θα είχε ενδιαφέρον να μας δείχνατε μια απο τις μελέτες σας…

    Φιλικά,
    Νίκη Διαμαντοπούλου

  • Nafsika Georgakopoulou

    Καλό θα ήταν προτού προβείτε σε σχόλια να κατεβάσετε την πλήρη προκύρηξη και να δείτε το σύνολο των εφαρμογών που ζητούνται που σας διαβεβαιώ δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητες!

    Το ποσό του “επάθλου” που δίδεται σε καμία περίπτωση δεν καλύπτει το τεράστιο εύρος σημάτων, εικονογραμμάτων και σημάνσεων που ζητούνται.

    Επιπλέον, ο χρόνος που αναφέρεται σαν περιθώριο υποβολής συμμετοχών είναι εξαιρετικά σύντομος [κάτι λιγότερο από 2 μήνες] για μια τόσο σοβαρή και απαιτητική δουλειά.

    Προφανώς οι προτάσεις που θα λάβουν θα είναι αντίστοιχες….

    Κρίμα γιατί τόσο ενδιαφέροντα project σπανίζουν.

  • Αλέξανδρος Ανδριτσόπουλος

    @Νίκη Διαμαντοπούλου
    Δεν υπονοώ τίποτα. Μίλησα ξεκάθαρα.

    @Ναυσικά Γεωργακοπούλου
    Συμφωνώ 100%.

  • Δημήτρης Κανελλόπουλος

    περιμένω την κριτική επιτροπή, επίσης η online ψηφοφορία, πόσο λάθος, όσο και να φωνάζεις δεν αλλάζει κάτι, όλοι ανακαλύπτουν τον τρόχο και νόμιζουν πως η όποια σύλληψης τους είναι και σωστή.

    Πόσο λάθος ήταν το παράδειγμα της Ολυμπιακής ακόμα δεν έχουμε καταλάβει. Τώρα βλέπουμε διακοσμητές και εικαστικούς καλλιτέχνες, αρχιτέκτονές να μπορούν να υποβάλλουν μελέτη για λογότυπο. Άραγε γιατι δεν καλούν και τους σχεδιαστές να υποβάλλουν προτάσεις σε ένα δημόσιο έργο (κτίριο);

  • PaKa

    O ”’διαγωνισμός”’ της Olympic Air ήταν σκάνδαλο.
    Αυτός, θα ήθελα να πιστεύω καλοπροαίρετα ότι είναι προϊόν άγνοιας…

  • Τζανέτος Πετροουλέας

    Αγαπητέ «PaKa», δεν είναι προϊόν άγνοιας…
    Είναι σκάνδαλο (και χωρίς εισαγωγικά)

  • infected

    diavasa tin prokiriksi mono na ksanaxtisoume ton parthenona den mas lene na kanoume

  • Ευάγγελος Κασσαβέτης

    Το πρόβλημα στη συγκεκριμένη προκήρυξη δεν βρίσκεται στο έπαθλο.
    Είναι πολύ πιο βαθύ και ουσιώδες. Η προκήρυξη πάσχει οργανικά.

    Ενσωματώνει με πρόχειρο και αντιεπιστημονικό τρόπο σε ένα διαγωνισμό
    δύο, συναφή μεν ξεχωριστά δε, αντικείμενα μελέτης, τα οποία
    οφείλουν να συσχετιστούν και να αποτελέσουν ενιαίο οργανικό σύνολο,
    ωστόσο, ανήκουν σε εντελώς διακριτά πεδία μελέτης και σχεδιασμού.

    Το ένα σκέλος έχει να κάνει με τα λογότυπα και τα εικονογράμματα.
    Αντικείμενα που προφανώς ανήκουν στη σφαίρα της γραφιστικής.
    Το άλλο σκέλος, αυτό της σήμανσης, της σκοπιμότητας και της
    λειτουργικότητας, των υλικών κατασκευής, της ένταξης στους χώρους,
    είναι αντικείμενο συνεργειών αρχιτεκτόνων, μουσειολόγων, αρχαιολόγων.

