Keep Walking Greece από το Johnnie Walker

15-02-2012
Ποικίλες αντιδράσεις, αν κρίνουμε από τα σχόλια στο youtube, έχει δημιουργήσει η ιδέα της ελληνικής ομάδας του Johnnie Walker να δημιουργήσει το διαδικτυακό viral "Keep walking Greece". Εμπνευσμένη από τις δυσκολίες στη χώρα μας, και μαζί με την The Newtons, η ομάδα της γνωστής μάρκας ουίσκι έφτιαξε μια αμιγώς ελληνική παραγωγή, με στόχο την ανύψωση του συλλογικού ηθικού. Συστατικά της στοιχεία: το καθιερωμένο σλόγκαν "Keep walking", το τραγούδι "You'll never walk alone" (στην εκτέλεση του Johnny Cash) και δεκάδες ανώνυμοι Έλληνες που απαθανατίστηκαν από τον κινηματογραφικό φακό να βαδίζουν μαζί. Η ιδέα πίσω από την ταινία (σε σκηνοθεσία Χάρη Πατραμάνη και Τάκη Ζερβουλάκου) είναι σύμφωνα με τους δημιουργούς της «η παρουσίαση ανθρώπων που συγκροτούν μία κοινωνία, που φαίνεται να ωριμάζει στη σκέψη ότι η ατομική και η συλλογική πρόοδος είναι έννοιες αλληλένδετες και ότι όλοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα για να αλλάξουμε προς το καλύτερο τον κόσμο που ζούμε...». Οι σκηνές της ταινίας έχουν γυρισθεί στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και προσπαθούν να αποτυπώσουν μία Ελλάδα που μπορεί ακόμα να ονειρεύεται, να ελπίζει και να κάνει, κάθε μέρα, το επόμενο βήμα. Το Keep Walking Greece θα είναι στον "αέρα" για περιορισμένο χρονικό διάστημα και θα καλεί τους Έλληνες να συνεισφέρουν στη συνέχεια της ταινίας, βάζοντας φωτογραφίες και προσθέτοντας το δικό τους μήνυμα για την Ελλάδα που συνεχίζει να προχωρά, στη σελίδα του Johnnie Walker στο facebook (www.keepwalkinggreece.gr)   YouTube Preview Image

34 Responses

  • Nassos K.

    Ακόμα ψάχνω το ρόλο της είδησης σ’αυτό το site…

  • in a rub a dub style

    συγκινηθήκαμε…….κάπου τώρα θα κλάψω……

  • Σωτήρης Μαργέλος

    http://www.youtube.com/watch?v=SArLJdrVF_4

  • Χάρης Τσέβης

    Πολύ καλό τεχνικά. Εντελώς άστοχο επικοινωνιακά. Κακόγουστο αστείο.

  • Annabel

    Με συγχωρείτε αλλά το θεωρώ τουλάχιστον ξεδιάντροπο μια μάρκα ουίσκυ να εκμεταλλεύεται την κατάσταση μιας χώρας για να κάνει ακόμα περισσότερη διαφήμιση.

  • Χάρης Τσέβης

    Ειδικά το viral θα γίνει εφιάλτης αν κάποιος θέλει πραγματικά να το χρησιμοποιήσει.

  • Elixirion

    Κατά τη γνώμη μου το πρόβλημα είναι πως προσπάθησαν να κερδίσουν από το μήνυμα σαν εταιρία. Αν γινόταν με διακριτικό τρόπο χωρίς να συνδέετε άμεσα με το προϊόν του προσωπικά δεν θα με ενοχλούσε, σε μορφή κοινωνικής προσφοράς ή χορηγίας. Συμφωνώ με τον κύριο Τσέβη για την πιθανή γελοιοποίηση του βίντεο.

  • Konstantinos Penlidis

    Έχω διαβάσει διάφορα για τη διαφήμιση.. Θεωρώ οτι βγάζει ένα θετικό μήνυμα, γιατί είναι κακό τελικά αυτό;

  • Annabel

    Θετικό μήνυμα βγάζει αλλά το θέμα είναι για τη χώρα ή για το προϊόν; Δεν έχω ψάξει πολύ το θέμα, μόλις το είδα εδώ και σε πρώτο επίπεδο με χάλασε η έμμεση προώθηση του καταναλωτικού προϊόντος μέσω ενός σποτ κοινωνικού χαρακτήρα. Η ερώτησή μου είναι σε ποια αγορά απεθύνεται. Αν είναι μόνο για την Ελλάδα είναι απάράδεκτη κίνηση να εκμεταλλέυεται την κατάσταση και να επενδύει με τη μορφή κοινωνικού μηνύματος στην εύθραυστη ψυχολογία του μέσου Έλληνα για να προωθήσει τις πωλήσεις. Αν είναι να κυκλοφορήσει παγκοσμίως τότε μπορεί να βγάλει όντως θετικό μήνυμα και να ευαισθητοποιήσει όσους πιθανόν να μην γνωρίζουν την κατάσταση ή αποστασιοποιούνται από αυτήν.

