Απειλή πυρηνικής καταστροφής

15-03-2011

Τα επίπεδα της ακτινοβολίας που εκλύονται στην ατμόσφαιρα από το σεισμοπαθές πυρηνικό εργοστάσιο Fukishima Daiichi έχουν πλέον φθάσει σε επιβλαβή για την υγεία επίπεδα, σύμφωνα με την Ιαπωνική κυβέρνηση.
Η προειδοποίηση έρχεται μετά από την τρίτη έκρηξη στους αντιδραστήρες, έκρηξη η οποία φαίνεται ότι για πρώτη φορά κατέστρεψε κάποιο από τα συστήματα συγκράτησης των αντιδραστήρων.
Οι υπεύθυνοι έχουν επεκτείνει τη ζώνη κινδύνου, προειδοποιώντας τους κατοίκους που βρίσκονται εντός μιας ακτίνας 30 χιλιόμετρων από το εργοστάσιο να εκκενώσουν τα σπίτια τους ή να παραμείνουν σε εσωτερικούς χώρους.

Η επικείμενη(;) καταστροφή έχει ωθήσει τους σχεδιαστές που ως τώρα μας έστελναν τα έργα τους, τα εμπνευσμένα από τον καταστροφικό σεισμό και το τσουνάμι που ακολούθησε, να εκφράζονται αυτή τη φορά για τον πυρηνικό κίνδυνο. Αποφασίσαμε λοιπόν, να κάνουμε μια ξεχωριστή ενότητα για να παρέχουμε μια δημιουργική διέξοδο σ’αυτή την ανησυχία και να αποσυμφορήσουμε το προηγούμενο άρθρο το οποίο έχει πραγματικά κατακλυσθεί…

Αν θέλετε κι εσείς να εκφραστείτε γραφιστικά για το πρόβλημα που έχει προκύψει, μπορείτε να στέλνετε τη δημιουργία σας στο email: leonidas@designmag.gr με την ένδειξη “πυρηνικά” ή “nuclear” στο θέμα του μηνύματος.
Τα έργα θα πρέπει να είναι αρχεία jpeg, 72dpi, με πλάτος 480px. Λόγω χώρου, μπορούμε να φιλοξενήσουμε μόνο ένα έργο ανά δημιουργό.

Δημήτρης Αρβανίτης/Dimitris Arvanitis
Ηρώ Τουλουμη/Iro Touloumi
Νίκος Πάνος/Nikos Panos
Τόνια Σταμάτη – Χρύσα Φραγκούδη/Tonia Stamati – Chrisa Fragoudi
Γιόρκα Κοκκίνη/Yiorka Kokkini
Γιάννης Ρουμπάνης/John Roubanis
Δημήτρης Κοκολάκης/Dimitris Kokolakis
Άρτεμις Ολυμπίου/ArtemisOlympiou
Ιωάννης Εργελετζής/Ιoannis Ergeletzis
Μάνος Βελούδος/Manos Veloudos
Μαρία Τρούπου/MariaTroupou
Bobo Charbonnier
Γιώργος Μπουρλέτσικας/George Bourletsikas
Στέλιος-Πέτρος Χαλάς/Stelios-Petros Halas
Στάθης Τσανακτσίδης/Stathis Tsanaktsidis
Σπύρος Ξένος/Spiros Xenos
Κωνσταντίνος Αστρίδης/Konstantinos Astridis
Ιωάννα Τζέλη/Joanna Jelly
Χρήστος Τσολερίδης/Christos Tsolerides
Έλενα Σταμοβλάση/Elena Stamovlasi
Γιάννης Σκούρτας/John Skourtas
Δημήτρης Αναστασιάδης/Dimitris Anastasiadis
Ανδρέας Αλεξανδρίδης/Andreas Alexandridis
Σωκράτης Μπατσικώστας/Socrates Batsikostas
Αλέξης Γεωργαλίδης/Alex Georgalides
Γιώργος Ζαφειράτος/George Zafiratos
Κέλυ Πασπάτη – Kelly Paspati

17 Responses

  • Stelios

    wx… perimente, ki erxete h dhmosia katakraygh ki edw 😛

  • designmag

    😀
    Aν ήταν να αφήνουμε κάτι τέτοια να μας καταβάλουν δεν θα κάναμε ποτέ τίποτα.
    Σοβαρά όμως, η κριτική και μάλιστα η καλοπροαίρετη και εποικοδομητική κριτική είναι όχι μόνο επιθυμητή, αλλά και χρήσιμη.
    Ο καθένας όμως έχει το κριτήριό του να αποφασίζει τι είναι σωστό και τι όχι, και ανάλογα να πράττει. Να συμμετέχει ή να απέχει…

  • dkoletsis

    προς designmag μπράβο σας πολυ καλη προσπαθεια.. bravo guys

    προς Ηρώ Τουλουμη bravo ωραία ιδέα και πρωτότυπη…

  • iro

    s’euxaristo. mono pou ap’oti eida telika exei xrhsimopoih8ei idi se paromia morfh.

