Η Linea Design σχεδιάζει για την ιστορία της Θεσσαλονίκης

14-09-2012

«Η Θεσσαλονίκη των Συλλεκτών. Ιστορίες της πόλης» είναι το θέμα της Έκθεσης που διοργανώνει το Α.Π.Θ. σε συνεργασία με το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, με αφορμή τη συμπλήρωση των 100 χρόνων από την ένταξη της πόλης στο νεοελληνικό κράτος. Τα σπάνια εκθέματα, τα περισσότερα εκ των οποίων εκτίθενται για πρώτη φορά, προέρχονται από ιδιωτικές Συλλογές.

Η Linea Design κλήθηκε να επιμεληθεί το γεγονός τόσο αναφορικά με το σχεδιασμό της επικοινωνίας, όσο και με το σχεδιασμό της έκθεσης αυτής καθεαυτής. «Η ιδιαιτερότητα της έκθεσης υπήρξε ένα πρόβλημα, αλλά ταυτόχρονα και μια πηγή έμπνευσης για εμάς. Πρόκειται ένα ετερόκλητο σύνολο, προερχόμενο από πολλές διαφορετικές συλλογές. Αποφασίσαμε να δούμε αυτό το σύνολο στοχαστικά, με μια ντανταϊστική λογική, αν θέλετε. Όπως η έκθεση παίρνει διάφορα κομμάτια από την ιστορία της πόλης και τα ανασυνθέτει για να μας δώσει το αποτέλεσμα, έτσι κι εμείς, πήραμε κομμάτια από τα εκθέματα, τα αναδομήσαμε (βίαια είναι η αλήθεια) και μετά τα ξαναβάλαμε μαζί συνθέτοντας τη “Θεσσαλονίκη”»

Η λογική, θυμίζει εν μέρει τις προ-Η/Υ εποχές, όπου ο σχεδιαστής δούλευε με το κοπίδι για να συνθέσει τις εικόνες του. Αυτό που δίχως άλλο επιτυγχάνεται είναι η ανάδειξη του πολιτισμικού πολύπτυχου που (λόγω της περίπλοκης ιστορίας της) είναι εν τέλει η Θεσσαλονίκη.

14 Responses

  • marios

    Άλλη μια κακόγουστη αφίσα του ΑΠΘ. Δεν κρίνω το συγκεκριμένο γραφείο (υπάρχει ενδεχομένως το ελαφρυντικό με τέτοιους δημόσιους οργανισμούς, να χώνονται η Σάρα και η Μάρα στο τελικό αποτέλεσμα…). Μουντός χρωματισμός, παρα πολύ απλουστευμένη τεχνική εικονογράφησης και τυπογραφία που θα ήταν ενδεικτική για την Ρώμη. Γενικά δεν…

  • pass

    Η ιδέα μοιάζει καλή και η θεωρητική υποστήριξη
    που αναπτύσσεται παραπάνω, είναι πειστική. Ωστόσο…
    Η υλοποίηση μάλλον ακυρώνει τις προθέσεις.
    Το “διάστιχο” στη ΘΕΣ-ΣΑΛΟ-ΝΙΚΗ γιατί δεν είναι σταθερό;
    Οι ανθρώπινες φιγούρες έχουν σκόπιμα άλλη απόχρωση;
    Και αν ναι, τότε γιατί δεν την έχουν όλες (βλέπε Α και Ν);
    Και πάνω-πάνω, γιατί το Αριστοτέλειο σε δύο αράδες
    και το Μουσείο σε μία; Μπατάρει λιγάκι, δε νομίζετε;
    Τέλος, η παράθεση των τριών σημάτων κάτω, δεν είναι
    λίγο ισοπεδωτική ως προς τους διακριτούς ρόλους τους;

  • Μανώλης Μορεσόπουλος

    Η κλασική γκρίνια των άγνωστων γκουρού της ελληνικής γραφιστικής είναι και πάλι εδώ…

  • pass

    @ Μανώλης Μορεσόπουλος

    Στο βαθμό που με αφορά, δεν είναι γκρίνια
    αλλά σχόλια σε μια παρουσίαση-ανάρτηση.
    Και, προσωπικά, είμαι φαν της δουλειάς της linea.
    Αλλά, να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους…
    Και τι εννοείς “των άγνωστων γκουρού”;

  • tsolerman

    Η εικονογράφηση των γραμμάτων είναι εξαιρετική. Η επιλογή φωτισμού
    κάποιων από τις φιγούρες, όχι μόνο δεν ενοχλεί, αλλά δίνει όγκο στην εικόνα.
    Η διαστοιχείωση και το διάστιχο όντως χρειάζονται διόρθωση,
    όμως δέχομαι τη «γραφιστική αδεία», απέναντι στον τυπογραφικό
    ορθολογισμό, χάριν της γενικότερης εικαστικής σύνθεσης.