  • Χάρης Τσέβης

    Η αισθητική είναι και κάτι που κάποιος το νιώθει. Όταν πρέπει να εξηγηθεί…

  • φεboboάριος

    συμφωνώ με τον νάσο και τις δύο τελευταίες προτάσεις του πρώτου σχολίου του χάρη… το μήλο, που έπεσε στο κεφάλι των newtons, πρέπει να ήταν αρκετά βαρύτερο απ’ ότι περιμένανε… πώς μπορείς να μιλάς για μια κοινωνία, όταν δείχνεις ότι δεν την έχεις ζήσει;..

    :S

    απορία:.. μια και τράβηξαν ένα πλάνο στην είσοδο του ζαππείου, δεν μπορούσαν να κάνουν τον κόπο μερικών βημάτων και να περάσουν από τον αυτοσχέδιο καταυλισμό των αστέγων στο παρκάκι πίσω από την αίγλη;.. ένα κλισέ δεν λέει ότι οι άστεγοι γουστάρουν να πνίγουν τον πόνο τους με ουίσκι;.. άλλη μια χαμένη ευκαιρία…

  • Ρενάτο Τάτα

    ναι, σε όλα.

    αυτό είναι το σχόλιό μου.
    κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.

    peace \m/

  • Konstantina Yiannakopoulou

    Μετά τον Κανέλλο (το σκυλί που παρεβρίσκεται σε πορείες στο κέντρο της Αθήνας) και την προβολή του για καταχώρηση από την Οlympus, τώρα η Ελλάδα να ποζάρει σε ένα video που από πίσω του βρίσκεται η προώθηση ενός κολοσσού-προϊόντος. Πόσο ακόμα βιασμός ανθρωπίνων αξιών… Δεν βλέπω κανένα θετικό μήνυμα σε αυτή τη διαφήμιση, περισσότερο γελοίο μου φαίνεται, και αν θεωρήσουμε ότι θα απευθυνθεί και στην αγορά του εξωτερικού φοβάμαι πως περισσότερο λύπηση θα προκαλέσει παρά αλληλεγγύη στη χώρα. Και λέω λύπηση γιατί πρόκειται για πρωτοβουλία του Johnnie Walker, πάλι έχουμε κάποιον να ‘φροντίζει’ για το καλό μας!
    Αν κάτι τέτοιο όμως ήταν αποτέλεσμα συλλογικότερης διαδικασίας, χωρίς επώνυμες χορηγίες ελπίδας, θεωρώ πως θα ήταν αποδεκτό και περισσότερο ειλικρινές. Να δούμε ποιος ακόμα θα πατήσει επί πτωμάτων….

  • tsolerman

    Ένα μήνυμα «επικοινωνείται» σε αυτό το video:
    όλα μπορούν να πουλήσουν και όλα μπορούν να πουληθούν.

    Ίσως στο επόμενο τηλεοπτικό να δούμε το μπουκάλι
    της JW σε μορφή μολότωφ. Keep on burning…

  • φεboboάριος

    @ tsolerman:..
    γνωρίζεις φυσικά ότι αλλάζοντας απλώς το «l» σε «n» στο «keep walking greece», μας δίνεται μια πιο ειλικρινής αντίληψη των μέχρι τώρα ισχυόντων καταστάσεων… 😉

  • Christ

    Ολοι οι Ελληνες μόλις δουν τη διαφήμιση θα τρέξουν να αγοράσουν δέκα δέκα τα κασόνια με τα Johnny.

    Ουτως ή αλλώς τα χαλια μας εχουμε σα χώρα, τώρα μας πήρε ο πόνος οτι βιαστήκαμε απο τον Johnny Walker.

  • PaKa

    @Bobo, έγραψες και πάλι! Χαχα!
    Keep posting!