  • Thanos

    The last thing Japan needs is your seriously bad taste.

  • Petros D

    Opa re Thano!
    Deixe mas to “seriously GOOD” taste to diko sou, na ekpaideftoume ki emeis oi ypoloipoi!

  • bobo

    @ petros d:..
    κάτσε ρε, μην παραδέχεσαι τίποτα δημοσίως στον εχθρό μας…

  • Thanos #.

    Για να πούμε την αλήθεια bad taste υπάρχει! Αλλά δικαίωμα του καθενός να στείλει ότι μπορεί κάποιος! 😉

  • tsolerman

    @ thanos

    Αν και γέλασα με αυτό που έγραψες η αλήθεια είναι ότι τα θύματα μάλλον δεν χρειάζονται
    ούτε κακό, αλλά ούτε και καλό γούστο, αν μιλάμε με όρους σωματικής επιβίωσης.
    Το θέμα όμως δεν βρίσκεται εκεί (κατά τη γνώμη μου), αλλά στο ότι τελικά όλες αυτές
    οι αφίσες δεν αφορούν τους Ιάπωνες σεισμοπαθείς αλλά τους Έλληνες σχεδιαστές.

    Ως σχεδιαστές και μέλη μιας κοινωνίας εθισμένης στην εικόνα, βιώνουμε με έναν
    λίγο-πολύ κοινό τρόπο τα πράγματα και τα κωδικοποιούμε σε εικόνες και σύμβολα.
    Ενστικτωδώς(;) σχηματίζονται εικόνες και ιδέες στο μυαλό μας (ίσως από επαγγελματική
    διαστροφή;) οι οποίες ζητούν μια διέξοδο σε ένα κοινό που μας δίνεται απλόχερα μέσω του internet.

    Για ’μένα κάτι τέτοιο είναι δεκτό και φυσικό (δεν είναι de facto καλό ή κακό). Επίσης, δέχομαι
    ότι κάποιος μπορεί να το κάνει λιγότερο ή περισσότερο επιτυχημένα (bad or good taste)
    το οποίο βέβαια είναι και υποκειμενικό. Το πρόβλημα (αισθητικό για τα δικά μου κριτήρια)
    ξεκινάει από το πως διαχειρίζεται κάποιος αυτή την «κλίση». Το κάνει για να δείξει κάτι επειδή
    νιώθει την ανάγκη να το μοιραστεί ή για να «φανεί» ο ίδιος;

    Ελπίζω να έστειλα τη δική μου συμμετοχή για τον πρώτο λόγο.

  • Δημήτρης Θ. Αρβανίτης

    Δεν κατάλαβα τίποτα. Πάντως δεκτό το καλό γούστο, το περιμένω.

    Υπάρχουν θέματα όπου το design δεν λειτουργεί ως αυτοσκοπός.
    Θέλει απλά να καταγγείλει κάτι και αυτό προσπαθεί.

    Λυπάμαι γιατί διαπιστώνω ότι γίνεται «δίκη προθέσεων» των σχεδιαστών
    που ασχολούνται με θέματα κοινωνικά και ανθρωπιστικά.

    that’s life!

  • tsolerman

    @
    Δημήτρης Θ. Αρβανίτης

    Κε Αρβανίτη δεν ξέρω αν είναι «δίκη προθέσεων» ή αν κάποιοι γράφουν
    κακόβουλα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι εφόσον εκθέτουμε απέναντι
    σε κάποιο κοινό, τότε είναι αναμενόμενο να υπάρξει κριτική.

    Είναι θετικό όταν μια δημοσίευση προκαλεί κουβέντα έστω και μόνο
    από το γεγονός ότι δημιουργείται μια προοπτική για προβληματισμό.
    Αν, μάλιστα, είναι σκληρές οι ερωτήσεις τότε είναι πιο πιθανό
    να φτάσουμε στον προβληματισμό. Στο κάτω-κάτω υπάρχει βήμα
    για όλους να δώσουν τις απαντήσεις και τις εξηγήσεις τους.