    Κακά τα ψέματα, Δημήτρη μου (Κανελλόπουλε).
    Το συγκεκριμένο έργο είναι μελέτη πρώτης γραμμής.
    Δεν επιτρέπεται και δεν μπορεί να το διεκπεραιώσει μόνος του
    ένας γραφίστας ή, έστω, σχεδιαστής οπτικής επικοινωνίας…
    Ούτε καν μια ομάδα γραφιστών ή ένα δημιουργικό γραφείο.
    Ιδίως, στον ελάχιστο χρόνο που έχουν το θράσος να δίνουν.
    Φυσικά, είναι εξίσου απαράδεκτο να υλοποιηθεί αποκλειστικά
    από αρχιτέκτονες ή διακοσμητές ή εικαστικούς (sic)…

    Το εύλογο και παραγωγικό θα ήταν να ζητήσουν προτάσεις
    από σχήματα που διαθέτουν διεπιστημονικά εφόδια και πόρους
    και, σε κάθε περίπτωση, αξιοποιούν αποδεδειγμένα συνεργάτες
    από όλο το φάσμα των εμπλεκόμενων τεχνών και επιστημών.
    Δηλαδή, εντελώς πρόχειρα: ομάδα εργασίας με μουσειολόγο,
    αρχιτέκτονα, γραφίστα-σχεδιαστή αλλά και ειδικό κατασκευαστή.

    Οι παραπάνω, όλοι μαζί, ναι, μπορούν. Ο καθένας μόνος του όχι.
    Και βέβαια, όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι με αυτές τις προδιαγραφές
    τα δώδεκα χιλιάρικα δεν είναι απλώς λίγα. Είναι προσβλητική αμοιβή.
    Για ένα γραφίστα όμως που θα αποτολμούσε να το επιχειρήσει μόνος του,
    προφανώς λόγω επιπολαιότητας, άγνοιας, ματαιοδοξίας ή έπαρσης,
    τα λεφτά είναι πάμπολλα. Και θα είναι σίγουρα πεταμένα λεφτά.

    Και η Ελλάς προς τη Δόξα τραβά! Ζήτωωω

  • Γιώργος Τριανταφυλλάκος

    Αντιλαμβάνομαι τις ενστάσεις και συμφωνώ (μερικώς) με αυτές. Ωστόσο δεν μπορώ να αντιληφθώ (και θα ήθελα κάποιο από τα μέλη της Ένωσης να με βοηθήσει) γιατί κρίνονται αντίστοιχοι διαγωνισμοί και όχι π.χ. ο διαγωνισμός αφίσας της Ένωσης Ελλήνων Χημικών που διοργανώνεται σε συνεργασία με την Ένωση (Γραφιστών). Εκεί τα βραβεία είναι λιγότερο “προσβλητικά”; Ενδεχομένως η δουλειά να είναι λιγότερη, δεκτό. Η λογική όμως είναι πανομοιότυπη. Εξηγήστε μου λοιπόν τι νομιμοποιεί τους μεν και τι δεν νομιμοποιεί του δεν… (και το λέω έχοντας συμμετάσχει πολλάκις στο παρελθόν στα Δημιουργικά Κύματα – και στον τρέχοντα διαγωνισμό – καθώς όπως έχω ξαναπεί θεωρώ αντίστοιχες κινήσεις θετικές για την ουσιαστικότερη επικοινωνία και σύνδεση του κλάδου με την κοινωνία).

    Εν προκειμένω, δέχομαι δυο ατοπήματα: (α) το μέγεθος της δουλειάς είναι όντως μεγάλο σε σχέση με τον διαθέσιμο χρόνο, (β) η ψηφοφορία από το κοινό είναι λανθασμένη και αδιέξοδη πρακτική (όπως αποδείχτηκε περίτρανα – κατά τη γνώμη μου – και στον διαγωνισμό για τα ανθρώπινα δικαιώματα).