  • tsolerman

    @φεboboάριος
    Έξυπνη η μετάλλαξη που προτείνεις, η οποία πιστεύω θα μπορούσε
    να μεταφερθεί με ενδιαφέρον και στο σήμα της Johnnie Walker.

    @Christ
    Έχουμε τα χάλια μας επειδή αφεθήκαμε να βιαστούμε
    (ίσως να μας άρεσε κιόλας) από τους Johnnηδες.

  • Ελένη Καρατζά

    Νομίζω, το παρακάνετε λιγάκι με το κράξιμο.
    Μια χαρά ανυψωτική διαφήμιση είναι. Ίσως είμαι “ρομαντική”, αλλά εμένα μια ψυχική ανάταση μου τη δημιούργησε.
    Κι από ότι βλέπω στο youtube οι ψήφοι είναι 581 θετικές και μόλις 66 αρνητικές. Εδώ μέσα η αναλογία είναι 10 αρνητικές μία θετική.
    Μήπως είμαστε λιγάκι πιο γκρινιάρηδες από το μέσο Έλληνα;
    Μήπως λέω…

  • φεboboάριος

    @ tsolerman:..
    μπα, την αντικατάσταση ενός γράμματος με κάποιο άλλο δεν την θεωρώ έξυπνη…

    απ’ την άλλη, η ετοιμότητά σου να προτείνεις την οπτικοποίηση του μηνύματος στο υπάρχον σήμα είναι ζηλευτή… μόνο, που αμφιβάλλω ότι ο τζώνης θα ήταν πλέον σε θέση να περπατήσει σε μια ευθεία με την αποφασιστικότητα, που τον διέκρινε μέχρι τώρα…

    επίσης, αδυνατώ να φανταστώ στη φιγούρα αυτό, που αποκαλούν στην αμερική «o face»…

    ;S :0 * 🙂

    @ ελένη καρατζά:..
    σου ζητώ συγγνώμη εκ μέρους μου, αν θεωρείς ότι κράζω ή γκρινιάζω…

    μόνο, που θέλω να σου υπενθυμίσω ότι το επίρρημα «ανυψωτική», που χρησιμοποιείς, θα μπορούσε να χαρακτηρίσει και τη φορά, την οποία ακολουθούν τα περιεχόμενα κάποιων στομαχιών μετά από πολύωρα και απερίσκεπτα μεθύσια… το ανυψωτικό δεν είναι πάντα το ζητούμενο· ιδίως, όταν πρέπει να κοιτάξεις να πατάς με τα δυο σου πόδια σταθερά στη γη…

    οι περισσότερες διαφημίσεις πρέπει να είναι ανυψωτικές… πώς αλλιώς να πείσουν τον κόσμο να μπει στον κόπο να θεωρήσει αναγκαία τα διακοποδάνεια, να στοιχηματίσει τον μισθό του σε τυχερά παιχνίδια, ή να πληρώσει λεφτά για το δωρεάν δικαίωμα της επικοινωνίας;!.. τα διαφημιστικά μηνύματα πρέπει να εκφράζουν και κάποιες ηθικές αξίες*…

    και μην μπερδεύεις, σε παρακαλώ, τον ρομαντισμό με τη αφέλεια… ρομαντισμός δεν είναι να αφιερώνεις ραδιοφωνικώς το «la tortura» της shakira («σακίρα-σακίρα») σε κάποιον γκόμενο, του οποίου το ισπανικό λεξιλόγιο περιορίζεται στη σωστή εκφορά του επωνύμου του μέσου του ποδοσφαιρικού βάζελου**… (εδώ δεν εννοώ κάποιον ή κάποια συγκεκριμένα…) απλώς, το συναίσθημα δεν μπορεί να υπερισχύσει της λογικής…

    σίγουρα, του κυρίου φακίνου θα του προκάλεσες, μάλλον, ρίγη συγκίνησης, που συνέκρινες τον ιστoχώρο του με το facebook… αλλά οι αριθμοί 581 και 66 φαίνονται τουλάχιστον αστείοι μέσα στους περίπου 3.647.460 έλληνες χρήστες*** (και μόνο) της κοινωνικής πλατφόρμας… δεν μπαίνω στον κόπο να αναφέρω και τον αριθμό των χρηστών του facebook σε όλο τον κόσμο****…

