Ιδού ο λογότυπος της ελληνικής προεδρίας του Συμβουλίου της Ε.Ε.

25-11-2013

Το λογότυπο της ελληνικής προεδρίας του Συμβουλίου της Ε.Ε. το α’ εξάμηνο του 2014 παρουσίασε σήμερα Δευτέρα 25/11 ο υπουργός Εξωτερικών Ευάγγελος Βενιζέλος. Σύμφωνα με το ΥΠΕΞ, ο λογότυπος θα είναι η επικοινωνιακή «σφραγίδα» της ελληνικής προεδρίας και θα συνοδεύει κάθε δραστηριότητά της.

Ένα ιστιοφόρο με ανοιχτό πανί προκύπτει από τα αρχικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης (e.u.). Το μέσο με το οποίο μπόρεσαν να επικοινωνήσουν και να συνδεθούν οι αρχαίοι λαοί, μας υπενθυμίζει τις απαρχές της ένωσης των λαών της Ευρώπης αλλά και το ότι σήμερα, ίσως πιο πολύ από ποτέ, οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αρμενίζουμε μαζί προς ένα κοινό μέλλον. Το αεικίνητο σύμβολο της εξερεύνησης παρουσιάζεται εδώ ως αλληγορία της επικοινωνίας μεταξύ των ευρωπαίων πολιτών, της αρμονικής αλλά και παραγωγικής συνύπαρξης και συνεργατικότητας που απαιτείται μέσα σε έναν δεδομένο χώρο και του κοινού ταξιδιού προς την ανάπτυξη.

Υπεύθυνο για το σχεδιασμό του λογοτύπου και των εφαρμογών του είναι το γραφείο Beetroot Design Group.
Μιλήσαμε με τους σχεδιαστές του γνωστού γραφείου και τους ρωτήσαμε γιατί επέλεξαν το θέμα της θάλασσας: «Τα ζητήματα που άπτονται στη θάλασσα, την οικονομία της, την προστασία της κ.ο.κ. θα είναι μέσα στην άμεσες προτεραιότητες της ελληνικής προεδρίας και αυτό ήταν ένα στοιχείο του brief» μας είπε ο Αλέξης Νίκου.
Στην ερώτησή μας, τι ήταν αυτό που τους δυσκόλεψε περισσότερο στη συγκεκριμένη ανάθεση, ο κ. Νίκου μας είπε ότι αυτό ήταν το μέγεθος του project και το γεγονός ότι η Beetroot δε θα αναλάβει το σχεδιασμό και τον έλεγχο όλων των εφαρμογών της ταυτότητας. «Αυτό μας ανάγκασε να δημιουργήσουμε την ταυτότητα με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορεί εύκολα να σπάει σε επιμέρους κομμάτια και να ανασυντίθεται ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε εφαρμογής».

YouTube Preview Image

GR2014EU_VISUAL_ID-06GR2014EU_VISUAL_ID-04GR2014EU_VISUAL_ID-01 GR2014EU_VISUAL_ID-02 GR2014EU_VISUAL_ID-03  GR2014EU_VISUAL_ID-05  GR2014EU_VISUAL_ID-07 GR2014EU_VISUAL_ID-08 GR2014EU_VISUAL_ID-09 GR2014EU_VISUAL_ID-10 GR2014EU_VISUAL_ID-11 GR2014EU_VISUAL_ID-12

 

21 Responses

  • benson

    Τα κακά νέα.
    Στη μοναδική χώρα της Ευρώπης που η εν λόγω διαδικασία πραγματοποιήθηκε χωρίς διαγωνισμό καταφέραμε να κάνουμε το ίδιο λογότυπο (σε επίπεδο concept) με αυτό της Κύπρου, ένα χρόνο πριν.

    Τα καλά νέα.
    Κατά τα άλλα, ωραία δουλειά, ωραία χρώματα και τυπογραφία. Τουλάχιστον δούλεψε ένα γραφείο γι’αυτό και όχι μια διαφημιστική της αρπαχτής και το αποτέλεσμα φαίνεται.

  • Sniper

    Ε, όχι!!!

    Καλό, χρυσό το κράξιμο που ρίχνουμε στους κατά καιρούς άθλιους διαγωνισμούς και τα ακόμα αθλιότερα αποτελέσματα αυτών, αλλά παιδιά εδώ υπάρχει μεγάλο foul!

    H Beetroot τα έκανε θάλασσα κυριολεκτικά…

    Πρόχειρη, βιαστική δουλειά και εύκολα λεφτά.

    Αν θέλουν να μείνουν ψηλά, ας επανεξετάσουν την επαγγελματική και ηθική προσέγγισή τους, διότι διαφορετικά θα καταστρέψουν πολύ εύκολα ό,τι με πολύ κόπο έχτισαν τόσα χρόνια.