    Το χειρότερο σενάριο θα ήταν να μην υπάρξει καμιά αντίδραση
    και καμιά εξήγηση.

    Όπως είπατε: that’s life!

  • Dimi Ch.

    Mia xara einai oi afises, paidia!

  • bobo

    υπάρχει κάποιο όριο ποσότητας λέξεων στην ανάρτηση σχολίων, ή ποιος είναι ο λόγος, για τον οποίο δεν εμφανίζεται το σχόλιό μου;..

  • bobo

    (ας το ξαναδοκιμάσω, λοιπόν, σε τμήματα…)

    δεν πιστεύω ότι γίνεται μια δίκη προθέσεων (δεν υπάρχει λόγος για να μπαίνουν εισαγωγικά εδώ)…

    αυτό, που μπορώ να διαπιστώσω, είναι ότι υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις… και δεν μπορώ να τις αντιμετωπίσω σαν κακόβουλες εξ’ αρχής, γιατί δεν σκοπεύω να αδικήσω κανέναν…

    οπότε, πρέπει να τις σεβαστώ, και να αναρωτηθώ, εφ’ όσον είμαι διατεθειμένος (και κατάλληλα εξοπλισμένος) να το κάνω, «γιατί δεν με καταλαβαίνουν κάποιοι;»… κι αυτό, διότι ο σκοπός ενός γραφίστα είναι η, οπτική κυρίως, επικοινωνία κάποιων μηνυμάτων…

    αφού το γενικό μήνυμα αυτής της «πρωτοβουλίας» είναι ξεκάθαρο (είναι πράγματι;), τί είναι, λοιπόν, αυτό, που λειτουργεί λάθος, και προκαλεί αρνητικά σχόλια;..

    μούμπλε μούμπλε… :/

  • bobo

    κι ας μην ερμηνεύουμε λανθασμένα τον όρο «κοινωνικό (ή σόσιαλ) ντιζάιν»… εδώ οι συμμετοχές λειτουργούν περισσότερο σαν οπτικά συλλυπητήρια, παρά ως μέσα προώθησης μιας κοινωνκής αλλαγής…

    αν ξεκινούσε η «πρωτοβουλία» με πιο συγκεκριμένο σκοπό, π.χ. με στόχο μια έκδοση προς πώληση, έτσι ώστε να μαζευτούν κάποια, έστω και λίγα, χρήματα για τα θύματα, τότε η κοινωνική χροιά της θα ήταν πιο ξεκάθαρη… (ίσως έτσι να λιγόστευαν και οι κριτικές ματιές…)

    τα παραδείγματα του εξωτερικού (ενδεικτικά:.. ο max erdenberger της wieden + kennedy portland, ο james white/signalnoise, η delphine perrot, ο john pawson, one thousand cranes for japan, the japan and pacific relief t-shirt challenge, the poster cause project, κ.ο.κ.), κατ’ εμέ, δείχνουν να έχουν καταλάβει καλύτερα τον όρο του κοινωνικού design… εκφράζουν τις ιδέες τους οπτικώς, και ίσως να προβάλλονται κι έτσι, αλλά παράλληλα προσπαθούν να επικοινωνήσουν το βασικό μήνυμα του εράνου…

  • bobo

    το να εκφράζεσαι απλά για να εκφραστείς δεν σε κάνει πιο κοινωνικό… ούτε πιο ανθρώπινο…

    ούτε πιστεύω ότι χρειάζεται να υπενθυμίσεις στον κόσμο την σοβαρότητα της κατάστασης, την στιγμή, που τα μ.μ.ε. το κάνουν ούτως ή άλλως… κάτι τέτοιο γειτονεύει περισσότερο με τον όρο «ντιζάστερ πορν» παρά με την έννοια του «κοινωνικού ντιζάιν»…

    το σχόλιο «δατς λάιφ» το θεωρώ αρκετά faux pas, μια που υπάρχουν ανθρώπινα θύματα…

  • bobo

    κι ας μην ξεχάσουμε:.. http://tinyurl.com/hinomaru-everywhere



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-03-2017 [0]

O Mαρίνος Κολοκοτσάς σχεδιάζει το Melima

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-03-2017 [7]

Ανανέωση για την “Γρηγόρης” από το Bob Studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-09-2016 [0]

Volvo Cars a new beginning

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 31-08-2016 [11]

Ο νέος λογότυπος της Καβάλας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-08-2016 [1]

Η αφίσα του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-07-2016 [0]

Rubika B601 μια ελληνική ξύλινη βιβλιοθήκη

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).