    Έχω κάποιες σκέψεις για το κατά πόσο η αμοιβή είναι σωστή ή όχι (και αναφέρομαι κυρίως στο πρώτο βραβείο και το ποσό των 12000 ευρώ). Ενδεχομένως να είναι μικρή (σε σχέση με τα ζητούμενα πάντα). Αναρωτιέμαι όμως πως συνάδουν οι (ορθές) διαφωνίες και κρίσεις πολλών κατά την γνωστοποίηση του κόστους δημοσίων έργων (π.χ. το πρόσφατο σκάνδαλο με το κόστος των websites δημόσιων οργανισμών), με αντίστοιχες οικονομικές απαιτήσεις όταν πρόκειται για διαγωνισμούς που αφορούν δημόσια έργα… (το λέω αυτό επειδή παραπάνω γράφτηκε κάτι για 120.000 ευρώ).

    Και σε καμία περίπτωση δεν υποννοώ ότι πρέπει να κάνουμε υποχωρήσεις επειδή η περίοδος των παχιών αγελάδων έχει τελειώσει (ίσως και ανεπιστρεπτί). Ο καθένας οφείλει να αμοίβεται σωστά για την δουλειά του. Και σε καμία περίπτωση η λεγόμενη “κρίση” δεν πρέπει να είναι η αφορμή για αντίστοιχες παραχωρήσεις – και μάλιστα όταν έχει “βολέψει” τόσο καλά πολλούς επιχειρηματίες και τους έχει δώσει ένα εξαιρετικό άλλοθι για περικοπές και εκμετάλλευση (“πάλι καλά να λες που έχεις δουλειά όταν άλλοι απολύονται… οπότε το βασικό και μη μιλάς…”).

    Θέτω ωστόσο έναν προβληματισμό για την λογική της κοστολόγησης από την μεριά των σχεδιαστών. Και το γεγονός πως θεωρούν την συνεργασία με το δημόσιο πάντα ως μια ευκαιρία να “ξεσαλώσουν” οικονομικά (με την καλή έννοια)…

    Ομολογουμένως, δεν έχω ολοκληρωμένη απάντηση για όλα αυτά. Ας βοηθήσει την κουβέντα όποιος θεωρεί ότι έχει. Ο προβληματισμός που θέτω ωστόσο νομίζω ότι είναι υπαρκτός και είναι καλό να τον έχουμε στο μυαλό μας όταν κρίνουμε αντίστοιχες δράσεις.

    Από την μεριά της η Ένωση – αν θέλει να είναι σωστή και απέναντι στον εαυτό της και απέναντι στους επαγγελματίες του χώρου και την κοινωνία – οφείλει να δρα συντεταγμένα και με συνέπεια κάθε φορά που γνωστοποιείται κάποιος τέτοιος διαγωνισμός. Ενδεχομένως με μια επιστολή στους υπεύθυνους του εκάστοτε διαγωνισμού στην οποία θα επισημαίνονται τα όποια λάθη και θα ζητείται η διόρθωσή τους. Και από την άλλη με την “πειθαρχία” και της ίδιας στους ίδιους κανόνες, στους δικούς της διαγωνισμούς. Όχι δυο μέτρα και δυο σταθμά δηλαδή…

    υγ. προσπαθώ να αποφύγω τόσην ώρα τον σχολιασμό των αγαλματιδίων που δίνονται ως έπαθλα στον τελευταίο διαγωνισμό των Δημιουργικών Κυμάτων, αλλά μάλλον δεν θα τα καταφέρω… 🙂 Και είναι εντυπωσιακό που δεν έχει πει κανείς τίποτα για αυτό…

  • Γιώργος Τριανταφυλλάκος

    Απ’ ότι διαβάζω στην προκύρηξη, η ψηφοφορία του κοινού δεν σχετίζεται με τα έπαθλα, παρά μόνο με έναν από τους δυο επαίνους.
    Επιπλέον, αν η πρόταση που επιλεγεί από την ψηφοφορία του κοινού έχει λάβει και κάποιο άλλο έπαθλο από την κριτική επιτροπή, της απονέμονται αμφότερα και τα δυο βραβεία/χρηματικά έπαθλα.