    σου ζητώ ξανά συγγνώμη, και πάλι εκ μέρους μου, για όποιο κράξιμο ή όποια γκρίνια άφησα να εννοηθεί μέσω των προηγούμενων προτάσεών μου… σέβομαι την άποψή σου, αλλά δεν μπορώ να πάψω να σκέπτομαι για χάρη μιας διαφήμισης, η οποία χρησιμοποιεί τους ίδιους μηχανισμούς συγκίνησης με αυτούς, που χρησιμοποιούσαν οι διαφημίσεις, που μας (καθ)οδήγησαν στην όχι τόσο αξιολάτρευτη κατάσταση, που βρισκόμαστε τώρα· ως κοινωνία…

    🙂

    *αν είσαι του χώρου, τότε σίγουρα θα έχεις διαβάσει για τα μανιφέστα «first things first» του 1964 και του 2000… αν όχι, τότε ζήτα κάποιο σχετικό άρθρο από τους συντάκτες του περιοδικού…
    **«ο λέτο, οέ οέ!..»
    ***την τελευταία εβδομάδα… και χωρίς τις τόόόσο απαραίτητες στατιστικολογικές αναλύσεις ενός σύγχρονου (προ «κρίσης») τμήματος marketing…
    ****το υποτιθέμενο (κύριο) target group της καμπάνιας…

  • Ευάγγελος Κασσαβέτης

    Αγαπητέ bobo, μήπως βρίσκεσαι
    υπό την […διαδικτυακή;] επήρεια
    του αλκοολούχου σκευάσματος της δημοσίευσης;
    Γιατί δεν εξηγείται αλλιώς η αλλαγή εκ μέρους σου
    του youtube της κας Καρατζά σε facebook…

    Δε μας έχεις συνηθίσει σε τέτοιες απροσεξίες 😉
    Χαιρετισμούς

  • Πέτρος Κ

    Ώπα!
    Ερουμπώθη και το bobαρχόπουλο!
    😀 😀 🙂 🙂 😛

  • φεboboάριος

    @ ευάγγελος κασσαβέτης:..
    έχεις δίκιο, βαγγέλη… σ’ ευχαριστώ για τη διόρθωση, και σε πληροφορώ ότι κοκκίνισαν τα (πάνω) μάγουλά μου από την ντροπή… χε, χε…

    «για χάρη της ενημέρωσης», οι αντίστοιχοι αριθμοί για το youtube είναι 672 likes και 73 dislikes σε 56.903 views… ο αριθμός του υποψήφιου target group μεγάλωσε, όμως, τώρα… 🙂

    και τα ρίγη συγκίνησης του κυρίου φακίνου θα συνεχίζουν να υπάρχουν, μια και μια σύγκριση με το youtube είν’ εξίσου κολακευτική… 😉

    (με τα υπόλοιπα συμφωνείς ή διαφωνείς;..)

    @ ελένη καρατζά:..
    σου ζητώ και τρίτη συγγνώμη… αυτήν τη φορά για το γεγονός ότι πέρασα τους αριθμούς του youtube για αριθμούς του facebook… 🙂

  • φεboboάριος

    @ πέτρος κ:..
    το «ερουμπώθη» βγαίνει από τη ρούμπα;.. 🙂
    αλλά, ναι… γιατί όχι;!.. τόσο πολύ σε τρόμαζα;.. σόρυ… 🙁

  • Ευάγγελος Κασσαβέτης

    @bobo: εννοείς σχετικά με το βίντεο; Συμφωνώ, φυσικά.

    Το υποδέχτηκα με αμηχανία και προβληματισμό
    γιατί, όπως είπε και ο Χάρης, η παραγωγή είναι άρτια.
    Επιβεβαίωσα λοιπόν, για μια ακόμη φορά, ότι, καλώς ή κακώς,
    έχω, προσωπικά, σοβαρό θέμα με τη δουλεία που κάν-ω/ουμε.
    Είμαι στην κοσμάρα μου… αλλά, δε μπορώ να αποδεχτώ αβασάνιστα
    και να χωνέψω το ρόλο μας και τη συμμετοχή μας, ως σχεδιαστές,
    όλο και μεγαλύτερη τα τελευταία χρόνια, στον αποπροσανατολισμό,
    τον εκμαυλισμό και την αλλοτρίωση της κοινωνίας και της ζωής μας.
    Ενοχλούμαι γιατί ξέρω ότι είμαστε στην πρώτη γραμμή μιας εκστρατείας
    που υποβαθμίζει την κονωνία σε αγορά και τη ζωή σε κατανάλωση.
    Και ενοχλούμαι ακόμη περισσότερο όταν ξέρω ότι όλες αυτές οι μπούρδες
    περί brand και branding που με τόση ευλάβεια και δέος υπηρετούμε,
    δεν είναι στις μέρες μας τίποτε άλλο από τα αισχρά όπλα αυτού ακριβώς
    του πολέμου. Και εμείς, τα στρατιωτάκια, οι αφελής χειριστές τους…
    Και φτάσαμε να μιλάμε για branding τόπων και χωρών!
    Ναι, ξέρω, κάποιοι θα πουν πως ακόμη και ο Σταυρός είναι ένα brand…
    και τι brand! Με τα όλα του. Δε διαφωνώ. Το ισχυρότερο και χειρότερο.
    Anyway… Την καλησπέρα μου
    Β.Κ.