  • Χάρης Τσέβης

    Πολύ καλή δουλειά. Η πρώτη όμορφη δουλειά για το Ελληνικό δημόσιο μετά από πολλά χρόνια.
    Κρίμα βέβαια που είναι σε τόσο μεγάλη αντίθεση με την πραγματικότητα της Ευρώπης και της Ελλάδας.

  • Σάββας Σαββίδης

    Θεωρώ το αποτέλεσμα εξαιρετικό. Το αποτέλεσμα είναι απλό, κομψο, διακριτικό και εξυπνο. Χαίρομαι πραγματικά να βλέπω πως υπάρχουν δημιουργοι που δεν φοβούνται το πείραμα, την προσπάθεια να υπάρχει μια διαφορετική προσέγγιση. Επιπλέον πραγματικά εκπλήσομαι που ο καλός σχεδιασμός αγγίζει τον πολιτιτκό χώρο. Και χαίρομαι. Ευγε. Νοιώθω μεγάλη ικανοποίηση.

  • Loukia

    Παιδιά υπάρχει μια άμεση αναφορά στον Μόραλη, ή ιδέα μου είναι;
    Αν αυτό είναι συνειδητή επιλογή, 1000 ΕΥΓΕ στους beetroot (και ΕΒΓΕ και μπράβο και όλα τα καλά)

  • benson

    Αγαπητέ Σάββα,

    αν δεν φοβόντουσαν το πείραμα και την διαφορετική προσέγγιση δεν θα βλέπαμε άσπρα καραβάκια στο Αιγαίο στην Ευρώπη του 2013.

    Οκ, είπαμε, καλός ο σχεδιασμός, αλλά αν η ευρωπαική πολιτική και η ατζέντα της Ελλάδας του 2013 εκφράζεται με ένα καραβάκι τότε μάλλον ο γιαλός δεν είναι στραβός.

  • Α

    Καλό.
    Το μόνο που για μένα είναι λάθος είναι το πανί. Φυσάει από δεξιά και πάει το “ιστιοφόρο” αριστερά πίσω δηλαδή.
    Σε σχέση και με την παρουσίαση στο βίντεο αν προσέξετε το ιστιοφόρο πηγαίνει δεξιά μπροστά όπως και σε κάθε θετική απεικόνιση.
    Ή έγινε λάθος ή δεν το σκεφτήκανε ή δεν ξέρω. Πάντως καλό το λογότυπο.

  • Κάπτ◖ν Ίγκλο

    Στα ρηχά δ◖ν πλ◖◖ι το καράβι.

  • Constantine

    Συμφωνώ με τον Benson στο θέμα concept (το οποίο όντως θυμίζει το Κυπριακό, αν και αυτό δεν το θεωρώ τόσο σημαντικό σε αυτήν την περίπτωση—είναι λίγο-πολύ αναμενόμενο, μιας και οι δυο χώρες μοιράζονται ίδια γλώσσα και πολιτισμό) ωστόσο θεωρώ πως η υπεύθυνη ομάδα κατάφερε πετυχημένα να δώσει προσωπικότητα στην ταυτότητα, προσθέτωντας τα γεωμετρικά στοιχεία που παραδοσιακά χαρακτηρίζουν ένα “Ελληνικό” identity.

    Όσον αφορά τα αρνητικά, θεωρώ πως η παλέτα χρωμάτων που επιλέχτηκε είναι υπερβολικά μονότονη, σκούρα και αυστηρή—ακόμη και για επίπεδο Προεδρίας Ε.Ε., ενώ η δεύτερη ένσταση έρχεται στο θέμα τυπογραφίας, κυρίως στο κομμάτι του λογοτύπου (πέραν των αμφιβολιών για την ίδια την γραμματοσειρά). Έχεις τρείς γραμμές τυπογραφίας σε τρία διαφορετικά στυλ (κεφαλαία, αριθμοί, πεζά), με “ίδιο” βάρος γραμμών (ναί, τα εισαγωγικά ήταν επίτηδες—μάντεψε γιατί), ίδιο ύψος και με διαφορετικές φυσιογνωμίες των χαρακτήρων (αυστηρότητα γραμμών στο ‘GR’ & ‘2014’ vs οργανικότητα γραμμών στo ‘eu’)—τουλάχιστον δυο βασικές τυπογραφικές παραβάσεις (οι οποίες θα μπορούσαν να αποκρυφθούν, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα).

    Συνοψίζοντας, αν εξαιρέσουμε το θέμα τυπογραφίας (που ούτως ή άλλως η πλειψηφία του κόσμου δεν θα καταλάβει καμία διαφορά, ακόμη και αν αυτό ήταν δουλεμένο ως το τέλος), τα χρώματα (που ίσως είναι υποκειμενικό βέβαια το θέμα, αλλά θα παρότρυνα τον κόσμο να δει την αντίστοιχη, πιο ανοιχτή παλέτα του κυπριακού λογοτύπου και θα καταλάβει τί εννοώ) και έχοντας υπ΄όψιν τις τσαπατσούλικες δουλειές που βγήκαν πρόσφατα, πιστεύω πως το τελικό αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον αξιοπρεπές. Μπράβο.

