Τέλος στην αναμονή για το λογότυπο της ΠΕΔ Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης

25-09-2013

Με σημαντική χρονική καθυστέρηση και ύστερα από αρκετές περιπέτειες, ο ανοιχτός διαγωνισμός που είχε προκηρύξει πριν από -πάνω από- ένα έτος η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης (ΠΕΔ ΑΜΘ) έφτασε στο τέλος της. Ο εν λόγω οργανισμός διαθέτει πια λογότυπο. Στη σχετική ανακοίνωση της επιφορτισμένης με την επιλογή κριτικής επιτροπής, διαβάζουμε ότι τα προβλήματα δεν έλλειψαν ούτε αυτή τη φορά. Συνολικά υποβλήθηκαν 29 προτάσεις, εκ των οποίων οι εννέα αποκλείσθηκαν γιατί είχαν λάθος επωνυμία λογοτύπου, δηλαδή, αντί να αναγράφουν “Περιφερειακή ́Ενωση ∆ήμων Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης”, ανέφεραν “Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης”. Άλλες επτά προτάσεις δεν πληρούσαν τους όρους της ανακοίνωσης, που προέβλεπε ότι το λογότυπο πρέπει να είναι σχεδιασμένο σε τρεις μορφές: Μονοχρωμία, ∆ιχρωμία και Τετραχρωμία.

Τελικά υπήρχαν 13 έγκυρες συμμετοχές από τις οποίες νικήτρια, σύμφωνα με την απόφαση της επιτροπής ήταν αυτή του αρχιτέκτονα, κου Παπαεμμανουήλ Ανέστη. Για τη δημιουργία της πρότασής του χρησιμοποιήθηκαν τρία διαφορετικά στοιχεία: η σπείρα, ο κύκλος και ο χάρτης της Ελλάδας.
Το σχεπτικό της επιλογής έχει ως εξής:
«Οι άξονες στους οποίους βασίστηκε ο σχεδιασμός του λογοτύπου ανταποκρίνονται σε περισσότερους από τους προβλεπόμενους σκοπούς και στόχους της ΠΕ∆/ΑΜΘ οι οποίοι περιληπτικά είναι :
1) Άμεσος συσχετισμός με το υπάρχον λογότυπο του «Καλλικράτη»
2) Ανάδειξη της γεωγραφικής θέσης και αξιοποίηση της διασυνοριακότητάς της
3) Επισήμανση του αναπτυξιακού χαρακτήρα
4) Έμφαση στην έννοια της ενότητας και της συμμετοχής

Το πλήρες κείμενο των πρακτικών της κριτικής επιτροπής θα βρείτε εδώ

468416_534430543261290_36581151_o

16 Responses

  • MarkG

    εδωσαν απαντησεις οι αρχιτεκτονες για αλλη μια φορα!! :p

  • Frei

    Ρε παιδιά να μαζευτούμε να χτίσουμε κάτι..

  • Γιάννης Γκιζώτης

    Παιδιά, οι τύποι είναι εντελώς άσχετοι. Συμμετείχαμε και μεις στον διαγωνισμό, και διαβάζοντας τα πρακτικά διαπιστώσαμε ότι μας απέκλεισαν γιατί δεν στείλαμε το προσχέδιο σε τρεις μορφές. Φυσικά και το στείλαμε σε τρεις μορφές με τους παρακάτω τίτλους :
    Λογότυπο / αρνητικό
    Λογότυπο / διχρωμία
    Λογότυπο / τετραχρωμία
    Πιθανόν, ακόμα ψάχνουν να βρουν το λογότυπο/ μονοχρωμία!!!
    Φυσικά, βλέποντας την τελική επιλογή μας κόπηκαν τα πόδια να σηκώσουμε καν το τηλέφωνο και να τους καλέσουμε!

  • Δημήτρης Κανελλόπουλος;

    δεν θα έπρεπε να αποφασίζουν “άσχετοι” για το που πάνε τα χρήματα μας. Βλέπεις το να εκλέγεσαι δήμαρχος δεν σε καθιστά ειδικό περι οπτικής επικοινωνίας. Τα φωνάζουμε χρόνια πιά. Ένα μεγάλο μπραβό και στους (ευτυχώς λίγους) συναδέλφους που συνεχίζουν και συμμετέχουν σε αυτά τα πανηγύρια των εκτάστοτε δημάρχων/δήμων/περιφερειών.

    Τέλος κύριε Γκιζώτη, γνωρίζατε απο την αρχή πως όταν σε κρίνουν άσχετοι μπορεί να κάνουν και τέτοια λάθη. Ας απολάυσουμε λοιπον το δημιούργημα φορεβερ.