    Προσωπικά, με αυτή την πρακτική δεν έχω κανένα πρόβλημα. Ίσα ίσα το τελευταίο σενάριο (αν προκύψει) ενδυναμώνει και ουσιαστικά επικυρώνει την απόφαση της επιτροπής.

    Ωστόσο μια ένσταση που προέκυψε αναφέρεται στην παράδοση από τους αποδέκτες των επάθλων στον Αγωνοθέτη (όπως καλείται στην προκύρηξη) των προτεινόμενων γραμματοσειρών (εκτός των άλλων στοιχείων). Αυτό που ζητάνε, διορθώστε με αν κάνω λάθος, είναι παράνομο καθώς η γραμματοσειρά είναι εμπορικό προϊόν του οποίου δικαίωμα χρήσης έχει μονάχα ο αγοραστής της. Και προφανώς δεν έχει το δικαίωμα ούτε μεταπώλησης, ούτε παραχώρησής της. Αυτό είναι κάτι που σίγουρα πρέπει να διορθωθεί στην προκύρηξη.

  • bab

    Συμφωνώ 100% με Γιώργο Τριανταφυλλάκο. Έχοντας εμπειρία από συνεργασίες με μουσεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό, θεωρώ υπερβολικές τις αντιδράσεις. Όσο για τον διαγωνισμό, παρ’όλες όλες τις ατέλειες που αναφέρθηκαν παραπάνω (ας αναφέρει κάποιος έναν παρόμοιο διαγωνισμό ως παράδειγμα προς μιμηση προδιαγραφών για να ξέρουμε για τι πράγμα μιλάμε), εξακολουθώ να αδυνατώ και εγώ να εντοπίσω την ουσία των ενστάσεων.

  • jameson

    Kαλημέρα σε όλους.

    Συγχαρητηρια στους νικητές.

    Μία παρατήρηση μόνο, όσον αφορά την πρόταση που απέσπασε το δεύτερο βραβείο. Υπήρχε μέσα στην προκύρηξη σαφή οδηγία για την ονομασία και στη συνέχεια στον κύκλο ερωτήσεων και απαντήσεων υπήρξε σαφή διευκρύνηση όσον αφορά την ονομασία. Δηλαδή “ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ” και όχι ”ΜΟΥΣΕΙΑ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ” που γράφει στην πρόταση που κέρδισε τη δεύτερη θέση.

    Παρόλο που η πρόταση είναι καλή, θεώρω ότι θα έπρεπε να ακυρωθεί αφού δε συμβαδίζει με τα κριτήρια που τέθηκαν στην προκυρηξη του διαγωνισμού. Πίστεύω δεν είμαι ο μόνος που το παρατήρησε.

    Ευχαριστώ.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 21-12-2016 [1]

Άλλος ένας ανοιχτός διαγωνισμός από το Πατρινό Καρναβάλι

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 13-12-2016 [1]

Το Αριστοτέλειο καλεί τους φοιτητές του να σχεδιάσουν λογότυπο για το πρόγραμμα S.U.C.RE.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 24-11-2016 [0]

Και ο Δήμος Κοζάνης αναζητά νέα ταυτότητα μέσω διαγωνισμού

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 14-11-2016 [1]

Επιτέλους ένας διαγωνισμός-υπόδειγμα

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 12-11-2016 [0]

Διεθνής διαγωνισμός αφίσας με τίτλο “Λευκωσία, η πόλη της Ουτοπίας”

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 11-11-2016 [0]

Τέταρτος διαγωνισμός ετικέτας Gold Label Awards 2017

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 27-10-2016 [0]

Μέχρι 5 Δεκεμβρίου η υποβολή συμμετοχών στα Ermis Awards

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 21-09-2016 [1]

Οι νικητές των ΕΒΓΕ στα Art Directors Club of Europe Award

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 19-09-2016 [0]

Πρόσκληση συμμετοχής γραφιστών στο 2ο Φεστιβάλ Break the Chain

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 05-09-2016 [0]

Υποβολή συμμετοχών στα 30α βραβεία Epica



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).