    Πιστεύω πως θα αναδεικνύονταν περισσότερο η αξία της εικονογράφησης
    αν επιλέγονταν μόνο ένα γράμμα (προφανώς το «Θ») σε μεγαλύτερο μέγεθος
    και αν υπήρχε εντονότερη χρωματική αντίθεση των εικονο-γραμμάτων
    με το φόντο.

    Τυπογραφικά, αυτό που με ενοχλεί περισσότερο είναι η χρήση των «προεκτάσεων»*
    του Κ και του Ν στη λέξη «ΣΥΛΛΕΚΤΩΝ». Πιστεύω πως χρησιμοποιούνται
    παράταιρα και με μια βεβιασμένη προσπάθεια »ιστορικότητας» (έχω υποπέσει
    κι εγώ σε αυτό το λάθος πολλές φορές και κατανοώ την πρόθεση του σχεδιαστή).

    Τέλος, γενικότερα πιστεύω ότι πρόκειται για μια καλή δουλειά, η οποία αδικείται
    από μερικές λεπτομέρειες. Ελπίζω να μην θεωρηθώ κακόβουλος ή γκρινιάρης.
    Πιστεύω πως σε τέτοιες συζητήσεις πρέπει πάντα να θυμόμαστε πως εφόσον
    μια εργασία δημοσιεύεται (με την άδεια του δημιουργού) ο δημιουργός έχει δεχθεί
    εξ’ ορισμού το δικαίωμα του κοινού να κρίνει.

    Και για να μην υπάρξει κάποια γκρίνια για «ανυπόγραφη γκρίνια»
    (παρ’ όλο που δεν συμφωνώ μ’αυτό το επιχείρημα):
    Χρήστος Τσολερίδης

    _____________________________________________

    *Δεν γνωρίζω τον ελληνικό όρο για τη λέξη «swashes».
    Αν κάποιος/α τον γνωρίζει θα εκτιμούσα τη βοήθειά του/της.

  • Stefanson.

    @ tsolerman:
    Ο Γιώργος Δ. Ματθιόπουλος μεταφράζει τον όρο «swash» ως «εξεζητημένη» στα «Στοιχεία της Τυπογραφικής Τέχνης» (ΕΕΤΣ/ΠΕΚ, 2001).

  • soffia

    swash = με καλλιγραφικές φιοριτούρες

  • tsolerman

    @ Stefanson
    @ soffia

    Ευχαριστώ.

  • Antonis

    Πολύ καλή δουλειά, μπράβο παιδιά!

  • Παναγιώτης Σιάκκας

    Άλλη μια καταθλιπτική εικόνα,μουντή και τόσο γκρίζα.Γερμανικό αντίγραφο.Αντικατοπτρίζει την ατμόσφαιρα της πόλης τους ή είναι ενα ακόμα κουτοπόνηρο copy-paste?Καλλιγραφικό Ν στο ΤΩΝ δεν έχει?

  • katerina

    Ακαδημαϊκό βέβαια, αλλά πολύ ρομαντικό εικαστικό. 🙂

  • nick_tao

    http://byte.frostdesign.com.au/archives/484

  • Markos

    επίσης Ο δάσκαλος:

    http://www.debutart.com/illustration/viktor-koen/wall-street-journal-how-to-buy-art#/illustration-portfolio

  • markos

    επίσης o δάσκαλος,

    http://viktorkoen.com/portfolio/editorial_19/images/p.05.png



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 25-05-2017 [1]

Η αφίσα του 7ου Athens Open Air Film Festival από τον Βασίλη Μέξη

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 18-05-2017 [4]

Η αφίσα της νέας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 25-04-2017 [0]

Οι αφίσες του 13oυ ADAF από το designpark

Ο Χάρης Τσέβης δημιουργεί για την Save the Children

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 06-04-2017 [7]

Οι αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 30-03-2017 [3]

O Στέφανος Κολτσιδόπουλος σχεδιάζει για την ΕΥΔΑΠ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-03-2017 [0]

O Mαρίνος Κολοκοτσάς σχεδιάζει το Melima

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-03-2017 [7]

Ανανέωση για την “Γρηγόρης” από το Bob Studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).