    φιλικά

  • Γιάννης Γκιζώτης

    Σκανδαλώδη και απολαυστικά λάθη!

  • soffia

    Όποιος συμμετέχει σε τέτοιους διαγωνισμούς δεν έχει καμία επαγγελματική αξιοπρέπεια.

  • Γιάννης Γκιζώτης

    Αγαπητή soffia,

    Έχεις δική σου εταιρεία, δουλεύεις έμμισθη σε κάποια εταιρεία, ή ως freelancer από το σπίτι σου? Πληρώνεις Ο.Α.Ε.Ε? Πληρώνεις Ι.Κ.Α.? Κόβεις τιμολόγια? Έχεις ενοίκια, πάγια? Πληρώνεις φόρο εισοδήματος? Πληρώνεις φόρο επιτηδεύματος? Απάντησε μου αν θέλεις πρώτα σε αυτά και μετά έλα να μιλήσουμε για επαγγελματική αξιοπρέπεια…

  • Μελίνα

    Είναι όντως επικίνδυνοι οι διαγωνισμοί που η κριτική τους επιτροπή απαρτίζεται από ανθρώπους άσχετους με το χώρο της οπτικής επικοινωνίας όμως δεν μπορούμε να αποκαλούμε τους συναδέλφους που αποφασίζουν να συμμετάσχουν αναξιοπρεπείς. Δεν ξέρουμε σε τί κατάσταση βρίσκεται ο καθένας, σε τί ελπίζει κ.λπ.
    Όμως, αγαπητέ κε Γκιζώτη, κάθε φορά που σχεδιάζουμε ένα λογότυπο καταθέτουμε την πρότασή μας έγχρωμη σε ανάλυση Pantone, CMYK, δεκαεξαδικό για ιστοσελίδα, θετικό, αρνητικό, ασπρόμαυρο, μονόχρωμο, τα πάντα για όλες τις πιθανές εφαρμογές. Και αυτό όχι μόνο για τον πελάτη μας αλλά και για τη δική μας άρτια σχεδίαση.

  • Δημήτρης Κανελλόπουλος

    Σόρρυ, αλλά η Σοφία έχει δίκιο. Δεν μπορείς να φωνάζεις για κάτι όταν αποδέχεσαι τους όρους του κατόπιν εορτής. Και ναι κύριε Γκιζώτη, και εμείς έχουμε πάγια έξοδα, αλλά δεν περιμένουμε αυτούς τους αναξιώπιστους διαγωνισμούς για να πληρώσουμε την εισφορά στον ΟΑΕΕ.

    Ας καταλάβουμε πως αυτά τα πράγματα αλλάζουν όταν ΟΛΟΙ μας έχουμε μια κοινή στάση. Αν συνεχίζουμε να συμμετέχουμε σε παρωδίες διαγωνισμούς τότε ας πούμε πως δεν μας φταίει σε τίποτα το κράτος ή ο καθε δήμαρχος που αποφασίζει το πως θα ξοδέψει τα χρήματα των φορολογόυμενων πολιτών.

    Τέλος, το ποσο για την μελέτη σε σχέση με το ποιος είναι ο πελάτης είναι πραγματικά προσβλητικά χαμηλό. Ένα τέτοιο κόστος θα πλήρωνε μια μικρή επιχείρηση στην εν λόγω περιφέρεια.

  • Μελίνα

    Δημήτρη, άλλο το “όποιος συμμετέχει σε αυτούς τους διαγωνισμούς δεν έχει δικαίωμα να διαμαρτύρεται αφού αποδέχτηκε τους όρους για να συμμετάσχει” και άλλο τον “όποιος συμμετέχει σε τέτοιους διαγωνισμούς δεν έχει καμία επαγγελματική αξιοπρέπεια”.

  • Δημήτρης Κανελλόπουλος

    Ναι αγαπητή, αλλά αυτοι οι όροι των αρπακόλα διαγωνισμών προσβάλουν την όποια “δεοντολογία” μας. Πραγματικά ας αποδεχτούμε πως δεν έχουμε μέλον σαν κλάδος και να σταματήσουμε να διαφωνούμε μεταξύ μας.

    όλα καλά.

  • tsolerman

    Έχει πάντως πλάκα το γεγονός ότι συζητάμε μεταξύ μας (οι γραφίστες)
    για το αν θα πρέπει να πάρουμε μέρος ή όχι σε έναν διαγωνισμό,
    και τελικά τον κερδίζει ένας αρχιτέκτονας.

    Δεν συμφωνώ με τον χαρακτηρισμό της soffia (την αξιοπρέπεια
    το ξέρει ο καθένας μας αν την έχει ή όχι· και στο κάτω-κάτω
    ποιοι είμαστε εμείς που θα βγάλουμε ντιρεκτίβες για το τι εστί
    αξιοπρέπεια και ποιοι αξίζουν να ονομάζονται αξιοπρεπείς).

