Οι Ελληνίδες γιαγιάδες κι η αμερικάνικη διαφήμιση

14-03-2011

Η “Athenos” είναι ένα brand ελληνικών προϊόντων που ανήκει στην Kraft Foods.
Πριν από δύο περίπου εβδομάδες, μια καμπάνια από τρία διαφημιστικά σποτ που δημιουργήθηκαν για το internet έφερε εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες στο κανάλι του youtube της Athenos, χάρη στη δύναμη… της Ελληνίδας γιαγιάς.
Τα διαφημιστικά σποτ βασίζονται στο στερεότυπο της μαυροφορεμένης, επικριτικής γιαγιάς που δε φοβάται να πει τη γνώμη της, όσο κι αν δυσαρεστεί τους τριγύρω της. Πρόκειται για τη “yiayia”, μια οικεία φιγούρα (αν όχι καρικατούρα) για όλους του Ελληνοαμερικάνους αλλά… και τους φίλους τους, που έχουμε δει αρκετές φορές να επαναλαμβάνεται στη μικρή και τη μεγάλη οθόνη όταν παρουσιάζονται ελληνικές οικογένειες, σε ταινίες και σειρές κωμικού συνήθως περιεχομένου (π.χ. “My big fat greek wedding”).
Η ιστορία αφορά διάφορες αμερικανικές οικογένειες που δοκιμάζουν ελληνικά προϊόντα (εν προκειμένω γιαούρτι και χούμους, το οποίο στην πραγματικότητα προέρχεται από το Λίβανο) και που ακούν την Ελληνίδα γιαγιά να τους κατακρίνει για τον τρόπο ζωής τους, ή τα ρούχα που φορούν, αλλά που εγκρίνει τα προϊόντα της “Athenos”, δίνοντας έτσι μια σφραγίδα ποιότητας, από έναν ειδικό! Το σλόγκαν είναι «Athenos! Ίσως το μοναδικό πράγμα που εγκρίνει η γιαγιά»
Οι διαφημίσεις αυτές έχουν χωρίσει το κοινό σε δύο στρατόπεδα: σ’ αυτούς που τις θεωρούν από ανόητες και ανακριβείς έως και ρατσιστικές και σ’ εκείνους που όντως θυμούνται τη γιαγιά τους, ή απλά… χαμογελούν. Μια περιήγηση στα σχόλια κάτω από κάθε βίντεο θα σας πείσει για του λόγου το αληθές…

YouTube Preview Image YouTube Preview Image YouTube Preview Image

3 Responses

  • MarkG

    An i “yiayia” proferontan sosta kai an i onomasia “athenos” itan pragmatiki le3i kai an katalavaina ti einai to “hummus, done the original greek way”, isos 8a mporousa na sigxoriso ti xrisi tou klise tis giagias

    idea: 6/10
    ektelesi: 1/10

    🙂

  • spyrous

    Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον MarkG, αν και πιστέυω ότι θα μπορούσε να ήταν πιο κομψή η συμπεριφορά της yiayia σας χωρίς να χαθεί το πνεύμα του χιούμορ.

  • Νικος

    νομίζω ότι οι φίλοι είναι υπερβολικοί. Η γιαγιά προφέρεται έτσι στο εξωτερικό – όσοι μένουμε έξω γνωρίζουμε καλύτερα – το Athenos είναι μία πολύ καλή Ελληνοπρεπής (θα έλεγα) λέξη και το concept πολύ καλό.

    Άιντε για εμάς τους γκρινιάρηδες… το post production υστερεί στο μοντάζ του ήχου… αν και τα sec στο εξωτερικό κοστίζουν…



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-05-2018 [2]

H faze σχεδιάζει για τη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-03-2018 [1]

Ο Νίκος Γεωργόπουλος σχεδιάζει για τον Leon of Athens

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-02-2018 [0]

Ο Mike Rafail ανανεώνει την οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 31-01-2018 [1]

Σχεδιασμός συσκευσιών και χαρακτήρων από την The comeback studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 30-01-2018 [1]

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο δια χειρός Yell

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-01-2018 [2]

Νέα οπτική ταυτότητα για την Rockvision από το Designclub

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 19-01-2018 [0]

Η ΜΝΡ σχεδιάζει το νέο λογότυπο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-01-2018 [0]

Ο Neville Brody δημιουργεί για την Coca-cola

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 20-12-2017 [0]

Τα σήματα των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2022

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 18-12-2017 [0]

Ένα ημερολόγιο για την καταπολέμηση του στίγματος στην ψυχική Υγεία



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).