Μήπως κάποιος εμπορεύεται τη δουλειά σας χωρίς να το γνωρίζετε;

23-08-2011

Σάλος έχει δημιουργηθεί στη γραφιστική κοινότητα των Η.Π.Α. από το ήθος και της πρακτικές του Logo Garden, μιας  εταιρείας που προσφέρει υπηρεσίες σχεδιασμού λογοτύπων μέσω του διαδικτύου.
O John Williams, ο άνθρωπος πίσω από το Logo Garden, αυτοσυστήνεται ως ένας “γκουρού” της τέχνης της εταιρικής ταυτότητας, με μεγάλη εμπειρία και πολλά βραβεία. Σύμφωνα με το βιογραφικό του που βρίσκεται στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, η επιτυχία της προηγούμενης εταιρείας του (η οποία δεν κατονομάζεται) και τα σημαντικά χρηματικά ποσά που κέρδιζε από μεγάλους πελάτες του, του επέτρεπε να προσφέρει τις υπηρεσίες του δωρεάν σε νέες και μικρές επιχειρήσεις που ξεκινούσαν τις δραστηριότητές τους (ήταν άρα ένας καλός Σαμαρείτης της νεανικής επιχειρηματικότητας).
Αυτή του η εμπειρία, οδήγησε τον ‘Άγιο’ John Williams στη δημιουργία μιας online υπηρεσίας όπου ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί, έναντι ενός ελάχιστου χρηματικού αντιτίμου, να δημιουργήσει ‘μόνος του’ το δικό του λογότυπο.
Ο τρόπος είναι απλός: Πρώτα δηλώνει το αντικείμενο της εταιρείας του, στη συνέχεια επιλέγει ανάμεσα στα εκατοντάδες έτοιμα σήματα και σύμβολα που προτείνονται για το συγκεκριμένο αντικείμενο και τέλος διαλέγει το χρώμα και τη γραμματοσειρά με την οποία θέλει να εμφανίζεται ο τίτλος του.
Η όλη διαδικασία εξηγείται σε αυτό το video

YouTube Preview Image

Μέχρι εδώ, όλα καλά θα μπορούσε να πει κάποιος, αν και οι αντιρρήσεις ξεκινούν ήδη από το εξευτελιστικό κόστος των 79 δολαρίων (55 περίπου ευρώ) για ένα λογότυπο και δώρο εκατό κάρτες, και φτάνουν μέχρι τον ευτελισμό της δημιουργικής διαδικασίας που σαν αποτέλεσμα έχει την υποτίμηση της εργασίας του γραφίστα.
Όμως, το πραγματικό σκάνδαλο ξέσπασε όταν διάφοροι Αμερικανοί σχεδιαστές, “εξερευνώντας τον εχθρό” βρέθηκαν απέναντι σε σήματα και λογότυπα που είχαν οι ίδιοι σχεδιάσει για διάφορους πελάτες τους. Κάποια από αυτά παρουσιάζονταν με μικρές διαφοροποιήσεις, ενώ κάποια άλλα αυτούσια. Όλα τους όμως, χωρίς τη γνώση και φυσικά τη συγκατάθεση του πραγματικού δημιουργού.
Η υπόθεση έχει μέσα σε λίγες εβδομάδες πάρει διαστάσεις χιονοστιβάδας, κυρίως χάρη στα κοινωνικά δίκτυα. Αρκεί να κάνετε μια έρευνα στο twitter με το hashtag “#logogarden” και θα καταλάβετε το μέγεθος του ζητήματος. Ένα παράδειγμα είναι ο σχεδιαστής Jeff Fisher (logomotives) ο οποίος αναγνώρισε όχι ένα ή δύο, αλλά 18 σήματά του ανάμεσα στα εκατοντάδες σήματα που υπάρχουν στο Logo Garden.
Και αν νομίζετε ότι πηγή κλοπής για τη συγκεκριμένη εταιρεία είναι μόνο οι σχετικά μικροί ή άγνωστοι σχεδιαστές, μάλλον θα εκπλαγείτε να μάθετε ότι στο Logo Garden μπορείτε να “αγοράσετε” για 69 δολάρια παγκοσμίως γνωστά σήματα (ελαφρώς τροποποιημένα) όπως αυτό της WWF ή του επικοινωνιακού κολοσσού Time Warner…
Του θέματος έχει φυσικά επιληφθεί το νομικό τμήμα της Αμερικανικής Ένωσης Γραφιστών και έστω κι αν οι υπεύθυνοι του Logo Garden έχουν αρχίσει να “εξαφανίζουν” ένα-ένα τα σήματα για τα οποία τους παραπονιούνται οι δημιουργοί, το σίγουρο είναι ότι δε θα τη γλιτώσουν τόσο εύκολα…

To πάντα της WWF αλλά και το μάτι της Time Warner μπορούν να γίνουν και δικά σας σήματα για 69 μόλις δολάρια...

 

Ούτε ο θρυλικός κυβερνοστάρ της δεκαετίας του 80 Max Headroom δε γλίτωσε από τους "δημιουργούς" του Logo Garden...

2 Responses

  • bobo

    όου νόου, βάζετε ιδέες!..

    😛

  • Babis Touglis

    … φοβερό …και τρομερό!



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΙΑΦΟΡΑ 05-07-2017 [6]

Εκεί που ζουν οι νυχτερίδες

ΔΙΑΦΟΡΑ 12-05-2017 [0]

Ραντεβού στ’ άστρα με πέντε σημαντικούς δημιουργούς

ΔΙΑΦΟΡΑ 03-05-2017 [0]

Δέκα χρόνια εν αναμονή για την Πολυτεχνική Σχολή Πανεπιστημίου Αιγαίου

Ο Χάρης Τσέβης δημιουργεί για την Save the Children

ΔΙΑΦΟΡΑ 05-04-2017 [9]

Ψηφίστε το καλύτερο βίντεο της τελετής απονομής ΕΒΓΕ 2017

ΔΙΑΦΟΡΑ 27-01-2017 [0]

Συνδρομές μελών της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας για το 2017

ΔΙΑΦΟΡΑ 25-10-2016 [0]

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Toolkit Designers Meeting 2016

ΔΙΑΦΟΡΑ 12-10-2016 [0]

Ανοιχτή πρόσκληση για συμμετοχή στην έκθεση της Στέγης “Tomorrows”

ΔΙΑΦΟΡΑ 10-10-2016 [0]

Σε διαβούλευση ο φάκελος των ανοικτών διαγωνισμών από την Ένωση Γραφιστών

ΔΙΑΦΟΡΑ 20-07-2016 [0]

Post-nostalgia: το Design συναντά την ουτοπία



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).