  • Λέανδρος Kατσούρης

    Evocative
    simple
    clear
    memorable
    —————
    recipe for good design that works

    Προβλέπω η συζήτηση να ξεπεράσει σε σχόλια την ανάρτηση για τη νέα ταυτότητα της Tράπεζας Πειραιώς πριν λίγους μήνες… 🙂

  • Ευάγγελος Κασσαβέτης

    Μου αρέσει γιατί είναι απλό χωρίς να είναι απλοϊκό.

    Με προβληματίζει όμως το έψιλον-πανί
    στην ευρωπαϊκή του ανάγνωση και πρόσληψη.
    Στο λατινικό αλφάβητο η καμπύλη του πανιού
    ταυτίζεται μάλλον με το C παρά με το Ε.

  • Μπάμπης Σχοινας

    Συμφωνώ με τον Χάρη, είδαμε επιτέλους κάτι που να αφορά το Δημόσιο και να είναι καλό, οπότε την κριτική ας την κάνουμε πιο χαλαρή…

  • labakis73

    δεν θελω να μιλησω για τους Beetroot και τις δουλειες τους που ολοι μας τις εχουμε κρινει εξαιρετικες αλλα ρε παιδια εκτος του οτι το λογοτυπο ειναι ακριβως redisgn του κυπριακου για φανταστειτε να το ειχε προτεινει ή φτιαξει ενας απλος γραφιστας ποια θα ηταν η καταληξη του…

  • Ουουου six hundred six six six!

    Σωστος ο Benson!
    Καλη η designιά αλλα…

    Δε βαριεσαι, Beetroot ειναι, ποιος θα πει τιποτα…

  • Θανάσης

    Καλημέρα. Η γραμματοσειρά ποια είναι;

  • Νεβιλ Μπροντι

    vodafone C U

  • Νέστορας Κεχαγιάς

    Φήμες λένε ότι σχεδιαστής δημοσίευσε έργο του, και ουδείς τον έκραξε!

    Πως καταφέρνουμε να μπλέκουμε πάντα έτσι τα μπούτια μας…

    Εν τέλει, μπράβο Βeetroot!

  • Σωτήρης Μαργέλος

    Το μόνο που δεν μου άρεσε είναι η αντικατάσταση των E και U στις λέξεις. Εκεί χάνει λίγο η όλη εργασία

  • Δημήτρης Κανελλόπουλος

    Συμφωνώ με τον Ευάγγελο Κασσαβέτη. Δεν διάβασα Ε U και είμαι σε αυτή την δουλεία. Ίσως να μην βοηθάει και το “πεζό” eu δίπλα.

  • Σωτήρης Μαργέλος

    Κύριε Νέστορα Κεχαγιά δεν έχω παρά να συμφωνήσω απόλυτα!

  • αντωνιου αλεξ

    Mε όλο το θάρρος αλλά εν μέρει ασχολείστε με “το δέντρο και δεν κοιτάτε το δάσος”.

    Αυτό που θα έπρεπε πρώτα απ’ όλα να σας ενοχλήσει είναι πως σχεδόν 5 χρόνια μετά την έναρξη της “κρίσης” συνεχίζει να υπάρχει αδιαφάνεια στον χώρο μας αλλά και στον χώρο των δημόσιων διαγωνισμών!!!

    Ντροπή που έγινε κατευθειαν η ανάθεση καί όχι επιλογή πρότασης μέσω διαγωνισμού όπως για παράδειγμα, είχε γίνει το 2003!

    Οι beetroot δώσανε μία “εύκολη” λύση με σαφείς επιρροές από το Κυπραϊκο λογότυπο.

    Καί με όλο το σεβασμό, αλλά απ’ ότι φαίνεται όσες καλές δουλειες και να ‘χει κανεις στο portfolio του, συνεχίζει να είναι Ελληνάρας με ότι αυτό έπεται.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 25-05-2017 [1]

Η αφίσα του 7ου Athens Open Air Film Festival από τον Βασίλη Μέξη

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 18-05-2017 [4]

Η αφίσα της νέας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 25-04-2017 [0]

Οι αφίσες του 13oυ ADAF από το designpark

Ο Χάρης Τσέβης δημιουργεί για την Save the Children

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 06-04-2017 [7]

Οι αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 30-03-2017 [3]

O Στέφανος Κολτσιδόπουλος σχεδιάζει για την ΕΥΔΑΠ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-03-2017 [0]

O Mαρίνος Κολοκοτσάς σχεδιάζει το Melima

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-03-2017 [7]

Ανανέωση για την “Γρηγόρης” από το Bob Studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).