    Από την άλλη, ο κος Γκιζώτης πρέπει να δεχτεί ότι μάς πατάνε
    γιατί τους δίνουμε το πάτημα. Αντιμέτωποι με συμβιβασμούς
    ερχόμαστε όλοι μας καθημερινά· Σε άλλους αντιστεκόμαστε
    και σε άλλους υποτασσόμαστε. Ίσως στον επόμενο διαγωνισμό
    να πάρει μέρος η soffia και ο κος Γκιζώτης να κρατήσει «χαρακτήρα».
    Ο αναμάρτητος πρώτος το λίθο βαλέτω.

  • Theodoros

    Θα μου επιτρέψετε μια παρέμβαση στη συζήτηση. Δε θέλω να περιαυτολογήσω όμως τυχαίνει να έχω (όχι να δηλώνω) και τις δύο ιδιότητες, του Αρχιτέκτονα και του Γραφίστα. Εντούτοις, θα ήθελα να επισημάνω (χωρίς να σχολιάσω ή να κρίνω το αποτέλεσμα του διαγωνισμού) οτι δυστυχώς (και ο νικητής του διαγωνισμού το γνωρίζει πολύ καλά) σ αυτό τον τόπο υπάρχει διάχυση των δραστηριοτήτων. Με το προηγούμενο εννοώ οτι ένας πολιτικός μηχανικός μπορεί να υπογράφει αρχιτεκτονικά σχέδια χωρίς αρχιτεκτονική κατάρτιση, ένας αρχιτέκτονας μπορεί να υπογράφει (περιορισμένα, αλλά μπορεί) στατικές μελέτες, όλα βασισμένα σε ένα νόμο του 1930, που δεν έχει καμμία απολύτως σχέση με τη σημερινή πραγματικότητα. Όμως αυτό δεν είναι το θέμα. Εκείνο που έχει σημασία είναι πότε και πώς πραγματοποιούνται ή όχι διαγωνισμοί και με ποιούς όρους (να θυμίσω τον “αρχιτεκτονικό διαγωνισμο¨πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου, που βασίστηκε σε καμμία απολύτως επιστημονική βάση). Πιστεύει αλήθεια κανείς οτι έχουν “εξυγειανθεί” οι κρατικοί φορείς; Όταν για ένα αρχιτεκτονικό διαγωνισμό είναι απαραίτητο να είσαι αρχιτέκτονας, τότε για ένα γραφιστικό διαγωνισμό γιατί μπορεί να υποβάλλει οποιοσδήποτε χωρίς να είναι αποδεδειγμένα γραφίστας; Ίσως θα μπορούσα κι εγώ να βάλω μια ποδιά γιατρού, να παίρνω σβάρνα τα νοσοκομεία και να μοιράζω διαγνώσεις. Έχουμε υποβαθμίσει εντελώς τον επιστημονικό και γνωστικό ρόλο της κάθε ειδικότητας. Όλοι ξέρουν τα πάντα. Και μη μου πεί κανείς οτι δε το έχει κάνει κάποια στιγμη στο παρελθόν σε βάρος κάποιου άλλου. Αυτά που ζούμε είναι αποκυήματα των δικών μας πράξεων, γιατί κανείς δεν έχει εναντιωθεί σε κάτι που είναι πραγματικά άδικο, παρά μόνο εάν βλάπτει τα δικά του συμφέροντα. Εγώ για παράδειγμα, δε συμφωνώ με το κλείσιμο της ΕΡΤ, αν και δεν έχω καν τηλεόραση, πλήν όμως κανένας απο την ΕΡΤ δε μιλούσε όταν στη χώρα συνέβαιναν τραγελαφικά πράγματα, όλοι ακολουθουσαν τη γραμμή του καναλιού. Όταν έφτασε και εκεί το μαχαίρι, τότε διαμαρτυρήθηκαν. Και μετά αναρωτιώμαστε για την έξαρση του φασισμού. Θέλω να καταλήξω οτι δε λειτουργεί τίποτε σωστά, ναι, αλλα έχουμε κι εμείς το μερίδιο της ευθύνης μας (όχι με την έννοια που το εξέφρασε ο Πάγκαλος για να μη παρεξηγηθώ). Τσιλικο το λογοτυπάκι.