  • Ευάγγελος Κασσαβέτης

    Παρέλειψα να πω ότι κάποια στιγμή σκεφτόμουν
    πως όλο αυτό θα ήταν περισσότερο αποδοτικό γι’ αυτούς,
    λιγότερο προκλητικό για εμάς και, γενικά, πιο εύπεπτο,
    αν δεν το υπέγραφαν με τόση περηφάνια με το logo τους
    και αρκούνταν σε ένα απλό Keep Walking Greece…

  • Μπαρτσώκας Κώστας

    Ένας σχετικός προβληματισμός που θα ήθελα να εκφράσω στη συζήτηση έχει να κάνει με το κοινωνικό design. Πολλοί σχεδιαστές κοινωνικού design δεν ξεχνάνε να υπογράψουν εμφανώς τα έργα τους. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ή όχι κατακριτέα η χρήση του κοινωνικού μηνύματος για την προβολή των ιδίων των σχεδιαστών;

  • soffia

    @bobo
    αν και η ερώτησή σου ήταν μάλλον ρητορική
    http://www.slang.gr/lemma/show/roumpono_9853
    ή
    http://www.livepedia.gr/index.php/%CE%A1%CE%BF%CF%85%CE%BC%CF%80%CF%8E%CE%BD%CF%89

  • golfis

    @ Μπαρτσώκας Κώστας
    +1

  • φεboboάριος

    @ ευάγγελος κασσαβέτης:..
    δεν νομίζω να βρίσκεσαι στην κοσμάρα σου… μια χαρά τα βλέπεις τα πράγματα… ιδίως αυτά, που σημειώνεις στο δεύτερο σχόλιό σου…

    @ μπαρτσώκας κώστας:..
    το design δεν είναι από τη φύση του «κοινωνικό»;.. όμως, ας απαντήσουν στον προβληματισμό σου αυτοί, που εφηύραν ξανά τον τροχό… 😉

    @ soffia:..
    σ’ ευχαριστώ για την ευκαιρία να μάθω την ετυμολογία του ρήματος… το εννοώ…

  • Μπαρτσώκας Κώστας

    @bobo:
    την ίδια απορία έχω και εγώ. Έπρεπε να το είχα γράψει “κοινωνικό design” για να είναι ξεκάθαρο…

  • φεboboάριος

    @ μπαρτσώκας κώστας:..
    (λες να σου απαντήσει κανείς;..) 😉

  • Kostas

    Βάλε να πιούυμεεε λέμε..

  • George

    Αν μαζευόντουσαν διάφορες εταιρίες και κάναν δωρεές για ενίσχυση αστέγων κτλ και απλά αυτό ήταν ένα σποτάκι για προβολή αυτής της ενέργειας δεν θα με ενοχλούσε (με την έμμεση προβολή των εταιριών αυτών δηλαδή). Αυτό μπορώ να το συγκρίνω με το να βγάζουν διαφήμιση για hansaplast με πρόφαση τις αιματοχυσίες στον αραβικό κόσμο…

    Υ.Γ. Ευτυχώς έχουν και Johnny Cash και έτσι έχω ένα σημείο αναφοράς όταν με ρωτούν συνομήλικοί μου (22-23) “ποιος είναι αυτός”. Big fan!



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-09-2016 [0]

Volvo Cars a new beginning

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 31-08-2016 [11]

Ο νέος λογότυπος της Καβάλας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-08-2016 [1]

Η αφίσα του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-07-2016 [0]

Rubika B601 μια ελληνική ξύλινη βιβλιοθήκη

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 16-05-2016 [9]

Η ταυτότητα της Σίφνου από τον Γιώργο Προμπονά

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 12-05-2016 [20]

Το ERT.gr αποκτά νέο(;) πρόσωπο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).