  • soffia

    Είμαι ελ. επαγγελματίας μια δεκαετία και τα πληρώνω όλα αυτά, και;
    Επίσης πληρώνω για όλα τα χαζοσήματα που παράγει το δημόσιο.
    Συγγνώμη για τον σκληρό χαρακτηρισμό αλλά αυτή είναι η γνώμη μου, είναι αναξιοπρεπες να δέχεσαι να κρίνουν την δουλειά σου σε δημόσιο διαγωνισμό άνθρωποι άσχετοι με το αντικείμενο, και δεν αφορά εσένα προσωπικά αλλά οποιονδήποτε τους νομιμοποιεί με την συμμετοχή του. Το πιστεύουν σίγουρα και πολλοί συνάδελφοι εφόσον σε έναν πανελλήνιο διαγωνισμό υπήρχαν μόνο 29 συμμετοχές όχι όλες από γραφιστες. Το να συμμετέχουν και αρχιτέκτονες δεν είναι τόσο σημαντικό, αν η κριτική επιτροπή ήταν σχετική με το αντικείμενο θα διάλεγαν ένα σωστό λογότυπο όποιος κι αν το ‘χε σχεδιάσει.
    Υπάρχει ένας κώδικας δεοντολογίας με αυτόν τον όρο μας λέει κάτι; νομίζω θα έπρεπε.

  • McLanya

    «Όποιος κατηγορεί συναδέλφους για μια προσωπική τους επαγγελματική επιλογή και ταυτόχρονα επικαλείται την ανάγκη επαγγελματικής δεοντολογίας παρακαλώντας για ενότητα του κλάδου, ας έχει τουλάχιστον πρώτα την αξιοπρέπεια να βάλει τις σκέψεις του σε μια τάξη πριν βγει δημοσίως για να διχάσει παραπάνω με τις αντιφάσεις των απωθημένων του.»
    ―Αγαθοκλής Παπαγεωργόπουλος, «Και στο πουλί κανέλα; Ωχ, ωχ, καίει!», Εκδ. Μπαμ Τερλελέ, Θεσ/νίκη, 2005 (εξαντλήθηκε)

  • zerofish

    Δυστυχώς κάθε φορά που συναντώ διαγωνισμούς, δημοσίων κυρίως φορέων, ανακλαστικά αντιδρώ άσχημα. Και δυστυχώς ελάχιστες φορές άδικα. Το παραπάνω παράδειγμα έρχεται για μια ακόμα φορά να επιβεβαιώσει τον κανόνα. Στη χώρα που ζούμε και εργαζόμαστε το επαγγελμά μας δεν έχει περάσει ακόμα “έγκριση”, αναγνώρηση και καταξίωση. Ειδάλλως εξ ορισμού δεν θα σκεφτόταν κανείς πλην σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας να συμμετέχει σε αντίστοιχους διαγωνισμούς. Όπως εγώ δεν θα δήλωνα συμμετοχή σε διαγωνισμό ζαχαροπλαστικής. Όμως μια αλμυρή τούρτα ζαμπόν+πραλίνα δεν θα την έτρωγε κανείς. Το παραπάνω έκτρωμα θα τυπωθεί σε χιλιάδες κάρτες, φάκελα, επιστολόχαρτα, ταμπέλες και δεν ξέρω και έγω τι άλλο… Γιατί ξανά και ξανά; Σώστα πάντως αναφέρθηκε παραπάνω… Ποίος τα κρίνει και τα αποφασίζει όλα αυτά; Χρειαζόμαστε ειδικές επιτροπές να ξεχωρίσουν τους γραφίστες από τους ζαχαροπλάστες; Το σωστό απ το λάθος. Το καλαίσθητο από τα εκτρώματα;



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΝΕΑ 25-09-2017 [0]

Η φετινή σοδειά της Ελλάδας στα Pentawards

ΝΕΑ 04-09-2017 [15]

Ελληνική επιτυχία στα Type Directors Club Awards

ΝΕΑ 29-08-2017 [0]

Ριζικές αλλαγές του χρόνου στο τμήμα γραφιστικής του ΤΕΙ

ΝΕΑ 25-08-2017 [3]

Μια Ελληνίδα ανάμεσα στους κορυφαίους του Adobe Achievement Awards

ΝΕΑ 14-07-2017 [2]

Πένθος για τη διεθνή οικογένεια της αφίσας

ΝΕΑ 23-06-2017 [0]

Μεγάλη επιτυχία για την ελληνική διαφήμιση

ΝΕΑ 10-06-2017 [1]

Τίτλοι τέλους για την Ένωση Γραφιστών Ελλάδας

ΝΕΑ 01-06-2017 [2]

Παράθυρο ελπίδας για την Ένωση Γραφιστών Ελλάδας

ΝΕΑ 29-05-2017 [0]

Οι ελληνικές διακρίσεις στα European Design Awards 2017

ΝΕΑ 10-05-2017 [0]

Dieline 2017



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).